Hjelp ! jeg har en dodo, riktignok ikke en dodo fra Wolfsburg men fra Poissy.Tviler litt på at andre har jukset som VW. Men tipper likevel at diesel for personbiler er død som en dodo når alle tall kommer på bordet.
Problemet er at imaget med diesel vil hefte, og politisk korrekte politikere vil begynne å hate dieselen like mye som de elsket den for noen år siden.Hjelp ! jeg har en dodo, riktignok ikke en dodo fra Wolfsburg men fra Poissy.Tviler litt på at andre har jukset som VW. Men tipper likevel at diesel for personbiler er død som en dodo når alle tall kommer på bordet.![]()
Trolig også manko på biler.Selv i USA hadde det antagelig blitt manko på advokater i en periode.
Det er vel endel arbeidsledige advokater etter denne saken. http://www.ft.com/cms/s/0/10904820-5d44-11e5-a28b-50226830d644.html#axzz3rIyDZFBJTrolig også manko på biler.Selv i USA hadde det antagelig blitt manko på advokater i en periode.
VW says CO2 cheats affect more petrol engines than previously disclosed | ReutersIn a statement published on Friday after European business hours, the carmaker said it had also identified "implausible CO2 levels" in current petrol models such as the 1.0 liter Seat Ibiza, the 1.2 liter VW Jetta and the 2.0 liter VW Passat.
Some 24 models with petrol engines out of a total 130 VW group vehicles were listed in the attachment on Friday.
Hvor finnes disse opplysningene henne?Ja, det grynter bak hver busk.
Det er overmodent med en opprydding når en bybuss eller et vogntog slipper ut mye mindre lokalforurensning enn en personbil. Da har noen sovet i timen og ikke hørt gryntingen utenfor vinduene som vender mot skogen.
CO2 ja, men ikke Nox (tydeligvis) hvis de har urea-anlegg. Slik jeg har oppfattet det.Hvor finnes disse opplysningene henne?Ja, det grynter bak hver busk.
Det er overmodent med en opprydding når en bybuss eller et vogntog slipper ut mye mindre lokalforurensning enn en personbil. Da har noen sovet i timen og ikke hørt gryntingen utenfor vinduene som vender mot skogen.
Alle tunge kjøretøy med fossilt drivstoff slipper da ut mer pr kjørte km, enn lette kjøretøy ?
Finnes det miljømessige ulemper med urea?CO2 ja, men ikke Nox (tydeligvis) hvis de har urea-anlegg. Slik jeg har oppfattet det.Hvor finnes disse opplysningene henne?Ja, det grynter bak hver busk.
Det er overmodent med en opprydding når en bybuss eller et vogntog slipper ut mye mindre lokalforurensning enn en personbil. Da har noen sovet i timen og ikke hørt gryntingen utenfor vinduene som vender mot skogen.
Alle tunge kjøretøy med fossilt drivstoff slipper da ut mer pr kjørte km, enn lette kjøretøy ?
Slik jeg har skjønt det øker CO2 utslipp.Finnes det miljømessige ulemper med urea?CO2 ja, men ikke Nox (tydeligvis) hvis de har urea-anlegg. Slik jeg har oppfattet det.Hvor finnes disse opplysningene henne?Ja, det grynter bak hver busk.
Det er overmodent med en opprydding når en bybuss eller et vogntog slipper ut mye mindre lokalforurensning enn en personbil. Da har noen sovet i timen og ikke hørt gryntingen utenfor vinduene som vender mot skogen.
Alle tunge kjøretøy med fossilt drivstoff slipper da ut mer pr kjørte km, enn lette kjøretøy ?
Eller flytter vi bare problemet...?
Jeg brukte noe som heter google.Hvor finnes disse opplysningene henne?Ja, det grynter bak hver busk.
Det er overmodent med en opprydding når en bybuss eller et vogntog slipper ut mye mindre lokalforurensning enn en personbil. Da har noen sovet i timen og ikke hørt gryntingen utenfor vinduene som vender mot skogen.
Alle tunge kjøretøy med fossilt drivstoff slipper da ut mer pr kjørte km, enn lette kjøretøy ?
Fra Euro 5 til Euro 6 er CO2 utslippet og drivstoffforbruket tilnærmet uendret mens man har fått kraftig reduksjon i nox på de beste motorene, f.eks volvo sin nye Euro6 540. Dette har ikke vært tilfellet tidligere, fra 4-5 så man mye høyere co2 utslipp samt høyere drivstofforbrukSlik jeg har skjønt det øker CO2 utslipp.Finnes det miljømessige ulemper med urea?CO2 ja, men ikke Nox (tydeligvis) hvis de har urea-anlegg. Slik jeg har oppfattet det.
Eller flytter vi bare problemet...?
Transportøkonomisk Institutt:Hvor finnes disse opplysningene henne?
Mer CO2 (fordi de forbruker mer drivstoff pr km), men ikke mer NOx eller partikler (fordi de har mer effektive motorer med bedre renseteknologi).Alle tunge kjøretøy med fossilt drivstoff slipper da ut mer pr kjørte km, enn lette kjøretøy ?
Og busser for personbiler.....I en verden hvor varer skal transporteres er nok lastebiler langt å foretrekke fremfor å fylle bagasjerommene på noen hundre privatbiler.
Ja, så lenge de er rimelig fulle. Husker jeg tok en stor, flott og moderne buss fra Narvik til Riksgrensen for å stå på ski. Var tre passasjerer hver vei. Hadde vi ikke tatt turen opp for å stå på ski den dagen ville bussen kjørt tom på de avgangene.Og busser for personbiler.....I en verden hvor varer skal transporteres er nok lastebiler langt å foretrekke fremfor å fylle bagasjerommene på noen hundre privatbiler.
Det tar sikkert ikke lang tid for de nei, men hvis noen må kjøre 3 timer hver vei så tar det litt tid for eieren..Tja Teslas sak er enkel. Se om bilbeltet er montert riktig (hvilket det nesten garantert er) om ikke, monter det riktig. Tar neppe mange minuttene pr bil.
De får være glade for at de ikke har solgt så mange for en gang skyld.