Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lunsj med venner i byen. Drikke for mye gjør jeg sjelden, men registrerer at å spise for mye også har sine skyggesider 🙁😄

    Ser at jeg har blitt lurt. Veiledende pris for min Aura RIAA er betraktelig dyrere enn for ASR, men ASR er nesten dobbelt så stor 🤪 Forhåpentligvis er kvaliteten omvendt proposjonal med størrelsen. Håper dette kan gi alle dere med liten penis en trygghet slik at dere kan møte livet med hevet hode 😄

    DF517F10-0D5F-496F-AAD4-2D492932FE84.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    OK? Hvilken versjon av ASR er det?

    Kjør test og pøs på med blomsterspråk🤓!
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    Gleder meg til blomsterkaktusspråk, men det må være bokstavrim. Alt annet er juks! :p

    Et lite forsøk på å hjelpe deg på vei:

    Flageolettene farer fryktsomt forbi forsvarets forne førsteoffisers forvirrede formidlingsorganer.
    Forbauset føler forfatteren forlengst forgagne forlystelser for fruentimmerjammer fordypes. Fornyes.
    Fortiden fordufter, fremtiden formes.
    Fy faen!
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Heisann

    Blir spennende å høre Karmanas erfaringer med ASR. Har som sagt en mk3 selv og er blitt ordentlig glad i den. Forrige vinter var jeg på vei inn i en analog depresjon men nevrotiske bytter av rør, pickuper, kabler og stepup`er. Lærerikt men ble aldri helt tilfreds. Gikk på et impulskjøp av Asr. 30 minutter etter oppkobling tok jeg rennefart og lempet riaa nr 1 m tilbehør langt inn i roteskapet. Bildet viser alt som inkluderer oppsett nr 1. Asr fremstår i sammenligning ganske ryddig
    4DC5AFC9-F7E5-49E2-A70A-95D42958FAB7.jpeg


    Det er nok flere her som kan bistå med å få det beste ut av mini’en, god strømkabel, rett innstilling etc.

    Ha en strålende Søndag

    Atle
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nei, nå må du ta deg sammen.. :mad: :ROFLMAO:. Greit at fyrstekake og svisker ikke er glam, men livsnødvendige gleder på grunn av ny status? At du alikevel kjeder deg så mye at den fjerde statsmakt skriver om deg er kanskje noget overdrevent?? Kan jeg foreslå et par vival, selters og en stille håndjager under pleddet? Du har din ære som offiser å ivareta.. 🙂. Forøvrig, ha en fin søndag!

    FB_IMG_1614518775385.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.957
    Det er noe som ikke stemmer her :unsure:
    Cafteinen har gått bort og blitt pensjonist?
    Egentlig burde det vært meg som gikk over i den rekken med ny stillingsbeskrivelse (Kort utdrag av overskrifter i min fremtidige stillingsbeskrivelse: legg deg når du vil, sov så lenge du vil på morran, pakk alltid med kamearutstyr når du skal på tur, start å trene igjen NÅ, spis det du liker i fornuftige mengder, hver forsiktig med å få for mye blod i alkoholen, kos deg med kremkaker, sjokolade og marsipan, besøk venner du savner jevnlig, se film/nyheter/serier på flatskjermen alt du orker, lag mat til familien, ta med fruen på tur så ofte anledningen byr seg osv.osv.).

    Jeg ser du er inne på tanken å få deg en ny jobb igjen etter hvert, kanskje.
    Sikkert ingen dum tanke, men jeg vet du har vett til og reflektere over det du hadde og det som var før du staker ut ny kurs.
    Kos deg nå, og nyt ditt foretrukne opium :rolleyes:
    Gjør opp status, og tøys med din kjære kone.
    Det er deg vel unt!

    Jeg ser frem til å nyte en røslig GT, et godt måltid og skitprat "in persona" i løpet av året ett eller annet sted i kongleriket 🤓
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heisann

    Blir spennende å høre Karmanas erfaringer med ASR. Har som sagt en mk3 selv og er blitt ordentlig glad i den. Forrige vinter var jeg på vei inn i en analog depresjon men nevrotiske bytter av rør, pickuper, kabler og stepup`er. Lærerikt men ble aldri helt tilfreds. Gikk på et impulskjøp av Asr. 30 minutter etter oppkobling tok jeg rennefart og lempet riaa nr 1 m tilbehør langt inn i roteskapet. Bildet viser alt som inkluderer oppsett nr 1. Asr fremstår i sammenligning ganske ryddig
    Vis vedlegget 701073

    Det er nok flere her som kan bistå med å få det beste ut av mini’en, god strømkabel, rett innstilling etc.

    Ha en strålende Søndag

    Atle
    Spennende om jeg blir like fornøyd. Det blir jeg sikkert. Kan ikke huske å ha lest noen som gir en masse pepper til disse her. Jeg er vel ikke verdensledende på dip-switcher, men tror jeg har funnet rett innstilling. Sliter mer med å koble til strømledningen 🤪 Ingen hast, gidder ikke gå i gang før jeg det er skikkelig lystbetont 😃 Fortsatt god søndag!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nei, nå må du ta deg sammen.. :mad: :ROFLMAO:. Greit at fyrstekake og svisker ikke er glam, men livsnødvendige gleder på grunn av ny status? At du alikevel kjeder deg så mye at den fjerde statsmakt skriver om deg er kanskje noget overdrevent?? Kan jeg foreslå et par vival, selters og en stille håndjager under pleddet? Du har din ære som offiser å ivareta.. 🙂. Forøvrig, ha en fin søndag!

    Vis vedlegget 701091
    Jeg antar det ikke er kvalitetstegn at du er den tredje som har sendt den der til meg 😳😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er noe som ikke stemmer her :unsure:
    Cafteinen har gått bort og blitt pensjonist?
    Egentlig burde det vært meg som gikk over i den rekken med ny stillingsbeskrivelse (Kort utdrag av overskrifter i min fremtidige stillingsbeskrivelse: legg deg når du vil, sov så lenge du vil på morran, pakk alltid med kamearutstyr når du skal på tur, start å trene igjen NÅ, spis det du liker i fornuftige mengder, hver forsiktig med å få for mye blod i alkoholen, kos deg med kremkaker, sjokolade og marsipan, besøk venner du savner jevnlig, se film/nyheter/serier på flatskjermen alt du orker, lag mat til familien, ta med fruen på tur så ofte anledningen byr seg osv.osv.).

    Jeg ser du er inne på tanken å få deg en ny jobb igjen etter hvert, kanskje.
    Sikkert ingen dum tanke, men jeg vet du har vett til og reflektere over det du hadde og det som var før du staker ut ny kurs.
    Kos deg nå, og nyt ditt foretrukne opium :rolleyes:
    Gjør opp status, og tøys med din kjære kone.
    Det er deg vel unt!

    Jeg ser frem til å nyte en røslig GT, et godt måltid og skitprat "in persona" i løpet av året ett eller annet sted i kongleriket 🤓
    Takker så mye for hyggelige ord, Powerpoint! Avgjørelsen om å pensjonere seg fra Forsvaret var helt klart ikke et skudd fra hoften. Mange gode og sikkert et par dårlige grunner for avgjørelsen. I første omgang skal jeg jobbe steinhardt med å nyte, så får tiden vise på hvilken måte jeg har lyst å yte 😊 Røslige GTer blir det nok en råd med om to tre måneder. Jeg har troen 😃
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Føkk it, Karmis. Alle som en er misunnelig på deg, aller mest meg:censored:. Dra på reiser mens du fortsatt har helsen og energi, spis hva du ønsker mens tennene fortsatt er ålreite, drikk store begre med begge hender mens leveren ennå gjør jobben sin, x på den måten du vil mens y fortsatt fungerer uten ymse medikamenter. Me want it all!

    »Ledighet er roten til...», «Arbeid avler...» osv. BS!😝
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da skulle ASR være riktig innstilt I forhold til pickup. 100 ohm og high gain.

    D47276D0-DCD5-48E2-8396-6FB1200AD8FF.jpeg


    Kapasitans skal være 1000 pF, men ASR har maks på 320 pF. Satser på at det ikke ødelegger verdensanskuelsen i Drotningsvik.

    3A72503C-D1F1-404D-A821-A5F4A24BF909.jpeg


    Går sent fremover. Blir litt sånn hurtigruten minutt for minutt dette 😄

    En ting jeg er usikker som noen kanskje kan si noen fornuftig om. Når jeg bytter kabler mellom de to RIAAene tar jeg naturligvis ut nettkontakten til RIAA, men må jeg også slå av rørforsterkeren når jeg bytter kabler mellom RIAAene?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.417
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Da skulle ASR være riktig innstilt I forhold til pickup. 100 ohm og high gain.

    Vis vedlegget 701402

    Kapasitans skal være 1000 pF, men ASR har maks på 320 pF. Satser på at det ikke ødelegger verdensanskuelsen i Drotningsvik.

    Vis vedlegget 701403

    Går sent fremover. Blir litt sånn hurtigruten minutt for minutt dette 😄

    En ting jeg er usikker som noen kanskje kan si noen fornuftig om. Når jeg bytter kabler mellom de to RIAAene tar jeg naturligvis ut nettkontakten til RIAA, men må jeg også slå av rørforsterkeren når jeg bytter kabler mellom RIAAene?
    Streng tatt ikke.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg pleier å slå av når jeg bytter kabler eller komponenter i anlegget. For å unngå at jeg gjør dumme ting. Venter også litt etter at strømmen er slått av eller på før jeg gjør noe mer.
    Det gjør jeg også, men det var liksom ikke det jeg lurte på 😉 Det gjaldt skifte av kabler på frakoblet RIAA. Mye lettere å sammenligne hvis jeg slipper å slå av og på rørforsterkeren mellom byttene. Skjønner forøvrig godt at ingen ønsker å være skråsikre på dette hvis de er litt usikker 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.236
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mesteparten dyrt, og mindreparten billig.
    Sånn skal en drive business. 😊

    Jeg forstår at du det er slutt på de tidene da kjøper bestemte prisen sjøl.
    (Lucky me 🥰)

    Kommer det butikk med lister og kasse, slik som hos J.? Eller kun Finn?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mesteparten dyrt, og mindreparten billig.
    Sånn skal en drive business. 😊

    Jeg forstår at du det er slutt på de tidene da kjøper bestemte prisen sjøl.
    (Lucky me 🥰)

    Kommer det butikk med lister og kasse, slik som hos J.? Eller kun Finn?
    Kan ikke leke butikk når verdensherredømme er målet 😄

    Dette er jo ikke tilfeldige plater. Alle har overlevd utplukk for gjentatte runder med resirkulering. Bare musikk jeg står inne for selv, så det tilsier jo at kvaliteten på musikken er upåklagelig 🤪 Når jeg er ferdig blir det vel fire 3/4 fulle banankasser med plater med begynnerpris på 100 til mye dyrere og en kasse med plater til 50 kr. Det er meg vi snakker om, så det kommer nok til å ta laaang tid før jeg får katalogisert som, jorwed. Holder meg helst på Finn, men kan gi beskjed her (hvis jeg ikke har gått i penalet før jeg får somlet meg til å legge greiene ut for salg). Ja, og i tillegg til disse her blir det noen bokser og spesielle utgivelser for auksjon.

    Et tilfeldig blikk tilsier at det ikke bare er kvalitet 😎 Hvordan Esperanza Spalding har lurt seg inn her er et at livets store og uløselige spørsmål 😎😄

    3AA3CAB0-72F0-49AD-BA03-6479B6134B60.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.860
    Antall liker
    13.699
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikke slå av ved kabelbytte, for du skal jo slå på igjen og det er ikke medisin for rørforsterkeren. Har jeg hørt.
    Men bytt nå inngang, bare, så slipper du spetakkel ;)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke slå av ved kabelbytte, for du skal jo slå på igjen og det er ikke medisin for rørforsterkeren. Har jeg hørt.
    Men bytt nå inngang, bare, så slipper du spetakkel ;)

    mvh
    Takker, RoDa! Jepp, har tenkt på det med bytte av inngang, så det blir på den måten hvis jeg ikke feiger og tar ut maksimal sikkerhet 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.957
    Det er dessverre en forutsetning at det høres ut som en pikestemme hvis det skal behage de halvgamle gubbene på HFS 😎😄
    Nuvel, for å veie opp for kastraten får vi legge inn litt skikkelig hårete mannfolk musikk ;)


    Det blytunge svenske metall bandet Meshuggah har en trommeslager godt over gjennomsnittet, og en søt liten vokalist som er god på grynting og satan stemme.
    ENJOY!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nuvel, for å veie opp for kastraten får vi legge inn litt skikkelig hårete mannfolk musikk ;)


    Det blytunge svenske metall bandet Meshuggah har en trommeslager godt over gjennomsnittet, og en søt liten vokalist som er god på grynting og satan stemme.
    ENJOY!
    Gubevaremegvel! 😳😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Virker som alt jeg ser av bilder av plater på HFS er fra artister på utgående i Drotningsvik. Sintra, Lowe, Gets, Zappa etc. Det handler selvfølgelig om at jeg er den eneste med eksepsjonell god musikalsk smak 😎 I den forbindelse er det naturlig å minne om den gruppen som er nærmest Beatles i å kunne rade opp en haug med fengende og catchy låter. Snakker da selvfølgelig om Ramones. Her streames et samlealbum. De gutta var bare så bra!!!

    7996A6B0-9F71-4F04-802D-D6B3EB0477EA.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Ikke glem Jon Eberson Group;) Hører en del på dem om dagen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn