Woo Audio rørforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Det er vel en grei strategi å kjøpe rør fra forsterkerprodusenten? Det er sikkert noe dyrere, men burde være relativt trygt. Jeg har 3 rørforsterkere - en Conrad-Johnson CAV-50, 1 Woo Audio WA2 og en STAX SRM-006. Av disse er det vel bare STAX som kan være et problem - både C-J og Woo selger erstatningsrør til sine produkter.

    BTW: WA2 spiller nydelig med HD800!
    Takker! Det er nok sant det. Men har prøvd eBay nå så får jeg se åssen det går. Kjøpt fra selgere med 100% positiv feedback så det burde være håp.
    Men funker ikke det så blir det å kjøpe fra Woo neste gang. Har lest endel på Head-Fi og hvis jeg prøver å finne de som blir anbefalt der så er det ikke veldig billig. Spesielt likeretter rør.
    Har lyst å ha litt forskjellige rør å bytte på. Tube rolling

    Det kan jeg tru, HD800 er ikke så værst på WA6SE også. For ikke å glemme grado. Det er skikkelig trøkk og den henter frem dypbass som jeg ikke har hørt i andre headamper.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det er vel en grei strategi å kjøpe rør fra forsterkerprodusenten? Det er sikkert noe dyrere, men burde være relativt trygt. Jeg har 3 rørforsterkere - en Conrad-Johnson CAV-50, 1 Woo Audio WA2 og en STAX SRM-006. Av disse er det vel bare STAX som kan være et problem - både C-J og Woo selger erstatningsrør til sine produkter.

    BTW: WA2 spiller nydelig med HD800!
    Helt enig der =D

    Og ja - det er jo ikke så dumt å gå direkte til produsent hvis man vil føle seg på den trygge siden. Men det er jo mye annet spennede man kan teste ut hvis man er mer eventyrlysten, da. Hva har du i WA2 nå?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Jeg har ikke skiftet rør siden jeg fikk den, så det er standardrørene som står i.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Hvilken type likeretter rør bruker du i WA22 Ardilla? Er det noen du anbefaler. Nå har ikke jeg WA22... så det blir ikke samme forsterker men en pekepinn.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvilken type likeretter rør bruker du i WA22 Ardilla? Er det noen du anbefaler. Nå har ikke jeg WA22... så det blir ikke samme forsterker men en pekepinn.
    jeg har jo WA2 og, da ,)

    Anbefaler liker godt 6A7SG og TS5998 power rør.

    Det er flere tråder om WA2 på head-fi, bla annet denne -om du ikke har vært der før da. WA2 er ganske mottagelig for rørrulling.

    Woo WA2 Tube Rolling Recommendations
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvilken type likeretter rør bruker du i WA22 Ardilla? Er det noen du anbefaler. Nå har ikke jeg WA22... så det blir ikke samme forsterker men en pekepinn.
    jeg har jo WA2 og, da ,)

    Anbefaler liker godt 6A7SG og TS5998 power rør.

    Det er flere tråder om WA2 på head-fi, bla annet denne -om du ikke har vært der før da. WA2 er ganske mottagelig for rørrulling.

    Woo WA2 Tube Rolling Recommendations
    :) Jeg har ikke WA2
    Økseskaft. Nei, det er otare som har det.

    Liker GZ34 og GZ33, bla. - for å svare på det du spurte om.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Hvilken type likeretter rør bruker du i WA22 Ardilla? Er det noen du anbefaler. Nå har ikke jeg WA22... så det blir ikke samme forsterker men en pekepinn.
    jeg har jo WA2 og, da ,)

    Anbefaler liker godt 6A7SG og TS5998 power rør.

    Det er flere tråder om WA2 på head-fi, bla annet denne -om du ikke har vært der før da. WA2 er ganske mottagelig for rørrulling.

    Woo WA2 Tube Rolling Recommendations
    :) Jeg har ikke WA2
    Økseskaft. Nei, det er otare som har det.

    Liker GZ34 og GZ33, bla. - for å svare på det du spurte om.
    Kjøpte et GZ34 her på sentralen som jeg venter på. Har du metalbasen eller svartbase og har du testa WE422 og USAF 596?
     

    Jorgen1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Innlegg
    585
    Antall liker
    155
    Jeg er ikke den mest erfarne tube-rolleren dere møter her inne, men jeg spiller på en veldig versatil amp som brukes både på HT og på Audeze, erfarer at det er inngangsrørene som er mest artige å rulle. Kjøp noen gode NOS av de. er ampen god varer de leeenge

    J
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Jeg er ikke den mest erfarne tube-rolleren dere møter her inne, men jeg spiller på en veldig versatil amp som brukes både på HT og på Audeze, erfarer at det er inngangsrørene som er mest artige å rulle. Kjøp noen gode NOS av de. er ampen god varer de leeenge

    J

    Jeg er enda mindre erfaren tube-roller så jeg må spørre hva er inngangsrør? Er det likeretter rør?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvilke rør som påvirker lyden mest varierer fra forsterker til forsterker, konstruksjon til konstruksjon og fra rør til rør. På WA22 opplever jeg at likeretter har mye å si. Det er vel det som menes med inngangsrør. Rectifier.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Fått Mullard GZ34 røret nå, det skal bli morro å teste oppmot SP 274b. Første inntrykket er mer luft oppover og mindre slag nede. Original likeretter røret var ikke noe særlig, veldig grøtete.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Hvilke rør som påvirker lyden mest varierer fra forsterker til forsterker, konstruksjon til konstruksjon og fra rør til rør. På WA22 opplever jeg at likeretter har mye å si. Det er vel det som menes med inngangsrør. Rectifier.
    Slipper man å justere bias når man bytter rør på Woo sine forsterkere? :confused:
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Rør er morro! Bytter en rør så forandrer forsterkeren seg totalt. Å det som også har skjedd er at hodefon settet som ikke blei brukt mest før, står konstant tilkoblet nå.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Noen som vet hvor lenge det tar sånn ca å bestille fra Woo Audio, ser tidligere her i tråden en ventetid på ca 2 mndr?? noen år siden men er det samme tid nå?
    Har mailet med Woo Audio så vet hva de sier, men noen som vet sånn mer eksakt..! :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn