Likevel så er det en sannhet alle produsenter av hifiutstyr vet at det er hørbare forskjeller på kabler.
Hadde du kikket på Speaker Wire linken jeg la inn, fra Roger Russell, ville du registrert hvordan han til slutt følte seg tvunget til å gå over til fancy kabler fordi prospektive kunder hang seg opp i at han brukte helt standard strekk mellom komponentene sine. Han var utvikler av McIntosh-komponenter, og foretrakk å diskutere disse med kundene på messer o.a., fremfor å skulle forsvare hvorfor han ikke brukte "audiofile kabler."
Ellers syns jeg at du fikk et godt svar. Det er bare å kikke rett innenfor veggen på komponenten, så ser du hva slags kabler produsentene mener er bra. Og akkurat dette står for meg som det rareste, at folk som tror på kabelmarkedsføringen ikke ser at det handler om markedsføring, når de ser på hva som er rett innenfor effektveggen, loddet til kabelkoblingen; og hva som er rett innenfor høyttalerveggen, loddet til den koblingen. Og så skal man altså ha noe helt annet mellom disse.
===
Boston/Transparent (og Pear).
Som man forstår av Boston Audio Society artikkelen var Transparents sjef meget sikker på at forskjeller ville være lette å avsløre, og han inviterte dermed Nousaine og BAS til sitt lytterom.
En tid etter dukket BAS opp, og fikk beskjed om at en test ikke ville bli gjennomført. Hva kan ha skjedd i mellomtiden?
Hadde jeg vært ham, ville jeg gitt beskjed om at vi skulle kjøre noen tester, innen BAS dukket opp, for å bli kjent med formatet og se hvor bra egne kabler var. Til hans overraskelse var det vanskeligere å høre forskjell enn han hadde antatt - faktisk umulig å gjøre det med noen sikkerhet.
Så testen ble avlyst, med mange dårlige påskudd og "lots of egg in the face." Omtrent som da Pear Cables opplevde noe tilsvarende.
Du skrev at "alle produsenter av hifi-utstyr vet at det er hørbare forskjeller på kabler." Det kan godt være at mange av dem tror det meget sterkt. At de finner det vanskelig å tro at arbeidet de har lagt ned i å lage fancy kabler ikke også har påvirket lyden (og enkelte sikrer seg at så skjer ved å manipulere lyden.) Men om man ønsker transparent overføring av signalet, uten noen kunstig EQ lagt inn for å lage en house-sound, så behøver man ikke bokser o.a. på kablene, og man klarer seg fint med Roger Russels tabell over nødvendige dimensjoner. Vil man ha pen strømpe og gode termineringer i tillegg (selv om jeg vil mene at det klokeste må være å kjøre kabelen rett i komponentene uten annen påkledning), så er det fritt frem.