Er det noen som importerer Wilson-høyttalere hit til landet?
Evt noen her som har erfaring med disse:
O.[/quote]
Ring til Ljudtema.
Må nok si meg enig i det, ikke akkurat "value for Money".Hei!
Spør du meg får du noe mer for pengene et annet sted, men det var jo bare min mening.....
Mvh
OMF
OHC =USDx15. Ikke rart Tømmervik er bred over ræva.
Helt enig, men å handle der. En gang, aldri mer. For å unngå sletting av tråden:
OHC? Hva betyr det?
Geir hvem? er bred over....?
Aner ikke hvem vi snakker om jeg. Samme kan det være. Bare det ikke er den møkkasjappa med de pompøse tullingene rett i nærheten av, hva heter det igjen? Konserthuset? Mer mot aker brygge, nede i Vika rett nedenfor gamle Gestapobygget? Bare det ikke er den.
Jeg er helt enig i at det er enkelte hifi fundamentalister som har problemer med valutakalkulatoren, men er det ikke vi forbrukere som egentlig bestemmer da? Hvorfor handler vi på disse plassene? Noen må jo gjøre det siden disse enda eksisterer. Hvis vi sier nei så må de bare kalibrere kalkulatoren......
Men når det gjelder Wilson så er jeg totalt uenig i at disse ikke er "value for money", nå er disse oppfatningene ovenfor dette innlegget basert på å ha lest om disse og ikke hørt de slik som jeg leser det, så de er jo på en måte unnskyldt. Jeg har hatt diverse høyttalere fra Wilson siden 1996, har ikke hatt/hørt Sophia men har hatt Witt og div. Watt/Puppy og har pr. dato en Watt/Puppy 7, og en høyttaler med bedre dynamikk, oppløsning og engasjement finner du kun lengre opp i Wilson sortementet. Wilson er generelt en høyttaler som gir ut det som kommer inn så det som står foran denne er veldig viktig, det blir brutalt avslørt, på godt og vondt. Wilson krever også tid og tålmodighet når det gjelder plassering og innspilling, det anbefales sterkt å bruke Wilson sin egen prosedyre på plassering (følger med høyttalerene), den tar for seg romkonstruksjon, demping, plassering i forhold til bakvegg og sidevegg etc., bruk god tid på dette og bruk ørene som siste finjustering. Innspilling tar ihvertfall 250 timer så man får teste tålmodigheten til det ytterste...
Jeg har hatt/hørt mange forskjellige høyttalere men slik jeg liker musikk presentert via hifi så er det ingen som er i nærheten av Wilson, da særlig Watt/Puppy 7 som er en stooor oppgradering fra forgjengeren. Kanskje de er dyre i det du kjøper dem men på sikt er det etter min oppfattning ikke det, du kjøper en høyttaler du er fornøyd med i mange år i stedet for å kjøpe å selge en haug med høyttaler (med tap...) til du blir fornøyd, og da har du sansynligvis brukt like mye penger alikevel.
Livet er for kort til å ikke ha hatt en Wilson!
Når det gjelder min uttalelse "value for Money" så var det basert på Wilson Witt som jeg selv har eid, og Wilson generelt, da jeg mener det finnes bedre ting "der ute" til samme eller lavere pris.Men når det gjelder Wilson så er jeg totalt uenig i at disse ikke er "value for money", nå er disse oppfatningene ovenfor dette innlegget basert på å ha lest om disse og ikke hørt de slik som jeg leser det, så de er jo på en måte unnskyldt.
Når det gjelder min uttalelse "value for Money" så var det basert på Wilson Witt som jeg selv har eid, og Wilson generelt, da jeg mener det finnes bedre ting "der ute" til samme eller lavere pris.
Men jeg skal være enig i at Wilson er spesielle. De inspillingene som de virkelig funker på, sitter i minnet som store opplevelser.
Personlig synes jeg ikke de fungerer like bra på alt, så jeg foretrekker en høyttaler som er mer allsidig.
Wilson Witt har blitt erstattet av Sophia, som har et annet basselement, og sikkert noen andre mindre forandringer.
Mvh Vidar
Kontakt denne butikken....Det høres ut som noe å aspirere til
Jeg er rett som det er i Stockholm - noen som vet om det er en bra sjappe som kan ha Sophia i et demorom?
Eller så får det bli nyc i påsken...
O.
Hvis du mener Wilson har noe som helst med "Value for Money" å gjøre, har du sannsynligvis så mye penger "at en slalåmbakke i himmelen er det eneste du trenger" ;D..........Men når det gjelder Wilson så er jeg totalt uenig i at disse ikke er "value for money",.......
Hva skjer i gallohville dog!
Ikke så fornøyd lenger?
Skulle jeg noensinne vurdere Sophia (som er det mest realistiske), så skal det jaggu spille mer enn greit ;D
O.