Xindak XA8800Mne

jogrind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.02.2005
Innlegg
62
Antall liker
0
Heisann

Er det noen som har erfaringer med disse monoblokkene?
lyd? byggekvalitet? osv.. har lest at de blir litt varm i toppen.. er de veldig varme? er det såpass at det kan gå ut over levetiden?
Leste i en test at de er varme i lyden også.. ikke så flinke på detaljer da eller?...

Johnny
 

Vedlegg

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Tja.. har hatt blokkene i stua lenge nok til å ha en formening om dem i alle fall.

Varme.. jo, det handler vel om kl A, så varme blir de. Hvorvidt dette går ut over levetiden, skal ikke jeg si noe om, men man må vel gå ut fra att konstruktøren har tatt høyde for dette..

Lyden vil også JEG si tenderer noe mot det "varme".. Kraftfullt og solid fundament i bunnen, men opplevde vel en tendens til en "festkul" der nede ett sted. Videre oppover opplevde jeg forsterkerne som litt snille og forsiktige, og hos meg manglet det også noe i fht oppløsning. Ref. det du sier om mangel på detaljer :-\

Til prisen er nok dette mye for pengene, men må etter hva jeg kan skjønne matches med forsiktighet. Har du høytalere med en slank lydsignatur, som også kan være litt "ivrige" i toppen.. da KAN dette fungere bra. Høytalere med fyldigere signatur, og avrundet topp, KAN bli en katastrofe!

Prøv før kjøp blir mitt råd..
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Jeg skjønner ikke hvorfor varmeutvikling skal være noe parameter å forholde seg til, dette blir aldri nevnt på vestlige produkter selv om malingen praktisk talt "renner av" på grunn av heten.

Er dette bare nevnt for å skape usikkerhet rundt dette "kinamikket"? For det finnes jo vitterligen f.eks merker fra USA som man kan bruke som grill.

Har aldri lest at dette skal redusere levetiden på disse produktene.

Så hva er dette for noe?
 

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Innlegg
1.034
Antall liker
147
Det skal bli veldig varmt før ting tar skade. Kondensatorane er nok flaskehalsen om det er veldig varmt over lang lang tid. Ved 50 grader C greier ein ikkje å holde på sakene særleg lenge, men dei fleste kondensatorar er oppgitt til 85 grader eller betre. Lågare temp vil forlenge levetida, men eg ville ikkje vore bekymra for dette, då kondensatorane i ein vanleg hi-fi forsterkar har eit luksus-liv.

Trur det er ei grense på maksimal tillatt overflate-temperatur på 60 grader C, men dette er eg ikkje sikker på.
 

Stephenm

Medlem
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Jeg har hatt disse en liten måneds tid nå. De fungerer bra med JBL TL260.
Angående varmen, så har de en overflatetemp på litt over 50C. Med tanke på overflatearel og størrelse på blokkene er det rimelig heftig. Jeg har kuttet ut varmeovnen i stuen min på 20kvadrat for å si det slik..
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.338
Antall liker
11.070
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er det ikke hærlig når ting blir varmt?

Rørforsterkerene mine gir også fra seg litt. Men disse Xindak blokkene blir ikke mer varme enn en annen tilsvarende kvalitetsforsterker gjør.
 

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Innlegg
264
Antall liker
120
Sted
Bodø
Jeg har Dynaudio Focus 140 som Rolf Danielsen i Fidelity, og har tenkt å kjøpe meg en stereopre sammen med effekt.

Funderer på å slå til å kjøpe disse i stedet for MNu, og kjøpe Parasound New Classics 2100. Må vel fungere greit

Har null erfaring med forforsterker og effektforsterker, så jeg lurer på hva som farger lyden mest, har hørt at effekt er viktigst å matche med høyttalerne?
Og disse fungerer vel bra med Focusene.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Stephenm skrev:
Angående varmen, så har de en overflatetemp på litt over 50C.
Det er nok IKKE noe å bekymre seg for, jeg trodde faktisk de ble varmere etter all skrikingen om temperaturen. Til sammenligning holder mine Adcom GFA-5500 en overflatetemperatur på 48-52 Celcius(på tomgang) avhengig av romtemperatur, disse er nå anslagsvis ti år gamle og spiller fremdeles like godt.

De fleste klasse-A jeg har kjennskap til blir nok en del varmere enn dette.
 

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.193
Antall liker
819
el_mariachi skrev:
Stephenm skrev:
Angående varmen, så har de en overflatetemp på litt over 50C.
Det er nok IKKE noe å bekymre seg for, jeg trodde faktisk de ble varmere etter all skrikingen om temperaturen. Til sammenligning holder mine Adcom GFA-5500 en overflatetemperatur på 48-52 Celcius(på tomgang) avhengig av romtemperatur, disse er nå anslagsvis ti år gamle og spiller fremdeles like godt.

De fleste klasse-A jeg har kjennskap til blir nok en del varmere enn dette.
Varme reduserer levetiden på kondensatorer betydelig; ofte en halvering av levetiden ved ti graders økning.
 
Topp Bunn