D
Desillusjonert
Gjest
Rettelse; DET VAR! Det ER ikke lenger og selv om de går for å være gode, så er det nå forskjell på de gamle og de som lages nå!Noen her som synes Dynamic Precision låter shait? Det er PA-forsterkere.
Rettelse; DET VAR! Det ER ikke lenger og selv om de går for å være gode, så er det nå forskjell på de gamle og de som lages nå!Noen her som synes Dynamic Precision låter shait? Det er PA-forsterkere.
De lages vel ikke lenger tror jeg? Noe som er synd i såfall.Rettelse; DET VAR! Det ER ikke lenger og selv om de går for å være gode, så er det nå forskjell på de gamle og de som lages nå!Noen her som synes Dynamic Precision låter shait? Det er PA-forsterkere.
Jeg har. Ampen var Crown Studio Reference. Låt sykt bra.Et lite spørsmål: Hvor mange av dere som er negative til trådstarters påstand har hørt en god pa effekt i kombinasjon med en god pre, en god kilde og et par gode høyttalere i et godt rom?
Jeg synes det er en tanke som må forfølges, selv om jeg tviler litt.Et lite spørsmål: Hvor mange av dere som er negative til trådstarters påstand har hørt en god pa effekt i kombinasjon med en god pre, en god kilde og et par gode høyttalere i et godt rom?
Tja, da vet du noe jeg ikke vet. Jeg har sett inni et par av de og uten å være elektronikk utdannet, jeg så ihvertfall forskjell. Om det er hørbart, det vet jeg ikke. Det kan sikkert andre svare bedre på.De lages vel ikke lenger tror jeg? Noe som er synd i såfall.
Grunnkonstruksjonen er så vidt jeg vet den samme nå som før. Forskjellen er vel i hovedsak mangel på rack-ører og kjølevifter.
Nå er det jo faktisk ikke snakk om å bruke et komplett pa anlegg, men en pa effekt. Kan lønne seg å følge med i timen.Jeg tror de som kan nyte et PA- anlegg hjemme, har et såpass grovt sanseapparat at de ikke hører noe særlig forskjell på ting uansett.
Og da er det jo seff ikke noe vits i å kaste bort penger på noe annet.
Det kan umulig stemme. Se på NAD 3020. Den kom i 3 versjoner, der den første låter klart best. Forskjellen der er i hovedsak typen transistor. Så verden er ikke så enkel som du skal ha det til...Den fysiske layouten har nok endret seg, men selve grunnkretsløpet har så vidt jeg vet vært det samme i lang lang tid. Det er kretsløpsdesignet som i hovedsak avgjør hvordan forsterkeren måler og låter.
Da har man jo endret kretsløpsdesignet.Det kan umulig stemme. Se på NAD 3020. Den kom i 3 versjoner, der den første låter klart best. Forskjellen der er i hovedsak typen transistor.
Ehh...nei? Man endrer ikke kretsløpet om man benytter en annen fabrikant eller modell med samme funksjon? Eller gjør man det? Ble usikker jeg...Da har man jo endret kretsløpsdesignet.Det kan umulig stemme. Se på NAD 3020. Den kom i 3 versjoner, der den første låter klart best. Forskjellen der er i hovedsak typen transistor.
Interessant test, men jeg har mere troen på å ha og teste noe over lengre tid, for så å bytte tilbake.Har en Behringer a-500 som kostet med under to tusen. Litt oppskrytte krefter og ikke særlig glad i tunge laster,
men i blindtest mot "godkjent" forsterkeri gikk det slik: Matrix HiFi --> Blind testing high end full equipments
Gammal test for mange av dere, men absolutt relevant i denne sammenheng.
Jo. Å endre en transistortype kan ha mye å si.Ehh...nei? Man endrer ikke kretsløpet om man benytter en annen fabrikant eller modell med samme funksjon? Eller gjør man det? Ble usikker jeg... Poenget er vel at det kanskje ikke er så lett som noen vil ha det til å at forskjellene kan være store, selv med noenlunde samme design.
Ta det rolig, vi synker ikke til ditt nivåKrav om personlig erfaring? Check.
Blindest-skepsis? Check.
Bil-analogier? Check.
Hold koken oppe nå gutter, så er vi på kabeltråd-nivå før middagstider!
Tja, er vi så ute av fase?Fabelaktig! Vi er snart der at vi har en diskusjon med deltagerne 180 grader ute av fase.
Hah! Synke til mitt nivå? Dere rekker meg ikke til anklene en gang! Amatører...Ta det rolig, vi synker ikke til ditt nivåKrav om personlig erfaring? Check.
Blindest-skepsis? Check.
Bil-analogier? Check.
Hold koken oppe nå gutter, så er vi på kabeltråd-nivå før middagstider!
Det har vel aldri blitt brukt så mye penger på PA lyden heller...Flere en meg som har lagt merke til hvor mye bedre PA i konsertlokaler har blitt over de siste drøye 20 åra? Kanskje spesielt de siste 10?
Det er jeg enig i. Det spilles generelt altfor høyt!Jeg bruker PA forsterker til bassen, og PA horndriver. Funker som bare pokker.
Zomby. Må innrømme at jeg synes det blir mer og mer skralt. Ikke pga utstyret, men den nye generasjonen lydteknikkere virker å være fullstendig døve for forvrenging. Det spilles så høyt at både forsterkere og diskanter vræler og vrenger seg i smerte.
Sant nok. Det er ekstra trist når det skjer med band som faktisk kan sine saker.Istedet for å prøve å få god lyd, så spilles det høyt for å dekke over manglende kunnskaper og ferdigheter, både hos band og tekniker...
Nå har ikke jeg vært på noen store arenaer (unntatt Royal Albert hall), men de jeg har pratet med sier at lydmessig så var Pink Floyd sin Pulse konsert på Valle Hovin en høydare.For ikke å snakke om all komprimeringen som dessverre man driver med på mange av de mer kommersielt anlagde konsertene.... ala typisk Telenor Arena og Spektrum. Men det verste er dog akustikken i disse fullkomment uhensiktsmessige areane.
Har den selv jeg. Å få lytta til den i butikk er nok ikke så enkelt. Jeg kjøpte den uprøvd - selvsagt en sjangs å ta. Men var heldig denne gangen - så da blir den i anlegget i uoverskuelig framtid! Jeg vil samtidig nevne at jeg bruker Densen B-200, Creek Classic/Lavry DA10, Wilson Witt. Kjempematch for mine ører da.Har du denne eller vet du om noen som har den? Kan den lyttes til noe sted?MERK: Det som nevnes her av negativiteter gjelder iallfall ikke denne:Apart Champ Two - Thomann Sverige
Jeg kan selv skrive under på at den er av audiophil kvalitet all over! Believe it or not.
Et PA effektrinn til 4000 kroner med audiofile tendenser, er det mulig???
Som bass forsterker også!Mesa bygde vel noen forsterkere for hjemmebruk basert på pro-utstyret om jeg ikke husker feil. Noen her med erfaring med de? Som gitarforsterker spilte i alle fall Mesa i ringer rundt andre produsenter jeg testet den gangen, om enn subjektivt.
Kan jeg spørre hvor i landet du holder til?Har den selv jeg. Å få lytta til den i butikk er nok ikke så enkelt. Jeg kjøpte den uprøvd - selvsagt en sjangs å ta. Men var heldig denne gangen - så da blir den i anlegget i uoverskuelig framtid! Jeg vil samtidig nevne at jeg bruker Densen B-200, Creek Classic/Lavry DA10, Wilson Witt. Kjempematch for mine ører da.
Det er nok fordi det har kommet kraftig software som beregner akustikk og antall/plassering av høyttalere for en gitt arena. Det er ganske avansert DSP involvert i live-lyd nå om dagen så vidt jeg har skjønt. Kompis av meg som er lydtekniker sa at det endret seg mye når de gikk over til linearrays og programvare for å sette opp slikt.Flere en meg som har lagt merke til hvor mye bedre PA-lyd i konsertlokaler har blitt over de siste drøye 20 åra? Kanskje spesielt de siste 10?
Jeg visste faktisk ikke at de også lagde hifi utstyr. Sikkert ikke billig....men lekkert!Det var trolig ikke en std gitaramp presset inn i stuevennlige bokser, men jeg har altså aldri hørt disse stuevariantene. Bare nysgjerrig om noen har, basert på temaet på tråden og tidligere opplevelse av pro-produktene.
Det tror nok jeg også er den viktigste årsaken. Men samtidig har det nok også blitt et mer overkommelig økonomisk løft å investere i godt utstyr på forsterker- og høyttalersida.Det er nok fordi det har kommet kraftig software som beregner akustikk og antall/plassering av høyttalere for en gitt arena. Det er ganske avansert DSP involvert i live-lyd nå om dagen så vidt jeg har skjønt. Kompis av meg som er lydtekniker sa at det endret seg mye når de gikk over til linearrays og programvare for å sette opp slikt.Flere en meg som har lagt merke til hvor mye bedre PA-lyd i konsertlokaler har blitt over de siste drøye 20 åra? Kanskje spesielt de siste 10?