Xindak MC-10

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.322
Antall liker
13.398
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
God kväll!

Är det någon som vet var man får köpt Xindak MC-10 step-up´s?
Ser att Audiofoni´s hemsida är "Ute av drift" och jag har heller inte
fått svar på mail från samma firma.

Ett sök på google gjorde mig inte väldigt klokare heller.. :rolleyes:

Någon som har en idé?

Crosswind
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.951
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Litt eldre tråd, men Audiogear.no ser ut til å ta over Xindak, jeg tenker selv å anskaffe meg et sett MC-10 til økning av gain, og da bruke MM inngangen på riaa.
Kunne tenke meg å lese testen av de som Arve gjorde for audiophile.no, men nettstedet er stengt, blir vel ikke åpnet igjen.
Edit: leste testen i Fidelity just nu.
 
Sist redigert:

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Innlegg
799
Antall liker
436
Torget vurderinger
10
Jeg kjøpte mine fra highendking.com basert i Hong Kong. Men jeg tror det gikk dukken. Finner ikke nettsiden. Ellers tror jeg at jeg fant det på en italiensk side også, men har ikke link. De fungerer forøvrig utmerket så er helt klart verdt å spore opp. Kanskje direkte fra fabrikk?
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.322
Antall liker
13.398
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Ser att Audiogear tagit över, men har jag bytt RIAA och har inte längre behov för step-up.
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Puster litt liv i denne tråden, da jeg fikk mine Xindak MC10 - 20db i dag. Koblet til med Van Damme RCA-kabler til Musical Fidelity V-LPS ii + V-PSU ii. Ortofon Rondo Red som har 0,5mV, får nå via Xindak step-up 5mV som går til MM-inngangen i steden.

Dette var et kjøp jeg ikke angrer ett sekund på. Og hadde det ikke vært for at jeg stoler ganske blindt på Gunnar Brekke sine anbefalinger, så hadde jeg sikkert aldri kjøpt disse. Jeg handlet fra Lars DK som annonserer her inne. Han var veldig hyggelig på pm, og sendte varen kjapt. Kan anbefales!

Lyden? Jeg tror at mange som har erfaringer med MF V-LPS ii eller andre Riaa i den rimelige enden, nok har rett i at MC-delen i slike kanskje ikke er helt topp. MM-delen på V-LPS ii har fått god skryt både av Rudi og av andre her inne, og jeg fikk et godt løft i lyden med step up og MM-inngangen. Alt ble luftigere og bassen ble vesentlig strammet opp. Kvinnestemmer er nå klokkeklart og med mye mer liv, og selv om Rondo Red ikke er eksotisk dyr; så er den for meg en riktig så fin start. Har tross alt bare hatt min SL1210mk2 siden sen-høsten i fjor :)

Men Rondo Red Den åpnet seg mye mer opp med step-up, ja!

Så jeg sier som som Gunnar Brekke:

Har du en god MM-inngang på din Riaa eller at din Riaa KUN har MM, så vurder sterkt ett sett med Xindak MC10. De er helt støyfrie, rimelige og fåes i 20db, 26db og 30db. De har et kult og annerledes design, og er større enn jeg trodde. Handler du hos Lars DK så får du også med på kjøpet en kjekk krybbe de ligger stødig i :)

Og siden jeg nå har disse Xindak´ene, så tror jeg heller kanskje min neste Riaa blir en Graham Slee Reflex M, isteden for et Riaa-trinn med både MM og MC inngang.


bilde.jpg
(Og hvorfor snur bilde seg, og jeg ikke får snudd det i redigeringsmodusen?)
 
Sist redigert:
Topp Bunn