Man takker. Fulldemperne holder seg tross allt mest på stiene. Det er mer Birken-entusiaster på hardtail ute på "terrengsykling" man treffer, men ingen av dem sa noe.Stor kudos for den turen! Fikk du noen kommentarer fra fulldemperne?
Melder meg på den turen jeg! Hvilke dekk stilte du med?
Sittestilling er selvsagt en svært personlig sak, men har du virkelig behov for å få styret lengre ned?Har kjøpt meg ny sykkel til å ha på "hytta", så må nesten legge ut et bilde av den. Det er UMULIG å oppdrive sykler med campa i Sørfrankrike av en eller annen grunn, og i tillegg har alle sykler under 2000 euro trippelkrank.... Jeg holdt på å ryke på en Look, men det ble litt vel råflott. Madonen er uvant å sykle på altså, man får litt sånn Lance Armstrong-sittestilling uansett hvor mye man skrur på den. Veldig høy foran, skal ta med et supernegativt fremspring neste gang. Sykkelen føles død der De Rosaen føles levende, blir som en cd-spiller til 4000 mot en platespiller til 40000. Det skal dog sies at den er svært lettkjørt utfor, og ligger superstabilt i krappe svinger i høy hastighet. Man får også skylde litt på hjulene og dekkene - det der ruller ikke i det hele tatt ift Bora med pariser altså.
Også litt interessant å teste helt ny Shimano. Girene er "døde" og veldig digitale. Campa er mye mer taktilt, og man kan føle giringen på en helt annen måte. Det ække sjel i Shimano altså. Kan ikke fatte og begripe hvorfor noen foretrekker det fremfor det eneste rette.
Vis vedlegget 201237
Som sagt: Regnet med at du hadde situasjonen under kontroll.@Xerxes: Jeg er vant til å sitte slik at ryggen er helt vannrett når jeg holder i bukken. Det har vært en gradvis tillvenning til dette over mange år. Sitter jeg slik som på bildet, føler jeg meg ukomfortabel og fanger masse vind. Man er MYE mer aerodynamisk når man sitter slik jeg er vant til, og man kan sykle fortere. Jeg liker å sykle fort.
Trek'en har 145mm styrerør, og 15mm toppakning på styrelageret, noe som blir veldig høyt for en ramme med 540mm topprør. De Rosaen min har 125mm styrerør og 5mm toppakning.
Ekorre: Sykler jeg opp den bakken, blir jeg automatisk KOM, rett og slett fordi man ikke kan sykle sakte med 39-25 som letteste gir.
Hvorfor ikke flere sykler på sti skjønner jeg ikke, som du selv sier så er det ren skjær moro. Jeg tror også det er tryggere å sykle sti enn landevei.Ellers skal jeg en tur i marka idag, fulgte etter en kompis med stisykkel i helga og hadde det fryktelig moro. Kan ikke å huske å ha ledd høylydt av ren og skjær moro på sykkelen på årevis.... Var en aha-opplevelse å får prøve hans GT Force ned krøtterstier og steinrøyser, det var en god del enklere enn med hardtail for å si det sånn!
Ved forrige korsvei da jeg kjøpte ny halvdemper var jeg 0,5 mm unna å kjøpe stisykkel. Høy pris og usikkerhet på egen teknikk avgjorde saken. Men jeg har faktisk syklet vesentlig sti med denne sykkelen. Om jeg ikke ler høyt som toillball, så blir det mange feite flir på en tur. Jeg savner klart fulldemper.Hvorfor ikke flere sykler på sti skjønner jeg ikke, som du selv sier så er det ren skjær moro. Jeg tror også det er tryggere å sykle sti enn landevei.Ellers skal jeg en tur i marka idag, fulgte etter en kompis med stisykkel i helga og hadde det fryktelig moro. Kan ikke å huske å ha ledd høylydt av ren og skjær moro på sykkelen på årevis.... Var en aha-opplevelse å får prøve hans GT Force ned krøtterstier og steinrøyser, det var en god del enklere enn med hardtail for å si det sånn!
Er nok det. Men det er muligens skumlere å krasje ordentlig langt fra folk enn på veien?Hvorfor ikke flere sykler på sti skjønner jeg ikke, som du selv sier så er det ren skjær moro. Jeg tror også det er tryggere å sykle sti enn landevei.Ellers skal jeg en tur i marka idag, fulgte etter en kompis med stisykkel i helga og hadde det fryktelig moro. Kan ikke å huske å ha ledd høylydt av ren og skjær moro på sykkelen på årevis.... Var en aha-opplevelse å får prøve hans GT Force ned krøtterstier og steinrøyser, det var en god del enklere enn med hardtail for å si det sånn!
Det må være hvis du faller kun etter militært reglement på landeveien?Men det er muligens skumlere å krasje ordentlig langt fra folk enn på veien?
Si ikke dèt Valentino: Jeg raste rund i Vangsåsen i en Lada Niva terrengbil sånn circus samtidig som jeg fikk lappen. Husker vi klarte 80 km/t på strekket mellom Stenfjellhytta og Gåsbu. Syklister, turgåere og sauer kastet seg inn i grøfta. Good times.Man har langt mindre sjanse for å bli pløyd ned av en Audi på en sti i skogen.