Jons vinylreol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.824
    Antall liker
    59.540
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det har kommet en ny (2023) , MoFi utgave av "Milesstone" som er omtalt i siste HIFI News. Mono og analog hele veien denne gangen.
    HFI News skryter veldig av denne.
    Alt for dyr her i Norge selvsagt, men det blir hevdet at den låter like godt som One Step.

     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Spennende
    Det har kommet en ny (2023) , MoFi utgave av "Milesstone" som er omtalt i siste HIFI News. Mono og analog hele veien denne gangen.
    HFI News skryter veldig av denne.
    Alt for dyr her i Norge selvsagt, men det blir hevdet at den låter like godt som One Step.

    Spennende😊 Det er super lyd på denne Japan pressingen fra 1977 i mono fra Sony også. Fortsatt plast på coveret og som ny. Godt @Grumpy tok hjem denne
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.890
    Antall liker
    104.267
    Torget vurderinger
    23
    @Grumpy ja... - the Knight in shiny Vinyl 😆 Et oppkomme av interessante og gamle/hørverdige plater. Nesten glad for at jeg ikke handler vinyl ellers kunne det lett blitt dyrt! Ser fint ut i Sverige i dag, men ikke så verst her heller. Og ikke brått så mye svensker..
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Hopper innom for å ønske alle en strålende 17. mai. Plassert på andre siden av svenskegrensen markeres dagen med flaggheising, kaffe og Jon Eberson på spilleren.
    IMG_2103.jpeg

    og siden de ikke er like flinke til å feire dagen her blir det nok litt hagearbeid etterhvert.

    IMG_2096.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Og for dere som synes russen har bommet litt med målinger og romkorreksjon, og endt opp med litt mye bass, kan stillheten her mer beskrives som lett bris i løvet og fuglesang
    IMG_2105.jpeg

    Rolige morgener i solen blir det aldri for mange av….
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Etter hektiske dager på jobb er det fantastisk å sitte ned og nyte stillheten og gå barbent i gresset.
    IMG_2145.jpeg

    Og ikke minst å se på en av mine få konserter på andre musikkformater en på vinyl. Denne har jeg ønsket lenge. Lurt å ha bursdag og en svigerinne som visste hva jeg ønsket meg

    IMG_2153.jpeg
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.312
    Antall liker
    3.117
    Torget vurderinger
    4
    Det har kommet en ny (2023) , MoFi utgave av "Milesstone" som er omtalt i siste HIFI News. Mono og analog hele veien denne gangen.
    HFI News skryter veldig av denne.
    Alt for dyr her i Norge selvsagt, men det blir hevdet at den låter like godt som One Step.

    Har du noe mer info? Ser ut til at den nye på Mofi sin web sier DSD? Dvs digital DSD kopi fra analog mastertape.
    Virker som det nye her er "SUPERVINYl" og at det er stereo utgaven på den nye der den eldre versjonen (som jeg har) var mono.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.824
    Antall liker
    59.540
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.312
    Antall liker
    3.117
    Torget vurderinger
    4
    Jeg vet ikke mer enn det som stod i HiFi News desverre. Jeg lurte litt på å kjøpe den, men den har havnet i glemmeboka.

    Det er denne :
    Ser ut som om (vet ikke om det stemmer) Mofi bruker de samme gamle DSD masterne, represser på "SUPERVINYL" og legger 50% på prisen ($40 vs $60).
    Miles Davis - 'Round About Midnight er i pre-order og her er det DSD 64 master som Mofi brukte tidligere før de gikk over til DSD 256, så det ser ut til at det er de samme eldre DSD mastere som blir brukt på de nye utgivelsen.
    Music on Vinyl sine Miles Davis utgivelser (de jeg har hørt) er ganske bra og langt rimeligere (også fra digital master).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn