X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Søndag og vi går mot en ny uke.. Da tar vi med oss litt musikk.


     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Spennende, kos deg X!
    Ikke så veldig egentlig.. det er jo et soleklart steg i feil retning :)
    Men sånn må det bli en stund.

    Lillemor har begynt å vise en litt for stor interesse i pappa sine ting, og da spesielt høytalere. Morro at hun deler interessen og er glad i musikk, men ikke Morro for pulsen og hjerte til far.

    Så Pandion er nå pakket trygt ned og vil gå på lager. Også får Saxo 50 få stå for musikken en stund.

    Men Morro var det allikevel, forhåpningene var null så de kunne ikke skuffe. Og til prisen må jeg si at det ikke er en fæl høytaler.

    Den er mørkere i klangen og betydelig mer lukket og mindre luftig i toppen enn Pandion, men den rocker godt og spiller høyt som et udyr.

    Også har den jo waf så det synger etter.

    Så har man et begrenset budsjett, en sur kone, et vanskelig rom med lite plass.. ja da er det lite feil Saxo 50 gjør.. så alt i alt.. et kupp til småpenger.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Også fikk far endelig bruke litt tid på de gamle klonene som skal pyntes på..

    IMG_20200531_130219_copy_2400x3200.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro musikk å snuble over.. slike frenetiske stortrommer er latterlig Morro med system Audio.. de små elementene får virkelig tempo opp i musikken 😊

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jaja, da var det helg igjen.. en eller annen hans sin helg vist nok?

    Men, jeg tror jeg holder meg til anlegget istedenfor bål i dag :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jaja, sommern går stortsett med til jobb.. sånn er det når man jobber i caravan bransjen..

    Lansering av en helt ny bobil har vært Morro og enda mer Morro å ha første bilen selv for å teste ut enda mer enn prototypen vi testet før vi godkjente produksjonen.. :)

    IMG_20200716_005011_805_copy_3200x2400.jpg


    Også ramlet man over en ekte survivor av en Mazda pickup. Eid av eldre herremann med en tjukk perm med alt som er gjort. 99% rustfri og som ny innvendig. Årlig test på NAF utført siden ny.. men han ga den opp etter å ha brukt 20k på feilsøking når den sluttet å gå.. det ble konstatert defekt motorstyring og den er verken billig eller lett å få tak i. Så da endte den opp her og er nå fikset og eugodkjent uten feil.
    Den fikk treffe en eldre søster i form av en rx5 som en kompis eier her om dagen..

    IMG_20200719_170320_481.jpg


    Så ja, caravan og bil har fått mer fokus enn stereo siste tiden :)
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.471
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er den pygåttn en bobil? Compact living :cool:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er den pygåttn en bobil? Compact living :cool:
    Jepp.
    Den nye Tourne Compaq. Absolutt compact living.
    Men den har faktisk det meste.

    Party trikset er at det er første og eneste nye bobilen man kan kjøpe som er godkjent med grønne skilt. Ergo mva fradrag og litt slikt for dem med firma. :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.653
    Antall liker
    9.716
    Sted
    London
    Også ramlet man over en ekte survivor av en Mazda pickup. Eid av eldre herremann med en tjukk perm med alt som er gjort. 99% rustfri og som ny innvendig. Årlig test på NAF utført siden ny.. men han ga den opp etter å ha brukt 20k på feilsøking når den sluttet å gå.. det ble konstatert defekt motorstyring og den er verken billig eller lett å få tak i. Så da endte den opp her og er nå fikset og eugodkjent uten feil.
    Den fikk treffe en eldre søster i form av en rx5 som en kompis eier her om dagen..

    Vis vedlegget 651734

    Så ja, caravan og bil har fått mer fokus enn stereo siste tiden :)
    Mazda har hatt mange fine biler opp gjennom tidene. Husker at onkelen min hadde en mørk grønn 929 coupe fra 70-tallet. Virkelig flotte biler!
    Må også innrømme å ha eid en velbrukt og ikke like glamorøs 626 når jeg gikk på Høyskolen - var transportmiddel - ikke noe mer :D
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Mazda har hatt mange fine biler opp gjennom tidene. Husker at onkelen min hadde en mørk grønn 929 coupe fra 70-tallet. Virkelig flotte biler!
    Må også innrømme å ha eid en velbrukt og ikke like glamorøs 626 når jeg gikk på Høyskolen - var transportmiddel - ikke noe mer :D
    Mazda laget veldig mye fint i gamle dager.. pickupen er vel ikke akkurat å klasse som vakker, men har hatt 2 stk tidligere å det er en flott bruksbil.

    Denne vil nok bli passet bedre på enn typiske billige pickuper, og mye mods ligger klar, men jeg venter på en del til før jeg monterer alt :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Test av Lagrange.. Morro lesing selv om Google translate ikke er det stødigste :)

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Mazda laget veldig mye fint i gamle dager.. pickupen er vel ikke akkurat å klasse som vakker, men har hatt 2 stk tidligere å det er en flott bruksbil.

    Denne vil nok bli passet bedre på enn typiske billige pickuper, og mye mods ligger klar, men jeg venter på en del til før jeg monterer alt :)
    Kjører fortsatt Mazda jeg. Har hatt tre stykker, men ingen pickup.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Har 323 som bare går og går.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Har 323 som bare går og går.
    Ja de må ofte skytes..

    Den pickisen jeg fikk tak i nå er et smykkeskrin nesten.. 2 eldre eiere.. kvitteringer på alt som er gjort siden ny. årlig service på mazda verksted og kontroll på Naf vært år med EU annet vært år.

    99% rustfri og har gått med setetrekk siden ny så den ser ut som ny på seter osv..

    at jeg kuppet den til vrakpant er skremmende, men den sto med defekt motorstyring og eier ga opp etter å ha bruklt nesten 30k på mazda verksted med feilsøking og delebytter.

    Motorstyring er som hønsetenner i europa, og vis du finner noe er det svine dyrt.
    Jeg bestilte en nyprodusert erstatningsenhet fra USA og fikk den levert på døren for 3900kr ink toll og alt tull.


    EU kontrollen skled den rett igjenom med bare skryt fra NAF nå.. sjeldent sett en så gammel bil så hel og pen og velholdt.

    Så nå venter jeg bare på siste småting fra USA så jeg slipper å få høydeskrekk i den også blir den rullet med daglig :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er det bare du som kan svare på :LOL:
    Men gjetter på nye talere
    Ja nye talere er nok rett siden det som kommer lager lyd :)

    Joda, jeg har jo vært Klipschoman i noen år så kan vel ikke si at jeg missliker det :) Selv om de i dag ikke har noe i sin katalog som frister meg :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Men joda.. Det er Klipsch som kommer inn i huset igjen.. Klarte ikke å la være når sjangsen bød seg.. men nå må jeg jaggu få solgt noen høytalere.. 4par i hus å bare 1 forsterker ;)

    Klipsch Palladium P17b kommer. Og jeg både misstenker og frykter det blir en forrykende match mot Heed Lagrange.
    Utfordringen nå er å finne stativer som er maffige nok til å holde dem uten at det ser for teit ut :)
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn