De monterte Krell EVO 600 har i en periode jobbet litt i motbakke, men kom seg helskinnet inn til jamakr i går eftermiddag etter en høyst påkrevet tørrdokkoverhaling.
Førsteinntrykket rett etter innmontering i går med iskalde monoblokker: Vi satte på Amused to Death og lot det stå til. En eventyrlig stålkontroll på mellomtone og bass. Hestene kom gjennom rommet fra venstre og ut til høyre både i tid og rom som overgår lytteinntrykk fra eget velakustikerte rom.
---->
waters
If you have boundary proximity issues, your speakers have phase or coherence shortcomings, or your speakers and listening position are even slightly asymmetrically arranged, you will experience only half of this recording's extraordinary message. Though the Q-Sound effects require great attention to system set up, the results of spending the time and energy to optimize that alignment are overwhelming. Sounds will be all around you with this recording using just two speakers. There are dripping faucets behind you to the left, dogs barking off your right shoulder, thunder rolling around the room, horse drawn sleighs crossing your listening room—well in front of the plane of the speakers—and even a Genie's voice that surrounds you and fills the entire room. The recording is loaded with myriad of sounds, too many to inventory, with many outside the boundaries of your listening environment!
Fra rundt 2000hz og oppover til omlag 2500hz: Roger Waters beklagelser kom ikke gjennom uten ørlite malurt: en tendens til skalpell og anstrengthet i understrekelsene av livets fortredeligheter i Too Much Rope (ca 3:40)
[video=youtube;6_pVT43qbgo]http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_806611&feature=iv&s rc_vid=qS35PVNzpOk&v=6_pVT43qbgo[/video]
For mye av Møllers himkok?
Nope.
For problematiske akustikkbetingelser?
Tja.
Uansett så låt RW så fortæret at han behøvde hjemmehjelp, i bokstavelig forstand: R.E.S. kom slepende med en kasse med noko godt i - innholdet ble hurtig forløst, montert .. og Roger Waters turde å se sin Fandenivoldskap i hvitøyet: transientene kom på plass ubesudlet. sorthet mellom anslagene i øksehuggene fikk frem "nå-må-jeg-dukke" følelsen, Rickenbacker'en forlystet luftgitaristdrømmene:
Track 8. Too Much Rope - 5:47
Effects out the wazoo here, and what a blast, ranging from TV shows to chopping wood. From a horse drawn sleigh crossing the stage, considerably forward of the plane of the speakers, from left to right, to a Ferrari later re-crossing from right to left, this cut is quite an extravaganza.
James Johnson's bass runs are DEEP, articulate and defined. As I've indicated, you really need full range speakers (or a good sub?) to appreciate the power of this cut in particular, and this work in general. The beautiful blend of guitar tones from Steve Lukather and Geoff Whitehorn, combined with Andy Fairweather Low's feather strummed 12-string Rickenbacker, yield a delicious sound. We even get to hear Patrick Leonard's children (Jessica and Jordan) screaming near the end of the track before fading into the sound of a warm summer evening with its cricket refrain
Moral?
Nope, vi er OAS'ere, vi bedriver ikke amoral.
Lærdom? Yes, Sire: Strøm er'ke å tulle med.
Har du et oppegående anlegg (som klubbmedlem jamakr så til de grader er i besittelse av) bør du koste på deg å få vurdert noen strømkomponetprodukter, hva enten de er av filtrering eller fordelingstype.
Takk for et meget givende & hyggelig opphold, jamakr!