William Firebaugh (Mr. Well Tempered) med ny spiller!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
I siste nummer av TAS (som for øvrig har veldig mye godt vinylstoff!) er platespillergeniet/flyingeniøren William Firebaugh avbildet. Mannen som gav oss genistreken "The Well Tempered" for 20 år siden. Det er den nye spilleren hans også. Med lager bestående av en golfball. :D Den skal produseres av Opera Consonance, og de har jo bevist at de kan ett og annet om platespillere fra før. De blir i alle fall ikke dåligere med en mann som Firebaugh på laget.
Ken Kessler omtalte såvidt denne spilleren i en liten notis for en stund siden, og konkluderte med at den låt så bra at den kom til å snu prissegmentet (2500$) fullstendig på hodet. Jeg venter i alle fall i spenning, og det regner jeg med at alle som har hørt en Well Tempered-grammofon eller arm også gjør.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
En golfball, eller golfball-lignende??? Uansett, dette vert spanande ja, uten tvil. Forbedrer han det han har laget før til en sånn kosepris så vil det jo være rent fantastisk.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Armrøret er limt fast i en slisse som er skåret i en golfball. Hele herligheten er så senket i et rundt trau med silikon. Så det dreier seg om en golfball, ja...Armen er jo en tydelig etterfølger av den glimrende WT Classic, og tiden får vise om det er en oppgradering..
Han skal etter sigende ha eksperimentert med mye annet, men lydmessig funket golfballen best. Gjenbruk i praksis? :D

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Jamen, jamen, jamen........en golfball.......... Ok, ser frem til å høre og se mer om denne her, det er sikkert. :D

K

kbwh

Gjest
Fyren er glup. Har sikkert funnet ut at overflaten til golfballen og silikon med riktig viskositet gir akkurat den dempningen som skal til. Jeg lurer på om kan har klart å gjøre den like lettjustert som WT-armen også.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Definitivt en av de skarpeste knivene i skuffen, ja...En jævel til å konstruere platespillere, rett og slett. Og sier han at det beste er golfball, så er det beste golfball. ;)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Skulle være greit å skaffe råvarer til nytt lager selv da...... ;)
(har 300m til 18 hulls bane her)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.903
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Tro det eller ei, men prototypen til denne spilleren er det 2 år og 2 mnd siden jeg hørte første gang......... tar litt tid og få satt ting i produktion ;)

Mener og huske at jeg skrev et innlegg med bilder her på HFS om det.

K

kbwh

Gjest
Oj. Klarer du å finne igjen de eller innlegget, Rudi?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.920
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Definitivt en av de skarpeste knivene i skuffen, ja...En jævel til å konstruere platespillere, rett og slett. Og sier han at det beste er golfball, så er det beste golfball. ;)
Av skribleriene i Stereophile mener jeg å huske at han testet golfballen (the real deal) mot en fabrikert golfball-liknende sak (dvs dimples) og golfballen kom marginalt ut som vinner ... i tillegg til at ballen koster under en 100 del av en tilsvarende fabrikert løsning ...

mvh
KJ

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.903
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Valentino skrev:
Oj. Klarer du å finne igjen de eller innlegget, Rudi?

Det er vel som og lete etter en nål i en høystakk........ så det tror jeg at jeg overlater de spesielt intreserte ;)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Dewt er det samme bildet som er publisert i TAS. Legg merke til at Firebaugh demonstrerer sin nyeste kreasjon med en Dynavector DV17 III. WT-arm og Dyna pickup er en riktig magisk kombinasjon. Både før i verden og nå, tydeligvis. Ser du, Valentino?! ;)

K

kbwh

Gjest
Da håper jeg at DV/WT funker med AD/DA i signalveien også.

Topp Bunn