Mine erfaringer med Hi-Fi Klubben er litt både og. To ganger har jeg levert samme CD-spiller til reparasjon. Første gangen tok det evigheter - ihvertfall tre ganger lengre tid enn selgeren forespeilet på skråsikkert vis. Men det kom aldri noen kontrabeskjed eller tilbud om å låne med et produkt hjem i mellomtiden. Sett i etterkant burde jeg kanskje selv ha vært mer "frempå", men synes først og fremst at betjeningen bør være på tilbudssiden og tilby slike løsninger. En gang jeg returnerte et par elendige høyttalerkabler, som kostet like mye som min daværende forsterker, var selger direkte uforskammet.
Er dette en tråd om at Hi-Fi Klubben yter bra eller dårlig service? Eller kanskje litt av begge deler. De er jo en stor aktør med mange butikker og enda flere ansatte. Da er det ikke rart at folks erfaringer vil variere litt.
Enig, man bør ikke generalisere for mye, det er tross alt en stor kjede med utallige ansatte. En kundes opplevelse avhenger jo fullt og helt av den ene personen man tilfeldigvis får med å gjøre, og det kan ikke bli full klaff hver gang.
Men en ting som kanskje sier mer om hele kjeden er deres svært så symbolske rabatter på demovarer - her har Hi-Fi Klubben noe å lære av andre aktører. Som et grovt eksempel kan jeg jo trekke frem
dette demoparet av Dali Mentor 6. Altså, et
demopar av en
utgående modell selges med "hele" 10 % rabatt?!? De burde ha kostet 12.000!
(Ettersom jeg forstår er det nå like før Mentor-serien erstattes av Rubicon, men skal ta et lite forbehold for at jeg kan ha misoppfattet. Men noe glimrende tilbud er det uansett ikke...)