1. Og framføringen vil bli bedre med en "ikke korrekt" avspilling?
2. Noe med en filt matte for eksempel?
3. Hvis der er spillere der ute som kan gjøre dårlige fremføringer gode, så er jeg interessert.
4. Ellers er jeg godt fornøyd med å ha gått veien mot en så naturlig gjengivelse som mulig - naturlig vurdert opp mot lyden av kjente akustiske instrumenter slik jeg hører det.
5. Det som kanskje har overrasket meg mest etter hvert er hvor bra de fleste innspillinger faktisk lyder, spesielt de fra før "re-masteringens" tidsalder ('60 -'70 tallet først og fremst, men også en del fra '80 og '90 tallet).
6. Mine valg har vært basert på litt erfaring - jeg hadde en Linn bla annet med filt matte i ungdommen - en god del på anmeldelser, men også et forsøk på å forstå fysikken bak vinyl avspilling, og jeg klarer bare ikke forstå begrunnelsen for filt matter.
Med mindre det da gjør dårlige framføringer av Appassionata gode... det ville selvsagt slå alt ----???
For meg blir filt matte bare et opplagt symptom på enten feil design eller design kompromisser som er så alvorlige at jeg i hvert fall vill styrt langt unna.
Filt matte spiller tilhengerne kan jo forklare hva alle produsentene i USA, Japan, Tyskland, eller SME, Avid, Nottingham som tydeligvis har en annen filosofi - platen godt koblet til et hardt, ikke ettergivende underlag - og andre ikke har forstått...
7. Så for å svare tråd tittelen, jeg ville opplagt valgt Gyrodec'en av de to. Den ser ut som en kompetent designet spiller som i tillegg til mangel på filt matte, har innebygget avkobling fra underlaget, noe som er helt nødvending. Får en det ikke av spilleren må en sørge for det selv.
8. Rega ser jeg som en typisk engelsk anomali.
9. Om noen er interessert i hva jeg spiller på for tiden, så finner en det her
http://www.hifisentralen.no/forumet...n-sota-millenia-med-en-triplanar-vii-arm.html
og her
http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/16538-en-sota-cosmos-med-et2-arm.html