Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    24.290
    Antall liker
    18.680
    Torget vurderinger
    2
    Må tilstå at jeg ikke forstår hvorfor overgangen til Bydelsråd betyr at man også må gjøre en overgang til Byregjering ... En eller annen har vel forelsket seg i City Government.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.456
    Antall liker
    6.873
    Litt morsomt at man står på TV og messer om bilfritt sentrum, for så å ta taxi hjem.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.590
    Antall liker
    111.122
    Torget vurderinger
    23
    Ja, enhver er seg selv nærmest! Og troverdigheten i dass, på vanlig vis. Intet nytt under kjol... ehh... solen!

    seg selv nærmest.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.456
    Antall liker
    6.873
    Leder i MDG Oslo, Torkil Vederhus, skriver i en tekstmelding til VG at bilen av og til trengs.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.590
    Antall liker
    111.122
    Torget vurderinger
    23
    Ja, men ikke for vanlige mennesker! :D
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.599
    Antall liker
    10.873
    Sted
    Trondheim
    Fordi de hadde det så travelt for å rekke et nytt møte. For vanlige folk som skal hjem fra jobb, hente barn i barnehagen på den andre siden av byen etc... har det jo ikke travelt...
    Når vanlige folk (ikke politikere) argumenterer slik får man beskjed om at man må bare planlegge litt bedre. Det trenger tydeligvis ikke politikere, for jobben deres er jo ikke å planlegge. Oooops... vent litt...
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    24.290
    Antall liker
    18.680
    Torget vurderinger
    2
    Morsomt med Ketil Solvik Olsens facebook-innlegg om den taxituren. Er det slik at dersom man er mot NRK-lisens, så bør man nekte å stille opp i NRK-program? Og hva med bompengerekorden FrP har satt, fører den også til at partiet må gå stillere i dørene pga avstand mellom lære og liv?

    Skjønner godt at de blå er opprørte fordi 19 års styre i Oslo fikk fyken. Og merkelig nok blir det en annen politikk nå. Men å klage over, ikke bare at MDG-gruppen tok taxi - MEN AT DE TOK EN MERCEDES - det blir veldig dumt av samferdselsministeren. Skal politikken ned på det planet, har vi all grunn til å frykte årene som kommer.

    Nå er det masse sure miner og skittkasting etter et tapt valg. Det går over.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.456
    Antall liker
    6.873
    Og hva med bompengerekorden FrP har satt, fører den også til at partiet må gå stillere i dørene pga avstand mellom lære og liv?
    Kan det ha noe med at FrP ikke har flertall i denne saken, tro?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.599
    Antall liker
    10.873
    Sted
    Trondheim
    Nå oppfatter jeg ikke samferdselsministeren slik at han klager på det. Han gjør en humoristisk observasjon over at det ikke alltid er samsvar mellom liv og lære. Så vidt jeg har skjønt (og jeg kan ta feil) hadde de det travelt fordi de skulle i et nytt møte i Raådhuset. De var på Marienlyst, 5 minutters gange til Majorstuen, der alle T-banene stopper. Neste stopp på T-banen er Nathionalteateret, og derfra er det 5-10 min å gå til Rådhuset. Ikke hadde de med seg så veldig mye tunge ting heller. Tar det virkelig så mye kortere tid å ta Taxi?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.648
    Antall liker
    12.888
    Sted
    Smurfeland
    Vil tippe at sammen med et bilfritt sentrum får vi disse skiltene hengt opp på hvert gatehjørne, courtesy of MDG. :)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.456
    Antall liker
    6.873
    Enda mer interessant er det at planen er å sende regningen for MDG-gildet i Oslo til staten. Siv sitter sikkert klar til å godkjenne den...
     

    Pommeroy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Innlegg
    789
    Antall liker
    353
    Nå oppfatter jeg ikke samferdselsministeren slik at han klager på det. Han gjør en humoristisk observasjon over at det ikke alltid er samsvar mellom liv og lære. Så vidt jeg har skjønt (og jeg kan ta feil) hadde de det travelt fordi de skulle i et nytt møte i Raådhuset. De var på Marienlyst, 5 minutters gange til Majorstuen, der alle T-banene stopper. Neste stopp på T-banen er Nathionalteateret, og derfra er det 5-10 min å gå til Rådhuset. Ikke hadde de med seg så veldig mye tunge ting heller. Tar det virkelig så mye kortere tid å ta Taxi?
    De skulle visstnok til et utested, ikke noe nytt møte i Rådhuset.

    MDG kjørte Mercedes hjem fra NRK-debatt

    – Politikken vår er fullt forenlig med å ta drosje når man må. Det viktigste er at det skal være enklere, bedre og at vi på sikt skal få til at det tas i bruk mer kollektivtransport, forklarer Vederhus.
    Ifølge ham tok Lan og følget taxi til utestedet «Asylet» på Grønland. Ifølge Google Maps er det 4,4 kilometer fra Marienlyst til utestedet, og 12 minutter med bil.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.599
    Antall liker
    10.873
    Sted
    Trondheim
    Enda verre. Utested? Da kunne det umulig haste så mye. Grønland T-banestasjon ligger like ved. Linje 1,2, 4, 5 og 6 går dit. Alle linjene stopper også på Majorstuen. 4 stasjoner fra Majorstuen (Nathonalteateret, Stortinget, Oslo S, Grønland), så det ville ta enda kortere tid å komme seg dit enn til Rådhuset.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.105
    Antall liker
    14.661
    For den som ikke er lokalkjent: Inngangen til T-banen er i huset til venstre i bildet (der det står "Smalgangen"). Asylet ligger like over gaten. Kanskje de rett og slett bare hadde kraftige alkoholabstinenser? Riktig nok en liten spasertur fra Marienlyst til Majorstuen t-banestasjon, men fullt overkommelig.

    gronland.JPG
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.599
    Antall liker
    10.873
    Sted
    Trondheim
    – Politikken vår er fullt forenlig med å ta drosje når man må. Det viktigste er at det skal være enklere, bedre og at vi på sikt skal få til at det tas i bruk mer kollektivtransport, forklarer Vederhus.
    Ifølge ham tok Lan og følget taxi til utestedet «Asylet» på Grønland. Ifølge Google Maps er det 4,4 kilometer fra Marienlyst til utestedet, og 12 minutter med bil.
    Det operative ordet her er vel . De måtte jo ta taxi for da ville de kanskje komme fram 5 minutter før, og det var mye mer behagelig. Dessuten kunne man jo ikke la venner og bekjente i partiet vente 5 min ekstra - for å si det med kamerat Napoleon: "Alle dyr er like, men noen dyr er mer like enn andre."
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
    Fordi trafikkmengden uansett vil avta enormt siden vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig.

    Solviks lille spark til MDG er helt innafor, enhver politiker ville benyttet en så gylden mulighet til å "erte" meningsmotstanderne, men at det gjøres en stor mediesak ut av det er bare nok et bevis for hvor overfladisk og meningsløs den politiske diskursen har blitt. Og reaksjonene er selvsagt 100% forutsigbare; de som sympatiserer med de blå velter ut sin indignasjon og de som sympatiserer med det nye byrådet påpeker at det selvsagte i at det er en bagatell. Hvis det hadde vært en høyremann eller FrPer som hadde blitt "fersket" for et tilsvarende avvik mellom liv og lære ville reaksjonene vært nøyaktig de samme, bare fra motsatte personer. Også her på HFS; Panteren, fela og andre røde ville hevet seg over det umiddelbart mens de med sympatier på den motsatte siden ville avfeid det som en bagatell (som det jo er). Politikk er snart like hjernedødt som en fotballkamp, "mitt lag er bedre enn ditt" osv.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Fjernis, du får slutte å kjøre bare på pur faen !
    Tja men jeg bruker kollektiv til og fra jobb, synes litt synd på de som nesten må ta bilen til jobb og skal ranes fordi byrådet trenger penger til teater og mye annet fiffen liker.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.599
    Antall liker
    10.873
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes Solvik-Olsens spark, med et glimt i øye, var morsom. Jeg synes ikke det er noe stort poeng at de tar taxi, men når de går ut med så høy sigarføring som de gjør, og banealternativet er så åpenbart (gå til Majorstuen og ta T-banen 4 stasjoner), synes jeg ikke det er urimelig at det gjøres et poeng av det. Hadde de nå spart 30 min på å ta en taxi hadde det vært en ting, men her er det vel snakk om max 5-10 minutter.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Nå oppfatter jeg ikke samferdselsministeren slik at han klager på det. Han gjør en humoristisk observasjon over at det ikke alltid er samsvar mellom liv og lære. Så vidt jeg har skjønt (og jeg kan ta feil) hadde de det travelt fordi de skulle i et nytt møte i Raådhuset. De var på Marienlyst, 5 minutters gange til Majorstuen, der alle T-banene stopper. Neste stopp på T-banen er Nathionalteateret, og derfra er det 5-10 min å gå til Rådhuset. Ikke hadde de med seg så veldig mye tunge ting heller. Tar det virkelig så mye kortere tid å ta Taxi?
    De skulle visstnok til et utested, ikke noe nytt møte i Rådhuset.

    MDG kjørte Mercedes hjem fra NRK-debatt

    – Politikken vår er fullt forenlig med å ta drosje når man må. Det viktigste er at det skal være enklere, bedre og at vi på sikt skal få til at det tas i bruk mer kollektivtransport, forklarer Vederhus.
    Ifølge ham tok Lan og følget taxi til utestedet «Asylet» på Grønland. Ifølge Google Maps er det 4,4 kilometer fra Marienlyst til utestedet, og 12 minutter med bil.
    10 minutter med kollektivt og 10 minutter gange.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
    Fordi trafikkmengden uansett vil avta enormt siden vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig.
    Selvsagt vil traffikken avta enormt selv om det er fritt frem for drosjene, men det er jo ingen grunn til å gi nettopp drosjene disp. Folk flest heter heller ikke Norvald eller er eksakt 1,92m høye.

    Grunnen til at vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig er at det koster. Skal man knytte biltransportdispensasjonen til betalingsvilje og -evne (hvilket er en kjempeide) kan man innføre en svinedyr indre bomring. 300,- per passering eller noe. Å la drosjene få betalingen for tilgangen til en offentlig, begrenset ressurs (sentrumsvei) er en meningsløs ide.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.456
    Antall liker
    6.873
    Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
    Fordi trafikkmengden uansett vil avta enormt siden vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig.

    Solviks lille spark til MDG er helt innafor, enhver politiker ville benyttet en så gylden mulighet til å "erte" meningsmotstanderne, men at det gjøres en stor mediesak ut av det er bare nok et bevis for hvor overfladisk og meningsløs den politiske diskursen har blitt. Og reaksjonene er selvsagt 100% forutsigbare; de som sympatiserer med de blå velter ut sin indignasjon og de som sympatiserer med det nye byrådet påpeker at det selvsagte i at det er en bagatell. Hvis det hadde vært en høyremann eller FrPer som hadde blitt "fersket" for et tilsvarende avvik mellom liv og lære ville reaksjonene vært nøyaktig de samme, bare fra motsatte personer. Også her på HFS; Panteren, fela og andre røde ville hevet seg over det umiddelbart mens de med sympatier på den motsatte siden ville avfeid det som en bagatell (som det jo er). Politikk er snart like hjernedødt som en fotballkamp, "mitt lag er bedre enn ditt" osv.
    Nok et forutsigbart innlegg fra slubberten...
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    24.290
    Antall liker
    18.680
    Torget vurderinger
    2
    Janet Sadik-Khan fikk ansvaret for omlegging i New York, og har noen gode refleksjoner omkring hva som skjedde der, spesielt når det gjaldt omsetningsøkning for handelsstanden. Det var naturligvis hauger av dommedagsprofeter.

    Times Square - før&etter innsatsen fra teamet hun ledet.

    12063860_10153034857601008_4290665309219772224_n-1.jpg

    Jeg er så gammel at jeg husker jeg som gutt satt i min fars bil og ventet på at togene skulle dure seg over Rådhusplassen, når de skulle til og fra verkstedene på Aker Brygge ...

    Sadik-Khan om innsatsen i NY.

    [video]https://www.ted.com/talks/janette_sadik_khan_new_york_s_streets_not_so_mean_ any_more[/video]
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.311
    Antall liker
    7.425
    Torget vurderinger
    4
    Det hadde vært grusomt kjedelig med politikk dersom ikke Solvik-Olsen skulle kunne ta Lan sin lissepasning på volly'en og klinke den i hjørnet til allmenn underholdning. De trenger dog ikke lage en høring om det i den nye byREGJERINGEN.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
    Fordi trafikkmengden uansett vil avta enormt siden vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig.
    Selvsagt vil traffikken avta enormt selv om det er fritt frem for drosjene, men det er jo ingen grunn til å gi nettopp drosjene disp. Folk flest heter heller ikke Norvald eller er eksakt 1,92m høye.

    Grunnen til at vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig er at det koster. Skal man knytte biltransportdispensasjonen til betalingsvilje og -evne (hvilket er en kjempeide) kan man innføre en svinedyr indre bomring. 300,- per passering eller noe. Å la drosjene få betalingen for tilgangen til en offentlig, begrenset ressurs (sentrumsvei) er en meningsløs ide.
    Konsekvensen av et bilfritt sentrum blir selvsagt at næringsliv og kontorvirksomhet trekkes ut av sentrum, og at sentrum i større grad blir dominert av restauranter, hoteller, utesteder og andre fritidsarenaer. Og det er også den mest naturlige settingen for de fleste å ta drosje, folk tar primært drosje når de er ute på byen eller til og fra hotell. Derfor finner jeg det logisk at drosjer (og varetransport) får dispensasjon.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.170
    Antall liker
    10.909
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
    Fordi trafikkmengden uansett vil avta enormt siden vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig.
    Selvsagt vil traffikken avta enormt selv om det er fritt frem for drosjene, men det er jo ingen grunn til å gi nettopp drosjene disp. Folk flest heter heller ikke Norvald eller er eksakt 1,92m høye.

    Grunnen til at vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig er at det koster. Skal man knytte biltransportdispensasjonen til betalingsvilje og -evne (hvilket er en kjempeide) kan man innføre en svinedyr indre bomring. 300,- per passering eller noe. Å la drosjene få betalingen for tilgangen til en offentlig, begrenset ressurs (sentrumsvei) er en meningsløs ide.
    Det er bare å søke drosjeløyve og ansette privatsjåfør så kommer man frem overalt.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    @erato: Man skal ikke se bort fra at en og annen miliardær kommer til å gjøre nettopp det, eller kanskje heller leie inn en fast bil med sjåfør.

    @Slubbert: Jeg har alltid hatt problemer med naturlighetsbegrepet, men jeg er enig i at folk flest i Oslo først og fremst tar taxi til og fra restaurant o.l. Nå er ikke dette en naturtilstand, men et resultat av tradisjon, regler, økonomi, promillelovgiving etc. Andre steder i verden er det høyst unaturlig å ta taxi til og fra "meeting for drinks". Om taxitransport innenfor Ring1 forbys vil man om få år ikke synes at det er så naturlig med den type taxitransport lenger. De rødgrønne i ByRegjæringa bør svette litt over å stenge gatene, men ikke for folk som har råd til taxi, det er liksom ikke slikt de skal gå inn for. Selv gremmes jeg over gratis-privatiseringen av ressursrenta. Priviligert tilgang til sentrumsveier helt uten kø er en felleseid ressurs som det er håpløst at parasitt- og bandittnæringen skal få tildelt.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Mulig jeg er litt over snitt 'fit'? Men Ring 1 er da ikke større enn at de fleste skulle klare å oppsøke en taxiholdeplass langs ytterkanten av det bilfrie området? Er man av en eller annen årsak ute av stand til det, så bør man vel kunne få dispensasjon til privatbilismen som trengs?

    Ellers håper jeg dette i det minste gjennomføres stegvis, og at man vurderer forløpende om bilfrigrensen nærmer seg smertegrensen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.599
    Antall liker
    10.873
    Sted
    Trondheim
    Gågater i byer er bare positivt. Det samme med områder med begrenset biltilgang. Om området innenfor Ring 1 er for stort aner jeg ikke. Times Square er jo et eksempel på at et begrenset område/gågate fungerer, men trafikken går jo på 7th. ave., W. 47th og W46th street, så så veldig langt unna er jo ikke bilene da. Det er vel ikke lenger mellom de to gatene enn det er mellom Kongens gate og Dronningens gate i Trondheim. Her fungerer Nordre gate utmerket som gågate, men hvis man hadde stengt av hele midtbyen (fra Domkirka ned til Fjordgata, og Prinsens gate til Kjøpmannsgata) er jeg ikke sikker på at det ville fungert like bra.

    Området innenfor Ring 1 i Oslo er jo ikke så veldig stort. Å komme seg rundt der til fots eller med trikk/buss er definitivt overkommelig, men det reduserer jo muligheten for å få med seg større ting, så en del butikker som selger mer romstore og tunge ting må kanskje flytte litt på seg. At det gis dispensasjon for Taxi inn i et slikt område regner jeg som selvsagt.
     
    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Kravet om bilfritt sentrum er vel ikke noe MDG har regnet seg frem til at er en god miljøsak? Som Slubbert skriver så fører det vel til flytting av bilavhengig arbeidsliv, næringsliv og handel til utenfor Ring1, så kan folk få kjøre bil rundt et par kvadratkilometer konvertert bykjerne i stedet. Visjonen om et bilfritt sentrum minner om prospekter på boligprosjekter som gjerne heter "Resort" eller "Panorama", der damene har sommerkjoler og kurv på styret, og solen alltid skinner.

    På den positive siden har jeg for egen del ikke hatt bilen innenfor Ring1 i år, så jeg står det nok over. Og så er det koselig å være med på å redde miljøet da!
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Noen må kjøre innenfor de bilfrie sonene uansett, det være seg taxi, utrykningskjøretøy, hente og bringe tjenester, varetransport og annet. Hvordan er det tenkt å løses? Hvem skal passe på dette?
    Hva om man trenger ny sofa og skal selge noe? Hvem skal sjekke hvem som har lov og ikke?
    Hvor skal de som kommer utenfra Oslo parkere? Det er ikke flust med parkeringsplasser heller.
    Jeg skjønner ikke helt at dette er gjennomførbart.

    At enkelte gater/områder stenges og at man lager flere gågater og lignende må være greit, men det må være litt mere tankegang bak dette.

    Hva med å begynne med offentlig transport?
    Pris, tilgjenglighet og kvalitet på dette vil ha stor betydning for hvor mye og ofte man bruker offentlig transport.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.706
    Antall liker
    8.110
    Torget vurderinger
    0
    Om det blir bilfritt sentrum må det selvsagt gis dispensasjon for bevegelseshemmede og varelevering, kanskje også for fastboende, men hvorfor skal drosjene få kjøre i sentrum? Hvorfor skal man få ta personbil fra dør til dør om man har betalt sjåfør?
    Fordi trafikkmengden uansett vil avta enormt siden vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig.
    Selvsagt vil traffikken avta enormt selv om det er fritt frem for drosjene, men det er jo ingen grunn til å gi nettopp drosjene disp. Folk flest heter heller ikke Norvald eller er eksakt 1,92m høye.

    Grunnen til at vanlige folk ikke tar drosje flere ganger daglig er at det koster. Skal man knytte biltransportdispensasjonen til betalingsvilje og -evne (hvilket er en kjempeide) kan man innføre en svinedyr indre bomring. 300,- per passering eller noe. Å la drosjene få betalingen for tilgangen til en offentlig, begrenset ressurs (sentrumsvei) er en meningsløs ide.
    Det er bare å søke drosjeløyve og ansette privatsjåfør så kommer man frem overalt.
    O'Leary.jpg
    Slik som han her?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.311
    Antall liker
    7.425
    Torget vurderinger
    4
    Mangler bare en D i taxinummeret så er der standsmessig for den nye grønne mindretallsadelen.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.456
    Antall liker
    6.873
    Rasmus burde jo kjørt henne til det utestedet, så hadde det ikke blitt så mye styr.

    Rasmus.jpg
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    2.371
    Antall liker
    1.632
    Torget vurderinger
    2
    Khamshajiny Gunaratnam - varaordføreren i Oslo trodde at Politiets Utlendingsdirektorat var et utested

    Varaordfører.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn