Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Fa´en... som Visakortet kom til at bløde :LOL:........ Men der er vel ingen bedre julegaver end dem, man gi´r til sig selv :LOL::love:. De blev lidt eldre end planlagt,
    men det skal gøre godt i aften med lidt friskmalede kaffebønner og lidt Buddy Guy på "spillen" !!

    Bunna1.jpg

    Bunna2.jpg
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.030
    Antall liker
    7.630
    Sted
    Oslo
    Kun en dag igjen på jobb før jul og det fortjener en skål🥃 Jeg fortsetter min utforskning av bourbon og rye og nå er turen kommet til denne. Liker denne veldig godt. Ikke så søt som endel andre, men her finner du vanilje, kanel, honning og eik. Er litt krydret/spicy.

    Vis vedlegget 682816
    Forsøkte å finne denne til Thanksgiving.
    Var ikke å oppdrive - var det denne som ble benådet av Trump?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Forsøkte å finne denne til Thanksgiving.
    Var ikke å oppdrive - var det denne som ble benådet av Trump?
    He he Trump benåder vel ingen! Den lurte seg nok unna:D Den er på veldig mange polutsalg nå i hvertfall!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    hva er husvaranens uoffisielle holdning til din dobbelte polrelasjon?

    Husvaranen tar seg ikke nær av det. Hun er ganske så klar over at "Den Langhalede" tar seg "vann over hodet" hvis han prøver seg på noe "hanky panky" med bestyrerinnen! ;) Bestyrerinnen har jobbet i SAS før hun begynte i flaskefaget, og jeg har sett henne kommandere et "TwinOtter-lass" med tyske turister som skulle fra Widerøe direkte ombord i SAS uten å ha oppfattet hva de skulle gjøre. Etter at min venninde var ferdig med dem hadde de nok en ganske grei oppfattning av hva "Opa" hadde opplevd på Østfronten! Hun er ikke nådig når hun setter den siden til!
    Men en utmerket venninde ( uten benefits! ) er hun.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nettopp kjøpt min tredje slike ... tror dette blir rommens Port Ellen!
    1608318655441.jpeg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Den som vet hvilken singel nr3 til høyre er får Laggan🙂 Sendes ikke! Bør hentes innen det er kun tomgodset igen😲
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Vel på tur til Islay, vi bodde i Lagavulin, gikk vi half a mile up the road to Ardbeg
    Sist jeg var på Islay, som er «noen» år siden, bodde vi på White Heart Hotell i Port Ellen. Vi rusla helt ut til Ardbeg og så pø om pø tilbake via Lagga og Laffe, før det ble en wee liten dram på White heart - dvs siste årgang med Port Ellen dvs 1983.

    mvh
    KJ
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.030
    Antall liker
    7.630
    Sted
    Oslo
    Sist jeg var på Islay, som er «noen» år siden, bodde vi på White Heart Hotell i Port Ellen. Vi rusla helt ut til Ardbeg og så pø om pø tilbake via Lagga og Laffe, før det ble en wee liten dram på White heart - dvs siste årgang med Port Ellen dvs 1983.

    mvh
    KJ
    Jeg og min fetter bodde hos Don&Dot I Lagavulin. På tlf før vi kom(dette var før internett booking) fikk vi info om at Laga, Lafroigh og Arbeg var alle , within staggering distance
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.030
    Antall liker
    7.630
    Sted
    Oslo
    Fa´en... som Visakortet kom til at bløde :LOL:........ Men der er vel ingen bedre julegaver end dem, man gi´r til sig selv :LOL::love:. De blev lidt eldre end planlagt,
    men det skal gøre godt i aften med lidt friskmalede kaffebønner og lidt Buddy Guy på "spillen" !!

    Vis vedlegget 682868

    Vis vedlegget 682867
    Kvalitets kaffe, singelmalt og sugende bluuues. Av og til er singel livet til at holde ud.
    Autoregalos alltid de bedste gaver.
    Forøvrig, for at sitere onkel Danny: Det er underlig hvor lide man legger på seg av whisky
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Noen som har prøvd å drikke seg full på whisky noen gang? Altså starte fra nykter og ikke drikke annet enn whisky? Prøvd. Interessant. (Ikke gjør det med nære familiemedlemmer eller andre hvor sentimentalitet kan bli et problem.)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har prøvd å drikke seg full på whisky noen gang? Altså starte fra nykter og ikke drikke annet enn whisky? Prøvd. Interessant. (Ikke gjør det med nære familiemedlemmer eller andre hvor sentimentalitet kan bli et problem.)
    Jeg klarer aldri at holde meg unna en øl på den veien ... så det blir sjelden en ren whisky brandert..😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har prøvd å drikke seg full på whisky noen gang? Altså starte fra nykter og ikke drikke annet enn whisky? Prøvd. Interessant. (Ikke gjør det med nære familiemedlemmer eller andre hvor sentimentalitet kan bli et problem.)
    Det har hendt, men det er lenge siden nå. Det jeg oppnådde var å bli veldig full og en av få ganger jeg har opplevd total black out. D.v.s husker ingenting🤪
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har prøvd å drikke seg full på whisky noen gang? Altså starte fra nykter og ikke drikke annet enn whisky? Prøvd. Interessant. (Ikke gjør det med nære familiemedlemmer eller andre hvor sentimentalitet kan bli et problem.)
    Jeg har en lei uvane å drikke «alt for mye» vann ved siden av drammen.

    mvh
    KJ
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.366
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Disse er holder virkelig høyt nivå til prisen! Batch 4 er noe mer søt enn Batch 3 - knallgode begge to🥃🥃
    Vis vedlegget 682810
    Drikker batch 3 nå - iflg. Vinmonopolets sider er det batch 4 Aker Brygge har inne, men flaska sier 3.

    Ikke at det spiller noen rolle, men whiskynerden i meg må pirke litt. 😊

    Veldig god forresten, skikkelig sherrybombe. Jeg tar denne fremfor A’bunadh, men det er min gane.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Drikker batch 3 nå - iflg. Vinmonopolets sider er det batch 4 Aker Brygge har inne, men flaska sier 3.

    Ikke at det spiller noen rolle, men whiskynerden i meg må pirke litt. 😊

    Veldig god forresten, skikkelig sherrybombe. Jeg tar denne fremfor A’bunadh, men det er min gane.
    Jeg syns batch 3 er hakket bedre enn 4👍
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Noen her som har smakt denne? Klør litt i fingrene da den er i hylla på et pol like i nærheten :D Har The Nikka 12 og den er MEGET god!

    462B09F9-9F6C-4AF5-BEBE-E97F8EA01D88.jpeg
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.030
    Antall liker
    7.630
    Sted
    Oslo
    Korona og Karantenefast i utlendighet.
    Her jeg bor er Lagavulin dobbelt så dyr som Laphroaig 75 vs 38 €
    Laga har tydeligvis en grådig distributør.
    Bør jeg allikevel forskjønne min ensomme jul med Laga?
    Tror jeg vet svaret
    Blir jul Mr.Bean style - åpne gaver fra meg til meg.
    Være like overrasket og fornøyd hver gang
     
    Sist redigert:

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.366
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Foretrekker vanligvis Laphroaig fremfor Lagavulin, men kommer an på hvilken Laphroaig. Den siste standard 10 jeg kjøpte for et par måneder siden var heller skuffende.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.366
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Nytt bekjentskap i Glen Moray. Ikke veldig kompleks, men skikkelig karamellbombe er det i alle fall. Hadde nok,hatt godt av å bli tappet litt sterkere enn 40%, men tenker den blir fin til julegjester som egentlig ikke liker whisky. 😊

    2040C16C-8C01-4A6C-8A12-869FB6C32492.jpeg
     
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    Noen her som har smakt denne? Klør litt i fingrene da den er i hylla på et pol like i nærheten :D Har The Nikka 12 og den er MEGET god!

    Gutta i whiskytower tv liker den svært godt.
    Det er vel denne som tar over for 12-åringen.



    Vis vedlegget 683586
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takk for link @RCA45 (y) En kompis av meg har kjøpt en og har lovet meg en smaksdram🥃 Har lest litt reviews og det erendel som mener den er i det søteste laget! Jeg sjekket hva gutta i whiskytower tv mente om Hibiki Harmony og de synes den var meget god. Jeg er ikke så glad i Harmony da jeg synes den smaker alt for mye honning og har en ”syntetisk" ettersmak. Hibiki 12 og 17 liker jeg veldig godt😋 Så det er litt smak og behag:D
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Julebourbon🎅 Denne liker jeg veldig godt og rangerer den høyt i prisklassen rundt 500,- Ikke så søt som endel andre, men her finner du vanilje, kanel, honning og eik. Er litt krydret/spicy. Ønsker alle her i whiskytråden en riktig god whiskyjul med mye godt i glasset🎄🥃

    67EB323B-CCC3-4BD1-9237-D65DBC5DE084.jpeg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Takk for link @RCA45 (y) En kompis av meg har kjøpt en og har lovet meg en smaksdram🥃 Har lest litt reviews og det erendel som mener den er i det søteste laget! Jeg sjekket hva gutta i whiskytower tv mente om Hibiki Harmony og de synes den var meget god. Jeg er ikke så glad i Harmony da jeg synes den smaker alt for mye honning og har en ”syntetisk" ettersmak. Hibiki 12 og 17 liker jeg veldig godt😋 Så det er litt smak og behag:D
    Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv. Hibiki 12 og 17 er fantastiske whiskyer, Harmony faller igjennom.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Årets juledram, a wee dram, or two, er fra Aberlour. :love:

    Denne flasken har en forunderlig historie. Den Langhalede ble "halet med" på shopping av Husvaranen, men jeg glemte, og helt ærlig, kors på halsen, ti kniver i hjertet etc etc!, så glemte jeg etuiet med mobiltelfon og plastpenger på kjøkkenbordet. Jeg oppdaget det rett etter at jeg satte meg i bilen men "Hun som tror hun bestemmer" fant det ikke nødvendig å snu for å hente "mine penger". Vel nede i byen gakk hun til apoteket mens jeg stakk innom Vinmonopolet for å se om A'bunadh hadde ankommet. Det hadde den og jeg bestemte meg for å få min venninde Bestyrerinnen til å legge av en til meg slik at jeg var sikkret å få en når jeg kom tilbake med penger. Men før Bestyrerinnen var ferdig med en annen kunde og kunne "plages" dukket fruen opp og ærklærte at når vi nå var her og flaska var her så kunne jo hun kjøpe den til meg!!!! Er ikke så dum hun der!;)❤❤

    Så enden på visa ble altså at juledrammen i år, betalt av Husvaranen, ble en Aberlour A'bunadh, batch 067 og med rolige 59,8%.

    For de av dere som aldri har smakt denne kan den uforbeholdent anbefales. Den er god!

    A'bunadh batch 067.jpeg
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Den bunaden fra Aberlour får mye god omtale her. Jeg blir nok nødt til å ta med en på den neste leveransen fra polet for å prøve selv. Ikke er den spesielt dyr heller.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn