Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Leste først "libaneser med en albaner, som gjorde at faenskapet lakk øl"... Hvor i he.. la jeg brillene.. God fredag, 25 grader i solveggen er trivelig :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg benyttet noen timer på å gå i veien for en albaner i hagen. Da han hadde gjort seg ferdig skulle jeg i gang med høytrykkspyleren. Heldigvis lakk faenskapet. Som ingeniør uteksaminert på begynnelsen av det glade 90-tallet kunne jeg raskt konstantere at det trengtes reservedeler som det ikke er mulig å skaffe før mandag. Pussig nok sammenfalt dette nokså nøyaktig med øltimen. Fritt etter, Jokke. Hvis jeg var meg ville jeg spandert en øl på meg 😊

    Vis vedlegget 714861
    Dobbelttilfellenes mystikk slår til på de merkeligste tidspunkt.....Går og venter på reservedeler til høytrykkspyleren min her på andra sio tå brunæ også. Og jeg er ikke engang ingeniør! 😁

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.786
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Er det original av alt kan repareres du har der ?
    Om det er, så sjekk om det stå side A på begge sider av labelen.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dobbelttilfellenes mystikk slår til på de merkeligste tidspunkt.....Går og venter på reservedeler til høytrykkspyleren min her på andra sio tå brunæ også. Og jeg er ikke engang ingeniør! 😁

    mvh
    Ingeniør og ingeniør. Tok meg heldigvis en skikkelig utdannelse etterpå og kom meg videre 😎

    Går raskere med reservedel for meg. Jeg kjøpte en Avo for et par år siden, og de holder jo til på den andre tå brunæ 😊 Kudos til Komplett og Avo for raske og opplysende svar.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har etter hvert kommet i ly for den sedvanlig brølende vestlandssolen. To øl og to sprettede plater er som seg hør og bør. Først Jokke og nå Sonny. Bra spennvidde. The Bridge låter akkurat så bra som jeg hadde trodd etter å ha hørt den andre jeg har i hyllene med mannen, Way Out West. Skummelt å like musikk som min far hørte på og ble laget før jeg ble født 😱 History repeats itselvs. Jaja, det funker. Har etter hvert blitt så ødelagt at jeg har funnet ut at jeg liker Sonny Rollins bedre enn John Coltrane. Jeez, dette går lukt inn i fortapelsen 😄

    CB11E60F-7153-44AA-B8EC-03732FD917D1.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Som Brattholmens Jazz alibi bifaller jeg utviklingen i Drottningsvik, men vi stopper hvis det nærmer seg Kenny G. Da kommer de hvitkledde med ny frakk til karmis.

    Ha en strålende helg.

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som Brattholmens Jazz alibi bifaller jeg utviklingen i Drottningsvik, men vi stopper hvis det nærmer seg Kenny G. Da kommer de hvitkledde med ny frakk til karmis.

    Ha en strålende helg.

    Mvh Atle
    Det var et par Kennyer i siste bunken, men ingen med etternavn på G. Kjenner på en viss nysgjerrighet 😃 En god helg til dere on the far side 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En flaske cremant er delt med kona i nok en brølende soldag. Pussig dette med våren, isskraping på bilen om morgenen og lett og leken i gresset med bar overkropp litt senere på dagen. Jaja, litt vinyltid før grillen fyres i gang er selvfølgelig approbert. I anledning partiet fra den gang vi hadde en masse arbeidere sitt årsmøte, spilles nå Kurt Vile på passende blå vinyl. Hanket den inn i dag. Første gang jeg kun har kjøpt en brukt plate av noen, men det passet ualminnelig bra med litt vandring på gamle hjemtrakter samt handling av grillmat hos en skikkelig kjøttvareforretning. Bra plate, noenlunde midt mellom jazz og rock 😃

    56E786B9-508A-4F21-A168-FA1ACDAECEE7.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Rock bop altså:rolleyes:
    Har vært en strålende vårdag her på andre siden sv fjellet også
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rock bop altså:rolleyes:
    Har vært en strålende vårdag her på andre siden sv fjellet også
    Haha, Kurt Vile er bra, men vel råtten lyd. Kjører ufortrødent videre med Thin Lizzy Live. Også råtten lyd, men med det låtmaterialet gjøkkje det nokke 😊 Men, må vel snart i gang med grilling, kull selvfølgelig, noe annet skulle tatt seg ut 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva gjør vel lyden, når musikken er rett.. :). Du har såklart rett, kull banker gass anytime. Dette på tross av beistet av en gassgrill som står her. Få et bilde av kull, røyk og glede, regner med at glamour over grillen der ;)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Ha'kke lest de siste 18 sidene eller så, men fått med meg at det står et par Eximus forsterkere hos deg. Disse bringer positive minner fra noen Fidelity-happeninger, så jeg lurer på hvordan de funker hos deg?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hva gjør vel lyden, når musikken er rett.. :). Du har såklart rett, kull banker gass anytime. Dette på tross av beistet av en gassgrill som står her. Få et bilde av kull, røyk og glede, regner med at glamour over grillen der ;)
    Hiv noen fliser av aromatiske tresorter + noen hele hvitløksbåter ned i gassgrillen, så begynner det å ligne noe! :)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Kjører med gass her også. Passer bedre på et hus uten hage og med terrasse rett inntil naboens utested. Drømmer om vedfyrt ovn og grill i huset i karantene etterhvert
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva gjør vel lyden, når musikken er rett.. :). Du har såklart rett, kull banker gass anytime. Dette på tross av beistet av en gassgrill som står her. Få et bilde av kull, røyk og glede, regner med at glamour over grillen der ;)
    Nja, rett musikk og rett lyd er vel greien, men jeg er happy camper så lenge det ikke er rett lyd og feil musikk 😊 Kan glede deg og RoDa med at skoene dere har et traumatisk forhold til, nå er degradert til jobbe-i-hagen-sko. På den annen side indikerer vel det at det er mange år til de blir utslitt 😄

    F17F6C5E-EB07-4979-A482-B01631B6D96C.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ha'kke lest de siste 18 sidene eller så, men fått med meg at det står et par Eximus forsterkere hos deg. Disse bringer positive minner fra noen Fidelity-happeninger, så jeg lurer på hvordan de funker hos deg?
    Hva!!! Kjære Fiskebarnåsen, du kan ikke komme her og be om synspunkter når du så til de grader opptrer som freerider i tråden 😡🤪 Skal skrive litt om Eximus S1 og Goldnote S3 Signature, som var en kort tur innom racket, må bare få litt motivasjon først. I overskriftsform er jeg så langt fornøyd med S1. By far den beste (og eneste ICE modulen jeg har likt). Har lært at den har en heving på 4dB opp til 200Hz. Denne faste EQen er kanskje nøkkelen til at jeg liker dem (og at de overrasket Fidelity redaksjonen positivt) 🤔😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vær klar over at gress er seigt som sålelær, og vil finne metoder å vokse opp gjennom den flotte mosen!

    Dette er ikke noe jeg tror, det er noe jeg vet. Prøver å avle frem jomfruelig "edelmose" over hele tomta på trettende året nå, og fremdeles er plenen full av gjenstridig gress. Har til gjengjeld hatt stor suksess med avl av løvetann, villbringebær og engkarse, men det er en annen historie. 😃

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hagejobbing er fremdeles den mest aktuelle aktiviteten for tiden. Tror jeg er veldig flink med plenen da jeg har fått avlet frem et større botanisk mangfold enn, tkr 🤪 Sliter dessverre litt med villbringebær 🤪

    DC113ED0-5EC3-4216-A63C-D0F80FA84556.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt fascinerende å lese litt i trådene som nå går om Tidal, MQA og Qobuz. Mener å huske en del euforiske inntrykk som ble skrevet da Tidal tilgjengeliggjorde MQA. Det er vel nå få igjen på vår side av næringskjeden som lovpriser MQA. Nå er vel euforien på det høyeste med Qobuz, og det virker som flere og flere hører de samme forskjellene mellom Tidal og Qobuz, samt at hi-res er lykken i streaming-livet. Selv tviler jeg på at de reelle forskjellene er så store som mange opplever, men kjenner nysgjerrigheten begynner å ta overhånd 😃 Sitter foreløpig på hendene i påvente av Spotify lossless, ikke fordet jeg tror de kommer til å dra skinnet av pølsen lydmessig (sammenlignet med Tidal og Qobuz), men mer relatert til musikkutvalg og samling av forskjellige abonnementer i familien. «Faren» er vel at de kommer med sin egen twist for å skape seg et konkurransefortrinn. Får håpe twisten kun relaterer seg til brukervennlighet 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hoppet av dansen, knapt nok begynt.. Dvs det interesserer meg lite :). Men det sosiologiske i disse diskusjonene om "nye" format, vårt ønske om at nye ting skal være bedre... Vel, naivt. Hilsen teknolog :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hoppet av dansen, knapt nok begynt.. Dvs det interesserer meg lite :). Men det sosiologiske i disse diskusjonene om "nye" format, vårt ønske om at nye ting skal være bedre... Vel, naivt. Hilsen teknolog :)
    Ja, nå har vel du heller aldri vært den største røveren i streamings-dansen. Jeg er godt fornøyd med Redbook og FLAC, men venter på den leverandøren som leverer på det formatet, men kun legger ut den beste innspillingen av det enkelte album. Har en følelse av at jeg ikke bør holde pusten 😄
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Redbook standard (16/44,1) streamet som FLAC fil. Forhåpentligvis ble det mer forståelig nå 😃 Jeg hører forresten ikke forskjell på FLAC og WAV, og jaggu heller ikke mellom streaming og CD i mitt eget oppsett, så har definitivt ikke gullører 😊
    Har to kvalitetsnivåer. Lyd jeg liker, lyd jeg misliker. Om det kommer i form av MP3, flac, CD eller en lirekasse. Ett fett! Vinyl er uansett best.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den beste innspillingen, ferdig, det hadde vært noe.. Men det kommer nok neppe til å skje.. Blir mer håndgripelig med vinyl, tyngde , pressing osv.. Men der og er det et hobby-preg..Dvs det koster mer fordi det er hobby, ikke nødvendigvis alltid for at det er bedre kvalitet på innspilling... Tok meg i å kjenne på en "livsbejanende" fred her om dagen.. Det er virkelig lite jeg trenger for å nyte, slappe av og ha en god stund foran alteret. Når jeg så ser beskrivelser ,som er en fleinsopp og sju øl verdig, av nye format, MQA osv, tenker jeg at det er synd på vedkommende... Og så er jeg jæ glad for at jeg ikke er der lenger, at pling og plong, blir til ding og dong, og lommaboka blør en MONG... :rolleyes:...
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Mange ingeniører og deres rævdiltere med smekken oppe og høyrehånden knyttet rundt utveksten om dagen. Koselig med slik taktfast gledesutbrudd! Helt til en av dem får spruten i øyet da...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har to kvalitetsnivåer. Lyd jeg liker, lyd jeg misliker. Om det kommer i form av MP3, flac, CD eller en lirekasse. Ett fett! Vinyl er uansett best.
    Jeg er enklere enn deg, så lever fint med om en lirekasse byttes ut med vinyl i setningen din........ja, og ta vekk MP3, da jeg lever i den deilige villfarelsen av å tro jeg hører bedre enn hva jeg gjør 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mange ingeniører og deres rævdiltere med smekken oppe og høyrehånden knyttet rundt utveksten om dagen. Koselig med slik taktfast gledesutbrudd! Helt til en av dem får spruten i øyet da...
    Må være deilig å ha tilstrekkelig kompetanse til å disse de forskjellige grupperinger sånn ut fra dagsform og hvor mye du kjeder deg 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Må si at det er rimelig naivt og tro at det er enighet om hva som er den beste innspillingen. Det skjer ikke.
    Et eksperiment :
    Prøv samtlige versjoner som ligger på Tidal av Fleetwood Mac ; *Everything".
    I første omgang kan du begynne med å bli enig med deg sjøl.
    😊
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Må være deilig å ha tilstrekkelig kompetanse til å disse de forskjellige grupperinger sånn ut fra dagsform og hvor mye du kjeder deg 😄
    Har kompetanse til å disse meg selv også jeg. Og jeg vet hva som skal til for å vippe meg av pinnen, så bare vent. Får nok som jeg fortjener en dag!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn