Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    J.J

    Gjest
    I en venners tråd så bør alt kunne taes opp.... Stort sett er det jo bare positivt, derav venner. Men ifra tid til annen så kommer det noe oppgulp. Sånt må kunne aksepteres. Ellers så får man kalle seg fundamentalister. ...
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    I en venners tråd så bør alt kunne taes opp.... Stort sett er det jo bare positivt, derav venner. Men ifra tid til annen så kommer det noe oppgulp. Sånt må kunne aksepteres. Ellers så får man kalle seg fundamentalister. ...
    Jeg er helt enig i dette, men etter min mening kan denne "diskusjonen" fort eskalere til høyder og antall (innlegg) som jeg ikke synes noe om i denne "tråden"
    Helt greit at det i denne tråden kan linkes til "emnet" (noe som jo forsåvidt allerede er i funksjon gjennom det som allerede står om emnet her) i Hi-Fi generelt inkludert bransjeaktører
    Det er bare å starte ny tråd om emnet det og fortsette derfra.
    Mvh.KW
     
    C

    cruiser

    Gjest
    For meg er dette en ikkesak, her har man kjøpt ett produkt som står i Sverige i ett halvt år i påvente av nedbetaling, man velger så å organisere transport til Norge selv for å spare penger.. Da burde produktet blitt sjekket/kontrolert i Sverige ved overtagelse og før transport til Norge.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    685
    Antall liker
    185
    Torget vurderinger
    8
    For meg er dette en ikkesak, her har man kjøpt ett produkt som står i Sverige i ett halvt år i påvente av nedbetaling, man velger så å organisere transport til Norge selv for å spare penger.. Da burde produktet blitt sjekket/kontrolert i Sverige ved overtagelse og før transport til Norge.
    Ja i etterpå klokskapen er det lett og si att en burde kontrolert dem i Sverige. Men og pakke opp 2 stk 300kg høytalere som har stått urørt i orginal kasser burde være unødvendig. I følge Magico har de aldrig hatt skader på høytalere som har annkommet kunde med kassa i orden. Derimot hadde jeg ordna meg med troverdige vitner til opppaknings seansen. Merkelig att ikke Norsk Importør ville være med på dette. Tror til og med Lyd og Bilde og Watt hadde villet være med på denne moroa.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    For meg er dette en ikkesak, her har man kjøpt ett produkt som står i Sverige i ett halvt år i påvente av nedbetaling, man velger så å organisere transport til Norge selv for å spare penger.. Da burde produktet blitt sjekket/kontrolert i Sverige ved overtagelse og før transport til Norge.
    Ja i etterpå klokskapen er det lett og si att en burde kontrolert dem i Sverige. Men og pakke opp 2 stk 300kg høytalere som har stått urørt i orginal kasser burde være unødvendig. I følge Magico har de aldrig hatt skader på høytalere som har annkommet kunde med kassa i orden. Derimot hadde jeg ordna meg med troverdige vitner til opppaknings seansen. Merkelig att ikke Norsk Importør ville være med på dette. Tror til og med Lyd og Bilde og Watt hadde villet være med på denne moroa.
    Etterpåklokskap vil jeg vel ikke kalle det, er det ikke ganske naturlig å besikte ett produkt ved overtakelse?
    Det er jo fullt mulig at skaden har skjedd under transport mellom usa og sverige men det er jo nå helt umulig å påvise
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    416
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    For det første har Acoustic Tuning full anledning til å svare på noe de måtte mene er feilaktig i det jeg har skrevet. For det andre har ikke Acoustic Tuning noe med dette å gjøre. Acoustic Tuning var ikke en part i denne handelen. Handelen var mellom den svenske distributøren Audionord direkte og meg.
    Var det ikke snakk om et av elementene var ødelagt også? (Eller blander jeg med noe annet?)
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    685
    Antall liker
    185
    Torget vurderinger
    8
    For meg er dette en ikkesak, her har man kjøpt ett produkt som står i Sverige i ett halvt år i påvente av nedbetaling, man velger så å organisere transport til Norge selv for å spare penger.. Da burde produktet blitt sjekket/kontrolert i Sverige ved overtagelse og før transport til Norge.
    Ja i etterpå klokskapen er det lett og si att en burde kontrolert dem i Sverige. Men og pakke opp 2 stk 300kg høytalere som har stått urørt i orginal kasser burde være unødvendig. I følge Magico har de aldrig hatt skader på høytalere som har annkommet kunde med kassa i orden. Derimot hadde jeg ordna meg med troverdige vitner til opppaknings seansen. Merkelig att ikke Norsk Importør ville være med på dette. Tror til og med Lyd og Bilde og Watt hadde villet være med på denne moroa.
    Etterpåklokskap vil jeg vel ikke kalle det, er det ikke ganske naturlig å besikte ett produkt ved overtakelse?
    Det er jo fullt mulig at skaden har skjedd under transport mellom usa og sverige men det er jo nå helt umulig å påvise
    Prøvde bare og si att er kassa uåpnet og uskadet så er det levrandør ansvar. Vist høytalerne blir ødelagt i en hel kasse så må det være noe galt med pakkinga av denne høytaler.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Høyttalere av den sorten som magico , som koster fra 150000 og opp til over million. Så klarer virkelig ikke di og pakke noen sikkelige høyttalere nedi noen kasser , bare mine psb t6 var så innpakket at jeg nesten begynte og bli irritert , for det var så mye beskyttelse på di at jeg brukte ein halv time på hver høyttaler nesten. Nå har jeg lest så mye om disse magico på utelands forum , der folk har mottat på det eine og det andre ødelagt på høyttalerne fra produsenten. Når folk betaler så mye penger for et par høyttalere , ja da forventer man at di er sikkelig nedpakket , og får di perfekte ut av kassen.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    685
    Antall liker
    185
    Torget vurderinger
    8
    Høyttalere av den sorten som magico , som koster fra 150000 og opp til over million. Så klarer virkelig ikke di og pakke noen sikkelige høyttalere nedi noen kasser , bare mine psb t6 var så innpakket at jeg nesten begynte og bli irritert , for det var så mye beskyttelse på di at jeg brukte ein halv time på hver høyttaler nesten. Nå har jeg lest så mye om disse magico på utelands forum , der folk har mottat på det eine og det andre ødelagt på høyttalerne fra produsenten. Når folk betaler så mye penger for et par høyttalere , ja da forventer man at di er sikkelig nedpakket , og får di perfekte ut av kassen.
    Helt enig i att de er en vanskelig oppgave, men har du produsert en vare så må du nødvendigvis få den ut til kunde. Skal ikke være Bingo om varen kommer hel fram til kunde.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.570
    Antall liker
    36.494
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Høyttalere av den sorten som magico , som koster fra 150000 og opp til over million. Så klarer virkelig ikke di og pakke noen sikkelige høyttalere nedi noen kasser , bare mine psb t6 var så innpakket at jeg nesten begynte og bli irritert , for det var så mye beskyttelse på di at jeg brukte ein halv time på hver høyttaler nesten. Nå har jeg lest så mye om disse magico på utelands forum , der folk har mottat på det eine og det andre ødelagt på høyttalerne fra produsenten. Når folk betaler så mye penger for et par høyttalere , ja da forventer man at di er sikkelig nedpakket , og får di perfekte ut av kassen.
    Helt enig i att de er en vanskelig oppgave, men har du produsert en vare så må du nødvendigvis få den ut til kunde. Skal ikke være Bingo om varen kommer hel fram til kunde.
    Bruker ikke de gutta der trekasser da:rolleyes:

    Magico S5 - crate.jpg


    gismo
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    11.282
    Sted
    Skien
    Hei
    Mine Q3 kom i trekasser og på måten de var "pakket" inne i trekassa og "spent" fast så skal den trekassa virkelig få kjørt seg vis det skulle komme noen skade på høyttallerene. Har kjøpt noen høyttallere opp mellom årene og har aldri hatt noen som var så godt pakka inn som Q3 var!
    Var også med på og pakke opp nye S1 en gang, de var også veldig godt pakket inn med de hadde ikke trekasser.

    Mvh: Espen L
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.251
    Antall liker
    7.184
    Torget vurderinger
    4
    Kan det være at de rett og slett skades av sin egen høye egenvekt ?
    Det er tross alt en ganske så stor, men kompakt masse som settes i bevegelse inne i emballasjen når den flyttes. Og overflaten er beviselig ikke imun skade hvor solid aluminiumskabinetene enn måtte være.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.570
    Antall liker
    36.494
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kan det være at de rett og slett skades av sin egen høye egenvekt ?
    Det er tross alt en ganske så stor, men kompakt masse som settes i bevegelse inne i emballasjen når den flyttes. Og overflaten er beviselig ikke imun skade hvor solid aluminiumskabinetene enn måtte være.
    Ser poenget ditt Trane, men da er jeg tilbøyelig til å tro at du ikke bare "flyttes":cool:
    Men kanskje "hives" eller "mistes fra lasset" eller noe i den stilen:confused:

    gismo
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.829
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    Prøvde bare og si att er kassa uåpnet og uskadet så er det levrandør ansvar. Vist høytalerne blir ødelagt i en hel kasse så må det være noe galt med pakkinga av denne høytaler.
    Så vidt jeg forstår av innleggene over har kjøper selv organisert frakt fra importør i Sverige. Da går ansvaret for varen over til kjøper fra fraktstedet, dvs. Audionords lager, og hvis varen ikke ble sjekket for skader eller mangler der og det først oppdages ved mottak hos kjøper kan faktisk Audionord frasi seg ansvaret for skaden siden den kan ha oppstått etter at varen ble overtatt av kjøper eller dens representant, som f.eks. en speditør. Da kan selvsagt kjøper hevde at speditør skal erstatte skaden, men han vil selvsagt hevde at varen sannsynligvis ble ødelagt før den var i hans hender.

    Hadde kjøper derimot fått overlevert varen av selgers speditør hadde ansvaret ligget hos selger og det burde ikke vært noen sak å få erstattet skaden. Nå kan jo selvsagt selger være vrang og si at varen ble ødelagt etter at den ble pakket ut så for å være helt sikker måtte man pakket opp varen og helst prøvd den før man signerte på mottatt vare. Men det blir jo som regel litt håpløst.

    Men jeg har selvfølgelig full sympati med Roysen som mottar en defekt vare, spesielt i denne prisklassen, og ikke får veldig mye hjelp fra selger, hvis jeg har oppfattet dette korrekt.

    (Så ikke innleggene som ble fjernet)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.383
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland
    Hvis noe har blitt skadet under transport, så er det selvsagt speditøren som er ansvarlig. Iallfall når varen er såpass godt pakket og emballert som det tydeligvis er tilfellet her. Men det kan kanskje være vanskelig å få gjennomslag hvis man først har signert for at varen er mottatt, da har man på en måte tatt over ansvaret og attestert at varen har kommet fram i god behold. Iallfall i følge enkelte speditører.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.829
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    Hvis noe har blitt skadet under transport, så er det selvsagt speditøren som er ansvarlig. Iallfall når varen er såpass godt pakket og emballert som det tydeligvis er tilfellet her. Men det kan kanskje være vanskelig å få gjennomslag hvis man først har signert for at varen er mottatt, da har man på en måte tatt over ansvaret og attestert at varen har kommet fram i god behold. Iallfall i følge enkelte speditører.
    Helt klart, men denne varen er transportert med minst to speditører, en fra USA til Sverige og en fra Sverige til Norge (ihvertfall slik jeg har forstått det på innleggene foran). Da blir det ikke så enkelt fordi den siste speditøren vil sannsynligvis hevde at varen allerede var skadet før han tok hånd om den.
    Hadde varen derimot blitt befraktet av en speditør som Audionord betalte ville saken vært enklere. Da er det en kontrakt direkte mellom Roysen og Audionord og Audionord måtte ordne opp uten kostnader for Roysen hvis varen var skadet.

    Hvis emballasjen er uskadet vil jeg allikevel tro at Roysen har en god sak. Det skal ikke bli skade på en vare som kommer fram med uskadet emballasje. Da begynner det å høres ut som noe man kan sende en klage til forbrukerrådet på eller evt. ta kontakt med en jurist med dette som spesialfelt.
     
    Sist redigert:

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    685
    Antall liker
    185
    Torget vurderinger
    8
    Hvis noe har blitt skadet under transport, så er det selvsagt speditøren som er ansvarlig. Iallfall når varen er såpass godt pakket og emballert som det tydeligvis er tilfellet her. Men det kan kanskje være vanskelig å få gjennomslag hvis man først har signert for at varen er mottatt, da har man på en måte tatt over ansvaret og attestert at varen har kommet fram i god behold. Iallfall i følge enkelte speditører.
    Helt klart, men denne varen er transportert med minst to speditører, en fra USA til Sverige og en fra Sverige til Norge (ihvertfall slik jeg har forstått det på innleggene foran). Da blir det ikke så enkelt fordi den siste speditøren vil sannsynligvis hevde at varen allerede var skadet før han tok hånd om den.
    Hadde varen derimot blitt befraktet av en speditør som Audionord betalte ville saken vært enklere. Da er det en kontrakt direkte mellom Roysen og Audionord og Audionord måtte ordne opp uten kostnader for Roysen hvis varen var skadet.
    Helt enig i att det hvar en tabbe og ordne dette selv slik det har blitt. Men tviler sterkt på att speditør tar ansvar når kassene er uten skade. Ut fra det jeg har lest om skaden på høytaler så vil jeg tro den har levd sitt eget liv i en litt for stor kasse over ett lengere tidsrom.USA-Norge.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.829
    Antall liker
    430
    Torget vurderinger
    3
    Helt enig i att det hvar en tabbe og ordne dette selv slik det har blitt. Men tviler sterkt på att speditør tar ansvar når kassene er uten skade. Ut fra det jeg har lest om skaden på høytaler så vil jeg tro den har levd sitt eget liv i en litt for stor kasse over ett lengere tidsrom.USA-Norge.
    Nei, det tror ikke jeg heller at speditøren vil gjøre. Men for Roysen ville akkurat det vært knekkende likegyldig om han hadde hatt en kontrakt med Audionord om frakt DDU/DDP (Incoterm). Da hadde ansvaret vært AudioNords og de måtte ha ordnet opp i problemet. De ville vel i sin tur skylde på enten Magico eller speditør, men det ville jo vært det samme for Roysen hvor regningen endte opp så lenge han hadde vært skadefri.
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Ifølge whatsbestforum så ser det ut som Magico skal komme med en eller annen uttalelse og at de mener det er mer til denne historien enn hva vi er fortalt..
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Ifølge whatsbestforum så ser det ut som Magico skal komme med en eller annen uttalelse og at de mener det er mer til denne historien enn hva vi er fortalt..
    En bør alltid være skeptisk når mellommenn (på det nettstedet) annonserer en fremtidig uttalelse. Det er retoriske knep. Hvorfor ikke bare komme med uttalelsen? Merkelig, indeed.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.251
    Antall liker
    7.184
    Torget vurderinger
    4
    Noen ganger er jeg glad jeg ikke har råd til superhighend og må ta til takke med et "midend" anlegg som kjedelig nok bare funker og spiller musikk dag etter dag, år etter år.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Ifølge whatsbestforum så ser det ut som Magico skal komme med en eller annen uttalelse og at de mener det er mer til denne historien enn hva vi er fortalt..
    En bør alltid være skeptisk når mellommenn (på det nettstedet) annonserer en fremtidig uttalelse. Det er retoriske knep. Hvorfor ikke bare komme med uttalelsen? Merkelig, indeed.
    Tja, kan ikke se hva han skulle få ut av det egentlig, uansett så har jo Roysen også fått bekreftet fra andre kilder at det er noe "på gang" hos Magico.

    Dette er bare en kjip sak og hvorfor ikke bare Magico fikser problemene uansett hvem som har skyld er for meg en gåte, det er lite penger dette er snakk om (prisen på høyttalerne tatt i betraktning).
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    En med innsikt i slikt gjorde en serviettkalkyle på et annet forum.
    Høyttalerne koster veiledende 185.000 USD.
    Man antok en rabatt på ca 20.000 USD.

    Av de 165.000 USD, ville ca 40% gå til distributør. Av de gjenværende 100.000 kunne man anta at produsent satt igjen med ca halvparten som "overskudd."
    Og da er det meget underlig at man ikke ser på ev USD 4.000 som hva det koster å late som om man driver med luksus.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.251
    Antall liker
    7.184
    Torget vurderinger
    4
    Hvem som enn måtte ha rett så er 4000$ småpenger ift. tapt renome og påfølgende tapt salg.
    Så ja, det forundrer meg at de ikke bare tok dette på sin kappe uten diskusjon.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.737
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Dette internettet kan være en brutal affære. Håper Høvdingen, istedet for å slette poster frem til nå, flytter de til en egnet (stengt?) sted, for denne tråden og Magico-fansens skyld. Her lukter det brent popcorn, og muligheter selv for sentralen trolling på et helt nytt nivå.


    Tragisk!


     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.718
    Antall liker
    529
    Torget vurderinger
    1
    ooops..håper ingen jobber i tollvesenet her.. :)
    Hehe, har en kamerat i tollvesenet som leser disse sidene her...muligens er han mer opptatt av å fakke narkosmuglere..
    Forstår ikke hva vitsen måtte være å skrive ned verdi. Svensk og norsk moms går opp i opp. Eller skriver man ned verdi og betaler kun en tiendedel av det man skal betale, for så å få overført *hele* momsbeløpet tilbake fra audionord?
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    685
    Antall liker
    185
    Torget vurderinger
    8
    Bildet i garasjen til Roysen hvor den ene kassa er uten plast og ett bandjern som mangler gir og rom for spekulasjoner på att høytaleren kan ha vært ute av kassa på ett tidligere tidspunkt enn anntatt. Får håpe Roysen har bilder fra avlasting hos han som viser att dette var slik han fikk dem levert. Ellers tror jeg Magico har styrket saken sin.
     
    N

    nb

    Gjest
    Forstår ikke hva vitsen måtte være å skrive ned verdi. Svensk og norsk moms går opp i opp. Eller skriver man ned verdi og betaler kun en tiendedel av det man skal betale, for så å få overført *hele* momsbeløpet tilbake fra audionord?
    Det er mitt inntrykk at en betydelig mengde mva-kreativitet er normalt når denne historiens hovedperson handler HiFi. Tingtil privat bruk blir gjerne kjøpt på et firma, ikke som privatperson.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Ifølge whatsbestforum så ser det ut som Magico skal komme med en eller annen uttalelse og at de mener det er mer til denne historien enn hva vi er fortalt..
    En bør alltid være skeptisk når mellommenn (på det nettstedet) annonserer en fremtidig uttalelse. Det er retoriske knep. Hvorfor ikke bare komme med uttalelsen? Merkelig, indeed.
    Tja, kan ikke se hva han skulle få ut av det egentlig, uansett så har jo Roysen også fått bekreftet fra andre kilder at det er noe "på gang" hos Magico.

    Dette er bare en kjip sak og hvorfor ikke bare Magico fikser problemene uansett hvem som har skyld er for meg en gåte, det er lite penger dette er snakk om (prisen på høyttalerne tatt i betraktning).
    Da kom det svar gitt, og min antydning om retorisk knep må herved kjennes død.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Høyttalere av den sorten som magico , som koster fra 150000 og opp til over million. Så klarer virkelig ikke di og pakke noen sikkelige høyttalere nedi noen kasser , bare mine psb t6 var så innpakket at jeg nesten begynte og bli irritert , for det var så mye beskyttelse på di at jeg brukte ein halv time på hver høyttaler nesten. Nå har jeg lest så mye om disse magico på utelands forum , der folk har mottat på det eine og det andre ødelagt på høyttalerne fra produsenten. Når folk betaler så mye penger for et par høyttalere , ja da forventer man at di er sikkelig nedpakket , og får di perfekte ut av kassen.
    Helt enig i att de er en vanskelig oppgave, men har du produsert en vare så må du nødvendigvis få den ut til kunde. Skal ikke være Bingo om varen kommer hel fram til kunde.
    Bruker ikke de gutta der trekasser da:rolleyes:

    Vis vedlegget 254843

    gismo
    Jo dem gjør det , nesten heilt utrolig at , noen magico høyttalere kommer ødelagt fram til kunden.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.943
    Antall liker
    6.098
    Torget vurderinger
    2
    Dette internettet kan være en brutal affære. Håper Høvdingen, istedet for å slette poster frem til nå, flytter de til en egnet (stengt?) sted, for denne tråden og Magico-fansens skyld. Her lukter det brent popcorn, og muligheter selv for sentralen trolling på et helt nytt nivå.
    Vi har en regel om dette med sverting av butikk/bedrift, og når denne saken dukket opp så tok jeg bort enkelte av Roysens innlegg da jeg enkelt og greit ønsket å holde HFS utenfor. Jeg sa at saken burde løses utenfor forumet, og at den heller kunne legges ut når en avklaring haddet funnet sted, og når saken hadde blitt belyst fra alle sider.

    Når jeg tok kontakt med Audionord fikk jeg oppgitt mye av det som kom frem i Magicos innlegg på WBF, og jeg skjønte da at dette var en sak jeg ikke ville at Roysen skulle diskutere på HFS. Verken Audionord eller Magico ville svart her på HFS, og da ville saken kun bli belyst fra en side, og som det nå har kommet frem, så er denne saken nokså komplisert.

    Uansett hva som skjer videre i Magico saken, så er dette nok et eksempel på hvorfor vi har en streng regel angående kritikk av butikker/fabrikanter.


    Mvh
    Høvdingen
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Dette internettet kan være en brutal affære. Håper Høvdingen, istedet for å slette poster frem til nå, flytter de til en egnet (stengt?) sted, for denne tråden og Magico-fansens skyld. Her lukter det brent popcorn, og muligheter selv for sentralen trolling på et helt nytt nivå.
    Vi har en regel om dette med sverting av butikk/bedrift, og når denne saken dukket opp så tok jeg bort enkelte av Roysens innlegg da jeg enkelt og greit ønsket å holde HFS utenfor. Jeg sa at saken burde løses utenfor forumet, og at den heller kunne legges ut når en avklaring haddet funnet sted, og når saken hadde blitt belyst fra alle sider.

    Når jeg tok kontakt med Audionord fikk jeg oppgitt mye av det som kom frem i Magicos innlegg på WBF, og jeg skjønte da at dette var en sak jeg ikke ville at Roysen skulle diskutere på HFS. Verken Audionord eller Magico ville svart her på HFS, og da ville saken kun bli belyst fra en side, og som det nå har kommet frem, så er denne saken nokså komplisert.

    Uansett hva som skjer videre i Magico saken, så er dette nok et eksempel på hvorfor vi har en streng regel angående kritikk av butikker/fabrikanter.


    Mvh
    Høvdingen
    Nå er heldigvis ikke alle kjeltringer.. legitim kritikk mot butikk/forhandler bør det være plass til på forumet.
     
    M

    mfufu

    Gjest
    Noen ganger er jeg glad jeg ikke har råd til superhighend og må ta til takke med et "midend" anlegg som kjedelig nok bare funker og spiller musikk dag etter dag, år etter år.
    Det viktige er og ikke handle over egen betalingsevne, men heller sørge for og ha råd til og betale det det koster, etter en runde med pruting og rabatter selvsagt :)

    Dessverre så har jo ikke hverken Magico, den svenske eller den norske forhandleren mulighet til og screene hverken den mentale tilstanden til kundene eller kundenes holdninger til lover og regler. Generellt kjenner jeg bare til den norske forhandleren av Magico, og selv om det ikke var Magico jeg handlet, så var serviceinstillingen og oppfølgingen bedre enn det jeg ville forvente. Så det er jo kjedelig hvis denne historien skremmer noen fra og kjøpe Magico i fremtiden, hvis de ønsker det. Og etter og ha lest Magico sitt svar, så ville ihvertfall ikke jeg latt denne historien telle i negativ retning :)
     
    N

    nb

    Gjest
    Nå er heldigvis ikke alle kjeltringer.. legitim kritikk mot butikk/forhandler bør det være plass til på forumet.
    Nei, men en sak har som regel (minst) to sider og det blir litt rart dersom den ene part ikke kan/vil/ønsker å delta i en offentlig debatt om saken. Nå er det lagt frem langt mer enn vanlig på WBF (mellom annet personlig epost/meldingskorrespondanse) og da ser man jo at saken stiller seg ganske annerledes enn hva man kanskje først kunne få inntrykk av.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Wow. Litt av en historie. Roysen har gjort en stor tabbe ved å ta inn høyttalerne bakdøren for å unngå norsk moms. Da er det også problematisk og sende høyttalerne ut av Norge for reparasjon. Forsøk på å få tilbakebetaling og tie i saken var heller ikke akkurat lurt. Roysen burde ha tatt kontakt med Magico med en gang og lagt seg flat for sin feil ved å ta de inn på feil måte.

    Alikevel føler jeg litt med Roysen her og synes svaret til Magico er noe spekulativt. At det er fristende å ta inn en høyttaler til en slik pris for å unngå moms er forståelig, selv om det selvsagt ikke er riktig. Jeg ville dog tro at det kan endres i etterkant hvor momsen blir betalt slik at de kan sendes ut av Norge. Det fremstår som spekulativt når Magico nevner f.eks at det de fant det merkelig at Roysen ikke var hjemme når de sendte en representant. Roysen har vært alvorlig syk med kreft og har tilbrakt mye tid på sykehus. Mest sansynlig er det forklaringen. Og det de nevner med mangel på plast og bånd rundt kassene virker også snodig. Kan ikke bildene av kassene være tatt etter høyttalerne er tatt ut da? Og det uansett skulle ha innvirkning på å skade høyttalerne, finner jeg merkelig. Her virker det som Magico prøver å sno seg unna og ytrer at høyttalerne deres er så godt pakket at de ikke kan bli skadet. Det er tross alt kommet skadehistorier fra flere andre kunder.
    Jeg tror også Magico bruker litt bevisst her utvekslingen med Frode og spiller litt overdrevet på at det handler om utpressing. Synes forøvrig det er helt feil og stenge tråden av What's best forum etter Magico har uttalt seg.

    Men det er klart at Roysen har ikke gjort det enkelt her for verken Magico eller seg selv. Og vi ser viktigheten av og se historien fra begge sider.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Nå er heldigvis ikke alle kjeltringer.. legitim kritikk mot butikk/forhandler bør det være plass til på forumet.
    Nei, men en sak har som regel (minst) to sider og det blir litt rart dersom den ene part ikke kan/vil/ønsker å delta i en offentlig debatt om saken. Nå er det lagt frem langt mer enn vanlig på WBF (mellom annet personlig epost/meldingskorrespondanse) og da ser man jo at saken stiller seg ganske annerledes enn hva man kanskje først kunne få inntrykk av.
    Enig i denne saken her, men denne er jo spesielt drøy
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn