Whiplash's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.806
    Antall liker
    50.646
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hva med Pro Ject 2-Xperience? Til eldre rock, blues og jazz. Vil den være noe å satse på angående litt mer bass og dynamikk ?
    Da kunne man kanskje handlet en riaa i samme slengen også. Pro-Ject 2Xperience SB - STEREOFIL AS

    Ligger(dørganes kjedelig spiller men) en på torget nå til 6K da har du masse penger i gjen til PU og eventuelt en Riaa.

    O
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hvorfor ikke en eldre god lux platespiller ell lignende du som ellers er så glad i god gammel vintage med skikkelig musikkformidlingsevne :) prøvde selv en project for en stund siden men det var en 5,1 pro men jeg ble ikke overbevisst av project av denne modellen ihvertfall,,,, ville gått for en litt eldre god en og heller fikla litt der med upgrades jeg :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har tro på å bare kjøpe ny og bedre PU til Lenco B55 ?

    Var innom både HiFi klubben og Spaceworld Soundgarden i Fredrikstad idag. Ingen av dem hadde noe gromt inne men måtte evt bestille platespiller begge steder. Hadde en av de hatt noe inne hadde jeg nok bare handlet.

    Takker for tips så langt. :) Skal google litt til på dette.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.806
    Antall liker
    50.646
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Lencoen er nok greit og ha i et nr 2oppsett ;)

    O
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Lencoen er nok greit og ha i et nr 2oppsett ;)

    O
    Føler at min kjære Lenco platespiller blir mobbet litt her. Bare ikke sagt rett ut ;)

    ..og mitt anlegg #2 blir forresten heftigere enn stue anlegget om forsterker planer blir satt ut i livet. Bare så det er sagt :p Amerikansk muskel forsterker og engelske høyttalere. What can possibly go wrong ?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.806
    Antall liker
    50.646
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Lencoen er nok greit og ha i et nr 2oppsett ;)

    O
    Føler at min kjære Lenco platespiller blir mobbet litt her. Bare ikke sagt rett ut ;)

    ..og mitt anlegg #2 blir forresten heftigere enn stue anlegget om forsterker planer blir satt ut i livet. Bare så det er sagt :p Amerikansk muskel forsterker og engelske høyttalere. What can possibly go wrong ?
    Neimenisvartehelveteda du spurte jo!!! Nei den er ikke god nok i et seriøst vinyl oppsett(fornøyd nå???);)

    O
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.806
    Antall liker
    50.646
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Lencoen er nok greit og ha i et nr 2oppsett ;)

    O
    Føler at min kjære Lenco platespiller blir mobbet litt her. Bare ikke sagt rett ut ;)

    ..og mitt anlegg #2 blir forresten heftigere enn stue anlegget om forsterker planer blir satt ut i livet. Bare så det er sagt :p Amerikansk muskel forsterker og engelske høyttalere. What can possibly go wrong ?
    Kommer ann på forsterker det ;) masse som kan gå galt vet du :)

    O
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Lencoen er nok greit og ha i et nr 2oppsett ;)

    O
    Føler at min kjære Lenco platespiller blir mobbet litt her. Bare ikke sagt rett ut ;)

    ..og mitt anlegg #2 blir forresten heftigere enn stue anlegget om forsterker planer blir satt ut i livet. Bare så det er sagt :p Amerikansk muskel forsterker og engelske høyttalere. What can possibly go wrong ?
    Neimenisvartehelveteda du spurte jo!!! Nei den er ikke god nok i et seriøst vinyl oppsett(fornøyd nå???);)

    O
    Ja :) vil ha brutale og ærlige svar ! ;)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har forslag til ny pickup til Lenco B55 ? Skal ha ny platespiller men vil likevel beholde Lenco'n på anlegget på gjesterommet. Liker den spillern. Tenker ikke noe voldsomme greier sidenden visstnok ikke er highend. ;)

    Men PU til 2000-5000kr ? Er en rimelig men ny Denon PU som sitter på nå.



    Ellers lite som skjer her i gården. I morgen er dagen mine Tannoy skal settes inn med voks/olje for første gang tenkte jeg. Har hatt Tannoy heritage ht før men da ble voks/olje boksen med ubrukt til neste eier. Håper de ikke blir for mørke. Men det må gjøres.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.806
    Antall liker
    50.646
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Audio-Technica har PU'er i fra 3900kr til 5390kr som er veldig gode.
    Ellers er det Denon DL 103 og en del skrotofon du kan bruke ;)

    O
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Da handler jeg bare en sånn Evo. Skylder på deg om lyden ikke blir bedre ;)
    Audio-Technica har PU'er i fra 3900kr til 5390kr som er veldig gode.
    Ellers er det Denon DL 103 og en del skrotofon du kan bruke ;)

    O
    @ x-cell : que ?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.806
    Antall liker
    50.646
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.071
    Antall liker
    32.378
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ta bilde av Turnberryene før og etter med den voksen da? Nysgjerrig, sjø..

    Forøvrig har jeg inntrykk at at Platekompaniet rett som det er har 25 prosent rabatt på AT-PU-ene. Hadde i alle fall det minst to ganger i fjor.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ja skal prøve å få tatt en runde bilder i morgen. Før og etter. Krysser fingrene for at de ikke blir veldig mørke i fargen. Da har jeg noen tips på PU da. Bytter PU på Lenco før jeg kjøper ny platespiller.

    Ta bilde av Turnberryene før og etter med den voksen da? Nysgjerrig, sjø..

    Forøvrig har jeg inntrykk at at Platekompaniet rett som det er har 25 prosent rabatt på AT-PU-ene. Hadde i alle fall det minst to ganger i fjor.
    Har forresten bestemt meg for at på sikt skal jeg ha noen større Tannoy i stua. Helst Canterbury men om ikke det blir realitet økonomisk så går jeg for Kensington. Men snakker ett år eller to frem i tid tenker jeg. Må spare opp litt cash.

    Når ny stereo benk blir ferdig får jeg masse mer plass. Sånn står dem nå på stua. Men skal inn på gjesterommet i løpet av våren.

     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.071
    Antall liker
    32.378
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Aha, det ligger an til å bruke den magiske voksen ja, den som gjør sorthvitt til fargeTV.

    Kensington er vel ikke særlig større? Litt høyere, men smalere, mener jeg. Men sabla bra, ja.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Skal sette inn en rull fargefilm i kamera i morgen ;)

    Skal vel ikke legge skjul på at det er Canterbury som er den egentlige drømmen. Evt ett par JBL K2.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    @ united

    Her ser du sånn ca hvordan det blir med møbel voksen fra Tannoy. Den er mørk i fargen, omtrent kaffe farge. Men når det fikk tørke litt ble det bare litt mørkere og blankere enn det var fra fabrikk voksing. ( se miderste bildet - tatt litt på toppen av høyttaler her )

    Men greit å få gjort det for de så veldig tørre ut nå. Fikk litt fred i sjela om ikke annet. Brukte en hel boks på ett strøk, to høyttalere.





    Her er den ene ferdig. Skal ta nye bilder etter strøk nr 2 om ett par uker.

     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ser virkelig flotte ut de tannoy-ene :) ser ut til å gi en fin dybde og naturlig glød den waxen :) gjør seg med det lille ekstra
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Så over bilder av gamle oppsett i stua. Savner denne combon litt. MA6900 og en stabel med Klipsch. Spilte bra dette, men man husker kanskje ting som bedre enn det var ? Så i Klipsch tråden var det vel at de T4000 var kommet til ett bedre hjem enn jeg ga dem;) Uansett fornøyd nå også.





     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.806
    Antall liker
    50.646
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hadde du satt klipsch og Tannoy side om side hadde du nok ikke savnet Klipsch ;)
    Mcintosk er vel strengt tatt ikke så mye og savne det heller ???:) så sant du ikke har de grommeste modellene.

    O
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Been there, done that :)

    Hadde Klipsch og disse Tannoy GRLE ene side om side noen måneder med MA6900.



    McIntosh MA6900 hadde endel kvaliteter jeg satt stor pris på. Men liten vits å mimre for mye eller gråte over spilt melk. Føkk it. Livet går videre og artig å prøve og feile. Det meste jeg har hatt innom av Klipsch kunne jeg egentlig levd lykkelig med, bortsett fra at Heresy III ga for lite i bunn i stua mi. Ellers er vel Heresy III noe av det beste som har vært innom. Vanskelige å integrere med sub for de er så kjappe og så direkte spillestil.

    MA6900 spilte meget bra i stua mi med Franco Serblin Accordo også. Men her ble det også for lite bass for min smak.

     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    @ Evo & Motoren :

    Takker, kamera og objektiver er noe jeg bruker litt kroner på, kjøper kun 'highend' objektiver. Vertfall mer highend enn stereo anlegget mitt. Men i motsetning til stereo hobby'n så betaler foto hobbyen for seg selv.

    Tilbake til McIntosh Evo så må jeg innrømme at jeg siklet litt på den MA8000 som lå ute nå. Akkurat den hadde det vært gøy å testa på Sf Amati Futura også.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.806
    Antall liker
    50.646
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    @ Evo & Motoren :

    Takker, kamera og objektiver er noe jeg bruker litt kroner på, kjøper kun 'highend' objektiver. Vertfall mer highend enn stereo anlegget mitt. Men i motsetning til stereo hobby'n så betaler foto hobbyen for seg selv.

    Tilbake til McIntosh Evo så må jeg innrømme at jeg siklet litt på den MA8000 som lå ute nå. Akkurat den hadde det vært gøy å testa på Sf Amati Futura også.
    Altid gøy og teste whip :)
    Aldri hatt noe sug etter McIntosh,de gangene jeg har hørt det er jeg ikke imponert.

    O
     

    Nitram

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    166
    Torget vurderinger
    5
    Bra musikk du setter på! Rhiannon Giddens kommer med nytt album den 24. denne måneden forøvrig.

    mvh. Martin
     
    Sist redigert:

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    @ Evo II: Bra vi ikke er helt enige om alt da Evo II. :) McIntosh har stort sett imponert meg av de anleggene jeg har hørt. Noen få unntak har det vært.

    Her er forresten noe av LP platene og kassetter som skal inn på gjesterommet når jeg blir ferdig med platehyller og stereobenk der. Har nok flere kassetter enn plater totalt.

    @ Nitram : den kommer jeg nok til å kjøpe :)








    @ Evo & Motoren :

    Takker, kamera og objektiver er noe jeg bruker litt kroner på, kjøper kun 'highend' objektiver. Vertfall mer highend enn stereo anlegget mitt. Men i motsetning til stereo hobby'n så betaler foto hobbyen for seg selv.

    Tilbake til McIntosh Evo så må jeg innrømme at jeg siklet litt på den MA8000 som lå ute nå. Akkurat den hadde det vært gøy å testa på Sf Amati Futura også.
    Altid gøy og teste whip :)
    Aldri hatt noe sug etter McIntosh,de gangene jeg har hørt det er jeg ikke imponert.

    O
     

    Vedlegg

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Har fått ett meget fristende høyttaler tilbud nå.

    Skikkelig i tenkeboksen nå. Men er ingen hast med å overta dem. Men da dropper jeg evt anlegget på gjesterommet og selger unna så og si alt. Trenger evt kraftigere forsterker.

    Det blir i såfall en MEGA opprydding og selger unna alt av JBL og Tannoy. Yamaha og Onkyo ryker og... satser alt på stue anlegget da.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kassettspillere og kassetter beholder du vel? Våger du å fortelle hvilke ht du har tilbud på?
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    @ baluba : kassett spillere og kassetter beholdes. uansett hva jeg gjør videre :) og NEI ;) ikke før handel er så i boks at de står i stua og spiller.

    @ jorwed : en kamerat har allerede bydd en stor haug dollar for dem og selger jeg alt går L150A til han. Han elsker dem og kommer til å ta godt vare på dem om jeg velger å la de gå. Men de sitter langt inne.

    @ united : ja mulig det skjer store ting ja. time wil show. Men du skal få førsterett på Tannoy om det går den veien og du vil ha dem tilbake. Men det kan vi ta på pm evt :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn