Zulu vingler avgårde!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    har du hatt de så lenge alt 🙈 😁 godt du ikke er på det nivået med han ene jeg møtte på biltreff i dag han satt på bilene kun noen uker før har sendte de vidre,da er det ikke håp 🙈:ROFLMAO: håper ellers det står bra til borti der lenge sia liv her nå 😁 🤗
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    har du hatt de så lenge alt 🙈 😁 godt du ikke er på det nivået med han ene jeg møtte på biltreff i dag han satt på bilene kun noen uker før har sendte de vidre,da er det ikke håp 🙈:ROFLMAO: håper ellers det står bra til borti der lenge sia liv her nå 😁 🤗
    Det hopper og går her. Men lite vingling om dagen 😁

    Fått i gang dacen ennå?
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Det hopper og går her. Men lite vingling om dagen 😁

    Fått i gang dacen ennå?
    Godt å høre at du er stadig på støere kurs du og 😁 ikke helt ferdig enda ,men prøver å la det synke inn at den faktisk nermer seg ferdigstillt, trur ikke det har synket helt inn at det faktisk nermer seg etter å holdt på så lenge med den 🙈😅 venter på panelplater til front,sider og bunn,blir forhåpentligvis å begynne til uka,også ble det å snuble over ny rør pre også så blir forhåpentligvis å skje litt fremover, har savna noe skikkelig rør lyd her 😁
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Rett i grøfta tenker jeg 😅 Neida. Kanskje +200w og noe franske greier + bort med Borderpatrol :unsure:

    Virker som humøret øker proporsjonelt med vinglingen 😁
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ville vel ikke følt meg for trygg med å kvitte meg med Border 🤔ikke at jeg har rekt å høre merket men virker for meg som en produsent som gjør lite feil,om det først treffer.litt krefter er jo alltid morro men heller en forsterker med konservativt oppgitte watt og heller strømforsyninger med dreimoment`` fremfor masse hester på topp peakene, ihvertfall det jeg tenker selv etter å ha prøvd ut effektforsterkere med såkalt masse hestekrefter`` og følt selv at sharp effekten jeg har nå med sine 80w og heller strømforsyninger med headroom har spilt vel så bra som sværinger,apropos vingling om det er noen trøst så er ikke jeg noe bedre, er en grunn til at det har tatt så tid med dac-en og 🤭:ROFLMAO:
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Her er altså musikkserveren min. Den er midlertidig plassert i et miditower, men planen er at den skal forflyttes over i et vifteløst kabinett fra HDPLEX

    20230905_161555.jpg


    Musikkserveren består for øyeblikket av følgende komponenter:


    Corsair 4000D Airflow Midi Tower Kabinett
    HDPLEX 400W Hi-Fi DC-ATX Converter + 330W AC Adapter fra Dell/Alienware Strømforsyning
    ASUS ROG Strix X570-F GAMING Hovedkort
    Ryzen 7 3700X Prosessor
    Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 16GB RAM
    Be Quiet! Shadow Rock 3 Kjøler
    Intel Optane SSD P4800X 375Gb OS disk
    SK Hynix Gold P31 2TB PCIe NVMe Gen3 M.2 Musikkdisk
    ELFIDELITY AXF-100 PRO III USB kort
    ELFIDELITY AXF-107 PCI filter
    ELFIDELITY AXF-86 PRO Viftefilter

    Når det kommer til OS så bruker jeg Windows 10 LTSC som er optimalisert med Audiophile Optimizer 3.0

    Prøvde først en ekstern Transcend StoreJet harddisk og da var lyden bra. Prøvde så en ekstern harddisk med en Samsung 870 Evo 2Tb SSD og da ble lyden plutselig mye dårligere. Satte inn en SK Hynix Gold P31 2TB PCIe NVMe Gen3 M.2 i dag og nå virker det som at lyden ble litt bedre og at det ble litt mer kjøtt på beinet.

    Neste oppgradering blir å bytte til en lineær og bedre strømforsyning, Apacer RAM, bedre USB kort og som nevnt bytte til et vifteløst kabinett fra HDPLEX.

    Alt i alt så ble lyden mye bedre ved å flytte musikken over til en dedikert server. Dette er kanskje ikke det mest spennende innlegget for de beinharde vinylelskerne :) Men jeg mener at det er rom for forbedringer i en digital kilde.

    Det er nå min mening. Så får andre mene det de vil :)
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.628
    Antall liker
    3.411
    Torget vurderinger
    1
    Dette ser veldig spennende ut, ser frem til ferdig bygg å høre hvor godt det da vil låtte.
    Mvh
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Nye ting på gang :)

    Har bestilt en stykk Hypex FusionAmp FA251, som skal brukes på en spennende hornsub.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Da er huset solgt og jakten på ny hifi bolig er i gang :)

    Driver også med å sette opp filter på forsterkeren (FA251) til suben. Ikke lett, men får det sikkert til.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.165
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er blitt frelst! Fire bokstaver H E E D 😁
    Men kommer det til å vare? :cool:

    Hvilke Heed-produkter er det snakk om? Selv har jeg komplett Obelisk-linje med DAC og integrert + separat strømforsyning. Flott kombinasjon, men jeg vet jo at Heed kan enda bedre enn det! :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Men kommer det til å vare? :cool:

    Hvilke Heed-produkter er det snakk om? Selv har jeg komplett Obelisk-linje med DAC og integrert + separat strømforsyning. Flott kombinasjon, men jeg vet jo at Heed kan enda bedre enn det! :)
    Hehe, et urimelig spørsmål, HR.
    Vi vet at ingenting varer, uavhengig av om det heter Heed, SF, Doxa, AN eller hva det måtte være😁
     
    Sist redigert:

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Men kommer det til å vare? :cool:

    Hvilke Heed-produkter er det snakk om? Selv har jeg komplett Obelisk-linje med DAC og integrert + separat strømforsyning. Flott kombinasjon, men jeg vet jo at Heed kan enda bedre enn det! :)
    Snakker om Langrange, som jeg tester for øyeblikket. :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.268
    Antall liker
    3.287
    Torget vurderinger
    49
    Det eneste som varer er pc som kilde…..🤔
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    391
    Antall liker
    404
    Sted
    Brøttum
    Hørt noe på Geoff Castellucci? Sixteen tons har fantastisk lyd, men flere andre også. Sitter og lytter på musikk til dine gamle linjekilder, låter ikke helt forferdelig, men ikke optimalt for musikk. ;)
    IMG20231129233911.jpg

    Det er jo fronter i en hjemmekino, ikke så mye som er optimalt, men det får gå. Sa vel at du kunne få lyttet på de når de stod oppe, tilbudet står fortsatt, bare å sende på en pm så finner vi et tidspunkt som passer. ;)
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    En liten oppdatering. Slik ser det ut nå i midlertidig bolig. Dårlig med lyd her nå som LFD ble solgt til en i Estland. Lite med aktiviet her på meg i det siste. Kommer sterkere tilbake :)

    20240201_144524.jpg
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Her har dere de nye høyttalerne. Det er altså VRELBequadro 3. Nå mangler det bare en bra forsterker :)

    Forsterkeren på bildet er en Aesthetix Mimas som jeg har lånt av Mala.

    Skal ikke si så mye om lyden da jeg ikke har fått hørt så mye enda.

    20240324_152756.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn