Xbox eller playstation 5 til streaming?

Assy74

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
565
Antall liker
215
Sted
Kristiansand
Lurer på hva som er best å bruke til streame..... Lyd og bilde?
Har en Lenovo 520.... Men den hadde ikke 4k. Så kjøpte en Apple TV...... Den er jo 4k. Men ikke så fornøyd med lyden på den.
Tidal er utvilsomt bedre på Lenovo. Høy referanse lyd er -25 på Lenovo, jeg må nok på -18 for tilsvarende på Apple TV.....
Ser både xbox og Playstation4 kommer ut snart og har heller ikke ultra Blu-ray spiller. Så er dette to fluer i en smekk :)
men streaming av netflix og tidal er viktigeste....
Hva anbefales?
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.242
Antall liker
5.964
PS4 fungerte ikke noe særlig for streaming av film/serier, Xbox er mye bedre der. Men det gjenstår å se om det blir det samme på kommende generasjon.
 
P

parafinoksen

Gjest
Ungene mine har Xbox One S, og vi har bare håndkontrollere, så all betjening og tasting er et mareritt. Viftestøy er det også.

Jeg bruker Chromecast Audio til strømming av musikk (fra telefon eller PC) og Chromecast (video-versjonen) til strømming av Netflix, Youtube osv. Chromecast Audio og optisk ut fra TV-en er koblet til DAC, som er koblet til forsterkeren. Funker helt fint. Lett å betjene via mobilen.
 
P

parafinoksen

Gjest
^Lykke til med å legge en senter oppå TV'en nå. :)
Svogeren min hadde en katt som pleide å bykse opp og legge seg på CRT-dataskjermen. Godt og varmt. Den fikk seg et sjokk den dagen svoger byttet til flatskjerm.
 

jifbaderom

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.03.2022
Innlegg
1.167
Antall liker
1.099
Sted
Stavanger
har den enda å funker fint. men transistoren til minnet må skiftes, ny kjølepasta kanskje og vertfall sjekke om inn kobling til strømmledning ikke er brannfarlig. fikk det tipset av en som chippet disse

erstattet med en PI400 nå ;)
 

Vebbis

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2008
Innlegg
570
Antall liker
382
Torget vurderinger
1
Jeg bruker Xbox til streaming og er fornøyd med både appene og grensesnittet.

Men mange av appene blir låst til 60 hz og etter mye googling virker dette å være et problem som veldig mange tar opp.

Dette betyr i praksis at å se en film fra Netflix som er native 24hz hakker mye. Jeg begynte å søke etter type "hakking Netflix Xbox" og fant masse om det.

Dette problemet har f eks ikke en Apple TV eller NVIDIA shield som jeg bruker andre steder i huset. Problemet er såpass stort og synlig på 85" TVen jeg har i det rommet at jeg kommer til å skrote xboxen for streaming og heller kjøpe en Apple eller Android TV boks av en eller annen sort.
 

jifbaderom

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.03.2022
Innlegg
1.167
Antall liker
1.099
Sted
Stavanger
Ungene mine har Xbox One S, og vi har bare håndkontrollere, så all betjening og tasting er et mareritt. Viftestøy er det også.

Jeg bruker Chromecast Audio til strømming av musikk (fra telefon eller PC) og Chromecast (video-versjonen) til strømming av Netflix, Youtube osv. Chromecast Audio og optisk ut fra TV-en er koblet til DAC, som er koblet til forsterkeren. Funker helt fint. Lett å betjene via mobilen.
prøvd Kodi? det er lettest med fjernkontroll og gamepad
 
Topp Bunn