Wharfedale Super Denton tilbake på lager!

superdenton.jpg



Wharfedale Super Denton er den nye storebroren til vår mest solgte kompakthøyttaler; Wharfedale Denton 85. Den er en heftig oppgradering og antagelig den flotteste og beste høyttaleren vi har hørt i prisklassen!

Super Denton er, som navnet hinter til, en ekstra påkostet, mer avansert versjon av Denton. Selv om dimensjonene er relativt like skiller Super Denton seg ut ved at den er en ekte treveis høyttaler. Som Denton har den en diskant og en 6,5-tommer stor bass-driver i vevd Kevlar. I tillegg til dette har Super Denton en 2-tommer stor soft dome mellomtone-driver som tar seg av det kritiske stemmeregisteret.

Mellomtone-domer er kjent for naturlig og fyldig stemmegjengivelse med ekstremt gode spredningsegenskaper. Kort fortalt betyr dette flottere gjengivelse av spesielt stemmer og en jevnere spredning av lyd i rommet med større "sweetspot" for lytteren. Denne høyttaleren bokser virkelig i en klasse over det man skulle kunne forvente. Mye av teknologien er hentet fra flaggskipet i Heritage-serien; Dovedale, byggekvaliteten og finishen er ekstrem, helt uavhengig av prisklasse. Utført i ekte valnøtt, mahogany eller sort eik - dette er høyttalere man blir glad i, og som er velbygget nok til å kunne gå i arv til neste generasjon!

Pris: 14.995,- per par


Hilsen

Jens på SteReoFil
 

Kommentarer

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Innlegg
412
Antall liker
251
Torget vurderinger
14
En uke inn i mitt eierskap av Super Denton kan jeg si meg enig i beskrivelsen gitt av Stereofil. En utrolig god høyttaler, lett å plassere, engasjerende og livlig med en nydelig mellomtone.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.084
Antall liker
148
Torget vurderinger
3
Lurer litt på hvordan disse spiller kontra Dynaudio eller Harbeth til ca samme pris. Harbeth har velikke så rimelige stativhøytalere tror jeg.
 

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Innlegg
412
Antall liker
251
Torget vurderinger
14
Lurer litt på hvordan disse spiller kontra Dynaudio eller Harbeth til ca samme pris. Harbeth har velikke så rimelige stativhøytalere tror jeg.
Dynaudio kan jeg ikke si noe om. Harbeth P3ESR har jeg hatt på samme sted med den samme forsterkeren, men ikke samtidig. Vanskelig med sammenligning, men på meg virker det som om mellomtonen på Super Denton har mer volum og bassen går betydelig dypere.
 

Informasjon om bruker

SteReoFil
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
689
Link til alle artikler
207
SteReoFil sine annonser
Bransjenyheter
Tilbud på SVS SB-16 og PB16 Ultra

Tilbud på SVS SB-16 og PB16 Ultra

  • 0
SVS SB-16 Ultra Veil: 37.990,- / NÅ: 31.990,- SVS PB-16 Ultra Veil: 44.990,- / NÅ: 37.990,- OBS! Tilbudet gjelder kun så langt lageret rekker...
Fortsett
Norgespremiere på TECHNICS SL-1300G på Høstmessen 2024

Norgespremiere på TECHNICS SL-1300G på Høstmessen 2024

  • 10
Vi er ganske stolte av at Technics sin etterlengtede SL-1300G får norgespremiere i butikken på Høstmessen 2024. Messen går av stabelen 11. og 12. Oktober og du er selvsagt hjertelig velkommen. :)...
Fortsett
Bransjenyheter
WHARFEDALE Super Denton tilbake på lager!

WHARFEDALE Super Denton tilbake på lager!

  • 1
Wharfedale Super Denton er etter vår mening et helt fantastisk godt kjøp til 14 995,- for paret. De kombinerer klassisk britisk høyttalerkvalitet med moderne teknologi. I tillegg til sin elegante...
Fortsett
Bransjenyheter
Høstmessen 2024

Høstmessen 2024

  • 0
Årets høstemesse går av stabelen 11. og 12 oktober. :) Alle aktivitetene er selvsagt ikke klare enda, men vi vet at vi får besøk av IsoTek og at butikken vil være fylt av spennende nyheter...
Fortsett
IsoTek på Britisk Aften!

IsoTek på Britisk Aften!

  • 0
Førstkommende torsdag (29.08) er det Britisk Aften hos oss på SteReoFil. En av nyhetene er at vi er blitt IsoTek-forhandler. :) Isak, fra Multriom, kommer innom og vil demonstrere produktene og...
Fortsett
Bransjenyheter
29. August er "Britisk Aften" hos SteReoFil"

29. August er "Britisk Aften" hos SteReoFil"

  • 0
Torsdag 29. august inviterer vi til Britisk Aften hos oss i butikken! Dette er en veldig uformell aften hvor vi spiller på et kult, selvsagt engelsk, anlegg servert med "tea and biscuits". :) Isak...
Fortsett
Topp Bunn