sammy
Overivrig entusiast
Hei, jeg gjorde et kjøp hos Oslo hifisenter for en uke siden og det ble foretatt via telefonen. Varen ble henta og betalt i butikken. Har jeg samme angreretten som om jeg hadde kjøpt via nettbutikken dems? Takk for svar
ikke se på det som et surt eple, men erfaring. Erfaring kommer i mange varianter, og i ditt tilfelle er det kun snakk om penger for å få noe du begjærer enda mer! Vær fornøyd med at OHFC gjør opp med deg slik de gjør: en vrien selger hadde vendt sin kolde skulder til - men slik er ikke OHFC (atter: slik jeg kjenner dem - etterrettelige, fair) men også de må skule hen til bunnlinjen!Om kompensasjon er en vanlig praksis, så skal jeg ikke prøve å snike meg unna. Har bare ikke kjøpt så dyre høyttalere før, hehe. Må bare bite i det sure eplet og betale det da.
If you have to ask, osvMå bare kjøpe nytt hus for å få plass til disse hornene. Hva er prisen for et par sånne?
Søte små-rakkere det der..If you have to ask, osvMå bare kjøpe nytt hus for å få plass til disse hornene. Hva er prisen for et par sånne?
hornene er av typen Magico Ultimate mkIII - og jeg tror prisen nå er innpå 4 store Røkke-tiere. Minst.
Pakk ut høyttalerene og spill musikk. Det er ingen verdens grunn til at du skal kunne heve kjøpet. Syns det er veldig rart at du i det hele tatt ringer til OHC og foreslår dette.Ny oppdatering i denne saken. Jeg fikk byttet mine kef r500 til kef r700 mot en liten kompensasjon til OHC. Men problemet startet her, det første paret hadde lakk skade. Tok bilde og sendte dem til OHC. De tok kontakt med distributøren og jeg fikk et nytt par r700. Etter å ha åpnet det nye paret la meg merke til lakk skade igjen. Denne gangen tok jeg direkte kontakt med distributøren. De ga meg kjempe service og sendte enda et par R700 til meg.
I løpet av 2 uker har 3 par r700 vært innom meg. Det tredje paret har jeg ennå ikke åpnet opp, siden jeg har mista litt troen på Kef. Jeg ringte til OHC og sa at jeg ville heve kjøpet på grunn av det som hendt i det siste. Men de ville ikke ha det nye paret tilbake. Sa at de ikke kunne ha både r500(det paret jeg bytta mot r700 og har betalt kompensajosn for) og det nye uåpnet r700 på lager.
Jeg søker råd nå, hva bør/kan jeg gjøre videre?
Når problemet oppstår gjentatte ganger, så blir man lei til slutt. Jeg skjønner at det kan være noe galt med batchen jeg har fått, men jeg har gjort mitt. Jeg har pakket opp 2 par r700, spilt dem inn med god tro og til slutt funnet noe galt med dem. Den tredje gangen har jeg ikke lenger lyst til å åpne pakka. Har du forståelse for det?Pakk ut høyttalerene og spill musikk. Det er ingen verdens grunn til at du skal kunne heve kjøpet. Syns det er veldig rart at du i det hele tatt ringer til OHC og foreslår dette.
Ok, du kjenner ikke til angrerettloven, kjøpsloven og ønsker å heve et kjøp uten å ha rettighetene på din side.Når problemet oppstår gjentatte ganger, så blir man lei til slutt. Jeg skjønner at det kan være noe galt med batchen jeg har fått, men jeg har gjort mitt. Jeg har pakket opp 2 par r700, spilt dem inn med god tro og til slutt funnet noe galt med dem. Den tredje gangen har jeg ikke lenger lyst til å åpne pakka. Har du forståelse for det?Pakk ut høyttalerene og spill musikk. Det er ingen verdens grunn til at du skal kunne heve kjøpet. Syns det er veldig rart at du i det hele tatt ringer til OHC og foreslår dette.
Når problemet oppstår gjentatte ganger, så blir man lei til slutt. Jeg skjønner at det kan være noe galt med batchen jeg har fått, men jeg har gjort mitt. Jeg har pakket opp 2 par r700, spilt dem inn med god tro og til slutt funnet noe galt med dem. Den tredje gangen har jeg ikke lenger lyst til å åpne pakka. Har du forståelse for det?Pakk ut høyttalerene og spill musikk. Det er ingen verdens grunn til at du skal kunne heve kjøpet. Syns det er veldig rart at du i det hele tatt ringer til OHC og foreslår dette.
Dokumenter gjerne med bildeTör jeg spörre hvor stor den lakk skaden er ?
Det er lov om forbrukerkjøp som regulerer kjøp og salg mellom næringsdrivende og forbrukere på varer av den typen du står overfor.I løpet av 2 uker har 3 par r700 vært innom meg. Det tredje paret har jeg ennå ikke åpnet opp, siden jeg har mista litt troen på Kef. Jeg ringte til OHC og sa at jeg ville heve kjøpet på grunn av det som hendt i det siste. Men de ville ikke ha det nye paret tilbake. Sa at de ikke kunne ha både r500(det paret jeg bytta mot r700 og har betalt kompensajosn for) og det nye uåpnet r700 på lager.
Jeg søker råd nå, hva bør/kan jeg gjøre videre?
Jeg tror lakk defekt kommer ikke til å skje 3 ganger etter hverandre. Jeg har allerede vært kjempe uheldig, og hvis det skulle skje igjen, da vet jeg seriøst ikke hva som skjer. Dessuten har jeg allerede kjøpt nye høyttalere. Derfor vil jeg vil ikke åpne dem. Lettere å selge et par nye uåpna høyttalere, enn et par som har vært åpnet.Når du har vært igjennom tre - 3 tilfeller så kan du heve kjøpet.