Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noe sier meg at kulturlivet har våknet litt igjen. Aner ugler i mosen når scenen blir fortøyd ved jokeren og man treffer deler av salhusvinskvetten på kaien. Bare å finne frem lisseslipset og kloggene, her blir det liv!
    Vis vedlegget 732433

    Må nok på jobb så står over denne gang. Hadde man vært pensjonert så kanskje?

    Mvh Atle
    Tropevarme, Salhusvinskvetten og motorsykkelklubb på samme kai. Her blir det nok liv ja! Hadde nok hørt biler med blålys på broen hvis jeg hadde vært hjemme 😄
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Kunne ikke vært mer enig. Tidligere kjempet de seg til 1-0 for så legge seg helt bakpå og rulle rundt på banen de neste 80 minuttene med begge hender rundt anklene. Nå er det full guffe fra pipa lyder og til slutt; uansett hva stillingen er. Imponerende. 😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg holder alltid med Italia. Med mindre Norge er med, men det er jo ikke så ofte.
    De har alltid levert mer drama enn de andre lagene. Årets utgave er jo helt fantastiske. De utviser jo en strålende lagmoral og det føles som de har vunnet kampen allerede når de synger nasjonalsangen.
    Forza Italia
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I fly på vei mot Bergen. Rekker hjem akkurat i tide til å få med meg styrtregnet som er meldt i morgen 😄 Uproblematisk med litt regn, en bergenser tåler en skvett 😊 Verre er meldingene om lyn og torden. Jeg er sulteforet på musikk, og har en Eximus DP1 som venter på meg 🙁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da sitter man endelig igjen i egen stue. Hadde i går kveld forberedt meg på å stå en god stund i kø for innreisekontroll. Sto vel knapt fem minutter å ventet før det var vår tur. Nesten litt skuffet 😄

    Poden hadde hentet pakken med haifai til meg. Ser vel større ut på bildet enn den er, og ikke veier den mye heller. Ulik mye av haifaien jeg har sett på HFS i det siste 😊

    E57E16D0-BA04-41E3-94B3-5474100C0B52.jpeg


    Hadde trodd jeg skulle kaste meg over anlegget og skru på noe musikk på morgenen. Men nei, foreløpig er det deilig å drikke kaffe og lytte til stillheten 😃
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er dette et typisk anlegg for avspilling av "punk"? Kan umulig være rommet, det er jo elegant og påkostet.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er dette et typisk anlegg for avspilling av "punk"? Kan umulig være rommet, det er jo elegant og påkostet.. :)
    Nei, de tider er nok long gone. Derimot var det nå utrolig deilig å sette på noe rolig musikk etter å ha vært utsatt for spansk sommermusikk i tre uker 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Både tordenvær og styrtregn holder seg visst (foreløpig) borte fra vestsiden av Bergen. Blir musikk og hagearbeid av slikt, og av alle ting føltes det litt, kun litt, ålreit å pusle i hagen 😃

    Mottar for tiden reklamer fra Velux. Her står takvinduene trygt 😄

    AAB470C4-DA68-45D2-9D8D-C62A82AF8676.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har Bricasti DACen med volumkontroll fått litt hvile, og mitt kompaktanlegg med Eximus musiserer på Tannoy høyttalerne. Jeg tror jeg skal legge Bricastien ut for salg 🤔 Gidder ikke selge for pølsepris, men den går nok hvis jeg får en anstendig pris. Den nye Eximus preamp/DACen fungerer som den skal, og jeg synes det låter veldig bra (noe som oftest alltid er førsteinntrykket med noe nytt i oppsettet 😊).

    Jeg har, som tidligere skrevet, vurdert å kjøpe denne komboen et par tre ganger tidligere. Første gangen var i 2013. Litt tilfeldig at jeg endte opp med det nå, men foreløpig er jeg veldig fornøyd med kjøpet. En bonus etter å ha kikket på manualen er at XLR og RCA utgangene kan kjøres samtidig. Da har jeg mulighet til å kjøre subben min på RCA utgangene. Jeg er også fornøyd med at oppsamplingen kan bypasses, noe som forøvrig anbefales ved spilling av ukomprimerte filer av god kvalitet. Kanskje ikke så viktig. Hørte ikke forskjell da jeg raskt testet oppsamplingen 😊 På den negative siden er at den ikke har fjernkontroll, så det må mosjoneres når volumet skal justeres. Dette visste jeg (var en show-stopper da jeg ikke kjøpte den forrige gang), så det får jeg bare bli vant med. Tror dette skal bli bra 😃

    782B86D1-0335-47C4-94B3-52723B106622.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har Goldnote forsterkeren min startet sin tur mot Skjeen. Noen blir litt vemodig når de selger haifai. Selv blir jeg som oftest bare glad. Det er tross alt døde ting. Denne forsterkeren er jeg egentlig litt mer i stuss på om var så lurt å kvitte seg med. Den er ikke utstyrt med stålhanske rundt bassen, men er en skikkelig kjærlig romantiker. Ups, var det meg som sa døde ting 😳😊

    500A7F5E-736B-4647-9133-A172883B54F1.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, de får kose dem med eders golde Eximus produkter caftein som den kolde ufølsomme herre de er ;)
    Min gode mann, de er på ville og gjengrodde stier! Alle bør vite at kvinder fra Sør Korea vet å behage en herre! Italienske kvinder kan nok være spennende, men akk så gjenstridig og uberegnelig 😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Min gode mann, de er på ville og gjengrodde stier! Alle bør vite at kvinder fra Sør Korea vet å behage en herre! Italienske kvinder kan nok være spennende, men akk så gjenstridig og uberegnelig 😄
    Splitte mine bramseil, der har de pokker ta meg et par poeng herr caftein :unsure:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Forsterkere, kvinner, døde ting.... Hmm... Temmelig schizo dette... De mekaniske tingene i mitt liv, de mest sjel, har gjerne vært de med mest trøbbel i vente for min del.. At vi og tenker stereotype ifht hifi fortsatt er og intr. England med sin PRAT, Italia med "sødme og romantikk", Tyskland med korrekt men litt steril lyd osv osv... Vi menn liker å "forenkle" og klassifisere, verden er et skummelt sted hvis vi må tolke og tyde noe selv.. Og iallfall hvis vi må ytre noe om dette på tvers av andres stereotypi :)... Badevannet i Mjøsa var forøvrig jæ kaldt, DET er en ting jeg ikke gjør mer på en stund..
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Forsterkere, kvinner, døde ting.... Hmm... Temmelig schizo dette... De mekaniske tingene i mitt liv, de mest sjel, har gjerne vært de med mest trøbbel i vente for min del.. At vi og tenker stereotype ifht hifi fortsatt er og intr. England med sin PRAT, Italia med "sødme og romantikk", Tyskland med korrekt men litt steril lyd osv osv... Vi menn liker å "forenkle" og klassifisere, verden er et skummelt sted hvis vi må tolke og tyde noe selv.. Og iallfall hvis vi må ytre noe om dette på tvers av andres stereotypi :)... Badevannet i Mjøsa var forøvrig jæ kaldt, DET er en ting jeg ikke gjør mer på en stund..
    Med «sjel» forstår jeg avvik fra det perfekte. Men på en interessant og/eller iørefallende måte. Det perfekte kan gjerne oppleves som kjedelig i lengden. Når det gjelder mekaniske innretninger så er perfeksjon og forutsigbarhet gjerne noe jeg setter pris på. Men når det kommer til musikk så blir det gjerne motsatt. Vokal som er autotunet til perfeksjon er triste greier i forhold til en artist som bæljer løs med masse innlevelse, men som ikke alltid treffer tonene 100%.
    Ellers så observeres det at Hanseateren fortsetter der han slapp. Og godt er det siden @Evo III ser ut til å ha ha kastet inn håndkleet.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Med «sjel» forstår jeg avvik fra det perfekte. Men på en interessant og/eller iørefallende måte. Det perfekte kan gjerne oppleves som kjedelig i lengden. Når det gjelder mekaniske innretninger så er perfeksjon og forutsigbarhet gjerne noe jeg setter pris på. Men når det kommer til musikk så blir det gjerne motsatt. Vokal som er autotunet til perfeksjon er triste greier i forhold til en artist som bæljer løs med masse innlevelse, men som ikke alltid treffer tonene 100%.
    Ellers så observeres det at Hanseateren fortsetter der han slapp. Og godt er det siden @Evo III ser ut til å ha ha kastet inn håndkleet.
    Avvik.... Det er ordet... Og godt ett. Og høyst tiltrengt i en teknokratisk verden basert på 1 og 0..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Med «sjel» forstår jeg avvik fra det perfekte. Men på en interessant og/eller iørefallende måte. Det perfekte kan gjerne oppleves som kjedelig i lengden. Når det gjelder mekaniske innretninger så er perfeksjon og forutsigbarhet gjerne noe jeg setter pris på. Men når det kommer til musikk så blir det gjerne motsatt. Vokal som er autotunet til perfeksjon er triste greier i forhold til en artist som bæljer løs med masse innlevelse, men som ikke alltid treffer tonene 100%.
    Ellers så observeres det at Hanseateren fortsetter der han slapp. Og godt er det siden @Evo III ser ut til å ha ha kastet inn håndkleet.
    Iflg buddhismen så er sjelen perfekt. Alle som en! Det er heller slikt at livet, eller rettere sagt, måten man lever livet sitt på, som besudler denne perfekte sjelen. Som en diamant som blir tilsmusset. Tidens tann, om man vil. En diametralt forskjell fra kristendommen, som mener at man er født syndig, men kan frelses. Buddhismen:-"Man kan ikke polere en møkkhaug!".

    Hva har dette med haifai å gjøre? Vel, det får bli opp til enhver 🤓

    PS! Jeg er ateist.
     
    Sist redigert:

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.678
    Veldig kjekt å høre! Jeg hadde alle platene hans på CD, men de røyk med da jeg solgte samlingen. En av de tingene jeg angrer på. Har flere ganger tenkt å kjøpe noen av hans beste album på vinyl, men prisene har vært så høy at jeg foreløpig har holdt meg unna.
    Fikk platen i dag og har nettopp hørt gjennom den. Nydeliiiiiiig! :D:D:D
    Hvilke andre av hans utgivelser vil du spesielt anbefale?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk platen i dag og har nettopp hørt gjennom den. Nydeliiiiiiig! :D:D:D
    Hvilke andre av hans utgivelser vil du spesielt anbefale?
    Så bra! 😊 Hans andre soloutgivelse er minst like bra som den første (som du har kjøpt), The Mystery of Love is Greater than the Mystery of Death. Ellers er vel ingen av platene hans dårlige, men som med de fleste artister som har holdt på en stund, synes jeg hans første utgivelser er best. Med andre ord, jo tidligere jo bedre.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Første øltime på aldri så lenge. Ja, ikke til forkleinelse for andre øltimer som ikke tilbringes foran anlegget. Chuck Prophet er foreløpig sjef for musikken i dag. Selv om han gav meg en syrlig kommentar på en konsert en gang, må det innrømmes at han er en musikalsk konge i Drotningsvik.

    La Rosita utstyr og platespiller har stått urørt halvannen måned. Eximus og Tannoy regjerer stuen. Handler ikke om kvalitet, kun latskap og varme. Tror Eximus utstyret er noe av det beste kjøpet jeg noengang har gjort. Helt klart en keeper! Tannoy høyttalerne spiller bra, men de skal nok ut på Finn over ferien. Forandring fryder som kjent. De har vært litt boomy i bassen, men sammenlignet med Bricasti DAC som preamp har dette blitt bedre med Eximus preamp i kjeden.

    2DFD3F97-062E-4767-98AD-CAA62B37D14D.jpeg


    Tester ut vår siste batch fra ølbrygging i begynnelsen av juni, Kinn Vestkyst. En av kompisene jeg brygger med sa det ikke lignet i smaken på originalen, men ka gjør nå det når det likevel smaker veldig godt. Testen på styrken i ølet kommer etter at jeg har drukket to av dem. Hvis jeg da nynner når jeg pisser er ølet innafor på styrke 😊

    D0F496A0-4D9E-4CA7-921F-298BD05821DF.jpeg


    Kona og jeg har ellers hatt en fin dag på tur hos de ville horder i Periferien. Turen ivaretok Karmana sitt første tips for en vellykket tur; sørg for at du ser flere geiter enn klegg 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sjøl hører jeg på alle slags instrumenter, og er vel av den oppfatning at det er vel så viktig HVEM og HVA som spiller/spilles. .
    Litt på etterskudd, men på generelt grunnlag ser det ut som dette kan være oppsummeringen:
    Screenshot_20210709_172359.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn