Xindaks Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det har ingen betydning. Mye bra OEM, tross alt. Men dette forteller oss hvilken klasse Xindak befinner seg i. Det er ikke det som så foraktelig kalles kinamikk av de med mer eksotisk utstyr. Både lyd og byggkvalitet gjør at Xindak fortjener å tas på alvor som europeiske og amerikanske merker.
     

    spaceman_2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.07.2016
    Innlegg
    88
    Antall liker
    105
    Hej. Må melde mig ind i denne tråd , da jeg tilhører Xindak`s absolutte venner . Som i nok gætter er jeg dansk . Jeg ejer xindak xa 8550 power amp , som bliver drevet af Rotel RTC 940ax MK II. En superkombo + Opera Mezza . Endvidere 2 stk Xindak 8800Mnu + Xindak xa 3250 preamp ( rør) med parret psvane + Advance Acoustic EL 300. Cd spille er xtz 100 og Cambridge dvd 99 + Marantz HD DAC1. Endvidere Pro-ject xpression classic III med 2m bronze + Riia Analogis resume . Det var lidt i første omgang . Billede kommer senere.
    mvh Spaceman_2
     

    spaceman_2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.07.2016
    Innlegg
    88
    Antall liker
    105
    Hej. En ting som lurer mig , er at når jeg får besøg af venner og Hifi freaks, er at jeg starter altid ud med Opera Mezza . Folket lurer og tror , jeg spiller på Advanced Acoustic EL 300. De lyder godt de store højttalere siger de, de ved ikke at det er Mezza jeg spiller på . At være lille og vågen er et kvalitets tegn . De forbavses over denne lille højttalers formåen i kvalitet . Her et billed af Mezza uden tøj på og et billed af Advanced acoustic EL 300. Advanced Acoustic EL 300 er en fantastisk højttaler , med en vægt på 42 kg pr stk . Diskanten er keramisk og mellemtone enhed er helt specielt. Bassen er på side 12" . Udgået af produktion, men kan bestilles på speciel ordre, da den er dyr at lave . Fik mine til uhørt lav intro pris . Pris oplyses ikke. da det er min hemmelighed . Kunne oploade billede af El 300. Næste omgang
    mvh Spaceman
    mezza 1.JPG
    mezza 2.JPG
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Velkommen til Xindaks venner, spaceman_2. Litt forskjellig Xindak i riggen din. Den preampen med rør hadde jeg glemt ut. Den er ute av programmet nå, så kanskje den er aktuell å kikke etter på bruktmarkedet. Jeg er overbevist om at jeg må sjekke en aktiv rørpre neste gang jeg føler for å oppgradere litt, og hvorfor ikke Xindak?

    Selv om jeg er rørmann så følger jeg med på transistorsiden. Gode kjøp av typen Xindak PA-M og PA-M II legger jeg spesielt godt merke til, for det er jo mulig at jeg en dag ofrer røregenskapene for noe som krever litt mindre plass, for eksempel. Eller får plass til to skikkelige rigger. Og akkurat nå har både effektforsterkeren PA-M og den integrerte II fått min oppmerksomhet, spesielt siden prisen i Norge er betydelig lavere enn både Tyskland og UK. De to eneste seriøse testene jeg har spadd opp er for identiske OEM-søsken av effektforsterkeren. Eneste forskjell er at Xindak har RCA i tillegg til XLR.

    Lindell AMPX power amplifier | Stereophile.com
    Audreal PA-20 Class-A Power Amplifier Reviewed

    Svært fordelaktige kjøp virker det som. Pratet litt med Mala på telefonen i dag i forbindelse med en annen handel og fikk vite at de to er de svært godt fornøyd med, og at de har fått mange positive tilbakemeldinger på nyheten om at de har tatt over importen av Xindak. Og når jeg ser de prisene Mala opererer med så tror jeg at vi som er Xindak-venner her i Norge skal være veldig fornøyde med at de har fått agenturet.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg har nylig blitt den fornøyde eier av en Xindak XA6950 og ser at det er muligheter for kobling ved bruk av XLR plugger. Noen som har erfaring ved bruk av overgangsplugg fra RCA til XLR? Er det noe å hente lydmessig på å ta i bruk overgangsplugg?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hej. Må melde mig ind i denne tråd , da jeg tilhører Xindak`s absolutte venner . Som i nok gætter er jeg dansk . Jeg ejer xindak xa 8550 power amp , som bliver drevet af Rotel RTC 940ax MK II. En superkombo + Opera Mezza . Endvidere 2 stk Xindak 8800Mnu + Xindak xa 3250 preamp ( rør) med parret psvane + Advance Acoustic EL 300. Cd spille er xtz 100 og Cambridge dvd 99 + Marantz HD DAC1. Endvidere Pro-ject xpression classic III med 2m bronze + Riia Analogis resume . Det var lidt i første omgang . Billede kommer senere.
    mvh Spaceman_2
    Her var det litt av hvert, mann.
    Og Opera Mezza er virkelig morsomme stativhøyttalere!
    Kunne godt tenkt meg et par sånne selv....

    mvh
    Proffen
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nylig blitt den fornøyde eier av en Xindak XA6950 og ser at det er muligheter for kobling ved bruk av XLR plugger. Noen som har erfaring ved bruk av overgangsplugg fra RCA til XLR? Er det noe å hente lydmessig på å ta i bruk overgangsplugg?
    Bumper dette spørsmålet så det ikke blir oversett. Om Xindak har lagt mer kvalitet i de balanserte inngangene (slik har forekommet med andre produsenter i alle fall) så vil du best utnytte dette med en kabel som har XLR i ene enden og RCA i den andre, ikke en overgang. Overganger bør unngås, for hvert kontaktpunkt er en flaskehals. Hvis en overgang skal være bedre så skal den balanserte inngangen være klart bedre enn den ubalanserte.

    Selv har jeg ikke noen erfaring personlig med denne populære forsterkeren, men jeg vet at mange her inne har hatt den og har den. Hadde ikke du den, Bambadoo? Tror du isåfall at Hifi-girl77 har noe å vinne på å kjøre kvasibalansert med RCA i DAC? Er det en forskjell som er verdt å snakke om? Høyere gain har vel de balanserte inngangene, men har det noen positiv effekt når kilde ikke er balansert?
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Jeg vet ikke, men teorien sier at fordelen med balansert signalering kun er undertrykkingen av støy man plukker opp på veien, og at gevinsten da kommer i det leddet man i såfall konverterer dette til SE. Som regel er det 6dB høyere nivå på diff inngangene ved sann differensiell signalering, ved konvertering slik du vi snakker om her i begge tilfeller vil fortsatt det differensiellspennings svinget være 3dB høyere (om ikke jeg har tatt en liten ferie-whisky for mye nå), og man har undertrykker støy man evt har plukket opp på veien (er vel muligens derfor man bruker det i konsert sammenheng men veldig lage kabelstrekk). Kanskje dette er grunnen, da audio som regel ikke er impedans matchet for analog signalering - gitt relativt lave frekvensene i audiobåndet. Er det nivå forskjeller vi hører? Men, jeg husker hadde en Nad M3 som jeg mente var mye bedre med differensiell signalering inn (XLR) selv om den er et SE design og jeg nivåmatchet på volumkontrollen (som har nivå-visning). Jeg vet ikke om jeg hadde ment det samme lenger (men tipper det), men da var jeg ihvertfall så overbevis om at det var bedre at jeg nok kunne kappet av finger for det.
     

    spaceman_2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.07.2016
    Innlegg
    88
    Antall liker
    105
    Hej. Om du bruger xlr til rca eller omvendt , har jeg forsøgt. Lyden er den samme, men dit stereo perspektivt bliver lidt mindre , hvilket skyldes impedans forhold. Kan bruges, men ikke anbefalelsesværdigt . mvh Spaceman_2
     

    spaceman_2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.07.2016
    Innlegg
    88
    Antall liker
    105
    Tak for kommentar. Opera Mezza er en fantastisk lille , men højtydende Højttaler . Dem som besøger mig , bliver fasineret af dem , og tilmed lyder de godt af en så lille en højttaler , bassen er godt med, men det skyldes dybden på dem .
    mvh Spaceman_2
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hej. Om du bruger xlr til rca eller omvendt , har jeg forsøgt. Lyden er den samme, men dit stereo perspektivt bliver lidt mindre , hvilket skyldes impedans forhold. Kan bruges, men ikke anbefalelsesværdigt . mvh Spaceman_2
    Takk for svar. Da er det bare å se etter XLR kabler. Noen anbefalinger?
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hej. Om du bruger xlr til rca eller omvendt , har jeg forsøgt. Lyden er den samme, men dit stereo perspektivt bliver lidt mindre , hvilket skyldes impedans forhold. Kan bruges, men ikke anbefalelsesværdigt . mvh Spaceman_2
    Takk for svar. Da er det bare å se etter XLR kabler. Noen anbefalinger?
    Nei, jeg tror spaceman mente at det ikke var noe å vinne på det. Bruk heller vanlige linjekabler med rca. Skulle du få en kilde som er balansert får du bruk for den balanserte inngangen da.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Har brukt Xindak 6950 og senere 8250 med monoblokker, XLR hele veien med stort hell. Brukte da en Musical Fidelity M1 DAC, denne har også XLR/balanserte utganger. Disse får du på brukten for 2K til 2.5K, så noen har ligget ut i det siste. De fås i sort eller sølv farget.
    Stikk innom en typisk musikerbutikk som 4sound eller lignende, så fikser de XLR-kabler til deg i OK kvalitet og grei pris og ønsket lengde.
    Det er litt mer gain med XLR i forhold til RCA, men dette går helt fint men gir stort opp med lite justering på volumet på Xindaken. Fant ut det gir -10DB med å bruke RCA imot den nye forsterkeren jeg har nå, den har ikke XLR inn så jeg fikk ikke testa i forhold til hverandre.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    S1 kanalen på min Xindak XA6950 er 3-4 millimeter lengre enn de andre kanalene. Har dette noe funksjon utover at det er denne som er standard kanal?
    Tillater meg å stille dette helt sikkert dumme spørsmålet. Har lest manual og googlet uten å finne noe om det.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det står ingenting i manualen om det? Kanskje S1 er av litt høyere mekanisk kvalitet enn de øvrige kanalene i og med at de fleste bruker den til hovedkilde? I gamle dager var bare inngangene for grammofon og senere CD gullforgylt, siden det var viktigere innganger enn tape og tuner. Legge penga der de trengs mest-prinsippet. Men jeg vet ikke, det er bare en hypotese.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Nei, manualen sier ingenting om det. Er vel derfor jeg heller mot at det er markering av standard kanal. Men nysgjerrig som jeg er la jeg ut spørsmålet likevel :)
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Hei alle Xindak tilhengere, vil bare tipse om at vi kommer til å ha med hele anniversary edition serien til Xindak CD, PRE, DAC, KABLER og PA monsteret :) vi blir å finne på rom 201 på Hifimessen i Horten.

    Christian
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderer å bytte min NAD M3 i en kraftigere forsterker og helst klasse A. Har forforsterker så et rent effekttrinn er ønskelig. Har googlet litt og kommet over Xindak sine klasse A monoblokker 8800MNE. De ser ut til å være veldig fine, både lydmessig (liker fyldig og varm lydsignatur) og i stand til å drive det meste av høyttalere. Noen som har disse og kan gi litt mer info? Hadde i sin tid selvbygde Zap'er i klasse A. De var OK de, men nådde ikke opp mot en kompis sin Luxman M-05 som er den desidert beste forsterkeren jeg har hørt. 2 x 105 Watt i klasse A. Hvis Xindakene ligner litt på den er jeg på rett spor...:)
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderer å bytte min NAD M3 i en kraftigere forsterker og helst klasse A. Har forforsterker så et rent effekttrinn er ønskelig. Har googlet litt og kommet over Xindak sine klasse A monoblokker 8800MNE. De ser ut til å være veldig fine, både lydmessig (liker fyldig og varm lydsignatur) og i stand til å drive det meste av høyttalere. Noen som har disse og kan gi litt mer info? Hadde i sin tid selvbygde Zap'er i klasse A. De var OK de, men nådde ikke opp mot en kompis sin Luxman M-05 som er den desidert beste forsterkeren jeg har hørt. 2 x 105 Watt i klasse A. Hvis Xindakene ligner litt på den er jeg på rett spor...:)
    Prisområde?
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Er litt usikker på hva du mener, men jeg må enten selge NAD'en for så å kjøpe noe klasse A, eller bytte med noen. Helst uten alt for mye penger i mellom den ene eller andre veien.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Noen audiofile hoder som kan vurdere Xindak 6950 vs Yamaha A-S1000?

    Skal drive et par RF52mkII. Har erfaring med Yamaha. Tidligere eid A-S2100. Xindak har alltid vært noe man har ønsket prøve. 6950 ser ut som en kurant kar leser man tilbakemeldinger. Med A-S1000 har jeg noenlunde snøring på hva man får.

    Nedprioritert stereo, men forstsatt akseptabel lyd er målet. Eneste som hindrer meg prøve 6950 akkurat nå er dessverre utseendet.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har ikke gleden av å eie noe fra Xindak, så må vel kanskje betegne meg som en "hang-around", men har vært nysgjerrig på merket lenge.

    Har hatt gleden av å ha Xindak PA-M på besøk en ukes tid, så jeg får forsøke å beskrive hvordan det har vært å bli bedre kjent med den.


    Emballasjen var tillitsvekkende, dobbel eske hvor den ytterste bar preg av at den er sendt noen ganger med posten, men den innerste var helt uten merker.


    Utstyret som er brukt sammen med den er:


    Dared Mars hybrid som pre. Rør i den har vært et General Electric JAN 5670w. Denne ble brukt da jeg ikke har noen dedikert pre.


    Pro Ject dac-box DS.


    Chromecast audio koblet med optisk kabel til dac.


    Klipsch rf-52 mk2 høyttalere.


    Blue Jeans rca og høyttalerkabler. Standard strømkabler.


    Dared og Xindak erstattet en Musikal Paradise 301 mk3 i anlegget.


    Førsteinntrykket var godt, selv om de første minuttene var med Bluetoothoverføring pga liten tid før jeg måtte avgårde på jobb. Dette er innebygget i Dared mars.


    I dagene som fulgte har jeg spilt mye forskjellig musikk. Inntrykket er at det er mer trøkk i Xindaken, ikke rart da MP kun gir 6,5w ut.
    Bass ble bedre definert, lurte en stund på om den dominerte for mye, men er vel bare at det låter anderledes.


    Stemmer står godt frem uten at det er anstrengende, gitar, piano låter slik jeg vil det skal være.


    Mellomtone og diskant er behagelig å lytte til, ingen lyttetretthet, kan sitte i timesvis.
    Jeg var litt bekymret for at spesielt blåseinstrumenter skulle bli anstrengende, men litt Big Phat Band gjorde det til skamme.


    Det meste av musikk jeg har spilt har hørtes bra ut, kanskje med et lite unntak for hardrock, men det kan også skyldes et rom hvor det er minimalt med demping, anlegget står på kjøkkenet hvor det ikke er gjort noen form for tilpasninger.
    Her synes jeg lyden blir litt grøtete og udefinert.
    Også egen hørsel kan spille inn her, da jeg har en hørselsskade som demper spesielt området rundt 2400htz.


    Synes også den spiller veldig bra på lavt volum, i skrivende stund knapt 70db, her er den definitivt bedre enn rørforsterkeren jeg pleier å bruke på kjøkkenet.


    Forsterkeren gir også inntrykk av kvalitet, tung, stor med solide kjøleribber på begge sider.
    Det blå lyset kunne kanskje vært mulig å dempe, men var ikke noe som jeg lot meg irritere av, selv om jeg liker bedre hvit bakgrunn og hvitt lys.

    Etter litt tankevirksomhet i ettermiddag fant jeg ut at jeg kunne prøve den i hovedanlegget på mine SA10 høyttalere og bruke min Primare i22 dac som pre.

    Det skulle jeg neste ønske jeg ikke hadde gjort, for det låt bedre enn med i22 som integrert. Så nå fikk jeg lyst på ny forsterker!

    Eneste negative i hovedanlegget var at det kom en lav brumming i høyttalerne, uansett hvilken kilde som ble brukt. Ikke hørbart fra lytteposisjon, men tydelig like ved høyttalerne.


    Så for å oppsummere:
    Jeg liker forsterkeren godt! Den spiller musikk slik jeg liker å høre det.


    Hadde jeg vært på jakt etter en effektforsterker ville denne definitivt vært aktuell. Hvis den integrerte i samme serie spiller på samme måte er nok den mer aktuell hvis jeg skal bytte forsterker.



    Takk til Mala som lar oss teste på denne måten, det gjør for mitt vedkommende kjøp derfra mer aktuelt enn hvis de ikke hadde gjort det :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt å lese dine erfaringer, seskage. Absolutt en forsterker som ville stått på min shortlist også hvis jeg var i markedet for enten en SS effekt eller integrert. Som integrert bør den være en solid giant slayer i sin klasse.

    Noen audiofile hoder som kan vurdere Xindak 6950 vs Yamaha A-S1000?

    Skal drive et par RF52mkII. Har erfaring med Yamaha. Tidligere eid A-S2100. Xindak har alltid vært noe man har ønsket prøve. 6950 ser ut som en kurant kar leser man tilbakemeldinger. Med A-S1000 har jeg noenlunde snøring på hva man får.

    Nedprioritert stereo, men forstsatt akseptabel lyd er målet. Eneste som hindrer meg prøve 6950 akkurat nå er dessverre utseendet.
    Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med den, gitt jeg ikke kjenner lyden til nevnte Yamaha i det hele tatt. Men det er vel en såpass stor prisforskjell på dem at det ikke vil være noe å tape på Xindak, det er bare å gå ned noen få hundrelapper under de andre ved videresalg så er den borte på timen.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Mt-3 og dac 5

    Da får jeg vel endre min status fra "hang-around" til ekte venn etter at jeg har gått til anskaffelse av disse to :)

    De har vært en fornøyelse å få i hus. Var tenkt til et anlegg nr 2, men etter å ha prøvd dem i stuen ble Primare i22 dac og System Audio SA10 plassert på lageret. Inn kom Xindak og Klipsc rf-52 mk2.

    Primare og SA10 spilte nok mer "korrekt", men ikke med samme morofaktor som jeg nå har. SA10 sammen med Xindak hørtes veldig bra ut på lave lyttenivåer, men det ble for lite effekt til at kombinasjonen var aktuell.

    Jeg bruker den "vanlige" utgangen på dac 5, synes den er bedre enn rørutgangen.

    slik det ser ut nå blir disse værende lenge hos meg, men kommer til å forsøke med et par andre dacer for å sammenligne.
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    RF52 mk2 har jeg selv hatt flere ganger, og jeg blir liksom aldri helt ferdig med den høyttaleren.
    Med riktig elektronikk er det en utrolig morsom høyttaler.
     

    spaceman_2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.07.2016
    Innlegg
    88
    Antall liker
    105
    Hej Xindak`s venner . Mit nye Blackfriday køb Pro-ject 2xperience SB - 7000 Dkr + 2M Bronce komplet med hus - 1600 kr. Dog er 2M Bronze i restlager . Her opstilt i prøve opsetning .
    IMG_1780 (2).jpg
    IMG_1781 (2).jpg
    IMG_1782 (2).jpg

    mvh Spaceman
     

    spaceman_2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.07.2016
    Innlegg
    88
    Antall liker
    105
    Hej . Fine sager . Xindak er god kvalitet . Stor Fan af Xindak
    ..... Space
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.522
    Antall liker
    1.221
    Sted
    Oslo
    xindak pa 20th anniversary
    Noen som har testet denne ? Erfaringer?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er relativt dyre saker, så det er nok ikke så utbredt at det har kommet noen aktive brukere her inne enda. Men erfaringen fra tidligere store forsterkere fra Xindak er jo at det er mye for pengene, og at det ikke låter så ulikt rørforsterkerne deres. Mala har gode returordninger, så hvorfor ikke teste selv nå som de er på tilbud?
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.522
    Antall liker
    1.221
    Sted
    Oslo
    Hei. Noen her som har prøvd Xindak Ms-3 rør monoblokker? Hvordan er lyden i disse. Er det mye kraft i disse ?
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har de. Synes de er svært god valuta for pengene. 60 kraftige watt med seriøse utgangstrafoer og KT88. En av få forsterkere i sin prisklasse som har likeretter-rør, de fleste har diode i dag. Det er et svært godt tegn. Virker som en videreutvikling av Quad II, som er utstyrt med KT66 originalt. Kanskje mest sammenlignbar med Quad II Fourty rent teknisk, men Xindak trekker litt flere watt ut av rørene.

    Som alt fra Xindak lener de seg til den varme siden av spekteret, men er ikke overdrevet romantiske i klangen. Jeg vil hevde de er ganske nøytrale rørforsterkere, med stålkontroll på de høyttalerne jeg har prøvd dem på. Selv bruker jeg den matchende passive preampen MP-1. Den koster halvparten av det monoblokkene koster, og er nok det svakeste leddet i min kjede nå.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.522
    Antall liker
    1.221
    Sted
    Oslo
    Jeg har de. Synes de er svært god valuta for pengene. 60 kraftige watt med seriøse utgangstrafoer og KT88. En av få forsterkere i sin prisklasse som har likeretter-rør, de fleste har diode i dag. Det er et svært godt tegn. Virker som en videreutvikling av Quad II, som er utstyrt med KT66 originalt. Kanskje mest sammenlignbar med Quad II Fourty rent teknisk, men Xindak trekker litt flere watt ut av rørene.

    Som alt fra Xindak lener de seg til den varme siden av spekteret, men er ikke overdrevet romantiske i klangen. Jeg vil hevde de er ganske nøytrale rørforsterkere, med stålkontroll på de høyttalerne jeg har prøvd dem på. Selv bruker jeg den matchende passive preampen MP-1. Den koster halvparten av det monoblokkene koster, og er nok det svakeste leddet i min kjede nå.
    Hvordan tror du de vil fungere med en Marantz sc11s1 pre?:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn