Hardingfele
Æresmedlem
Må tilstå at jeg ikke forstår hvorfor overgangen til Bydelsråd betyr at man også må gjøre en overgang til Byregjering ... En eller annen har vel forelsket seg i City Government.
Kan det ha noe med at FrP ikke har flertall i denne saken, tro?Og hva med bompengerekorden FrP har satt, fører den også til at partiet må gå stillere i dørene pga avstand mellom lære og liv?
De skulle visstnok til et utested, ikke noe nytt møte i Rådhuset.Nå oppfatter jeg ikke samferdselsministeren slik at han klager på det. Han gjør en humoristisk observasjon over at det ikke alltid er samsvar mellom liv og lære. Så vidt jeg har skjønt (og jeg kan ta feil) hadde de det travelt fordi de skulle i et nytt møte i Raådhuset. De var på Marienlyst, 5 minutters gange til Majorstuen, der alle T-banene stopper. Neste stopp på T-banen er Nathionalteateret, og derfra er det 5-10 min å gå til Rådhuset. Ikke hadde de med seg så veldig mye tunge ting heller. Tar det virkelig så mye kortere tid å ta Taxi?
– Politikken vår er fullt forenlig med å ta drosje når man må. Det viktigste er at det skal være enklere, bedre og at vi på sikt skal få til at det tas i bruk mer kollektivtransport, forklarer Vederhus.
Ifølge ham tok Lan og følget taxi til utestedet «Asylet» på Grønland. Ifølge Google Maps er det 4,4 kilometer fra Marienlyst til utestedet, og 12 minutter med bil.
Det operative ordet her er vel må. De måtte jo ta taxi for da ville de kanskje komme fram 5 minutter før, og det var mye mer behagelig. Dessuten kunne man jo ikke la venner og bekjente i partiet vente 5 min ekstra - for å si det med kamerat Napoleon: "Alle dyr er like, men noen dyr er mer like enn andre."– Politikken vår er fullt forenlig med å ta drosje når man må. Det viktigste er at det skal være enklere, bedre og at vi på sikt skal få til at det tas i bruk mer kollektivtransport, forklarer Vederhus.
Ifølge ham tok Lan og følget taxi til utestedet «Asylet» på Grønland. Ifølge Google Maps er det 4,4 kilometer fra Marienlyst til utestedet, og 12 minutter med bil.
Fordi trafikkmengden uansett vil avta enormt siden vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig.Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
Tja men jeg bruker kollektiv til og fra jobb, synes litt synd på de som nesten må ta bilen til jobb og skal ranes fordi byrådet trenger penger til teater og mye annet fiffen liker.Fjernis, du får slutte å kjøre bare på pur faen !
10 minutter med kollektivt og 10 minutter gange.De skulle visstnok til et utested, ikke noe nytt møte i Rådhuset.Nå oppfatter jeg ikke samferdselsministeren slik at han klager på det. Han gjør en humoristisk observasjon over at det ikke alltid er samsvar mellom liv og lære. Så vidt jeg har skjønt (og jeg kan ta feil) hadde de det travelt fordi de skulle i et nytt møte i Raådhuset. De var på Marienlyst, 5 minutters gange til Majorstuen, der alle T-banene stopper. Neste stopp på T-banen er Nathionalteateret, og derfra er det 5-10 min å gå til Rådhuset. Ikke hadde de med seg så veldig mye tunge ting heller. Tar det virkelig så mye kortere tid å ta Taxi?
MDG kjørte Mercedes hjem fra NRK-debatt
– Politikken vår er fullt forenlig med å ta drosje når man må. Det viktigste er at det skal være enklere, bedre og at vi på sikt skal få til at det tas i bruk mer kollektivtransport, forklarer Vederhus.
Ifølge ham tok Lan og følget taxi til utestedet «Asylet» på Grønland. Ifølge Google Maps er det 4,4 kilometer fra Marienlyst til utestedet, og 12 minutter med bil.
Selvsagt vil traffikken avta enormt selv om det er fritt frem for drosjene, men det er jo ingen grunn til å gi nettopp drosjene disp. Folk flest heter heller ikke Norvald eller er eksakt 1,92m høye.Fordi trafikkmengden uansett vil avta enormt siden vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig.Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
Nok et forutsigbart innlegg fra slubberten...Fordi trafikkmengden uansett vil avta enormt siden vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig.Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
Solviks lille spark til MDG er helt innafor, enhver politiker ville benyttet en så gylden mulighet til å "erte" meningsmotstanderne, men at det gjøres en stor mediesak ut av det er bare nok et bevis for hvor overfladisk og meningsløs den politiske diskursen har blitt. Og reaksjonene er selvsagt 100% forutsigbare; de som sympatiserer med de blå velter ut sin indignasjon og de som sympatiserer med det nye byrådet påpeker at det selvsagte i at det er en bagatell. Hvis det hadde vært en høyremann eller FrPer som hadde blitt "fersket" for et tilsvarende avvik mellom liv og lære ville reaksjonene vært nøyaktig de samme, bare fra motsatte personer. Også her på HFS; Panteren, fela og andre røde ville hevet seg over det umiddelbart mens de med sympatier på den motsatte siden ville avfeid det som en bagatell (som det jo er). Politikk er snart like hjernedødt som en fotballkamp, "mitt lag er bedre enn ditt" osv.
Konsekvensen av et bilfritt sentrum blir selvsagt at næringsliv og kontorvirksomhet trekkes ut av sentrum, og at sentrum i større grad blir dominert av restauranter, hoteller, utesteder og andre fritidsarenaer. Og det er også den mest naturlige settingen for de fleste å ta drosje, folk tar primært drosje når de er ute på byen eller til og fra hotell. Derfor finner jeg det logisk at drosjer (og varetransport) får dispensasjon.Selvsagt vil traffikken avta enormt selv om det er fritt frem for drosjene, men det er jo ingen grunn til å gi nettopp drosjene disp. Folk flest heter heller ikke Norvald eller er eksakt 1,92m høye.Fordi trafikkmengden uansett vil avta enormt siden vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig.Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
Grunnen til at vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig er at det koster. Skal man knytte biltransportdispensasjonen til betalingsvilje og -evne (hvilket er en kjempeide) kan man innføre en svinedyr indre bomring. 300,- per passering eller noe. Å la drosjene få betalingen for tilgangen til en offentlig, begrenset ressurs (sentrumsvei) er en meningsløs ide.
Det er bare å søke drosjeløyve og ansette privatsjåfør så kommer man frem overalt.Selvsagt vil traffikken avta enormt selv om det er fritt frem for drosjene, men det er jo ingen grunn til å gi nettopp drosjene disp. Folk flest heter heller ikke Norvald eller er eksakt 1,92m høye.Fordi trafikkmengden uansett vil avta enormt siden vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig.Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
Grunnen til at vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig er at det koster. Skal man knytte biltransportdispensasjonen til betalingsvilje og -evne (hvilket er en kjempeide) kan man innføre en svinedyr indre bomring. 300,- per passering eller noe. Å la drosjene få betalingen for tilgangen til en offentlig, begrenset ressurs (sentrumsvei) er en meningsløs ide.
Fint navn på f.eks. sykkelklubb med helt gjennomsnitlig trente medlemmer: "the SnittFits"Mulig jeg er litt over snitt 'fit'?
OV & VK burde hete "flæskkvartetten" inspirert av svenskenFint navn på f.eks. sykkelklubb med helt gjennomsnitlig trente medlemmer: "the SnittFits"Mulig jeg er litt over snitt 'fit'?
Det er bare å søke drosjeløyve og ansette privatsjåfør så kommer man frem overalt.Selvsagt vil traffikken avta enormt selv om det er fritt frem for drosjene, men det er jo ingen grunn til å gi nettopp drosjene disp. Folk flest heter heller ikke Norvald eller er eksakt 1,92m høye.Fordi trafikkmengden uansett vil avta enormt siden vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig.Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
Grunnen til at vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig er at det koster. Skal man knytte biltransportdispensasjonen til betalingsvilje og -evne (hvilket er en kjempeide) kan man innføre en svinedyr indre bomring. 300,- per passering eller noe. Å la drosjene få betalingen for tilgangen til en offentlig, begrenset ressurs (sentrumsvei) er en meningsløs ide.
Utlendingsenhet: https://www.politi.no/politiets_utlendingsenhet/Khamshajiny Gunaratnam - varaordføreren i Oslo trodde at Politiets Utlendingsdirektorat var et utested
Vis vedlegget 344225