I går hadde Xiaomi en stor digital lansering av 9 nye produkter i sitt Smart Home økosystem. Dette dreier seg i hovedsak om Lifestyleprodukter, med helt trådløse øreplugger, sportsklokke, TV-stick, EL-sparkesykler, og en ultimat gamingskjerm. I tillegg lanserte de tre mobiltelefoner i budsjettklassen.
Den kinesiske giganten Xiaomi har 10-års jubileum i år, og forbindes av mange kanskje først og fremst som en stor produsent av mobiltelefoner, og de er en av de virkelig store produsentene av smartmobiler. Men Xiaomi har et veldig mye større produktspekter enn smartmobiler. De har skapt et eget økosystem innen Smarthome, og smartmobilene er i kjernen. Smarthome produktene inneholder både en kolleksjon med husholdningsprodukter og produkter som sorterer innen underholdningssektoren. Den tredje sektoren er Lifestyleprodukter.
Det er en interessant trend i markedet at mobilprodusenter i økende grad satser på komplette økosystemer. Enten innen mobil- og datasektoren, eller som i Xiaomi sitt tilfelle i en langt større skala.
Kveldens store produktlansering ble innledet av Shou Zi Chew – President of International Xiaomi. I tillegg til å fortelle om Xiaomi sine bragder snakket han overordnet om Smarthome, og de mulighetene som finnes innen automasjon av hjemmet. Og hovedbudskapet var at produktene snakker sammen – og dermed indirekte betydningen av et samordnet økosystem, styrt ved hjelp av Google Assist og Alexa. AIoT er en forkortelse som står for Artificial Intelligence of Things, og er et nøkkelbegrep i Xiaomi sitt Smarthome økosystem.
Første bolk med produktlanseringen gjaldt Lifestyleprodukter, og ble presentert av Abi Go – Head of Product Marketing, Xiaomi hun hadde 6 nye produkter å vise frem.
Mi True Wireless Earphones 2 Basic
Xiaomi hevder at de er verdens nest største produsent av helt trådløse øreplugger. Fra før har Xiaomi tre ulike modeller med helt trådløse øreplugger, og alle befinner seg i lav prisklasse under tusenlappen. Nå lanserer de en fjerde modell, og mange vil sette pris på at lading skjer via …
Les hele artikkelen om Xiaomi sin store produktlansering hos Audiophile, og se video av den digitale lanseringen.