Et lite tips : ligg unna BEL - dårlige greier...
Vel, Ludo synes jo åpenbart det. Men det er ganske mange som synes dette er gode høyttalere.
Jeg synes det begynner å bli ganske parodisk hvordan Ludo rakker ned på disse høyttalerne hver eneste gang de blir nevnt. Jeg vil gjerne nevne at såvidt meg bekjent er det bygget ganske mange par av disse etterhvert, og Ludo er uten konkurranse den personen som er mest negativ til konstruksjonen, som han har satt sammen selv med ferdig kasse og delekit. Videre tydet alle innledende tester han gjennomførte på at han var ganske fornøyd med resultatet, men det virket på meg som at når han ikke kom helt i mål i forhold til egne ønsker og forventninger, så tverrvendte han og plutselig var hele konstruksjonen råtten.
De fleste andre som har bygget dem har vært fornøyde, og av dem som har ytret innvendinger, så har alle vært fornøyd med bassgjengivelsen fra 2 stk 6.5". Innvendingene har gått på andre ting, ofte at diskanten har vært tilbaketrukket (noe som er langt på vei løst med den ekstra ambience-diskanten i BELmkII). Ludo er den eneste som ikke har fått til bassen i BEL... Synd for Ludo, men hans etterhvert uforsonlige negativitet i forhold til BEL-konstruksjonen kan bare ikke få stå ukommentert når folk søker råd om hva man kan bruke diskanten YAG-20 til.