Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Alle vet jo Ian Gillan var en høyst gjennomsnittlig vokalist som hadde flaks med å være med på de mest legendariske utgivelsene til Deep Purple. Det taler jo heller ikke til mannens fordel at han kommer fra et lite høl som ikke en gang har et anstendig fotballag. Nei, oppegående mennensker vet selvfølgelig at denne middelmådigheten knapt nådde David Coverdale til anklene, og at Stormbringer er det beste albumet fra gruppen. Det burde være unødvendig å nevne, men alle som har klynget seg til en nydelig ungpike og nynnet Soldier of Fortune i øret hennes vet dette. Enkelte villfarne sjeler vil nok hevde at Ian Gillan var den beste vokalisten i Deep Purple, men det er nok de samme noksagtene som hevder Sean Connery var den beste av Bond gutta. Nei, David Coverdale var selvfølgelig kongen!

    Whitesnake suger forresten kraftig lut. Tre av fire sider er spilt, og kun en låt som er innafor. Her lukter det forflytning til salgsbunken. Det er selvfølgelig ikke David Coverdale sin skyld 🤪
    NUVEL, dem om det! Fyllerør....:rolleyes:
    Nå har det seg vel også slik at David Coverdale tidvis ble kraftig parkert av bassist og vokalist Glenn Hughes som hadde og har en langt klarer og større spennvidde på sine stemmebånd mens de begge musiserte i bandet sammen. Så æres den som æres bør.

    For øvrig ser jeg at de hygger dem med feil Whitesnake album min gode mann.
    Få heller tak i et eksemplar av Whitesnake - The Purple Album hvor David Coverdale satt seg fore å hylle årene han tilbragte i Deep Purple.
    Han lyktes overmåte godt, selv uten gretne herr Blackmore som høflig ble innbudt til å bidra.
    Da nevnte herre ikke fikk styre prosjektet takket han selvfølgelig nei :((n) KØDD

    Avslutningsvis så når ikke herr Coverdale sir Gillan til sokkeholderne vokalmessig i de respektive herrers glansperioder.
    Men en kar som har holdt seg forbausende godt lenge er Glenn Hughes.
    Det var sjokkerende bra og oppleve ham live et sted mellom 2005-2010.
    UGH, jeg har talt.

    Da skal jeg forfriske meg en flaske Æcht Nürnberger Kellerbier.
    Det er godt det :cool:
     
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Angående kroppsfasong og høyttalerpreferanser: Alle forstår vel hvorfor jeg ønsker meg Orangutan'er?...

    God helg! 👍🎶

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    NUVEL, dem om det! Fyllerør....:rolleyes:
    Nå har det seg vel også slik at David Coverdale tidvis ble kraftig parkert av bassist og vokalist Glenn Hughes som hadde og har en langt klarer og større spennvidde på sine stemmebånd mens de begge musiserte i bandet sammen. Så æres den som æres bør.

    For øvrig ser jeg at de hygger dem med feil Whitesnake album min gode mann.
    Få heller tak i et eksemplar av Whitesnake - The Purple Album hvor David Coverdale satt seg fore å hylle årene han tilbragte i Deep Purple.
    Han lyktes overmåte godt, selv uten gretne herr Blackmore som høflig ble innbudt til å bidra.
    Da nevnte herre ikke fikk styre prosjektet takket han selvfølgelig nei :((n) KØDD

    Avslutningsvis så når ikke herr Coverdale sir Gillan til sokkeholderne vokalmessig i de respektive herrers glansperioder.
    Men en kar som har holdt seg forbausende godt lenge er Glenn Hughes.
    Det var sjokkerende bra og oppleve ham live et sted mellom 2005-2010.
    UGH, jeg har talt.

    Da skal jeg forfriske meg en flaske Æcht Nürnberger Kellerbier.
    Det er godt det :cool:
    Alltid gøyalt å riste litt i Deep Purple treet. Da vet jeg jo at du rører litt på deg 😊 Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg ingen store preferanser på vokalist i Purple. Husk at jeg i min ungdomstid holdt med Stoke og Uriah Heep 😄 Det ekskluderer ikke at jeg mener Stormbringer er Deep Purples beste album. Det handler nødvendigvis ikke om musikken, men om opplevelser knyttet til musikken 😄😊
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Som den ungdommen jeg er, så var mitt første møte med Deep Purple Perfect Strangers på kassett :cool: Mener å huske at side 1 av kassetten fikk mye spilletid, men at side 2 nesten ikke ble spilt. Kanskje det er på tide med gjenhør av en gammel "klassiker" i kveld:unsure:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som den ungdommen jeg er, så var mitt første møte med Deep Purple Perfect Strangers på kassett :cool: Mener å huske at side 1 av kassetten fikk mye spilletid, men at side 2 nesten ikke ble spilt. Kanskje det er på tide med gjenhør av en gammel "klassiker" i kveld:unsure:
    Hehe, til og med jeg er for ung til å ha vært en som løp i platebutikken for å kjøpe albumene til Deep Purple da de kom ut 😊 Husker Perfect Stranger overrasket meg positivt, spesielt med tanke på at det hadde gått så lang tid siden forrige studiealbum.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hehe, til og med jeg er for ung til å ha vært en som løp i platebutikken for å kjøpe albumene til Deep Purple da de kom ut 😊 Husker Perfect Stranger overrasket meg positivt, spesielt med tanke på at det hadde gått så lang tid siden forrige studiealbum.
    Husker også at Perfect Stranger kom ut, det var midt i mine glansdager som tenåring med Dio ryggmerke på olajakka🤘 Kjøpte PS og husker jeg synes den var bra, men litt skuffet. Har faktisk grodd mer på meg med årene. Må si jeg var meget positivt overasket over siste DP skiva som kom ut i fjor! Den hadde jeg ikke sett komme:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husker også at Perfect Stranger kom ut, det var midt i mine glansdager som tenåring med Dio ryggmerke på olajakka🤘 Kjøpte PS og husker jeg synes den var bra, men litt skuffet. Har faktisk grodd mer på meg med årene. Må si jeg var meget positivt overasket over siste DP skiva som kom ut i fjor! Den hadde jeg ikke sett komme:)
    Har også den siste DP platen. Jeg synes den er bedre enn forventet, men blir litt for ensformig og kjedelig til at jeg kommer til å spille den mye. Håper likevel det er like mye fart i meg når jeg kommer opp i den alderen 😃
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Alltid gøyalt å riste litt i Deep Purple treet. Da vet jeg jo at du rører litt på deg 😊 Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg ingen store preferanser på vokalist i Purple. Husk at jeg i min ungdomstid holdt med Stoke og Uriah Heep 😄 Det ekskluderer ikke at jeg mener Stormbringer er Deep Purples beste album. Det handler nødvendigvis ikke om musikken, men om opplevelser knyttet til musikken 😄😊
    Hehehehe....skjønte det da vet du ;)
    Og da er det jo min "plikt" å rette en "harmdirrende" pekefinger i riktig retning :)
    Jeg skled inn fra sidelinjen og debuterte som Deep Purple fan med "Who Do We Think We Are" 12 år gammel i 1972, og kort tid etter slo "Made in Japan" nede i et lite lyshåret hode som en 500 megatonn bombe. Fy te hælvete for en villskap som traff neandertalergenet til en gryende tenåring. Snakk om direkte innsprøyting av hormoner og endorfiner o_O Så dermed var kursen satt for hvilken band konstellasjon som ble min favoritt.
    Jeg har i så henseende ingen problemer med å skjønne at "Stormbringer" ble din lanterne i tid og rom gitt hvor du var i livet på det tidspunktet.
    Som kjent gav jeg opp Deep Purple etter "Come Taste the Band". Her sitter låten "You Keep on Movin" for evig svidd fast i hjernebarken.
    Prøvde meg på den sagnomsuste "Perfect Stranger" for et par år siden på grom vinyl, men jeg fikk ikke fot dessverre.

    Ha en god audiovisuell dag ved broen herr caftein!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har også den siste DP platen. Jeg synes den er bedre enn forventet, men blir litt for ensformig og kjedelig til at jeg kommer til å spille den mye. Håper likevel det er like mye fart i meg når jeg kommer opp i den alderen 😃
    For meg så hadde det nok litt med null forventninger og jeg hadde avskrevet de for mange år siden. Den kunne vært kuttet med 2-3 låter for å få jevnere kvalitet. Den siste Ac/Dc skiva var også overraskende positiv fra gamle gutta! Ja det er lov å håper at alderdommen er snille mot oss :) 🤘
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Tja, det doble debut albumet til franske Magma fra 1970 står det respekt av ;)
    Men det rever jo langt mer av lytteren en taffelmusikken fra de britiske øyer.
    Kos deg med the Clash og foball. Jeg tar en tur på det lokale øl depotet for å hente inn noen blonde belgiere fra Nøgne Ø i mens.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tja, det doble debut albumet til franske Magma fra 1970 står det respekt av ;)
    Men det rever jo langt mer av lytteren en taffelmusikken fra de britiske øyer.
    Kos deg med the Clash og foball. Jeg tar en tur på det lokale øl depotet for å hente inn noen blonde belgiere fra Nøgne Ø i mens.
    Jeg regner med det ikke er tilfeldig at det ble rever og ikke krever. Man bør nok fyre en rev eller tre for å overleve dobbeltalbumet til Magma 😎😄 Du bør forresten skjerpe deg! Ingen kan påstå å ha en fornuftig platesamling uten minst tre av studioalbumene til The Clash i hyllene. Jeg har selvfølgelig alle seks. Noe annet skulle tatt seg ut!

    Kos deg med blondene. Her har jeg brukt pengene jeg fikk til lørdagsgodt på en Hansa IPA. Satser på at virkningen er bedre enn smaken 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.285
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Selvsagt bra den Clash plata. Mye energi.
    Vi er samme generasjon, og jeg har også hørt mye på Clash.
    På strake labben kan jeg likevel ramse opp tre rockealbum som jeg mener er bedre debuter. 🤪
    Led Zeppelin I
    Hendrix - Are You Experienced
    Patti Smith - Horses

    Magma har jeg aldri hørt om. 🙈😆
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selvsagt bra den Clash plata. Mye energi.
    Vi er samme generasjon, og jeg har også hørt mye på Clash.
    På strake labben kan jeg likevel ramse opp tre rockealbum som jeg mener er bedre debuter. 🤪
    Led Zeppelin I
    Hendrix - Are You Expirienced
    Patti Smith - Horses

    Magma har jeg aldri hørt om. 🙈😆
    Skamme seg 😡😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Jeg regner med det ikke er tilfeldig at det ble rever og ikke krever. Man bør nok fyre en rev eller tre for å overleve dobbeltalbumet til Magma 😎😄 Du bør forresten skjerpe deg! Ingen kan påstå å ha en fornuftig platesamling uten minst tre av studioalbumene til The Clash i hyllene. Jeg har selvfølgelig alle seks. Noe annet skulle tatt seg ut!

    Kos deg med blondene. Her har jeg brukt pengene jeg fikk til lørdagsgodt på en Hansa IPA. Satser på at virkningen er bedre enn smaken 😊
    I såfall må vel de som soignert besteborger i Hanseater staden fyre hele Jyskerev før de klarer å sitte stille og lytte til Magmas musisering 😁
    I mine rikholdige hyller står the Clash - London Calling og Black Marked EPen.
    Så den må de lenger ut i Barentshavet med herr Caftein ;)
    Se nå til å få tyllet i dem IPAen deres.

    Skulle så gjerne holdt dem med selskap med min Nøgne Ø Blonde, samt en skvett whisky og en sigar.
    Ja, selvsagt medbringende kurven full av skitprat.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Selvsagt bra den Clash plata. Mye energi.
    Vi er samme generasjon, og jeg har også hørt mye på Clash.
    På strake labben kan jeg likevel ramse opp tre rockealbum som jeg mener er bedre debuter. 🤪
    Led Zeppelin I
    Hendrix - Are You Expirienced
    Patti Smith - Horses

    Magma har jeg aldri hørt om. 🙈😆
    Kremt....og kanskje Black Sabbath også?

    Nei og nei har du ikke hørt om Magma :eek:
    Skandale!
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Rolling Stone har selvfølgelig en liste og der er Clash nummer 12. Fant disse tre som sniker seg foran på den listen her. Og jeg har ikke Clash sit debutalbum så det skjønner jeg jeg bør vurdere. Var forøvrig en god del jeg ikke trenger også på den listen. Ha en god kamp Karmana.
    5B590452-9469-4BE8-AB64-F20A97A6778F.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rolling Stone har selvfølgelig en liste og der er Clash nummer 12. Fant disse tre som sniker seg foran på den listen her. Og jeg har ikke Clash sit debutalbum så det skjønner jeg jeg bør vurdere. Var forøvrig en god del jeg ikke trenger også på den listen. Ha en god kamp Karmana. Vis vedlegget 709016
    Jon, den listen beviser bare at bluesbreaker er fryktelig mainstream 🤪😄
    De to til høyre har jeg også, men må i et usedvanlig svakt øyeblikk innrømme at jeg ikke en gang har hørt den Jimi Hendrix skiven.
    Regner med du også benker deg om en halv time. Så får vi håpe denne Tøysebakken ikke buklander før det har begynt.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.285
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har alle de tre, til Jon, og det er synd at Lou Reed ikke debuterte solo med Transformer som er Nr2. Velvet er liksom mer fjernt.

    Skandalen lå vel i at jeg ikke nevnte Sabbath! 😆
    Kan nok nevne enda flere som jeg setter foran Clash-debuten, men det var altså de første 3 som streifet meg.

    Skam og melde har jeg ikke veldig peiling på prog generelt, selv om jeg prinsipielt ikke er motstander av noen musikkgenre.
    Skal selvfølgelig lese meg opp og orientere mine ører på Magma. Det er jo b.la. slikt man bruker Tidalabonnement og Lumin til.

    I fare for å framstå ENDA MER mainstream, så falt det brått inn at Television Marquee Moon bør nevnes. Likeså Stone Roses, og. Og og. Og🤭😊
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.868
    Antall liker
    26.619
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Rolling Stone har selvfølgelig en liste og der er Clash nummer 12. Fant disse tre som sniker seg foran på den listen her. Og jeg har ikke Clash sit debutalbum så det skjønner jeg jeg bør vurdere. Var forøvrig en god del jeg ikke trenger også på den listen. Ha en god kamp Karmana. Vis vedlegget 709016
    Det er UK utgaven som man skall eie av The Clash debut album, ikke US utgaven med annet låt valg, men man kan ha begge😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har alle de tre, til Jon, og det er synd at Lou Reed ikke debuterte solo med Transformer som er Nr3.

    Skandalen lå vel i at jeg ikke nevnte Sabbath! 😆
    Kan nok nevne enda flere som jeg setter foran Clash-debuten, men det var altså de første 3 som streifet meg.

    Skam og melde har jeg ikke veldig peiling på prog generelt, selv om jeg prinsipielt ikke er motstander av noen musikkgenre.
    Skal selvfølgelig lese meg opp og orientere mine ører på Magma. Det er jo b.la. slikt man bruker Tidalabonnement og Lumin til.

    I fare for å framstå ENDA MER mainstream, så falt det brått inn at Television Marquee Moon bør nevnes. Likeså Stone Roses, og. Og og. Og🤭😊
    Solgte en tidlig versjon av Sabbath Bloody Sabbath denne uken. Bedre å kjøpe øl for pengene 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.285
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her prøver jeg å rette opp feil i innleggene mine men med mine tastaturferfigheter er slaget tapt, ser jeg.
    Det med Sabbath for øl (som er ytterst forgjengelig) , det gidder jeg ikke kommentere. Eller jeg kan si så mye som at jeg holder på å sprekke!
    giphy.gif
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.423
    Antall liker
    3.541
    Sted
    Sunnmøre
    Satser på to timer med The Clash før landskampen i fotball. Kan vanskelig tenke meg et bedre debutalbum enn dette!
    Samd. UK-originalen har nokre låter (særleg Deny og 48 hours) som kanskje ikkje eigentleg er så gode, men likevel passar betre inn i heilskapen.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Her har det vært litt hvert skriblerier og «meninger» om DP’s vokalister, utgivelser osv registrerer jeg ;) .
    At Blackmore ikke ønsket å bidra på Coverdales album har sin bakgrunn - og det kan nok diskuteres hvem som egentlig var den største «kødd’n»:).

    Blackmore har i (for) mange tilfeller fått «skylden» for å være roten til krangler, uenigheter osv. Joda, han hadde sine sider, men også (ofte) sine klare begrunnelser for hvorfor han agerte som han gjorde i ulike settinger.
    Det er vel egentlig kun 2 personer (av bandmedlemmer) han urettmessig og tildels ubegrunnet ikke behandlet spesielt bra - Carey og Glover.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Har alle de tre, til Jon, og det er synd at Lou Reed ikke debuterte solo med Transformer som er Nr2. Velvet er liksom mer fjernt.

    Skandalen lå vel i at jeg ikke nevnte Sabbath! 😆
    Kan nok nevne enda flere som jeg setter foran Clash-debuten, men det var altså de første 3 som streifet meg.

    Skam og melde har jeg ikke veldig peiling på prog generelt, selv om jeg prinsipielt ikke er motstander av noen musikkgenre.
    Skal selvfølgelig lese meg opp og orientere mine ører på Magma. Det er jo b.la. slikt man bruker Tidalabonnement og Lumin til.

    I fare for å framstå ENDA MER mainstream, så falt det brått inn at Television Marquee Moon bør nevnes. Likeså Stone Roses, og. Og og. Og🤭😊
    Magma er blyinnsmelta lokomotiv jazz, og nok en smule infusert med prog.
    Historien til bandet og deres musikalske univers er fornøyelig lesning for de av oss med et rikt indre liv.
    Her har du en smakebit:

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Her har det vært litt hvert skriblerier og «meninger» om DP’s vokalister, utgivelser osv registrerer jeg ;) .
    At Blackmore ikke ønsket å bidra på Coverdales album har sin bakgrunn - og det kan nok diskuteres hvem som egentlig var den største «kødd’n»:)
    En diskusjon jeg lykkeligvis ikke skal legge meg opp i ptb.
    Men kjør debatt ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Målfest og glafotball:D
    Hehe, det mest betegnende med det norske landslaget gjennom tidene; gode tendenser 😆 Som vanlig er laget blitt hauset opp. Dette er (noen) lovende gutter som forhåpentligvis blir god nok til neste VM kvalifisering (og da snakker vi ikke neste kamp). Det fascinerende er at Norge alltid har vært god i forsvar og dårlig fremover. Nå er forsvarsspillet skandaløst dårlig, mens vi har mye spennende på gang fremover 😃
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det taler jo heller ikke til mannens fordel at han kommer fra et lite høl som ikke en gang har et anstendig fotballag.
    Kan jo ikke sees på annen måte enn en fordel, spør du meg. Sunne oppvekstvilkår uten denne fopallen
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her har det vært litt hvert skriblerier og «meninger» om DP’s vokalister, utgivelser osv registrerer jeg ;) .
    At Blackmore ikke ønsket å bidra på Coverdales album har sin bakgrunn - og det kan nok diskuteres hvem som egentlig var den største «kødd’n»:).

    Blackmore har i (for) mange tilfeller fått «skylden» for å være roten til krangler, uenigheter osv. Joda, han hadde sine sider, men også (ofte) sine klare begrunnelser for hvorfor han agerte som han gjorde i ulike settinger.
    Det er vel egentlig kun 2 personer (av bandmedlemmer) han urettmessig og tildels ubegrunnet ikke behandlet spesielt bra - Carey og Glover.
    Ordet «kun» passer vel dårlig hvis vi går over til prosentregning 🤪😄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn