Må ikke spille høyt selvom en har store høyttalere. Modell K er den høytaleren jeg fant mest blodfattig av Snell sine ting. Tilogmed modell M var mer gøyal. Men uansett er det lite high end med snell. Enda jeg er veldig glad i merket.
Da ikke den var blodfattig. Bare kjedelig ifht alternativ. Og du har såklart helt rett.Nå må dere huske på at elektronikk og rom også spiller inn. Jeg synes ikke AN-K er blodfattig, men legger til at jeg ikke har hørt Snell sin versjon.
Artigkar fra stussligstuguen du.. Ikke alle som gidder DSP osv. Enhver må få gjøre det en finner best. Selvom du synes det er "subjektivt tøys"..skjønner ikke greia med audionote og snell, enkle 2veis høyttalere man lett kan overgå med hyllevare elementer og en dsp. audionote har helt latterlige priser, og oppgir ikke delefrekvens engang, med 8" woofere og domer mindre enn normalt. hvor moderne budsjettsvarer vil ha klare fordeler off-axis,. brede baffler med refleksjoner/farging osv. bare subjektivt tøys imo.
Godt å vite hvor en skal henvende seg for å få vite standarder for høyttalere ala 2016.teknologien er tidlig 90tallet at best. toppmodellen koster over en halv million og grenser til svindel gitt den enkle bestykningen.
hva anmeldere syns er for meg revnende likegyldig, designet er middelmådig med dagens standard.
Som jeg nevner tidligere i tråden; jeg har testet ut Exite12 i rommet før. Den kjedeligste høyttaleren jeg har hatt i rommet... Vet at X14 og X18 er videreutviklinger og sikkert en forbedring, men det er liksom ikke fristende å teste Dynaudio igjen da det var slik en krasj ift mine preferanser sist...
Ok men finnes jo mange bra stativ høyttalere der ute selv kunne jeg tenkt meg og høre monitor gold 100 oppe på mitt lytterom , samme med sonus faber venere 2.0 har hørt di i butikken og begge har sin spille stil , favoritten for meg ble italiensk i butikken når jeg hørte dem. Martin logan har også kommet med stativ høyttalere og denne motion serien har fått gode omtaler rundt om.Som jeg nevner tidligere i tråden; jeg har testet ut Exite12 i rommet før. Den kjedeligste høyttaleren jeg har hatt i rommet... Vet at X14 og X18 er videreutviklinger og sikkert en forbedring, men det er liksom ikke fristende å teste Dynaudio igjen da det var slik en krasj ift mine preferanser sist...
M
Er noen av disse LETTDREVET?Ok men finnes jo mange bra stativ høyttalere der ute selv kunne jeg tenkt meg og høre monitor gold 100 oppe på mitt lytterom , samme med sonus faber venere 2.0 har hørt di i butikken og begge har sin spille stil , favoritten for meg ble italiensk i butikken når jeg hørte dem. Martin logan har også kommet med stativ høyttalere og denne motion serien har fått gode omtaler rundt om.Som jeg nevner tidligere i tråden; jeg har testet ut Exite12 i rommet før. Den kjedeligste høyttaleren jeg har hatt i rommet... Vet at X14 og X18 er videreutviklinger og sikkert en forbedring, men det er liksom ikke fristende å teste Dynaudio igjen da det var slik en krasj ift mine preferanser sist...
M
Imagine
Blir nok i største laget ja..En virkelig lettdreven stativhøyttaler innebærer store elementet (evt. delvis hornladet) og at den ikke er presset til å spille mest mulig dypbass da det vil gå utover følsomheten.
Her er en med følsomhet på 97 db. Kanskje litt større enn hva trådstarter så for seg.
Vis vedlegget 381473
Ta også med Utopia Micro BE som man kan få brukt.Jeg bruker Focal Electra 1008be sammen med en EL34 forsterker og de er betydelig lettere å drive enn XTZ.99.26mk II. Focalene er på 8 Ohm 89db og XTZene er på 6ohm 89db. Med Focalene svinger ikke effektmeteet like mye som XTZ.
Jeg ville seriøst vurdert Focal. Alle disse er på 8ohm / 89db
Aria 906 kr 9.299,-
Electra 1008be kr 41.799,-
Sopra N1 kr 89.995,-
mvh.Terje
Merlin er helt sikkert bra.Hei sundkoien,
her et sted skrev Kondis et innlegg som ingen har hittil lagt merke til?!?!
Merlin TSM-MM er mitt forslag også. Letdreven er den ikke, men med 55W klarer seg forsterkeren din uten problemer.
Jeg har samme forsterker som deg og jeg kjører siste 8 år på Merlin TSM-MM og det er ikke noe snakk om å byte på noe der.
En venn av meg som kjører Martin Logan høyttalere sier at det han hørte hos meg er nærmeste lyden som ligner på elektrostater. Det tok jeg som kompliment. ;-)
Har vært i markedet for denne type stativhøyttalere i flere år. Jeg synes det er mye dårlige produkter på markedet, og noen bra.
I min jakt har jeg fokusert på produkter som har spilleglede, dynamikk og klarhet. Det er to høyttalere som virkelig har satt sine spor, og det er PMC Twenty 22 og Dali Rubicon 2(som jeg bruker nå). På messa i Munchen nylig viste PMC sine nye Twentyfive-serie. Modell 1 og 2 var svært gode. Bør sjekkes ut. Forøvrig blir jeg altid imponert over høyttalerne fra totem på disse messene. Veldig bra, men ofte litt tungdrevne saker. Hadde jeg hatt råd hadde jeg eid Totem Elements i dag... Ren magi!
Harbeth har en herlig mellomtone og "tilstedeværelse".Har du sjekket ut Harbeth? Impedanskurvene på alle Harbeth-høyttalerne er lett håndterbare for de fleste forsterkere. Du trenger ikke bøtter med watt med mindre du skal spille øredøvende. Harbeth UK - High quality loudspeakers made in England
Det må være resten af dit udstyr der noget galt med!Som jeg nevner tidligere i tråden; jeg har testet ut Exite12 i rommet før. Den kjedeligste høyttaleren jeg har hatt i rommet... Vet at X14 og X18 er videreutviklinger og sikkert en forbedring, men det er liksom ikke fristende å teste Dynaudio igjen da det var slik en krasj ift mine preferanser sist...
M
Det er en rigtig fin højttaler til prisen jeg syntes bare den har en for boostet basAv alle høytalere som er nevnt her så misstenker jeg Buchardt audio sine s300 må være meget artige.. de står på min shortlist nå i valget på nye talere... buchardt mener de passer godt i rom opp til 60kvm..
Tror ikke det...Det må være resten af dit udstyr der noget galt med!Som jeg nevner tidligere i tråden; jeg har testet ut Exite12 i rommet før. Den kjedeligste høyttaleren jeg har hatt i rommet... Vet at X14 og X18 er videreutviklinger og sikkert en forbedring, men det er liksom ikke fristende å teste Dynaudio igjen da det var slik en krasj ift mine preferanser sist...
M
Syns det blir en smule spesielt at du velger å legge fram forslag på den mest tungdrevne høyttaleren fra hele 80-tallet! :/Vis vedlegget 381644
..... Legger ut et forslag på denne klassikeren: Celestion SL6Si. Utgått av produksjon for lenge siden, men fortjener allikevel å bli nevnt. Mange her vet sikkert hva jeg snakker om.
Det er en kar borte i England som har satt i gang å puste nytt liv i disse med diverse restaureringer. Dere kan selv lese på nettsiden for å finne ut : Celestion 100, Celestion 300, SL6, SL6S, SL6Si, SL600, SL700, SL12Si and DL4 SpeakersRepairs, Sales and Refurbishing - Celestion SL6, SL6S & SL6Si, SL12Si Speakers
Fant ikke impedance chart på denne, men på etterfølgeren Celestion 100. Vet tilfeldigvis at impedans er like ideell på forgjengeren Celestion SL6Si : Celestion 100 loudspeaker Measurements | Stereophile.com
Dig_it_all
De Jamoene hadde 4Ohms Z, kanskje det gir litt ekstra følsomhet ?Dessverre mye som oppgis av produsenter som ikke er korrekt. Det er vel det som kalles markedsføring?
Jamo Concert 8 ser ut til å bruke SEAS Excel 6.5". Da snakker vi om maks følsomhet på 86 dB. Det er alt annet enn lettdrevent.
Ja. En 4 ohm driver gir litt høyere følsomhet. Vil tippe at man ender på maks 88-89 dB totalt sett.De Jamoene hadde 4Ohms Z, kanskje det gir litt ekstra følsomhet ?Dessverre mye som oppgis av produsenter som ikke er korrekt. Det er vel det som kalles markedsføring?
Jamo Concert 8 ser ut til å bruke SEAS Excel 6.5". Da snakker vi om maks følsomhet på 86 dB. Det er alt annet enn lettdrevent.