X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tja.. valgets kvaler.. nye høytalere... mye frister :)

En til nå ganske lang Shortlist er: SA Pandium 2, Dynaudio focus 160, Dynaudio contour S1.4 LE, Scansonic MB-2.5, PMC twenty 22, Klipsch Palladium P17b... tja det var noen.. ellers så er jeg nysgjerrig på Vienna acoustic også..

kom med innspill på hva og hvorfor.. :)
    Jeg har hørt Focus 160 med Hegel H160 og Pandion 2 med Hegel H300 i butikken. Begge er bra saker, men Focus 160 ryktes vel å være veldig sulten på effekt for å blomstre. Vanskelig å sammenligne siden det var mange måneder imellom jeg hørte dem, men til Exposure ville jeg sikkert ha gått for Pandion 2 av disse to alternativene. Husker Focalius var veldig positiv til P17b innledningsvis, men han endte vel opp med å ikke kjøpe dem, selv til en hyggelig bruktpris.
    Takker for et litt informativt innlegg.. hadde ikke forventet mye av det :)

Focus 160 er nok en grei sak ja, men trenger litt futt.. Pandium 2 er vel et sikkerstikk.. Tror om valget kulminerer ned til å stå mellom SA og Dynaudio så er det Pandium 2 og Contour S1.4 LE det vil stå mellom.. focus er ikke helt i samme klasse som pandium i mine øyne.. :)

Men kansje man skulle kjøpt Pandium 2 OG focus 160.. så kan man veksle litt og se.. vis dynaudio stikker av med seieren kan man jo jakte ned et par contour s 1.4 le etterpå.. hmmm... :p

Scansonic mb 2.5 frister også.. den får jo så mye skryt, og er vist favoritten og det mest besøkte rommet på alt av messer og lignende..

TheFlair

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Antall liker
    73
    Focus 160 er nok en grei sak ja, men trenger litt futt.. Pandium 2 er vel et sikkerstikk.. Tror om valget kulminerer ned til å stå mellom SA og Dynaudio så er det Pandium 2 og Contour S1.4 LE det vil stå mellom.. focus er ikke helt i samme klasse som pandium i mine øyne.. :)

Men kansje man skulle kjøpt Pandium 2 OG focus 160.. så kan man veksle litt og se.. vis dynaudio stikker av med seieren kan man jo jakte ned et par contour s 1.4 le etterpå.. hmmm... :p

Scansonic mb 2.5 frister også.. den får jo så mye skryt, og er vist favoritten og det mest besøkte rommet på alt av messer og lignende..
    Ville i hvert fall ha beholdt RP280F-ene. De er så billige at det ikke er vits i å sende dem ut mtp. arbeidet med det, frakt osv. Pandion 2 hadde nok blitt et hyggelig komplement til RP280F for variasjonens skyld ;-)

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Å komme fra Klipsch til et par med Dyns... GJEEESP ! Tror heller jeg hadde satset på SA da ja.

Men skal du ha Morro, 3D instrumenter eller Analyseinstrumenter er vel spørsmålene en bør stille seg !?

Personlig synes jeg SA Pandion 2 virker frisk, Dyns 160F for korrekt men gud bedre for en 3D effekt.

Ellers hadde jeg lat ørene få en dose Elac om vil du se Gudene danse, Allah, Buddah, Elvis og alt det der så er JET 5 diskanten ditt svar !

Elac er altså min personlige referanse, og de andre jeg nevner her når vel diskanten til knærne hva oppløsning og luft angår. Er vel unødvendig å nevne at bassen tåler hinsides mengder med strøm å er nærmest umulig å sprenge ? Tyskerne kan virkelig sine saker !!

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Elac er også noe som er lagt på minnet.. men BS403(mener jeg den het) virker ikke spennende nok.. da må man opp på gulvmodeller.. og FS407 er da habil.. men FS409 ville vært bedre..

men kansje man kjøper PandiOn 2 og FS407? ;)

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Uffja, BS 403 som jeg eide, puslete liten 5" som spiller som en 12" sub. Hadde du sett vandringen og opphenget på elementet i levende live hadde du kanskje fått et annet inntrykk. 407 hadde vært perfekt for deg.

Jeg er jo lit fanboy da, men etter å ha hørt både pandion 2 og Focus 160 så hadde Elac vært MITT valg da.

https://m.youtube.com/watch?v=Ua95wiuIa4I

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Uffja, BS 403 som jeg eide, puslete liten 5" som spiller som en 12" sub. Hadde du sett vandringen og opphenget på elementet i levende live hadde du kanskje fått et annet inntrykk. 407 hadde vært perfekt for deg.

Jeg er jo lit fanboy da, men etter å ha hørt både pandion 2 og Focus 160 så hadde Elac vært MITT valg da.

https://m.youtube.com/watch?v=Ua95wiuIa4I
    Hehe, joda vi hadde jo ganske så ulikt syn på Mantra 50 ;)

BS403 blir nok litt småt syns jeg.. kansje BS314 heller.. tja får se hva som kommer.. :) hadde i utgangspunktet slått fra meg Elac.. men FS407 skal få bli med i vurderingen videre.. tilbudet til dynabel nå er jo ganske greit.. så vis det fortsetter kansje kansje.. ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Elac er også noe som er lagt på minnet.. men BS403(mener jeg den het) virker ikke spennende nok.. da må man opp på gulvmodeller.. og FS407 er da habil.. men FS409 ville vært bedre..

Ja det skall du :)
    Hehe, da mottar jeg gjerne litt stønadspenger fra søtabror for å dekke litt Elac.. :p

X3MKungen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Antall liker
    246
    Sted
    Helsingborg Sverige

Ja det skall du :)
    Hehe, da mottar jeg gjerne litt stønadspenger fra søtabror for å dekke litt Elac.. :p
    Det er fixet.

ligger en hel del tomflasker i Narvik akkurat nå. visse er skjulte. andre ligger helt åpent.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    haha.. gidder ikke å gå ut å konkurere med de orginal som allerede går og samler.. ei heller har jeg tid.. :p

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Huff.. tror nok tilbudet på dynabel er over før regnbuen er å finne her igjen.. solen er jo mer eller mindre borte nå.. :p

Blir hardt å kjøpe eventuelt 2 par høytalere til.. Klipsch, ProAc cloner og Concept 20 står her fra før av.. tror jeg må spørre fruen pent snart.. :p

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Jo mer høyttalere du har jo mindre oversikt har fruen :p

Ellers har svensken her et av mine drømmeanlegg !! :)

Sist redigert:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

X-cell skal du gå får Elac burde det bli 407 eller 409. 409 er en super høyttaler, den gjør i grunn alt rett og er ganske lettplassert. Men da du er vant til Klipsch er jeg redd den kan bli for korrekt? Og den er også glad i mye strøm så det er noe og ta med i beregningen☺

roeng2

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja Scansonic er noe som frister litt.. stativmodellen blir nok alt for liten.. men 2.5 er absolutt en modell jeg kunne tenkt meg å prøve.. Det ligger som sagt mange video'er på youtube fra mange messer og mange fra "AVshowreport" som poengterer ganske heftig at det låter bra og at det er det mest populære rommet på samtlige messer.. så noe må det være med disse hytalerne..

Men jeg heller nå mot å kjøpe et par dugelige stativhøytalere og kansje et par gulv.. på gulvsiden så er Elac fs407 og Scansonic MB2.5 ganske så alene..
    Spendor har noen spennede modeller også, men vet ikke heeeelt.. ;)

På stativdelen så er Pandiom 2 og Dynaudio S1.4 LE aktuelle..

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Trekk en lapp fra en bolle, la sambo peke ut hva hun liker eller bare følg hjertet om du ikke helt klarer å bestemme deg for hvilke du skal gå for !

Behold Klipscha, men våg å utfordre dem hvertfall med den riggen du nå har stående.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Trekk en lapp fra en bolle, la sambo peke ut hva hun liker eller bare følg hjertet om du ikke helt klarer å bestemme deg for hvilke du skal gå for !

Behold Klipscha, men våg å utfordre dem hvertfall med den riggen du nå har stående.
    Hehe, vis det blir et par nye gulvmodeller også så ryker nok den som taper.. så blir det FS407 eller mb 2.5 så ryker klipsch om de ikke henger med.. :)
    Concept 20 skal ut eller havner hos guttungen med en simpel enkel forsterker.. ProAc klonene er det nok ikke noe verdi i å selge selv om de spiller råflott.. :)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Hørt FS407 en gang på Norma REPO IPA 140 og det låt i alle fall bra i minne ører, dette i demorommet til Dynabel.
    Spiller på alle måter større en de fysisk er:D

roeng2

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Vi får se hva som skjer.. har vekket litt liv i firmaet nå igjen og skal få stablet det litt mer på beina nå da dagtidsjobben roer seg litt framover :)

Her litt søndagskos.. ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    hehe, joda den der er gøy.. kansje jeg klarer å spille den inn også en dag.. ;) Men soppene er morro de også.. :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Sopp kan være farlig ja! Så viktig og holde tungen i rett munn. :)

Ja nå er det vel natta her også.. klokken ringer vel om ca 5 timer og jobben kaller. :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Var da merksnodig musikk du har satt på....
    Hehe, slikt du må legge deg for øret da det er Klipsch musikk! ;)

De infiserte såppa er da ikke merksnodig, de er helt innafor:cool:
    Infiserte såpper er helt innafor ja.. spesielt når de kjennes like mye som de høres! ;)
    Nuvel.

Blir nok heller den her som du nevner i tråden til, Imagine. Infisert musikk er ikke helt min type musikk.

Er min type musikk dette også , mark knopfler har noen bra referanse låter exposuren min skal få bryne seg på :)

Imagine

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja mye flott fra alle de skallene.. :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.224
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Da var sparekontoen litt mindre og nye ting på vei.. :)

Vurderer fortløpende å lette kontoen for en enda større sum nå også.. *Tenke tenke*

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn