Windows Media Player

G

Gjestemedlem

Gjest
Prøver å få windows til å velge mediaplayer classic som default avspiller for mediafiler... men selv om jeg velger denne aldri så mye så overkjører windows med å forandre dette til nyeste versjon av MP. 9 el. 10.

Noe tips om hvordan jeg kommer rundt dette?

N

nb

Gjest
Start explorer, velg "mappealterativer" fra verktøy-menyen og sett manuelt hvilket program som skal brukes for å håntere bestemte filtyper. Du må velge under "avansert" for at instillingene skal gjelde globalt og ikke bare aktuell mappe.

Kan også nås fra kontrollpanel -> mappealternativer

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
Har prøvd dette, men selv om valget her sier MP classic, så er et MP 10 som starter når jeg klikker på filen.

G

Gjestemedlem

Gjest
Nei ikke alle f.eks. får .mpg og .ogm være i fred, mens .avi , .mp3 og .ogg f.eks. blir overstyrt.

Hvis jeg velger WinAmp f.eks så er det ikke noe problem men med MP insisterer XP på å bruke siste versjon på de nevnte formatene selv om jeg velger Classic.

Vedlegg

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
-Høyre klikk på en avi fil og velg "open with" (åpne med på norsk ?)
-Velg så "choose program" (velg program ?)
-Velg så den mediaavspilleren du vil avspille avi filer med fra listen og pass på å krysse av for "always use this program to open these files" (bruk alltid dette programmet?)

Med mindre noen av programmene du bruker fortsetter å "ta over" enkelte filtyper gjør altså dette susen.

Merk deg også at du i innstillingene for MP, Winamp osv kan velge hvilke filtyper disse programmene skal åpne.

G

Gjestemedlem

Gjest
Joda .. jeg gjør at dette. Men selv om jeg velger MP classic for avspilling så starter windows filen med MP10 likevel..

Hvis jeg velger f.eks. winamp for avspiller så får den være i fred men med en gang jeg velger MP classic så starter den første gangen i riktig spiller, men neste gang jeg klikker på en .avi fil så er det tilbake til MP10.

Når jeg ser på filvalgene inne i MP10 så er ikke .avi her krysset av som en fil som skal startes med MP10 en gang..

Mao, er det Windows selv som overstyrer dette.

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
jeg haater dette drittprogrammet....
MP classic er et helt ok program. Lite og Lett og kjører alle de kodeker jeg ønsker, takler sub filer bra etc.

MP 9/10 derimort er et opsvulmet monster med en masse rammel som jeg ikke ønsker.

Topp Bunn