Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.337
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er tydelig at den særdeles skremmende «the shady side of Rune Larsen» er ukjent for de fleste.………..eller vi lar oss skremme på forskjellig vis 😄

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er tydelig at den særdeles skremmende «the shady side of Rune Larsen» er ukjent for de fleste.………..eller vi lar oss skremme på forskjellig vis 😄
    Jeg finner han fascinerende.. En antitese.. There will be no light without darkness.. Nå ble det dypt.. Det meste har en veldig naturlig forklaring.. :LOL:

FB_IMG_1644355399705.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.337
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hektisk dag (i den grad late pensjonister som meg kan ha hektiske dager). Mye som må gjøres når huset skal selges, og vi etter hvert skal flytte til noe mindre. Satser på at vi finner noe som passer til mer enn et Sonos-oppsett! En noenlunde velfortjent juleøl er sprettet. Det burde jo også fordre presanger, men en plate fra Platekompaniet og en plate fra De Skremmende Stater lar vente på seg. Gjør ikke noe da vinyl er ikke-eksisterende som kilde med det firbente rabalderet som regjerer i stuen. Gjøkkje nokke! Bare kos! Streamer heller litt fra et album jeg har nevnt før, men som flere burde sjekke ut. Ikke bare er det god musikk, det er god lyd også 😊

4709A18E-6162-4732-A334-E45BC49B0353.jpeg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Som min mor sa da hun hadde vært pensjonist noen år, "Vi pensjonister har det alltid så hektisk, fordi vi somler sånn". 😎
    Kos dokke med utgått juleøl og ny helg! 😉👍

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.264
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Henriksen har jeg spilt en del etter at du var hos meg i sommer. Helt enig i at det er et album som fortjener større oppmerksomhet.
    Det låter riktig livat, og de norske tolkningene av Waits er hederlige.
    God helg T.

Sist redigert:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Hektisk dag (i den grad late pensjonister som meg kan ha hektiske dager). Mye som må gjøres når huset skal selges, og vi etter hvert skal flytte til noe mindre. Satser på at vi finner noe som passer til mer enn et Sonos-oppsett! En noenlunde velfortjent juleøl er sprettet. Det burde jo også fordre presanger, men en plate fra Platekompaniet og en plate fra De Skremmende Stater lar vente på seg. Gjør ikke noe da vinyl er ikke-eksisterende som kilde med det firbente rabalderet som regjerer i stuen. Gjøkkje nokke! Bare kos! Streamer heller litt fra et album jeg har nevnt før, men som flere burde sjekke ut. Ikke bare er det god musikk, det er god lyd også 😊

Vis vedlegget 790506
    Ingen ting å utsette på lyden men ikke et album jeg spiller for barna mine😎🎶

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.337
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enkelte har sikkert fått med seg at jeg rydder i huset da det skal selges. Huset skal nok selges, men det at jeg rydder unna ting har ingenting med salget å gjøre. Grunnen til ryddingen er å få unna alt knuselig før et par karer fra Innlandet kommer på besøk om nøyaktig en måned. Dette er jo ikke urbane folk, så jeg er redd for at det kan bli skikkelig stygt!

Planen for besøket er ganske enkel. Øl, masse ljuging og sikkert hoverende latter over platespilleren min. Innimellom dette får vi sikkert tid til noen øl på Folk & Røvere (kem e kem) og en tur oppom Roald på Renaissance (har sikkert skrevet det feil, men faen, gidder ikke for tusende gang å sjekke ut hvordan det skrives).

En ting som blir et høydepunkt for meg, og forhåpentligvis ålreit for gjestene; banen opp til Ulriken på kvelden. Der serverer de en tre retters middag, akkompagnert av mine Bergenske favoritter, De Musikalske Dvergene. Forhåpentligvis blir det en riktig så bra greie 😊

47D1BA0B-D2B2-443A-8427-631F800E99B5.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.264
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har sett Zappa, Stevie Ray Vaughan, Jeff Beck, The Clash, Dwight Yoakam, Warren Zevon, Lucinda Williams, Stone Roses, Pogues, Iggy Pop, ZZ Top, Leonard Cohen, Pearl Jam, Neil Young, Maria McKee, Lynyrd Skynyrd, Walkabouts og Little Feat for å nevne noe, men har aldri reist så langt som til Bergen for noe av det, så dette med disse Dvergene bør bli jævli bra!

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.942
    Som min mor sa da hun hadde vært pensjonist noen år, "Vi pensjonister har det alltid så hektisk, fordi vi somler sånn". 😎
    Kos dokke med utgått juleøl og ny helg! 😉👍
    Hva slags juleøl er det du tyller i deg som går ut i februar året etter?
    Juleøl er det man kjøper på polet som holder minimum 6,5%.
    "Juleøl" handlet hos nærmeste lokale kremmer er jåleøl som de kaller for juleøl.
    Jeg har alkohol sterk juleøl fra 2016 stående ennå som smaker helt utmerket.
    Jeg tror de må realitetsorientere dem litt bedre min herre ;)

Sist redigert:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    "Juleøl" handlet hos nærmeste lokale kremmer er jåleøl som de kaller for juleøl.
    Jeg tror de må realitets orientere dem litt bedre min herre ;)
    For det første er vi snart i midten av februar og julehøytiden avsluttes senest 20. dag jul, som er 13. januar. For det andre drikker jeg ikke juleøl, da jeg ikke liker smaken. For det tredje feirer jeg ikke jul og er heller ikke kristen og for det fjerde var det ikke deg jeg henvendte meg til, så den realitetsorienteringen (et ord) er det nok andre enn jeg som skal ta.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.942
    For det første er vi snart i midten av februar og julehøytiden avsluttes senest 20. dag jul, som er 13. januar. For det andre drikker jeg ikke juleøl, da jeg ikke liker smaken. For det tredje feirer jeg ikke jul og er heller ikke kristen og for det fjerde var det ikke deg jeg henvendte meg til, så den realitetsorienteringen (et ord) er det nok andre enn jeg som skal ta.
    ....og for det femte så varer jula helt til Påske ;)
    Men jeg skjønner at det er de som forvalter tidsrommet julehøytiden avholdes min herre.
    Hvilket jo i grunn er underlig når du verken er kristen og ei heller feirer jul :rolleyes:
    Oppgaven bør kanskje delegeres til noen andre?
    Så må jeg jo bare beklage at jeg tok tak i deres uttalelse "Kos dokke med utgått juleøl..." som var myntet på Karmana, og IKKE meg.
    Det er tross alt bare et åpent forum :eek:
    Ny feil følger i neste innlegg.

Takk for oppmerksomheten (y)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    ....og for det femte så varer jula helt til Påske ;)
    Men jeg skjønner at det er de som forvalter tidsrommet julehøytiden avholdes min herre.
    Hvilket jo i grunn er underlig når du verken er kristen og ei heller feirer jul :rolleyes:
    Oppgaven bør kanskje delegeres til noen andre?
    Så må jeg jo bare beklage at jeg tok tak i deres uttalelse "Kos dokke med utgått juleøl..." som var myntet på Karmana, og IKKE meg.
    Det er tross alt bare et åpent forum :eek:
    Ny feil følger i neste innlegg.

Takk for oppmerksomheten (y)
    Finn en annen å plage eller logg av, vær så snill!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.337
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har sett Zappa, Stevie Ray Vaughan, Jeff Beck, The Clash, Dwight Yoakam, Warren Zevon, Lucinda Williams, Stone Roses, Pogues, Iggy Pop, ZZ Top, Leonard Cohen, Pearl Jam, Neil Young, Maria McKee, Lynyrd Skynyrd, Walkabouts og Little Feat for å nevne noe, men har aldri reist så langt som til Bergen for noe av det, så dette med disse Dvergene bør bli jævli bra!
    Når du har fått med deg så mye av B-laget, er det bare å glede seg til litt lefling med A-laget 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.337
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husk å hanke inn noen rimelige Cervin Vega høyttaler fra Finn før halvsvenskene invaderer hjemmet ditt. Det ville jo vært kjedelig om de ødela noe av verdi 🤭
    Ja, det skulle tatt seg ut! Kommer nok til å rulle vekk den franske ampen og høyttalerne. Litt belgisk Tripel så blir nok denne gjengen såre fornøyd med stativhøyttalere og litt klasse D transer 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.337
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg tror de må realitets orientere dem litt bedre min herre ;)
    Regner med den var til meg. Slemme mannen! I motsetning til deg som øser ut mammon på fjonge flakonger og annet snobberi, brygger jeg mitt eget juleøl. Hvorvidt det holder i syv år er underordnet. Til det er jeg altfor drikkfeldig 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.337
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Finn en annen å plage eller logg av, vær så snill!
    Powerpoint refererte din post, men innholdet var myntet på meg, TT. Lett for. Denne bamsen, som kaller seg powerpoint, er så snill at man (nesten) kan ta ham på øyet. Mannen er også utstyrt med en raus porsjon humor og ironi, så dette var nok ikke vondt ment. Nei, la oss alle holde hverandre i hendene og synge kumbaya sammen 😍😄

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.302
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Så du har IKKE sett Ten Years After & Jethro Tull?? :ROFLMAO: :ROFLMAO:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.302
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Tull var fantastisk. Thick as A Brick hadde akkurat utkommet, og første sett var...... Thick as A Brick fra start til slutt.
    Det mest utrolige var, at det var dritt-vanskeligt å høre forskel på platen og deres live performance. Super lyd var det og.

BTW..... Glemte Frank Zappa. Hans sidste live opptreden i Danmark før han døde.
    Vet ikk, hva faen som hadde gått galt for danskene den dagen, men de hadde solgt mindre enn 300 billetter,
    men vi få krøp helt opp til scenekanten. og hadde "the time of our lives". Zappa ga´ faen og spillte i 2 timer og 50 minutter,
    og ingenting i hans "immaculate" performance indikerte, at det var tom sal. En av de helt specielle :)

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.942
    Regner med den var til meg. Slemme mannen! I motsetning til deg som øser ut mammon på fjonge flakonger og annet snobberi, brygger jeg mitt eget juleøl. Hvorvidt det holder i syv år er underordnet. Til det er jeg altfor drikkfeldig 😄
    Nope, den var ikke til deg, men myntet på TT med glimt i øyet.
    Dessverre sporet dette helt av for oss, uvisst av hvilken grunn da vi begge ellers er gode til å slenge med leppa rundt forbi på HFS.
    Jeg er muligens slem, men ikke spesielt vanskelig å ha med å gjøre så lenge jeg har mat i kråsen og noe godt i glasset.

Kudos til deg som brygger ditt eget juleøl.
    Jeg smakte for øvrig noe slikt for et dusin år siden på odden, brygget av en "profesjonell" amatør i en 200 liters bålpanne.
    Eget bryggerhus må vite :geek:
    Han var inne og hentet julebrygget fra 2 år tilbake.
    Det er det beste juleølet jeg noen gang har drukket.
    Så tror jeg ikke caftein er halvparten så drikkfeldig som han gir uttrykk for.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.942
    Så sant, så sant.
    Etter uhorvelig mange år med trening (som ikke synes lenger), så krever kroppen fremdeles mat på gitte klokkeslett.
    Og da blir det utfordrende å være sammen med mennesker som til nød spiser 2x i døgnet hvis man skal ha felles måltider.
    Men løsningen er enkel, man spiser bare hver for seg når man er sulten.
    Så holdes fireåringen min i sjakk.
    Deretter kan jeg serveres noe godt i glasset.

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    777
    Torget vurderinger
    4
    Det åpnes ny curlinghall i Bergen i dag. Bare et tips til fysisk aktivitet når du får besøk der på andre siden. Noen har vel god trening på glattisen allerede? 😁

Mvh Olav E

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn