Det er ingen motsigelse i å tilhøre aristokratiet som kjører Jaguar, Norton eller Range Rover ( måtte bare ta den med siden jeg nå har en.. ) og samtidig "like it dirty"! Rugby, du vet den ordentlige "mannesporten" ganske lik Amerikansk Foppall, men uten all polstringen og beskyttelsesutstyret, sporten hvis egentlige formål kun er at det skal gjøre vondt, ordentlig vondt!, det er overklassens idrett, mens fotball (soccer) er arbeiderklassens lek. Hvis du ser på deltagerne ved kampslutt og sammenligner vil du lett se hvem det er som liker det dirty !BHO skrev:Vær kritisk....kjør britisk. 8)
Selv om Jaguar og Norton ikke akkurat er for meg....halstørkledoninger begge to. ;D
I like it more dirty.
Du har min velsignelse ;Depi skrev:Billigste X300 på Finn for øyeblikket; kr. 111 557,-
Frister å hoppe fra italiensk til engelsk. Passer det seg egentlig å kjøre Jaguar når man er under 30...? ???
Vidar P skrev:For ordens skyld så var vel Jaguar litt på siden av halstørklær i UK dengang da, og især før XJ kanskje.
Britene hadde en hel del langt dyrere og fjongere merker som ble foretrukket av rikingene, herunder selvsagt Bentley, RR, Bristol og mange andre; Jaguar var jo faktisk en billigbil i aristokratiske kretser, en bil tuftet på prinsippet at det skulle være høy ytelse til lav pris i sin tid (i tiden etter Swallow Sidecars).
WikipediaIn April 2010 Jensen International Automotive (JIA) was founded. This new company will buy old Jensen Interceptors, and sell them as new ones after a complete restoration, with new engine and interior trim.
Er vel enig i at jaguar-gutta ikke har spisset blyantene på en stund, men de bildene gir meg litt blandede følelser. Tydelig Jaguar-DNA i linjene, spesielt fra siden og bakpartiet, men samtidig veldig Americana Vulgaris i detaljene...felger som enhver brårik hiphip'er ville være stolt av, grill som en Mustang eller noe....for ikke å snakke om lyktene...ouchhhhhepi skrev:Pent! Bo Zolland er slett ikke tapt bak et CAD-program, men jeg klarer ikke helt å fri meg for at Jaguar kunne ha gjort det bedre selv.
Bertones B99-konsept er en litt pinlig påminner om at tegnegutta hos Jaguar ikke sitter med de spisseste blyantene for tia....
Ouch! Stort vakrere tror jeg ikke det gjøres i 2011. Dette er usedvanlig vellykket retro-hyllest. Disse bildene kommer til å forfølge meg i lang tid fremover.pengesluk skrev:Vakkert så det gjør vondt!! Applaus!!
Nok engang må jeg si meg enig med sluget. Ikke helt vellykket i mine konservative luner, men jeg kunne fint levd med en sponset bil av denne typen. Lurer på om det er mulig å bestille den med en mer konservativ grill. Kanskje det vil krasje for mye med lyktene, slik at det er like greit at den er som den er? Men uansett så har jeg vansker for å misslike en bil som jeg aldri får råd til å kjøpe, når den er såpass outrert. Husk at vi sa noe om det samme om Porsche 928 i sin tid. Jeg sa i alle fall noe lignende. Nå har jeg forlengst anerkjent den som en klassiker på dens egne premisser, og digge bilen. Dette er også en USA-modell som fremstår som vulgær i sin samtid. Men gi den noen år så er det kanskje annerledes. USA-stil men med kvalitet i alle ledd (innredning, dashboard etc). Jeg likte ikke 928 skikkelig før ut på nittitallet, så hvorfor ikke? Denne herrens veier er uransakelige.pengesluk skrev:De kjerrehjula var ikke noe særlig, nei, ei heller baklysløsningen, men stuket var slettes ikk halvgæærnt egentlig. Kunne ha levd med den i garasjen..
PS: En av de få som ser bedre ut i kupeutgave i forhold til roadster!pengesluk skrev:Jeg kommer ikke over den konsept E-klonen, Baluba! Måtte slå opp siden flere ganger i går og nyte! Fant ikke en eneste vinkel hvor ikke alt stemte.
DENNE BILEN BARE MÅ I PRODUKSJON! EN FORBRYTELSE Å IGNORERE NOE SÅNT!!
Denne bilen har alle de gode trekkene fra E-type, og ingen av de mindre heldige!! Om mulig enda mer vellykket enn Ford GT! Trommevirvler an mass!
Enig .. se dem linjene som er rundt fronlyktene da .. da over til skjermen ... NYDELIG .. og den hissige akterenden .. .. mmmpengesluk skrev:Jeg kommer ikke over den konsept E-klonen, Baluba! Måtte slå opp siden flere ganger i går og nyte! Fant ikke en eneste vinkel hvor ikke alt stemte.
DENNE BILEN BARE MÅ I PRODUKSJON! EN FORBRYTELSE Å IGNORERE NOE SÅNT!!
Denne bilen har alle de gode trekkene fra E-type, og ingen av de mindre heldige!! Om mulig enda mer vellykket enn Ford GT! Trommevirvler an mass!
JA, og ja. Jeg liker det når kupeene er så vellykkede at du ikke ønsker deg kabrioleten. Men så er da jeg også så gal at jeg liker MGB GT og andre engelske sekstitallskupeer som Elise og Sunbeam Tiger. Har alltid likt E-type kupé like godt som kabrioleten.pengesluk skrev:PS: En av de få som ser bedre ut i kupeutgave i forhold til roadster!pengesluk skrev:Jeg kommer ikke over den konsept E-klonen, Baluba! Måtte slå opp siden flere ganger i går og nyte! Fant ikke en eneste vinkel hvor ikke alt stemte.
DENNE BILEN BARE MÅ I PRODUKSJON! EN FORBRYTELSE Å IGNORERE NOE SÅNT!!
Denne bilen har alle de gode trekkene fra E-type, og ingen av de mindre heldige!! Om mulig enda mer vellykket enn Ford GT! Trommevirvler an mass!
Får flytte til et land rundt ekvator og spesialbestille et eksemplar da. Kommer til å svi i lommeboken, men mat, øl og røyk er billigere der nede, så det går bra. ;DSpiralis skrev:Jaguar XK180 er vel den ultimate jaguar som dessverre ikke kommer i produksjon.
Den har en helt rå motorlyd og høres ut som en Spitfire som kommer på lowpass ! ;D
Dessverre bryter den stort sett alle gjeldende EU-krav hva gjelder miljø, lyd og slike "bagateller"! :
edit:
Det finnes en videosnutt på nettet som viser den. Tror den var sakset fra TopGear.
Dine bønner er hørt, Sluket! Den skal bygges i 250 eksemplarer.Jeg kommer ikke over den konsept E-klonen, Baluba! Måtte slå opp siden flere ganger i går og nyte! Fant ikke en eneste vinkel hvor ikke alt stemte.
DENNE BILEN BARE MÅ I PRODUKSJON! EN FORBRYTELSE Å IGNORERE NOE SÅNT!!
Denne bilen har alle de gode trekkene fra E-type, og ingen av de mindre heldige!! Om mulig enda mer vellykket enn Ford GT! Trommevirvler an mass!
Du får komme noe nytt, det kortet er vist før i tråden.Høyner med denne. Jaguar XK180