Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Lett usikker på om det var joggesko som gjorde utslaget.. Tar den milde varianten.. :)

    Vis vedlegget 712240
    Ja, DER ser du karer som vet å kle seg smart og ELEGANT!
    Dette årets maskuline mote.🤩
    Så vidt jeg minnes må det være fra Hilversum 1, i 2014.
    "Gærninghatt" er obligatorisk, og ansees som nødvendig på slike turer, ettersom det kan dukke opp uforutsette hendelser når som helst. T.o.m. når en prøver å la Wilson Benesch Resolution (eller var det Evolution?) bevege ens indre liv.
    IMG_20210408_092125.jpg

    Foto RoDa.

    Jeg ser du følger den nye trenden med "Sommeramper", Karmana.
    Noen føler seg tvunget til anskaffelse av slik pga klimaendringer og uutholdelig sommervarme.
    Dette er vel ingen trussel i Bergen?
    Tipper valget er gjort ut fra det flotte kabinettet m. mønstrete blomsterdesign?🌺
    Synes egentlig det er litt kult. 😊

    Jeg kjenner ikke til dette, men klasseD i relativt lite format kan sikkert fylle behovet som "hverdagsamp". Er jo ikke akkurat noe billig ræl dette ettersom jeg forstår.
    Alvorlig talt virker dette ganske smart, hvis du får hengt de på Bricastien. Antagelig har du da noe som er helt problemfritt og bekymringsløst.
    Så får vi håpe du synes det låter godt nok.
    Gratulerer så mye. 👍
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fy fan, 7 år... Tipper moten er like upåklagelig i dag, smilene like brede og humor minst like bra. Vil si at mk1 vil alltid være en legende for min. Verdens flotteste folk å dra på tur med, og verdens triveligste vert. Og Gisle... Men jeg var ørlite sliten på tur hjem.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Farven er det vel ikke noe feil med, den matcher vel omtrent distansene/beina mellom rack hyllene, mønsteret derimot :unsure:

    mvh
    Liker selvfølgelig ikke å innrømme det, men du har et poeng med fargen 😳😊 Jeg liker faktisk mønsteret, så jeg er nok mer i kontakt med mine mykere verdier enn deg 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, DER ser du karer som vet å kle seg smart og ELEGANT!
    Dette årets maskuline mote.🤩
    Så vidt jeg minnes må det være fra Hilversum 1, i 2014.
    "Gærninghatt" er obligatorisk, og ansees som nødvendig på slike turer, ettersom det kan dukke opp uforutsette hendelser når som helst. T.o.m. når en prøver å la Wilson Benesch Resolution (eller var det Evolution?) bevege ens indre liv.
    Vis vedlegget 712257
    Foto RoDa.

    Jeg ser du følger den nye trenden med "Sommeramper", Karmana.
    Noen føler seg tvunget til anskaffelse av slik pga klimaendringer og uutholdelig sommervarme.
    Dette er vel ingen trussel i Bergen?
    Tipper valget er gjort ut fra det flotte kabinettet m. mønstrete blomsterdesign?🌺
    Synes egentlig det er litt kult. 😊

    Jeg kjenner ikke til dette, men klasseD i relativt lite format kan sikkert fylle behovet som "hverdagsamp". Er jo ikke akkurat noe billig ræl dette ettersom jeg forstår.
    Alvorlig talt virker dette ganske smart, hvis du får hengt de på Bricastien. Antagelig har du da noe som er helt problemfritt og bekymringsløst.
    Så får vi håpe du synes det låter godt nok.
    Gratulerer så mye. 👍
    Veldig hyggelig minne 😊 Gjelder forøvrig ikke den haifai-sjappen hvor jeg uavhengig av grisedyrt utstyr aldri har fått en mer enn grei nok demo.

    Har akkurat koblet opp hverdagsblokkene. Nei, sommervarme er vanligvis ikke noe problem i Bergen, og min 300B gir heller ikke mer varme enn at den bare hjelper positivt på den tradisjonelle vestlandske «sommeren» 😊 Trodde ikke høyttalerkablene skulle rekke til å koble blokkene i bridge modus, men jaggu gikk det (akkurat såvidt). Så langt fornøyd, men vil danne meg et bedre førsteinntrykk før jeg uttaler meg. Eximus S1 ble testet av Audiophile i sin tid og var veldig langt fra å gjøre seg bort (det var versjon 1, dette er versjon 2). Til og med denne Fiskebarnåsen med blomsterspråket likte dem 😎 Slår meg at det hadde vært spennende å teste disse 500 klasse D wattene på dine låvedører 😃
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vil ikke teste ut hos meg nei.. :cry:... Så mye for det.. Vera fikk vel stryk på Maggie hos en annen her inne, men det er såklart ingen fasit :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du får ta dem med hit på låvedørbesøk neste gang du kommer, men jeg er skeptisk.
    Eneste switch/mode jeg har prøvd hjemme, er ARC Dsi200. Det låt ikke ild og blod med den og 1.6 hvertfall.
    I utgangspunktet er jeg positiv til alt som er enkelt og problemfritt. Bare å koble til, og så får det stå i fred. Ikke noe er bedre for min del, men det må gjøre mer enn å spille silke og fløyel.
    Jeg leste bl.a hva Rognlien skrev om Eximus.
    Det spilte så godt at han begynte å like Kari Bremnes sa han...
    Hvis Eximusen får meg til å like Bono, så blir jeg overbevist.
    😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    ........røyker han bare jazztobakk 🤪 Glad min lefling med klassisk musikk buklandet. Kunne jo endt opp med at jeg gikk kledd som Mozart samtidig som jeg røykte jazztobakk. Ikke et veldig sjarmerende syn 😄
    Kanskje ikke veldig sjarmerende, men jævlig gøyalt iført tidsriktig parykk :ROFLMAO:
    Caftein Barbossa I presume?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Farven er det vel ikke noe feil med, den matcher vel omtrent distansene/beina mellom rack hyllene, mønsteret derimot :unsure:

    mvh
    KJERRINGER, nå må dere slutte med dette "tupperware" design sytet deres.
    Se til å få koblet opp skiten, og lytt til hvordan monoblokkene formidler musikk.
    "For the record" så synes jeg de var tøffe :sneaky:
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ikke på min dialekt.
    Jeg har spørt kjerringa, og hun synes det er greit å være kjerring. Som i kjerringa mi🧡.
    Jeg er litt mer usikker på om jeg vil være det sjøl. 😊
    Etter det bestemoren min sa så må du ha ring på fingeren (må være dame) og første del av ordet betyr i overført betydning, ”det kjæreste du har".
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Jeg tok den Jorwed ;)
    Men jeg synes nok at vi lever i en noe hårsår tid hvor svært mye av hva man sier, gjør og skriver må veies på en skål av ett eller annet edelt metall.
    Dog er jeg absolutt enig i innholdet av vedlagte videosnutt, og "MeToo" bevegelsens grunnleggende intensjoner og idealer.
    Men det er viktig å finne et balansepunkt, men akk så vanskelig å velge ut den som skal sette balansepunktet.
    Det er et faktum at de verste folka er kvinnfolka og mannfolka ;)
    Lykke til med tilpasningen til unge kvinners hverdag og univers.
    Si i fra når du trenger en skulder å gråte på :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du får ta dem med hit på låvedørbesøk neste gang du kommer, men jeg er skeptisk.
    Eneste switch/mode jeg har prøvd hjemme, er ARC Dsi200. Det låt ikke ild og blod med den og 1.6 hvertfall.
    I utgangspunktet er jeg positiv til alt som er enkelt og problemfritt. Bare å koble til, og så får det stå i fred. Ikke noe er bedre for min del, men det må gjøre mer enn å spille silke og fløyel.
    Jeg leste bl.a hva Rognlien skrev om Eximus.
    Det spilte så godt at han begynte å like Kari Bremnes sa han...
    Hvis Eximusen får meg til å like Bono, så blir jeg overbevist.
    😊
    Hehe, at de skal få deg til å like Bono kan bli vel tøffe tak 😄 Jeg er mer nysgjerrig på om de ville tilført litt ekstra snert og gjort Maggiene litt «friskere» i lyden. Kanskje ikke, og det er nå en gang bare mine personlige preferanser og ikke dine. Til de som svinger innom; ikke misforstå; jeg liker veldig godt lyden av låvedørene til Bluesbreaker 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Finn.no avslører taperen antar jeg :cool:
    Hehe, ja, men jeg er fremdeles usikker. Begge har sider ved seg som gjør at jeg foretrekker den ene fremfor den andre 🤔 No free lunch (som en ukjent tidligere tennisklasker fra Tiggerstaden alltid hevder) 😊
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.684
    Torget vurderinger
    23
    "Kjerring" er innafor - helt klart, blant soignerte mennesker som kjenner språket vårt. However, problemene kan fort tårne seg opp når en benytter seg av s.k. hybride varianter type "kjerringskinnet", "kjerringfaen" etc. Da går det fort galt :(
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.684
    Torget vurderinger
    23
    Særlig på HFS. Egentlig kjerringer av ALLE tre kjønn! Pluss ymse mutanter - mannfolk uten baller, kjerringer med STORE baller osv.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den turen var faen steiki fantastisk @HCS Sykt at tida kan gå så fort og vi være likedan som dengang :cool:
    Utlandet er vel sperret i praksis i år også, så kanskje en roadtrip vestover 🤘
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjenner ikke til dette, men klasseD i relativt lite format kan sikkert fylle behovet som "hverdagsamp".
    Det kan du bare drite i. Den siste måneden er den tristeste ever siden jeg begynte med hi-fi. PowerDAC meg i r...
    En digitalamp til hverdags blir som å ha ei stygg og grinete kjærring til hverdags for å unngå slitasje på kuken.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.684
    Torget vurderinger
    23
    Nja, 117db S/N er egentlig ikke så imponerende, bare for å holde oss til fakta. Hadde det morsomt med den gamle RIAAen deres C-240 som absolutt holdt mål og ville utklasset mange av dagens preamper både på støygulv og overload.
    Ble litt for lunt for videre testing med DAC på toppen av monoblokkene, men nå er luften tilbake mellom komponentene og eieren er fornøyd
    Tøft oppsett! Den sorte boksen forander - i senter, er det luftfukter? Har lurt på en slik en selv.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.684
    Torget vurderinger
    23
    Flodhester knuller under vann...
    Smart move. Tenk deg det forspillet for å få 50 kg. flodhestblåse våt.. o_O
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.635
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    Tøft oppsett! Den sorte boksen forander - i senter, er det luftfukter? Har lurt på en slik en selv.
    Jeg tror det er en fruktlufter. Den ventilerer eierens nøtter på smidigere vis enn interne, fysisk nærliggende ..øøøhhh... instrumenter kan avstedkomme.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nja, jeg er vel fremdeles litt i tenkeboksen, men Goldnote er foreløpig lagt ut på Finn. Skriver sikkert litt mer om det senere (når motivasjonen er der) 😃
    Hvis monoblokkene funker, så tenker jeg at de bør få bli.
    Det kommer vel litt an på om du er innstilt på å beholde utstyr, eller stadig teste ut "hverdagsforsterkere" mest for moro skyld.
    Med Eximus kan du jo i stedet drive leken videre med ulike rimeligere høyttalere ved siden av hovedbruket.
    Da har du 2 ulike forsterkere som håndterer ulike høyttalere.
    Jeg for min del synes det er er mer morsomt å høre forskjellige høyttalere, som det også er større forskjeller på lydmessig enn sammenligning mellom andre komponenter.
    Jeg kvitta meg med 2 par h.t. i vinter, for det tar plass, men dere har jo stort hus. 😊
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.684
    Torget vurderinger
    23
    Det er vel egentlig en Rasta-hat, eller såkalt Dreadbag, men i mangel av dreads brukes den mest kun for good vibrations når quizmaster skal skille klinten fra hveten. 😆
    Eller som renseriet i Det Hvite Hus sa når de fikk inn kjolen til Monica Blowinsky... - her gjelder det å skille Clinton fra væten! God helg! :LOL:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis monoblokkene funker, så tenker jeg at de bør få bli.
    Det kommer vel litt an på om du er innstilt på å beholde utstyr, eller stadig teste ut "hverdagsforsterkere" mest for moro skyld.
    Med Eximus kan du jo i stedet drive leken videre med ulike rimeligere høyttalere ved siden av hovedbruket.
    Da har du 2 ulike forsterkere som håndterer ulike høyttalere.
    Jeg for min del synes det er er mer morsomt å høre forskjellige høyttalere, som det også er større forskjeller på lydmessig enn sammenligning mellom andre komponenter.
    Jeg kvitta meg med 2 par h.t. i vinter, for det tar plass, men dere har jo stort hus. 😊
    Vi tenker nok veldig likt på dette. Jeg synes periodevis det er gøyalt å teste ut rimelige «hverdagsforsterkere». Ekstra kjekt er det at den økonomiske fallhøyden nærmest er ikke eksisterende på disse forsterkerne, i sterk kontrast til de andre haifai greiene som anskaffes. Utfordringen er selvfølgelig å finne noe i «billigmarkedet» hvor jeg både liker lyden og å hvile blikket på forsterkeren (står tross alt i stuen) 😃 Fleksibiliteten er som du sier mye større med Eximus enn Goldnote forsterkeren. Det gir jo rom for å leke seg litt med (tungdrevne) høyttalere. Husker fremdeles hakasleppet jeg fikk med Karan koblet sammen med subben min og noe knøttsmå SA høyttalerne jeg kjøpte for et par hundrelapper. Den største utfordringen i dag er at jeg nå bruker DACen min som ren DAC med rørforsterkeren og preamp/DAC med Eximus. Når den brukes som ren DAC står volumet på fullt. Glemmer jeg å skru ned når jeg bytter til Eximus ender jeg opp med en skikkelig overraskelse 😳 Det er nok ikke bare vinyl som passer dårlig en sen kveldstime med god drikke 😄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn