Diverse I serien "SYKT lyst på" har vi i dag kommet til...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.444
    Antall liker
    110.201
    Torget vurderinger
    23
    FIAT = Fehler In Alle Teile..


    FIAT = Für italiener ausreichende technik
    [h=1][/h]Ritmo = Rost in Turin montiert
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.297
    Antall liker
    8.727
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker veldig godt A4 cab og har selv vurdert en litt nyere 3.0TDIQ, men dette med fargekombinasjon er vi tydligvis rimelig uenig om. Jeg synes fargekombinasjonen på den overfor er så ille som det kan bli, og det mest positive var akkurat alu'en :) 2.5TDI har ekstremt frynsete rykte og du bør styre unna det, av det gamle karoseriet A4 er 3.0 bensin ett flott valg, hærlig lyd i den motoren og det er rett som det er noen til salgs også her i Norge!
    Gjelder det alle 2.5TDI? Eller bare første årgangene (150hk). Denne motoren finnes jo i tre generasjoner; 150hk, 163hk og 180hk.
    3.0TDI blir for dyr å importere pga av avgiftene.
    Vil nok i praksis ha landet på en A8. Med 3 liter TDI. Et bra eksemplar fra 2004/5 med fornuftig km-stand 150 000 +/- kommer seg på rundt 200 000kr etter mine kalkyler. Ikke ille....
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    749
    Torget vurderinger
    3
    Gjelder det alle 2.5TDI? Eller bare første årgangene (150hk). Denne motoren finnes jo i tre generasjoner; 150hk, 163hk og 180hk.
    3.0TDI blir for dyr å importere pga av avgiftene.
    Vil nok i praksis ha landet på en A8. Med 3 liter TDI. Et bra eksemplar fra 2004/5 med fornuftig km-stand 150 000 +/- kommer seg på rundt 200 000kr etter mione kalkyler. Ikke ille....
    Jeg har også regnet på 3.0TDIQ og de er dyre å importere ja, ei på jobben har en som jeg prøvde å få kjøpe men den gang ei.. Brukte 3.0 bensin har der vært noen av til salgs den senere tiden i Norge, pris rundt 150' om jeg ikke husker feil.

    2.5TDI har hatt svært mye problem i alle varianter, vistnok noe bedre de nyeste utgavene men generelt svært mye problem. I A4 er de ikke så vanlige så kjenner ikke spesifikt til den, men du finner side opp og side ned dersom du søker på A6/Allroad/A8 og 2.5TDI problem.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.444
    Antall liker
    110.201
    Torget vurderinger
    23
    Dette må da være din personlige definisjon av "Himmelbjerget", Vintage..;)
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    446
    Antall liker
    125
    Snakker om biler. Her er mine to x-Fiater i skjønn forening. Savner begge. Hulk&snufs

    IMG_0008.jpg
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Snakker om biler. Her er mine to x-Fiater i skjønn forening. Savner begge. Hulk&snufs

    Vis vedlegget 323500
    Da Fiat Coupe ( den blå ) ble vist første gang på en bilutstilling i Italia var der mange som ikke helt skjønte formgivningen. En av Pininfarinas konkurrenter - Bertone - stod og så på bilen fra den ene siden, så gikk han rundt bilen og betraktet bilen på nytt fra andre siden. Han slo ut med armene, ristet på hodet og utbrøt høyt : Jammen herregud - de har jo gjort samme feilen på andre siden også !!!:)
     
    Sist redigert:

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.131
    Antall liker
    311
    Eneste fiaten som noen gang har tiltalt meg er Fiat X1/9 Er det noen som har hatt en slik og kan si litt om kjøreegenskapene til den?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.676
    Antall liker
    8.077
    Torget vurderinger
    0
    Eneste fiaten som noen gang har tiltalt meg er Fiat X1/9 Er det noen som har hatt en slik og kan si litt om kjøreegenskapene til den?
    Lånte kompisen sin da jeg var student. Husker at den hadde behov av turtall for å flytte seg! Ble aldri vant med det i den tiden jeg kjørte den. Men så var jeg oppvokst med en Amazon som hadde vanvittig seigdragingsevne og ikke trengte nedgiring for å gå fortere. Det var vel dette som ble kallt "italiensk kjørestil" ( Masse turtall og hissig lyd ) den gangen. Den vakte voldsom oppsikt og jeg ble dønn fortapt i den!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.943
    Antall liker
    10.453
    ^Du vet, det er ikke størrelsen som teller, det er turtallet. En ung dame trøstet meg med det engang i tiden. :cool:
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Kjørte en X1/9 for maaaaange år siden... eller det var satt i en Abarth turbomotor i den.. og litt plast her og der.. så ut som en minilamborgini....
    Nye alufelger og lavprofil... litt senket... lettet for alt som kunne demonteres i bilen... inkl bilbelter :eek:
    Og eieren kjørte med kronisk lite bensin på tanken for og spare vekt.... hehe

    La meg si det slikt... det gikk fært den bilen gitt :cool: lå som et klstremerke på veien. Absolutt et morsomt prosjekt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.189
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Abarth turbomotor, hva er det? Kan ikke huske noen med turbo. Eller er det Uno turbomotor?
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Det er nok ikke orginalt, er nok en Uno Abarth utgangspunktet.. som ( om jeg ikke husker feil) var lett trimma... mener og huske at det var drøye 150hk i den lille bilen....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.189
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Det var kanskje noen skorpioner på Uno turbo ja. Men jeg tror ikke den het Abarth, men har forstått at den aksepteres som en Abarth i merkemiljøet. Nok om det. Den motoren var hvertfall en 1300 turbo med 105 hester originalt og gikk som ei kule. 150 er nok lett trimming og gir godt fraspark i en lett bil :). Savner disse små, lette bilene med heftig motor. Tror Unoen var under 900kg. Hadde på 90-tallet en 990kg lett Ritmo Abarth med 2l 130Hk med doble weber eller dell'orto 45 hvis jeg husker rett. Herlig lyd og morsom bil selv om byggekvaliteten ikke er helt up to date...... Men opplevelsen :)
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.189
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Vel, nå er Alfa 4c en liten lett bil med heftig motor så jeg er ikke enig i det. Dagens biler har bare blitt vulgært store. Jeg synes 3-serien til BMW (som jeg har selv) er enorm og den blir regnet som hælvdiger....
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Fritt fra hukommelsen så mener jeg at Ritmo Abarth 130tc var Golf Gti killer mens Uno Turbo var en del tregere enn Gti.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.036
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, nå er Alfa 4c en liten lett bil med heftig motor så jeg er ikke enig i det. Dagens biler har bare blitt vulgært store. Jeg synes 3-serien til BMW (som jeg har selv) er enorm og den blir regnet som hælvdiger....
    De frontkrasjet en Volvo 940 (Volvos største, og Volvo hadde sikkerhet i høysetet) med en av de minste og nye Renaultmodellene for en 5 års tid siden om jeg husker rett. Resultatet så ikke bra ut for Volvoen, etter prøvedukkene å dømme hadde begge i forsetet dødd, mens de i Renaulten hadde overlevd greit. Legg til forskjellen i aktiv sikkerhet på de to bilene, så er ikke bildet pent. Dette har langt i fra bare med størrelse å gjøre.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.189
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Fritt fra hukommelsen så mener jeg at Ritmo Abarth 130tc var Golf Gti killer mens Uno Turbo var en del tregere enn Gti.
    Mulig det var slik, men disse bilene lå fra 850-1000 kg og Unoen hadde den minste motoren. Jeg husker den som veldig sprek, men har aldri sammenlignet den med VW. Abarthen derimot var sprek nok og med et herlig bunndrag. Det resulterte i drivstofforbruk som pendlet mellom 0,85 og 1,7l/mil og jeg tuller ikke.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Da jeg fikk lappen lå VW MK1 Gti, Ritmo Abarth, Uno Turbo og BMW 323i E21 i 15-30k segmentet og det var stadig illegal racing
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.444
    Antall liker
    110.201
    Torget vurderinger
    23
    Fryktelig med rånebilsnakk her nå - på tide med FETE bikes!

    REVIVAL CYCLES i Texas har rekreert denne ubercoole Ducatien her - basert på en av Ducati's Sport Classics... helsike, lista over hva en burde ha stående i heimen begynner å bli farlig lang! Se og nyt!


    d1.jpg


    “I like to say the bike sounds like it is about to kick someone’s ass in a bar fight,” says Alan Stlurberg, Founder of Revival Cycles. “The cops that pulled us over the other night for speeding said the same thing and let us off with a warning because they loved it so much.”
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.444
    Antall liker
    110.201
    Torget vurderinger
    23

    Bælsexy versjon av Yamaha XJ600

    Voldsom "vil ha" faktor på denne!!!


    Released in 1984, the Yamaha XJ600 was the first inline-4 with a displacement of 600cc. The XJ was also one of the first bikes inline-4s to use mono-shock rear suspension design. It is a relatively light motorcycle with top half fairing and around 72 bhp (54 kW). Most of the XJ 600 models these days are only found at the junk yard and it’s a rear site to see a customised Yamaha XJ 600. Pimmel & Messer is a custom bike workshop based in North-eastern France who recently revealed their own version of this classic model with a few modifications. They swapped the stock tank for a 1978 Suzuki GS400 item, and the headlight for a 60 year old fog light off a class car. The bars were found at a swap meet, and to improve the stance and handling, they lowered the fork a few inches. The back of the frame was rebuilt to accommodate the Ducati SS-style tail unit which also hides the battery. The wiring was simplified; new exhaust pipes were crafted, finished up with custom paint in silver, deep black and Evian blue. The airbrushed racing number reflects this particular XJ600’s build date, 1985.



    yx1.jpg yx2.jpg yx3.jpg
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.442
    Antall liker
    13.931
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Analog-Bimota-DB-3_5-1.jpg
    big_BimotaTesi3DRockGold01.jpg


    Bimota er heller ikke å forakte, har aldri testet, men det frister.

    Det som imponerte meg mest i ungdommen var da bygdas gale brødrepar var blant de første som anskaffet seg Suzuki GSX 750 og 1100 her til lands. 100 hk på en MC i 1980 var mye da. Eneste jeg kommer på i samme tidsrom med mer power var vel Honda CBR 1000 med 105 hk og rekkesekser, etterfulgt av nok en rekkesekser fra Kawa 1300 på 120 hk.

    Hva har dagens værstingsykler av power? 200-250 hk?
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn