Ser helt klart verdien av å holde liv i de gode gammeldagse fysiske utsalgsstedene. Men ofte er det rett og slett for dårlige på de tingene de skulle være gode på. Sånn som for eksempel bygging, om noen husker min tidligere krangel med Sørensen. Sykkelboden på Kolbotn var ikke stort bedre da de kappet styrerøret mitt både for kort og skjevt. Rein skjær flaks at jeg skulle lenger ned enn jeg trodde. I tillegg fant jeg fort ut at de ikke en gang hadde skrudd fast stemmet i kronerøret, så det løsna på vei hjem, heldigvis mens jeg trilla sykkelen (midtvinters, det var mellom 15 og 20 kuldegrader og isete på veien). Min egen tabbe med styret tror jeg faktisk, i hvert fall delvis, kan skyldes at festebåndet til den ene hendelen var satt opp ned hos Sørensen. Det er videre oppe enn nede, og opp ned gir det for stort trykk mellom styret og hendelens øvre del.
Alt i alt synes jeg at jeg skrur bedre selv. Det er neppe fordi jeg er flinkere enn landslagsmekanikerne, men fordi jeg bruker den tiden det tar.
I tillegg er bransjen generelt preget av idiotisk dårlig logistikk. Man ender alt for ofte med å vente en evighet på ting. Da jeg mosa i stykker bakskifteren på min 9-delte DA gikk det veldig mye raskere å få nytt fra cyclecomponents enn fra Spinn i Sandnes (etter at de hadde gjort iherdige forsøk på å overtale meg til å kjøpe 10-delt bakgir som erstatning). Det virker ofte som om alle forsøker å dytte utgiftene til lagerhold over på de andre leddene i den tradisjonelle forhandlerkjeden.