ZYX.

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Ja ... jeg går jo rundt og leter etter pu da - og sånn går no dagan.

Vel, Hifi-Stasjonen prøver å "prakke" på meg en ZYX R50 Bloom (MC) p-u til 4900,-
Er det noen her inne som har kjennskap til denne?
Var i utgangspunktet ute etter Shelter 301 MKII, men så ble jeg anbefalt overnevnte p-u. Den hadde mer å fare med over hele fjøla ...

ZYX blir ikke så mye nevn, finner lite bakgrunnsstoff om disse, men de går for å være ganske så eksklusiv for å si det litt plumpt.
Synspunkter?
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.986
Antall liker
9.171
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
ZYX var jo bra engang i tiden, jeg hadde en Fuji som var meget bra, de er kanskje bra ennå, men så lenge importør ikke tør/vil låne ut disse til test så vet jeg sannelig ikke.
Min egen personlige mening er at de fleste som fører produkter som ikke har noe og skjule og som føler seg trygge på kvaliteten på det de selger har som regel heller ingen problemer med og la produktene testes, inntil dette skjer må spørsmålet om ZYX fremdeles er bra eller ikke ligge åpent :-\
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Hm ... et lite tankekors dette ja, Rudi. :-\
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.986
Antall liker
9.171
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Shelter 501MKII går jeg god for, det er en fin allround pickup som gir mye for pengene, dog ligger den muligens et hakk opp i pris i forhold til de du snakker om.
Ellers så har du Benz Ace som spiller fint i sub 5000 kr's klassen, dog er det viktig og få tak på versjonen med lavest output...... vet ikke helt hva som lagerføres i Norge for tiden av disse.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.842
Antall liker
16.808
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
ZYX er nok langt mer utbredt bl.a. i USA.

Send en PM til "bjornendrestad". Han er én av flere som har brukt R50'n en stund.

Med tanke på det prissegmentet begge disse pu'ene befinner seg i,
ville jeg ha vurdert å legge vekt på Untos anbefaling. -Det hender han har veldig rett ;).

Dessuten har en ZYX lang levetid og presterer umiddelbart i tillegg til at "vi" vet at ZYX spiller bra på Trans Rotor.

Lykke til med valget.

Mvh
Jan P.
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Ser det ligger en ZYX R100 H på eBay, med 200t. på nåla.
Men det er jo mange R100 p-u´er med forskjellige betegnelser at det er et syn ...
F.eks: R100 H, R100 FX, R100 FS, R100-02, R100 Yatra(også som MKII).

Vel, har de samme signatur eller? Man kan jo bli forstyrret av mindre .. ??? ;)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.842
Antall liker
16.808
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Her som ellers er man avhengig av at annonsøren klarer å gjengi riktig betegnelse på pu'en.

Jeg vil tro at "H'en" etter R100 står for High output.
Pickupene er gjerne angitt i high- og Low output slik at du evt. kan velge pick-up som matcher spesifikasjonene på RIAA'en din.

Prismessig er disse rangert slik etter nypris (stigende):
ZYX R100-02
ZYX R100 Yatra
ZYX R100 Yatra MkII
ZYX R100 FX (Fuji) / ZYX R100 FS [Fuji] (S står for slow)
osv.
(Men det har du kanskje allerede funnet ut av ;))

Alle disse fåes i både high- og low output

Ytterligere detaljer kan du selvfølgelig lese om på hifistasjonen.no eller ringe.
(http://www.hifi-stasjonen.no/produkter/view/?view_cat=32)

ZYX har selvfølgelig sin egen lydsignatur på lik linje med. Prisen avspeiler i utgangspunktet hvor mye du vil ha av egenskapene. Jo dyrere, jo mer får du av alt. Det er utgangspunktet. Deretter får du avstemme pu'ens kvaliteter til den platespilleren du skal bruke. Og det er en JR Trans Rotor Cellino kan jeg se.

Dersom Unto på hifistasjonen mener du er best tjent med en R50 Bloom på Cellino'en, kan du sikkert også vurdere en R100-02.

Mvh
Jan P.
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Aha ...!
Selvfølgelig, "H" for High output. Men det slo meg ikke, fordi output på gjeldende p-u "bare" var på 0.48mV. Og i den forbindelse spør jeg: Hvor går grensen for high eller low output?
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.842
Antall liker
16.808
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Vel, det vet jeg ikke om det er noe eksakt svar på annet enn ved å se på spesifikasjonene til hver enkelt pu.

Eksempelvis
har R50 Bloom Low output MC pickup 0.24mV, mens R50 Bloom har 0.48mV output. Det avgjørende for valget vil være hva RIAAN din takler best.

mens

R100-02 low output MC pickup har 0.24mV eller 0.34mV. R100-02 (H) i high out versjon har 0.48mV output eller 0.68mV.

mV angir utgangsspenningen på pu'en. Den bør som sagt matche med hva RIAAN kan ta i mot.

Mvh
Jan P.


PS! Jeg har oppfattet det slik at det selges flest ZYX pu'er i low output.
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Ok.
Ingen fare med RIAA´n. Siden jeg har vanlig MM inngang (DIY-pre) og justering på Step-up´n så matcher vel det på et vis ;)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.842
Antall liker
16.808
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
anekdoten skrev:
Ok.
Ingen fare med RIAA´n. Siden jeg har vanlig MM inngang (DIY-pre) og justering på Step-up´n så matcher vel det på et vis ;)
Fint å få avklart RIAAN din. Siden du sier at har MM-inngang (Moving Magnet),
så har jeg og vi snakket om MC-pu'er (Moving Coil).

ZYX leverer utelukkende MC pu'er etter hva jeg kjenner til. Da ser det ut for meg at du må endre kurs i leten etter pu, med mindre du klinker til med ny RIIA ;D

/-Jan P.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Litt oppklaring rundt stepup-greia.

man kan fint bruke mm (47kohm) på low output mc (med 24-28db gain i trafo)

Det som dog er avgjørende for god lyd eller ei , er om internimpedansen i pickupen matcher impedansen på trafoen.....man bør ha lavere verdi på pu en enn på trafoen , feks 4 ohm internimpedanse på pickup og 4ohm på trafo vil være bra....om ikke tallene er like , skal pu en ha det laveste tall , dog bør tallene være så like hverandre som mulig (minst mulig avvik , feks 4ohm på pu 6ohm på trafo.

min an trafo an-s1 brukes fint med 0,25mv output pu , det er forskjeller i lyden om man kjører den i 3ohms konfig. eller 12 ohm(2 mulige innstillinger på denne , ) når jeg har prøvd låter det best med lavere pu verdi enn på trafoen ....altså kjøre den på 12ohm dersom pu har 6ohm.....men her går det an å velge det som låter best....noen trafoer har kanskje flere innstillinger enn den jeg har erfaring med.ikke vet jeg.

Dette nøstet jeg opp hos audiokompaniet for litt siden , når jeg var på nære nippet til å bestille en ny an-s2 , jeg kommer nok til å gjøre dette også , emn vil få i land varene som allerede er i bestilling.

an trafoer lages nå kunmed fast last , altså bestilles feks til 4ohm.....da går den også med pu med 2-3ohm , men helst ikke over dette fikk jeg forklart....

oppklarende eller komplett kaos ?

for riia/stepup som er aktiv er det helt andre verdier å forholde seg til.......her snakker vi om laster på 50-2000 ohm somregel(kan sikkert fåes i uendlige konfigurasjoner.)

Zyx har en egen fin aktiv stepup , denne har jeg hørt mye på hos fosse , og den er kjempegod....Prisen derimot passer kanskje ikke de fleste for en sånn liten dings....den koster 18k. men bra er den i allefall , den funker også strålende på Dynavector pickupen xv1-s som jeg forøvrig drømmer vått om... ;D

Om noen av forklaringene er feilaktige , håper jeg på korreksjon fra bedrevitende , slik at også jeg kan lære enda mere om dette spennede emnet....

Mvh Espen
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Grumpy skrev:
anekdoten skrev:
Ok.
Ingen fare med RIAA´n. Siden jeg har vanlig MM inngang (DIY-pre) og justering på Step-up´n så matcher vel det på et vis ;)
Fint å få avklart RIAAN din. Siden du sier at har MM-inngang (Moving Magnet),
så har jeg og vi snakket om MC-pu'er (Moving Coil).

ZYX leverer utelukkende MC pu'er etter hva jeg kjenner til. Da ser det ut for meg at du må endre kurs i leten etter pu, med mindre du klinker til med ny RIIA ;D

/-Jan P.
Skylder vel å si at jeg har skaffet meg en aktiv Step-up trafo med 24 og 32db gain. Så da ... fortsetter jeg meg min MC-undersøkelse ;)
Link til følgende produkt:
http://www.audioinvest.no/denon/products/ha_500.htm
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.842
Antall liker
16.808
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Da er vi ute av grøfta og på veien igjen - så flott.

Sikkert flott om flere hiver seg på om hvilke pu som passer din smak og konto. Kompetanse er ferskvare og vi trenger alle å fylle på litt ;D

Mvh
Jan P.

Edit: Men jeg trodde jo at du visste alt Espen.... ;)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Jeg legger min ydmykhet i de siste linjer Grumpy....Jeg er ingen kan - alt fyr....men dette som er gjengitt over ble jeg fortalt av kompaniet .

Jeg stusser litt om de tallene du nevner anekdoten......32db gain høres avsindig lite ut til mc low for aktiv stepup syntes jeg , med tanke på at jeg har 70db (gain forsterkning , eller hva det heter i min Thorhauge)

Denne er konfig. for å bruke med pu er ned til 0,24mv på min bestilling , det er selvfølgelig da litt mye gain til min nåværende 0,4 Lyra , men ikke værre at det går. det er jo ikke bra å ha for mye heller , det drar jo gjerne med seg brum , sus og annen dritt vi helst ikke vil ha i vår søken etter golyd , enten den kommer fra det ene eller andre.

Jeg skal si at jeg er langt i fra skråsikker på disse tallene og verdiene rundt stepuper , her er det andre forumister som fosse,vidar P , Parelius etc....som sikkert har både mer erfaring og kunnskap på omerådet enn meg.

hvordan stepup aktiv har du kjøpt deg da anekdoten....
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
ssm skrev:
Jeg legger min ydmykhet i de siste linjer Grumpy....Jeg er ingen kan - alt fyr....men dette som er gjengitt over ble jeg fortalt av kompaniet .

Jeg stusser litt om de tallene du nevner anekdoten......32db gain høres avsindig lite ut til mc low for aktiv stepup syntes jeg , med tanke på at jeg har 70db (gain forsterkning , eller hva det heter i min Thorhauge)

Denne er konfig. for å bruke med pu er ned til 0,24mv på min bestilling , det er selvfølgelig da litt mye gain til min nåværende 0,4 Lyra , men ikke værre at det går. det er jo ikke bra å ha for mye heller , det drar jo gjerne med seg brum , sus og annen dritt vi helst ikke vil ha i vår søken etter golyd , enten den kommer fra det ene eller andre.

Jeg skal si at jeg er langt i fra skråsikker på disse tallene og verdiene rundt stepuper , her er det andre forumister som fosse,vidar P , Parelius etc....som sikkert har både mer erfaring og kunnskap på omerådet enn meg.

hvordan stepup aktiv har du kjøpt deg da anekdoten....
To svar lengre opp, Espen, der finner du en link jeg har lagt ut. Det er bare å klikke! ;)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.986
Antall liker
9.171
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Ahhhhh beklager, trodde motstanden ble større desto hardere man belastet, ergo at effektiviteten ble halvert ettersom man doblet belastningen, men jeg har jo ikke peiling på hva jeg prater om....... så over og ut fra min side.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.985
Antall liker
1.058
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Joda, du har peil...og gjerne andre erfaringer...og vi hører gjerne mer.
Jeg bruker mine, og de er temmelig i tråd med f.ex:
http://www.6moons.com/audioreviews/stepup/primer.html
"The first rule of thumb is that most (some exceptions exist) MC cartridges like to see a load impedance of 3X to 6X their output impedance value."

Arne K

Legg merke til at det er en tommel-finger-regel, og ingen absolutt sannhet...
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
er det sletta noe her ? lite sammenheng i det over her syntes jeg,......

dumt.

Espen
 

bjornendrestad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
239
Antall liker
7
ZYX R1000 Sigma -S. 119000 for en Pickup må da være voldsomt dyrt, Hva får mann ut av en sånn pickup tro. må antageligt ha veldigt bra rigg som koster en del. kan umuligt være mange som betaler såpass mye for en pu :p Hva mener dere andre om den saken ?
 
P

Parelius

Gjest
Ad priser på PU; dette forteller vel det meste: Eneste forhandler/importør i USA; veil. USD 7.450, selges for USD 4.950 (og du får den ennå billigere). Hva svarte betyr disse veiledende prisene? INGEN kjøper jo til det. Men PU-en (UNIverse) er suveren!
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Avgjørelse tatt!
Den falt på en ZYX R50 Bloom (low output). :D ;D
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Rudi skrev:
Grattis........ håper du kommer tilbake med lytte inntrykk etterhvert.
Takk for det, Rudi!! Referat av lytteinntrykk skal dere få! ;)
 

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
293
Antall liker
59
Rudi skrev:
ZYX var jo bra engang i tiden, jeg hadde en Fuji som var meget bra, de er kanskje bra ennå, men så lenge importør ikke tør/vil låne ut disse til test så vet jeg sannelig ikke.
Min egen personlige mening er at de fleste som fører produkter som ikke har noe og skjule og som føler seg trygge på kvaliteten på det de selger har som regel heller ingen problemer med og la produktene testes, inntil dette skjer må spørsmålet om ZYX fremdeles er bra eller ikke ligge åpent :-\
Tja, det blir vel feil uansett hvordan man forholder seg til et slikt innlegg. Men jeg ble faktisk litt oppgitt av å lese dette innlegget, så jeg gjør et forsøk på å svare :

Nå er det faktisk slik at audiophile.no aldri har spurt om å få teste ZYX eller noen andre av Hifi Stasjonen's pickup merker.

Min personlige mening er at det er best å forholde seg til sannheten og sannheten er at det finnes svært mange tester på internett, både fra anerkjente journalister/blader og tilbakemeldinger fra eiere av ZYX produkter.

Din personlige mening, Rudi (eller er det audiophile.no's mening?), er at Hifi Stasjonen på en eller annen måte har noe å skjule og ikke er trygge på kvaliteten på produktene Hifi Stasjonen selger?? Det er ihvertfall slik jeg oppfatter det du har skrevet....

Sannheten er at i Hifi Stasjonen's lokaler demonstreres hver eneste modell av ZYX pickup'er som roteres i perioder, nettopp for at kundene kan få høre alle produktene fra ZYX - også RIAA og Step-Up.
Til og med den nye toppmodellen er tatt inn for "de litt spesielt interesserte".

Sannheten er også at Hifi Stasjonen har en av de største, ja jeg tror faktisk den desidert største, utstilling og demo av analoge produkter som pickup'er, platespillere, riaa og step-up i Norge. Så du kan være sikker på at vi er helt trygge på kvaliteten, ingen fare. Og du kan være sikker på at vi har ingenting å skjule, ingen fare der heller.

For de som ønsker å lese om saker og ting på trykk i norske hifiblad, har det vært på trappene en stund ang omtale av forskjellige modeller platespillere og pickup'er. Så man får nok mulighet til å lese litt iløpet av året i ymse norske hifiblad.

Nå er det litt spørsmål om de forskjellige betegnelsene, så jeg skal prøve å forklare :

X = kobber coil
S = sølv coil
G = gull coil
SB = sølv base
GB = gull base
ZN = precementerte skruer

Om man da leser f eks ZYX R100 FX SB ZN er dette en Fuji med kobber coil, sølv base og precementerte skruer.
Vår lagervare består kun av low output 0.24mV versjon av de forskjellige pickup'er.
Leveringstid high output er fra 1 uke til ca 14 dager.
For Sigma og den nye toppmodellen gjelder andre leveringstider.

Nå er beklageligvis våre websider håpløst utdaterte grunnet clickit som slettet våre websider. Vår backup var et halvt år gammel. Det jobbes med saken, men ca 400 timer med oppdateringer er ikke gjort i en fei.

Mvh
Hifi Stasjonen
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Flott forklarende innlegg av stasjonsmestern må jeg si.....Jeg har vært der oppe å sett utvalget , og kan bekrefte at der ER en hel masse snurrere med pickuper påmontert som kan høres.

Nå er det vel slik at en pickup i ett villt fremmed oppsett kan gi utslag begge veier , er man spesiellt interessert i en dyr variant av arten , ville jeg tatt med meg mitt eget riia-sett og satt turen Nordover etter avtale med innehavern.....det handelr selvfølgelig om matching, matching og atter matching...

så i tillegg til en tur som passerer flott natur , er det en hyggelig atmosfære i sjappa på Heradsbygd .

En annen mulighet er jo selvfølgelig å ta med seg egen pickup å kjøre en sammenlikning med to spillere (dette er vel kanskje mest aktuellt for de fleste når det begynner å koste litt .)

Blir man helt hekta går det jo an å være frekk nok til å be om innbytte på sin gamle(hvis den ikke er ferdig da).....

Zyx pickuper er spennede , jeg har hørt en 16k variant på en tr.rotor hos grumpy , og jeg kan konstatere at det virker det.... ;D

Blir spennede med din bloom Anekdoten.....disse skal jo vare veldig lenge også , det tar jeg med en klypesalt , fordi det er mange parametere som avgjør levetiden på en pu...bla a , stiftetrykk , rett oppsatt på alle parametere , møkkete eller reine plater osv.....men at det ikke varer noe mendre enn noe annet er jo fint...(da gjerne lenger som stasjonsmesteren har hevdet overfor undertegnde på tlf før)

Jeg har Lyra og er fornøyd med det , zyx har jeg fortsatt ikke prøvd , kanskje det blir en en gang .

Mvh Espen Saatvedt.
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
ssm skrev:
man kan fint bruke mm (47kohm) på low output mc (med 24-28db gain i trafo)
Sakser fra www.vacumstate.com Newsleter august 2008

"If there is one thing that really annoys me, it’s the unthinking insistence of most moving coil cartridge users that the cartridge needs to be heavily loaded down to sound at it’s best. I have heard of people loading a low output MC with with little as 10 ohms—to me this always kills the life and dynamics of any cartridge. Most manufacturers (and experts) recommend a wide range of loads for their MCs—but in our experience many (but not all) MCs sound far more alive with a 47kÙ loading that’s normally used with MMs! And all the five cartridge manufacturers that I know personally, all have told me privately that they use 47k on their cartridges at home. I believe the main problem originates in that many MCs have a high frequency resonance, and this overloads certain MC phono stages—not so our designs. With around 40dB of overload margin, even the most resonate of cartridges cause no problems at all. So please do not automatically load down (and perhaps choke) your wonderful cartridge—try 47kÙ as well as the normal lower values, and see which you really like for music—there may be a happy
surprise in store for you."
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Godt du kom på banen nå, Stasjonsmester, og at du fikk blåst i fløyta slik at noe av mystikken ved ditt "fravær" har roet seg. Det er ikke godt for noen av oss det at vi går rundt og spekulerer på såpass seriøse ting som en pick-up vitterlig er.
Ting som ikke er oppe i dagen har en tendens til å bli mistenkeliggjort for deretter å bli satt i et negativt lys ...
Det verste er å stå alene igjen på perrongen uten svar.

Og til alle dere som har hatt en viss lang togreise på baken innen hifi-verdenen; ta mål av dere og prøv ZYX, så det ikke blir bråk ut av dette - vi har sluppet ut nok damp for denne gang.
Til slutt så slenger konduktør-hansken til Gunnar Brekke og Audiofil-Arve!

Tut tut, her kommer ZYX ... tøffere enn toget!
;) ;)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.474
Antall liker
26.729
Torget vurderinger
24
De aller fleste forhandlere har noe å skjule. Jeg har ikke fått én eneste henvendelse om lån. Det er direkte skammelig.
 

break_in

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2008
Innlegg
158
Antall liker
18
zimon skrev:
ssm skrev:
man kan fint bruke mm (47kohm) på low output mc (med 24-28db gain i trafo)
Sakser fra www.vacumstate.com Newsleter august 2008

"If there is one thing that really annoys me, it’s the unthinking insistence of most moving coil cartridge users that the cartridge needs to be heavily loaded down to sound at it’s best. I have heard of people loading a low output MC with with little as 10 ohms—to me this always kills the life and dynamics of any cartridge. Most manufacturers (and experts) recommend a wide range of loads for their MCs—but in our experience many (but not all) MCs sound far more alive with a 47kÙ loading that’s normally used with MMs! And all the five cartridge manufacturers that I know personally, all have told me privately that they use 47k on their cartridges at home. I believe the main problem originates in that many MCs have a high frequency resonance, and this overloads certain MC phono stages—not so our designs. With around 40dB of overload margin, even the most resonate of cartridges cause no problems at all. So please do not automatically load down (and perhaps choke) your wonderful cartridge—try 47kÙ as well as the normal lower values, and see which you really like for music—there may be a happy
surprise in store for you."
Så enig som en kan bli, prøv og en blir hekta!
 
P

Parelius

Gjest
Rudi skrev:
ZYX var jo bra engang i tiden, jeg hadde en Fuji som var meget bra, de er kanskje bra ennå, men så lenge importør ikke tør/vil låne ut disse til test så vet jeg sannelig ikke.
Min egen personlige mening er at de fleste som fører produkter som ikke har noe og skjule og som føler seg trygge på kvaliteten på det de selger har som regel heller ingen problemer med og la produktene testes, inntil dette skjer må spørsmålet om ZYX fremdeles er bra eller ikke ligge åpent :-\
Hva mener du, Rudi? Dette var underfundig henimot mistenkeliggjøring.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.986
Antall liker
9.171
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Parelius skrev:
Rudi skrev:
var jo bra engang i tiden, jeg hadde en som var meget bra, de er kanskje bra ennå, men så lenge importør ikke tør/vil låne ut disse til test så vet jeg sannelig ikke.
Min egen personlige mening er at de fleste som fører produkter som ikke har noe og skjule og som føler seg trygge på kvaliteten på det de selger har som regel heller ingen problemer med og la produktene testes, inntil dette skjer må spørsmålet om fremdeles er bra eller ikke ligge åpent :-\
Hva mener du, Rudi? Dette var underfundig henimot mistenkeliggjøring.


Kall det hva du vil, men inntil jeg har sett en test av en av disse pickupene i Norge av en kompetent person vet ikke jeg...... eller noen andre noe som helst om hvordan de låter anno 2009, spesielt ettersom ingen lar dele seg med seg av sine erfaringer og i følge importør er de ikke få....... er kanskje ikke lov og påpeke dette ?
 
Topp Bunn