Klubbkveld hos Jamakr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye med ny todelt fantompre JMK, pene apparater det der og det stopper vel ikke kun med utseende.
    Det spiller sikkert også;)

    Mvh.KW
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Takker så mye for det KW.
    Ja, etter min mening ble det nesen overraskende stor forskjell fra 222 til Fantomet. Det er bedre oppløst, klart bedre kontroll. Lydbildet oppleves større, og det også bedre oppløst og kontroll nedover. I det hele tatt så er jeg veldig fornøyd. Leverandør mener den skal spilles aktivt i 200 timer før den er helt i form. Vel, det er langt igjen til 200 timer - så vi får nå høre etterhvert.
    Har ikke sett mange tester av hverken Cipher eller Phantom, og det er jo sjeldent at noen bruker CAST rund baut når apparatene testes. Det virker på meg som de burde ha gjort det.
    Ellersmessig har jeg en liten plan for å se om det er mer å hente ut slik anlegget nå står, uten å gjøer noe med rommet (som jo er noe som absolutt hadde vært fordelaktig å gjøre noe med). Hvis alt klaffer vet jeg mer om en ukes tid ...
    Mvh
    JMK
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Rommet?
    Er det ikke et nytt rom som er planen da eller er det innendørs svømmebasseng det skal bli...............eller kun et forsøk på å få spilt bordtennis innedørs....... litt surt ute det nå :rolleyes:
    Får vel vente ei ukes tid da........greier det jeg.

    Mvh.KW
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    He, he. tenkte ikke helt på rommet nede - men jo - det ble støpt gulv der i uka som gikk. Og, robot og bord skal på plass etterhvert :)
    De andre planene involverer flere usikre faktorer (dvs jeg er avhengig av opp til flere andre mennesker klarer å koordinere seg) - så det er greit å ikke gå for høyt ut.

    Minst like opptatt av ølprøvingen, men jeg sliter med å finne ledige dager. Tar tak i det til uka.
    Mvh
    JMK
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med ny pre, Jan Magne.

    Det er godt det er noen som har skjønt at en god pre er hjerte i et anlegg.
    Det har også helt fordeler ved å skille strømforsyningen fra signalveien. Gleder meg å få en lytt til den. Og var det ølsmaking også på gang....?
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Tålemod Eik, Tålemod.
    Avventer mulig forsendelse av en sort øl til nå førstkommende helg. Deretter er det å finne dato.... Mulig løsningen kan være å forsøke seg en hverdag?
    Mvh
    JMK
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Heisan
    Snasne saker på Odden ser jeg. Gratulerer så mye Jamakr. Må få hørt på dette en gang.

    Ser Power har gjort meg til offerlam:cool: Helt greit for meg da selvpining har blitt en livsstil etter hvert.

    I ærbødighet RBN
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Snasne saker på Odden ser jeg. Gratulerer så mye Jamakr. Må få hørt på dette en gang.

    Ser Power har gjort meg til offerlam:cool:
    Hei - du er selvfølgelig velkommen. Ta kontakt.

    Offerlam saken får jeg ikke helt med meg?

    NOe annet - fikk du og Eik snakket om svensken?
    Mvh
    JMK
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Hei og takk for invitasjon.

    Offerlam kommentaren gjelder Power sin kommentar i #79 " Neste "offer" blir nok deg RBN :cool: "

    Vi snakket om svensken i Horten. Ta kontakt med Eik om han har tenkt noe mer på det. Ta gjerne en tur innom da du er på Hamar så kan vi ta en prat/lytt.

    Mvh
    RBN
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    takk og takk.
    NÅ ser jeg ikke akkurat det logiske behovet for endringer og oppgraderinger hos deg, men det er klart - Phantom gjorde en klar endring ift mitt oppsett ..... :)
    Mvh
    JMK
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    "Det man ikke vet har man ikke vondt av" heter det vel?
    Hører masse musikk om dagen og koser meg med det uten å føle store behov for hverken det ene eller det andre :D
    Det er vel målet med denne galskapen. Får bare se hvor lenge roen varer......

    Mvh
    RBN
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Enig med deg. Det er om å gjøre å nyte litt også. Det evige jaget etter endringer er ikke bra.
    Ikke derved sagt at jeg ikke har noe lureri på gang - men det venter jeg spent på i slutten av uka...
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.957
    Enig med deg. Det er om å gjøre å nyte litt også. Det evige jaget etter endringer er ikke bra.
    Ikke derved sagt at jeg ikke har noe lureri på gang - men det venter jeg spent på i slutten av uka...
    Mvh
    JMK
    Når det gjelder å lene seg tilbake og nyte over tid har vel kanskje andre mer erfaring med det? :rolleyes:
    No offense jmakr, men glise litt, samt ha meg litt på dine vegne tillot jeg meg herved glatt :cool:

    Uansett låter det lekkert hos demses nu.
    Så for mye tukling og bytting kan være dumt nå, såfremt vi ikke snakker utbedring av akustikk og strøm.
    Meg om det!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.983
    Antall liker
    10.577
    Sted
    Skien
    Hei Jan Magne
    gratulerer med ny preamp:)
    Spennende dette systemet ditt, vil tru det spiller meget bra.
    Er på tide jeg kommer meg innover en tur å for lyttet på ditt og Power's sitt system og ikke minst møte to ekstremt hyggelige herrer igjen.
    mvh: Espen
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Når det gjelder å lene seg tilbake og nyte over tid har vel kanskje andre mer erfaring med det? :rolleyes:
    No offense jmakr, men glise litt, samt ha meg litt på dine vegne tillot jeg meg herved glatt :cool:

    Uansett låter det lekkert hos demses nu.
    Så for mye tukling og bytting kan være dumt nå, såfremt vi ikke snakker utbedring av akustikk og strøm.

    Offense ? DET skal vel utrolig mye til. Lene seg tilbake ? Synes å huske jeg gjorde det en gang midt i tredve årene - kjedelig. Kanskje noe en kan lære over tid.

    Jo da - du har nok rett. På apparat siden er det ingen planer - og jeg håper ingen planer dukker opp i hodet med det første heller - for det har jeg ikke råd til. Men, i forhold til det du foreslår så vil jeg si at tampen brenner. Vet mer i slutten av uka.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Da kan jeg melde at lyden hjemme først steg to knepp med Phantom koblet inn, og nå er ytterligere to knepp oppnådd. Klart bedre oppløsning, instrumenter og stemmer fremstår klarere - samtidig som det i første rekke er større dybde i lydbildet. Har sittet siden søndag kveld og sjekket flere ganger - og inntrykket er det samme. Utrolig fornøyd.
    Tiltaket? Har hatt anledning til å bruke Zensati sin beste CAST kabel noen dager nå. ER klar over at kabler "selvfølgelig ikke gjør noen forskjell". Men, det er bare det at rominformasjon er helt annerledes og større, som nevnt oppløsning og detaljer osv - er så mye bedre. Dypbass er ytterligere forbedret ved at man hører detaljer og hva som spilles i langt større grad enn hva Sashaene har avslørt før. Til og med på Amused to death plata dukker det opp detaljer jeg aldri har hørt før.

    Har i dag hatt besøk av OAS medlem med god evne til egenreflektering, og nok større mulighet for å verbalisere hva som har skjedd.

    Dette som en liten teaser før det dukker opp invitasjon til lytting. Må bare få fastsatt dato først.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Lettere satt ut av lydeffekter i kveld. Amused to death plata har i dag hatt lydeffekter (f.eks fra radio og tv, telefon, stemmer mm) som befinner seg ca 2 - 2,m ut i rommet og meget langt ut til sidene. Oppleves som utenfor høyttalerne. Sitter i noe som er en tilnærmet likesidet trekant med 2,5 m avstand til hver høyttaler og dem i mellom. Har ikke vært i nærheten av noe slikt siden Virgo II i hine hårde dager. Når stemmer er så langt ut til siden som nå, så skvetter jeg til - og det oppleves "unaturlig".
    Dette må bare deles etter hvert.
    Mvh
    JMK
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat samme opplevelse jeg har med den sangen. Med det lydbildet du har så bør du teste ut Jill Scott med Some Other Time fra albumet The Light of the Sun. Der er det et gjentagende trommeslag med snert som høres som kommer fra bakre surroundhøyttaler. Men de har jeg ikke... :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.957
    Da kan jeg melde at lyden hjemme først steg to knepp med Phantom koblet inn, og nå er ytterligere to knepp oppnådd. Klart bedre oppløsning, instrumenter og stemmer fremstår klarere - samtidig som det i første rekke er større dybde i lydbildet. Har sittet siden søndag kveld og sjekket flere ganger - og inntrykket er det samme. Utrolig fornøyd.
    Tiltaket? Har hatt anledning til å bruke Zensati sin beste CAST kabel noen dager nå. ER klar over at kabler "selvfølgelig ikke gjør noen forskjell". Men, det er bare det at rominformasjon er helt annerledes og større, som nevnt oppløsning og detaljer osv - er så mye bedre. Dypbass er ytterligere forbedret ved at man hører detaljer og hva som spilles i langt større grad enn hva Sashaene har avslørt før. Til og med på Amused to death plata dukker det opp detaljer jeg aldri har hørt før.

    Har i dag hatt besøk av OAS medlem med god evne til egenreflektering, og nok større mulighet for å verbalisere hva som har skjedd.

    Dette som en liten teaser før det dukker opp invitasjon til lytting. Må bare få fastsatt dato først.
    Mvh
    JMK
    Jeg ser at jeg har mumlet noe om strøm og akustikk som videre tiltak hos jamakr.
    Jeg glemte jo selvfølgelig at noen få andre produsenter har hevet seg over CAST løsningen til Krell, og påberoper seg å få til bedre gjengivelse totalt sett enn hva Krell selv klarer med sine "standard" CAST. Sist vi lyttet hos den godeste jamakr, satt JackX med sikkel i munnviken og glitrene øyne da han snakket varmt om Zensati CAST sin fortreffelighet. Jeg må innrømme at jeg tok det høflig med en klype salt.
    Nå har jeg fått i meg den klypa med salt, pluss litt til JackX :cool:

    Med Zensati CAST Ref (i mangel av korrekt navn) er det som om jamakr har fått satt inn en Phantom pre til.
    Absolutt alt ble ennå klarere, og ikke minst kunne jeg nå fornemme hvordan salen/rommet Eivôr synger sin vidunderlige versjon av Gershwins Summertime er dempet.
    Stemmen hennes fremstår ennå et hakk mer frasert i forhold til detaljering i pust, og pådrag. Det er så tett på "live" at jeg får lette frysninger, og gåsehud på unevnlige steder. Instrumenter som stemmer får økt kropp i form av forståelsen for anslag, klang, struktur og utklingning for de enkelte toner.
    Dybdeperspektivet er rykket flere meter bakover, så illusjonen av 3D er nå mer tilstede enn for noen uker siden når vi lyttet til musikk kun via Phantom pre som ny variabel i anlegget. Bjørks - Vatna Visur nnspilt i kirken i Reykjavik fremstår så ekte, rommelig og stofflig at det bare er å sukke av velvære. Stemmen hennes er fantastisk spennende gjengitt i nyanser tidligere uhørt her i Kragerø :rolleyes:
    Anita Skorgans prosjekt i Gustav Vigelands mausoleum, spor 8 gjengis så bra at det ved å lukke øynene er helt uproblematisk og innbille seg at man er der.
    Så var det bassen da. På tide med litt slemme varianter. Jeg satte på Tool - 10 000 days spor 5 the Pot. Dette er et mesterverk innen progmetall i mine ører. EVO 402 blokka til jamakr hev seg på, og sjelden har det raspet med et slikt trøkk og detaljeringsgrad. Jeg tenker da i første rekke på bassen som fremstår med en tydelig melodilinje i bunn, og bare henger, mens riffene til gitaristen pumper ut og fillerister hjernen min. Vidunderlig.
    Siden vi nå hadde kommet i det rampete moduset fyrte vi av Rammstein - Sehnsucht, og igjen var det pokker meg så mye detaljer at man gispet etter luft.
    På Rammstein liksom :rolleyes: Så måtte vi få ut Yorkshire gampene fra stallen for å kjøre ut litt øl (Roger Waters - Amused to Death).
    Det ble helt vilt, fordi innimellom alle bjellene på seltøyet "prater" pinadø hestene med hverandre, dvs. vrinsker en hel masse, og inn stua kom de med en størrelse, tyngde og detaljer som aldri før, svingte med kurs for kjøkkenet og travet opp til naboen. Og der har de jo aldri hvert før, men naboen ble jo glad for alt ølet som kom inn på gårdstunet må vite!?
    Ferrarien tok av noe så inn i hælvete, la seg paddeflat på stuegulvet og spolte langt pokkerivold ned til naboene på andre siden.
    Men i svarte, hva er`e som skjer a?
    Kuttet Three Wishes på RWATD ble totalt fysisk, og trommene til salige Jeff Porcaro har aldri vært nærmere, men de vare vidunderlige tonene til Jeff Beck fremkalte tårer i øyekroken. Magisk.

    Avslutningsvis ørlite malurt må foreskrives når herren i høyden så tydelig er på jakt etter sitt personlige lyd nirvana. Akustikken i rommet vil klart vinne seg på å bli tørket opp litt. Bassen var tidvis litt "booooooomy" når vi dro på litt godt. Spesielt litt arbeid med første refleksjonen vil gi ennå mer gåsehud der du vet. Så vil kanskje strømdelen kunne gi litt uttelling.

    Uansett, aldri har det vært bedre lyd i stua til jamakr, og det låter betydelig mer musikalsk enn anlegg jeg har hørt i samme pris segment uansett merke både på fastlandet og her ute på halvøen. Lydmessig i en vanlig stue med det vanlige innhold av sofaer, stoler, bord, skap og dill, så speller det forrykende.

    Gratulerer jamakr med et fryktinngytende godt anlegg :cool:

    Ærbødigst Powerpoint
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Uansett, aldri har det vært bedre lyd i stua til jamakr, og det låter betydelig mer musikalsk enn anlegg jeg har hørt i samme pris segment uansett merke. Lydmessig i en vanlig stue med det vanlige innhold av sofaer, skap og dill, så speller det forrykende.

    Gartuerer jamakr med et fryktinngytende godt anlegg :cool:

    Ærbødigst Powerpoint
    Takker for nesten panegyriske beskrivelser Power.
    Jo, det er veldig gøy nå. Faktiskt også på en del gamle ting som jeg hadde regnet med ble ille å høre på.

    Takker for dine innspill til forbedringer. Som du vet har "prosjektet" her ikke akkurat vært nøye planlagt. Det har gått etter innfallsmetoden, og noe har funket - andre ting ikke. Jeg er på grensen til forbauset, men helt klart imponert - over de CAST kablene som nå er til rådighet. At det skulle gjøre så stor forskjell er jo gledelig, men nesten ikke til å tro.
    Førstedamen har i dag stilt spørsmål knyttet til lyd og rommet - og det kan således være at det faktisk går an å gjøre noe her. Kanskje kan man etablere en slags type flyttbare vegger som kan settes foran hhv piano og spisebord. Må være noe som enkelt kan flyttes, og som ser noenlunde greit ut. Tror jeg må høre litt med Frode. Strøm har du nok rett i, men der ser jeg for meg at løsninger kan være for dyre med tanke på alle pågående prosjekter for tiden. Vi får se.
    Nuvel godeste Power - De er mer enn velkommen tilbake både med Eivør og annet - så kan vi kanskje foreslå en dato for et OAS treff også. Andre lørdag i januar - kan det passe?
    Mvh
    JMK
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.983
    Antall liker
    10.577
    Sted
    Skien
    Jei Jamakr
    Deilig når en blir så fornøyd som du er nå, nå er det bare og spille masse musikk og nyte :)
    Mvh: Espen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.983
    Antall liker
    10.577
    Sted
    Skien
    Er på tide jeg kommer meg innover en tur
    Hei Espen - du er selvfølgelig velkommen. Har du nye høyttalere?
    Mvh
    JMK
    Hey
    De kommer om ca 14 dager så nå merker jeg spenningen stiger :) må si jeg virkelig gleder meg. Har jo også fått vinylspiller så dette skal bli en herlig Jul.
    Mvh: Espen
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    De kommer om ca 14 dager så nå merker jeg spenningen stiger :) må si jeg virkelig gleder meg. Har jo også fått vinylspiller så dette skal bli en herlig Jul.
    Så hyggelig da. Visste nok at du hadde nye ht på gang.
    Mulig Power og jeg har litt HiFi planer mot slutten av romjulen og rundt nyttårsfeiringen også. Du må si fra om du har anledning til å ta en tur til Odden.
    Ellers har du rett - det er om å gjøre å kose seg når en synes ting låter bra. Det som selvfølgelig er dumt, er at alt kan bli bedre. Men, jeg ser ikke helt at det er noen grunn til at alle forbedringer må gjøres på en gang.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.957
    Uansett, aldri har det vært bedre lyd i stua til jamakr, og det låter betydelig mer musikalsk enn anlegg jeg har hørt i samme pris segment uansett merke. Lydmessig i en vanlig stue med det vanlige innhold av sofaer, skap og dill, så speller det forrykende.

    Gartuerer jamakr med et fryktinngytende godt anlegg :cool:

    Ærbødigst Powerpoint
    Takker for nesten panegyriske beskrivelser Power.
    Jo, det er veldig gøy nå. Faktiskt også på en del gamle ting som jeg hadde regnet med ble ille å høre på.

    Takker for dine innspill til forbedringer. Som du vet har "prosjektet" her ikke akkurat vært nøye planlagt. Det har gått etter innfallsmetoden, og noe har funket - andre ting ikke. Jeg er på grensen til forbauset, men helt klart imponert - over de CAST kablene som nå er til rådighet. At det skulle gjøre så stor forskjell er jo gledelig, men nesten ikke til å tro.
    Førstedamen har i dag stilt spørsmål knyttet til lyd og rommet - og det kan således være at det faktisk går an å gjøre noe her. Kanskje kan man etablere en slags type flyttbare vegger som kan settes foran hhv piano og spisebord. Må være noe som enkelt kan flyttes, og som ser noenlunde greit ut. Tror jeg må høre litt med Frode. Strøm har du nok rett i, men der ser jeg for meg at løsninger kan være for dyre med tanke på alle pågående prosjekter for tiden. Vi får se.
    Nuvel godeste Power - De er mer enn velkommen tilbake både med Eivør og annet - så kan vi kanskje foreslå en dato for et OAS treff også. Andre lørdag i januar - kan det passe?
    Mvh
    JMK
    Kremt, da har jeg rettet opp turkleifene fra i går. Gartuerer fant jeg ikke i noen ordbok, så det skulle vel bli gratulerer :rolleyes:
    Man hadde forferdelig travelt med å rekke Svinmonopolet, og føyk ut døra uten den nødvendige korrektur lesningen.
    Nuvel, meg om det.

    Ja, det var atter "forbløffende" hva ett sett kabler eller to kan gjøre i et stereoanlegg, selv eller kanskje spesielt i et anlegg av høy karat.
    Og nei, det låt ikke bare forskjellig, men definitivt bedre på så godt som alle parametre.
    Den var til den forleste Kabel inkvisisjonen som mener seg berettiget til å forvalte ohms lov, kapacitans, resistans og induktans for oss imbesile uskolerte noksagter som lever og trives i den "mørke middelalder" med persille i ørene. Amen!

    Det lover jo godt for fremtiden at førstedamen nå også spisser ørene, og stiller ledende relevante spørsmål om optmale forhold for anlegget i stuen.
    Jeg merket meg at hun lyttet intenst sist onsdag, og var tydelig fornøyd med hva hun hørte ble formidlet til hennes ører i det miss Sophie Zelmani smøg seg rundt stigbøyle, hammer og ambolt. Så noen ting har vel atter kommet for å bli :rolleyes:

    Oppgradering av el-anlegget må vel tas over langen, dog husk at strøm inn til huset er leverandørens ansvar.
    Så da kan dere jo starte der.

    Eivôr kan plutselig dukke opp med Power`n på slep :cool:

    Andre lørdag i januar kan gå om ikke alle familiens januarbarn plutselig skal kjøre felles bursdag den dagen.
    Jeg skal se om jeg kan få oversikt over dette før julen ringer inn.

    Så var det hybelkaninene som skulle til pers.
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Ja, det var atter "forbløffende" hva ett sett kabler eller to kan gjøre i et stereoanlegg, selv eller kanskje spesielt i et anlegg av høy karat.
    Og nei, det låt ikke bare forskjellig, men definitivt bedre på så godt som alle parametre.
    Den var til den forleste Kabel inkvisisjonen som mener seg berettiget til å forvalte ohms lov, kapacitans, resistans og induktans for oss imbesile uskolerte noksagter som lever og trives i den "mørke middelalder" med persille i ørene. Amen!
    Du kan få sagt det. Vel, jeg er jo også fremdeles imponert over ingeniøren som tok seg tid til å sette opp likningene for meg, for å bevise at det ikke var mulig at det ble forskjell i lyd med de kablene jeg forsøkte ut (flere år siden forøvrig). Siden jeg har "jukset litt" med å kunne noe om forskningsmetodikk selv også, så ser jeg ikke åpenbare psykiske forklaringer - eller andre forklaringer enn at det er kablene som nå gjør den store forskjellen. Du Power, var jo også "blind" for nøyaktig hva det var som var endret når du nå satte deg ned og lyttet. Selv om du kanskje mistenkte at det var noe med kabler? Vel, det er jo bare å kose seg.

    Sjekk gjerne dette med datoen, slik at en invitasjon evt kan sendes ut tidsnok til at folk får forberedt seg.
    Mvh
    JMK
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.983
    Antall liker
    10.577
    Sted
    Skien
    De kommer om ca 14 dager så nå merker jeg spenningen stiger :) må si jeg virkelig gleder meg. Har jo også fått vinylspiller så dette skal bli en herlig Jul.
    Så hyggelig da. Visste nok at du hadde nye ht på gang.
    Mulig Power og jeg har litt HiFi planer mot slutten av romjulen og rundt nyttårsfeiringen også. Du må si fra om du har anledning til å ta en tur til Odden.
    Ellers har du rett - det er om å gjøre å kose seg når en synes ting låter bra. Det som selvfølgelig er dumt, er at alt kan bli bedre. Men, jeg ser ikke helt at det er noen grunn til at alle forbedringer må gjøres på en gang.
    Mvh
    JMK
    Hei Jamakr
    Vis det hadde vært noen mulighet til å få tatt en tur i romjulen så hadde det vært kjempefint:) spiller forsåvidt ikke noen rolle hvem dag det blir men tenkte å ta en overnatting på hotell i Oslo fra feks torsdag til fredag eller eventuelt fredag til lørdag så vis det hadde passet en av de dagene for deg og Power`n så hadde det vært flott. Fint vis det hadde passet å høre på de legendariske quad som som Power´n har og selvfølgelig fått lyttet på systemet ditt. Er jeg ekstra heldig så kanskje jeg kunne fått tatt en tur innom KW på veien innover å få lyttet til hans system også hmmm... det hadde vært knall :)
    Mvh: Espen L
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Hei Jamakr
    Vis det hadde vært noen mulighet til å få tatt en tur i romjulen så hadde det vært kjempefint:) spiller forsåvidt ikke noen rolle hvem dag det blir men tenkte å ta en overnatting på hotell i Oslo fra feks torsdag til fredag eller eventuelt fredag til lørdag så vis det hadde passet en av de dagene for deg og Power`n så hadde det vært flott. Fint vis det hadde passet å høre på de legendariske quad som som Power´n har og selvfølgelig fått lyttet på systemet ditt.
    Hei, det må bli fra enten sent fredag, men aller best vil det jo passe å begynne ut på formiddagen lørdag 29de. Powern leser antakelig tråden her, så han svarer selv - hvis ikke kontakter jeg ham ila noen dager.
    Jeg har faktiskt aldri fått rotet meg tl KW, til tross for hans generøse tilbud til OAS medlemmene - særlig ved påsketider. Holder med deg at det helt sikkert er verdt et besøk.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Fikk du testet denne eller? Er spent på hvordan andre oppfatter den. :)
    Hei, har ikke hatt tid til å se om den står i hylla en gang... Så noe tid vil det ta.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    teste ut Jill Scott med Some Other Time fra albumet The Light of the Sun. Der er det et gjentagende trommeslag med snert som høres som kommer fra bakre surroundhøyttaler
    Nei, ingen slik effekt her. :confused:
    Litt kaldt anlegg, og jeg rett inn fra kulda. Men, tviler vel på at varmere forterker og ører gjør noen forskjell.
    Mvh
    JMK
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei Jamakr
    Vis det hadde vært noen mulighet til å få tatt en tur i romjulen så hadde det vært kjempefint:) spiller forsåvidt ikke noen rolle hvem dag det blir men tenkte å ta en overnatting på hotell i Oslo fra feks torsdag til fredag eller eventuelt fredag til lørdag så vis det hadde passet en av de dagene for deg og Power`n så hadde det vært flott. Fint vis det hadde passet å høre på de legendariske quad som som Power´n har og selvfølgelig fått lyttet på systemet ditt.
    Hei, det må bli fra enten sent fredag, men aller best vil det jo passe å begynne ut på formiddagen lørdag 29de. Powern leser antakelig tråden her, så han svarer selv - hvis ikke kontakter jeg ham ila noen dager.
    Jeg har faktiskt aldri fått rotet meg tl KW, til tross for hans generøse tilbud til OAS medlemmene - særlig ved påsketider. Holder med deg at det helt sikkert er verdt et besøk.
    Mvh
    JMK
    Lenge til påske, men dere Oddengutta kan jo mer enn gjerne komme for en lytt, hvorvidt dere vil synes besøket er verdt den "lange" reisen kan ikke jeg garantere :cool:
    Bare å komme det, gjerne før jul eller etter og det gjelder også andre OASere som ikke har vært her ennå........

    Mvh.KW
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.957
    De kommer om ca 14 dager så nå merker jeg spenningen stiger :) må si jeg virkelig gleder meg. Har jo også fått vinylspiller så dette skal bli en herlig Jul.
    Så hyggelig da. Visste nok at du hadde nye ht på gang.
    Mulig Power og jeg har litt HiFi planer mot slutten av romjulen og rundt nyttårsfeiringen også. Du må si fra om du har anledning til å ta en tur til Odden.
    Ellers har du rett - det er om å gjøre å kose seg når en synes ting låter bra. Det som selvfølgelig er dumt, er at alt kan bli bedre. Men, jeg ser ikke helt at det er noen grunn til at alle forbedringer må gjøres på en gang.
    Mvh
    JMK
    Hei Jamakr
    Vis det hadde vært noen mulighet til å få tatt en tur i romjulen så hadde det vært kjempefint:) spiller forsåvidt ikke noen rolle hvem dag det blir men tenkte å ta en overnatting på hotell i Oslo fra feks torsdag til fredag eller eventuelt fredag til lørdag så vis det hadde passet en av de dagene for deg og Power`n så hadde det vært flott. Fint vis det hadde passet å høre på de legendariske quad som som Power´n har og selvfølgelig fått lyttet på systemet ditt. Er jeg ekstra heldig så kanskje jeg kunne fått tatt en tur innom KW på veien innover å få lyttet til hans system også hmmm... det hadde vært knall :)
    Mvh: Espen L
    Det skulle la seg ordne Espen, men jeg tar kun få deltagere ad gangen grunnet smått med plass. En audiofil musikkoholiker med analog legning for film og bøker benytter hver krik og krok til lagring. Men jeg skal se om jeg ikke kan finne igjen anlegget sånn rundt andre juledag :cool: pling på du når reisetrangen melder seg. Jeg har ikke fullt så trangt tidsskjema i romjula som jamakr.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Lenge til påske, men dere Oddengutta kan jo mer enn gjerne komme for en lytt
    [Jeg har ikke fullt så trangt tidsskjema i romjula som jamakr./QUOTE]
    Hei KW og Power'n
    La oss se om Odden gutta kan få samordnet seg. Kommer jo litt an på Espen også, når han er på tur.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.957
    Hei Jamakr
    Vis det hadde vært noen mulighet til å få tatt en tur i romjulen så hadde det vært kjempefint:) spiller forsåvidt ikke noen rolle hvem dag det blir men tenkte å ta en overnatting på hotell i Oslo fra feks torsdag til fredag eller eventuelt fredag til lørdag så vis det hadde passet en av de dagene for deg og Power`n så hadde det vært flott. Fint vis det hadde passet å høre på de legendariske quad som som Power´n har og selvfølgelig fått lyttet på systemet ditt.
    Hei, det må bli fra enten sent fredag, men aller best vil det jo passe å begynne ut på formiddagen lørdag 29de. Powern leser antakelig tråden her, så han svarer selv - hvis ikke kontakter jeg ham ila noen dager.
    Jeg har faktiskt aldri fått rotet meg tl KW, til tross for hans generøse tilbud til OAS medlemmene - særlig ved påsketider. Holder med deg at det helt sikkert er verdt et besøk.
    Mvh
    JMK
    Lenge til påske, men dere Oddengutta kan jo mer enn gjerne komme for en lytt, hvorvidt dere vil synes besøket er verdt den "lange" reisen kan ikke jeg garantere :cool:
    Bare å komme det, gjerne før jul eller etter og det gjelder også andre OASere som ikke har vært her ennå........

    Mvh.KW
    Takk for det KW.
    Før jul blir det nok ikke siden man på disse tider er medlem av Hektisk Etat jobbmessig.
    Sånn sett passer romjula bedre (ikke minst med en kopp kaffe, og brun rom i glasset).
    Men før det blir det snikksnakk og vissvass på Teddy`s den 22.12.2012 :rolleyes:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.983
    Antall liker
    10.577
    Sted
    Skien
    Hei gutter
    Kan ikke dere prøve og samordne når det passer best for dere, kanskje vi kunne møtes hos KW og reist sammen til odden etter en seanse hos KW? Har også veldig lyst til en tur inn til Roysen, men ser nå at han blir uten høytallere en liten periode så da kan jeg kanskje ta en tur til han når han for sine nye gigantiske høyttalerene på plass:) (gleder meg noe jæv...til å høre de) er jo uansett begrenset hva en rekker på en dag eller to.
    ps! For mine magico levert på døren til Onsdag :)
    mvh: Espen
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.957
    Hei gutter
    Kan ikke dere prøve og samordne når det passer best for dere, kanskje vi kunne møtes hos KW og reist sammen til odden etter en seanse hos KW? Har også veldig lyst til en tur inn til Roysen, men ser nå at han blir uten høytallere en liten periode så da kan jeg kanskje ta en tur til han når han for sine nye gigantiske høyttalerene på plass:) (gleder meg noe jæv...til å høre de) er jo uansett begrenset hva en rekker på en dag eller to.
    ps! For mine magico levert på døren til Onsdag :)
    mvh: Espen
    Samordne oss?
    Nå synes jeg du tar i litt hardt gutt :cool:
    Vi klarer det nok skal du se.
    Du legger opp til en noe hard dag med KW og odden.
    Det kan bli i overkant mye med 3 anlegg på en dag min herre.
    Resten tar vi på PM og snakkofonen, så vi slipper å plage publikèn som fjortisser på Fjøsbok :rolleyes:
    Hmmmm....er ett sett Magico Q5 på vei til den blide herren i Grenland?
    Hva sier i så fall Dieter Burmester til dette? tsk tsk...
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Power og Espen,
    Cipher er ikke i form, vet ikke helt når jeg får det fikset. Akutt syk i dag.
    mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.957
    Power og Espen,
    Cipher er ikke i form, vet ikke helt når jeg får det fikset. Akutt syk i dag.
    mvh
    JMK
    AUUUUUUDA....:p
    Det er noe hele tiden!
    Hva kan dette skyldes mon tro?
    Akutt syk som i vil ikke spille en tone, null respons på avlesning, CDen bare spinner, lukket butikken og nekter å respondere osv....?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn