Xlr ut rca inn

Creative

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
22
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
5
Det er xlr ut på min dac. Der er rca ut også. Det er bare rca inn på min integrerte forsterker.
skal være bedre å bruke balanserte kabler, men da må jeg bruke kabel med xlr kontakt på dac siden,og rca på forsterker siden.Har det noe å si på lyden at det er forskjllige kontakter på kabelen. Vet at det er slike kabler å få tak i. Er glad for svar for dette.

northpole

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.11.2010
Antall liker
609
Tviler på at det er noe å hente kontra rca-rca .Blir ikke balansert uansett . :)

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.450
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
5
I dette tilfellet er det best å bruke RCA. XLR ut er som regel 4 V og RCA er 2 V. Hvis du gjør som du foreslår vil det føre til overstyring på forsterkerinngangen. Det blir ikke bedre lyd av det.

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.112
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
XLR OG rca er ikke så vanskelig å forstå når du vet at xlr alltid er såkallt balansert signal , DVs det er dobbel forsterker med ett signal i fase og ett i motfase ,for eksempel 2 v (. til sammen brukt som xlr 4 v ) samme positive signalet fr xlr kan være tatt ut og sendt til en rca output og blir derledes 2 v
Det kan i enkelte tilfeller være en egen amp for hver type xlr og rca ,,, men sjelden

Creative

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
22
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
5
Da bruker jeg videre rca kabel. Takk for opplysende svar.

Topp Bunn