Takker for et litt informativt innlegg.. hadde ikke forventet mye av detJeg har hørt Focus 160 med Hegel H160 og Pandion 2 med Hegel H300 i butikken. Begge er bra saker, men Focus 160 ryktes vel å være veldig sulten på effekt for å blomstre. Vanskelig å sammenligne siden det var mange måneder imellom jeg hørte dem, men til Exposure ville jeg sikkert ha gått for Pandion 2 av disse to alternativene. Husker Focalius var veldig positiv til P17b innledningsvis, men han endte vel opp med å ikke kjøpe dem, selv til en hyggelig bruktpris.Tja.. valgets kvaler.. nye høytalere... mye frister
En til nå ganske lang Shortlist er: SA Pandium 2, Dynaudio focus 160, Dynaudio contour S1.4 LE, Scansonic MB-2.5, PMC twenty 22, Klipsch Palladium P17b... tja det var noen.. ellers så er jeg nysgjerrig på Vienna acoustic også..
kom med innspill på hva og hvorfor..
Focus 160 er nok en grei sak ja, men trenger litt futt.. Pandium 2 er vel et sikkerstikk.. Tror om valget kulminerer ned til å stå mellom SA og Dynaudio så er det Pandium 2 og Contour S1.4 LE det vil stå mellom.. focus er ikke helt i samme klasse som pandium i mine øyne..
Men kansje man skulle kjøpt Pandium 2 OG focus 160.. så kan man veksle litt og se.. vis dynaudio stikker av med seieren kan man jo jakte ned et par contour s 1.4 le etterpå.. hmmm...
Scansonic mb 2.5 frister også.. den får jo så mye skryt, og er vist favoritten og det mest besøkte rommet på alt av messer og lignende..