Rundbrenner eller kabelbrenner - hva foretrekkes?Siden jeg heter Vidar regner jeg med at jeg kan brenne inn kablene selv kostnadsfritt.
Har du kjøpt kablene på et geografisk mytebefengt sted.Tar opp igjen denne tråden.
Jeg har nettopp kjøpt et par brukte signalkabler til en relativt rimelig penge. Opprinnelig pris diverse k. Jeg kjøpte dem fordi jeg trodde jeg kjente kabeltypen, idet jeg har to par fra tidligere som låter prima, et par XLR og et par RCA.
De jeg kjøpte ser helt identiske ut, og med samme typebetegnelse. Lyden derimot: Brukbar, men i mine ører mer ullen, lukket og unyansert.
Jeg regner med at identiske kabler skal låte likt. Mao må disse kablene ha ligget lenge hos selger (tror de har det) og må brennes inn på nytt!?
Noen andre som har erfart at to par identiske kabler låter hørbart forskjellig?
Tar opp igjen denne tråden.
Jeg har nettopp kjøpt et par brukte signalkabler til en relativt rimelig penge. Opprinnelig pris diverse k. Jeg kjøpte dem fordi jeg trodde jeg kjente kabeltypen, idet jeg har to par fra tidligere som låter prima, et par XLR og et par RCA.
De jeg kjøpte ser helt identiske ut, og med samme typebetegnelse. Lyden derimot: Brukbar, men i mine ører mer ullen, lukket og unyansert.
Jeg regner med at identiske kabler skal låte likt. Mao må disse kablene ha ligget lenge hos selger (tror de har det) og må brennes inn på nytt!?
Noen andre som har erfart at to par identiske kabler låter hørbart forskjellig?
Mest konstruktive innlegg så langt. Får prøve litt rens.Tar opp igjen denne tråden.
Jeg har nettopp kjøpt et par brukte signalkabler til en relativt rimelig penge. Opprinnelig pris diverse k. Jeg kjøpte dem fordi jeg trodde jeg kjente kabeltypen, idet jeg har to par fra tidligere som låter prima, et par XLR og et par RCA.
De jeg kjøpte ser helt identiske ut, og med samme typebetegnelse. Lyden derimot: Brukbar, men i mine ører mer ullen, lukket og unyansert.
Jeg regner med at identiske kabler skal låte likt. Mao må disse kablene ha ligget lenge hos selger (tror de har det) og må brennes inn på nytt!?
Noen andre som har erfart at to par identiske kabler låter hørbart forskjellig?
Har samme erfaring.Kjøpte ett par signalkabler brukt.Ble skuffet,ullen,lukket og unyansert som du sier.
Men en omgang med DoxIT forandret dette.Kontakter bør renses en gang i året.
For nokre år sidan skulle eg gjere ein kabeltest mellom ei rekkje kablar. Då fekk eg beskjed om uilke faktorar som det måtte takast omsyn til.
Kablane måtte spelast inn nokre dagar, og vere tilslutta så lenge at dei fekk stabiliert seg. Dessutan måtte dei snuast rette vegen.
Eg prøvde så godt eg kunne å ta omsyn til slike ting, men det synte seg å vere svært vanskeleg å samanlikne kablane på denne måten. Eg enda opp med monolytting og ulike kablar til høgre og venstre kanal, men trass alt er det faktorar mellom høgre og venstre side av lytterommet som gjer at heller ikkje dette vart skikkeleg samanlikning av sjølve kablane.
Det enda likevel med nokre konklusjonar og skilnadar. Men seinare har eg opplevd at faktorar som kabellengd, og ikkje minst kvar kabelen er plassert (kva andre kablar han ligg saman med, og korleis leidningane kryssar kvarandre) har større lydleg innverknad enn kablane i seg sjølv.
Dette med kablar er svært uoversikteleg. Eg trur dei fleste er i stand til å registrere skilnad på kabel, men det er svært sjeldan dramatiske endringar ved kabelskift, så investeringar i kabel er oftast ikkje kostnadseffektivt. Og det er ein skikkeleg ormegard å orientere seg i når ein skal gjere seg opp meining om kva som er "best", sjølv om det kan registrerast skilnadar ved A/B-samanlikningar. Desutan er det ikkje å stikke under ein stol at det er mykje svada og vedundermedesinekvakksalveri på feltet. Få relevante faktorar kan målast, slik at produktutviklinga må skje på andre måtar, og eg har inntrykk av at mange famlar i blinde. Kor mange produsentar har gjort forsøk med å samanlikne kablar der ein faktor endrast, medan dei andre er konstante? Er kabelen massiv? Fletta? Tjukkleik? Koparkvalitet? Andre metall? Avstand mellom leiarane? Ulikt isolasjonsmateriale? Er faktorar som verkar inn mellom signalkjelde og forsterkar relevante når vi kjem til høgtalarkablane eller nettleidninga? Er det endringar i laupet av dagen?
Når dette overveldar oss, er det lettast å falle attende til tru, sterke meiningar og slikt som mest av alt liknar på religion....
Tar opp igjen denne tråden.
Jeg har nettopp kjøpt et par brukte signalkabler til en relativt rimelig penge. Opprinnelig pris diverse k. Jeg kjøpte dem fordi jeg trodde jeg kjente kabeltypen, idet jeg har to par fra tidligere som låter prima, et par XLR og et par RCA.
De jeg kjøpte ser helt identiske ut, og med samme typebetegnelse. Lyden derimot: Brukbar, men i mine ører mer ullen, lukket og unyansert.
Jeg regner med at identiske kabler skal låte likt. Mao må disse kablene ha ligget lenge hos selger (tror de har det) og må brennes inn på nytt!?
Noen andre som har erfart at to par identiske kabler låter hørbart forskjellig?
Har samme erfaring.Kjøpte ett par signalkabler brukt.Ble skuffet,ullen,lukket og unyansert som du sier.
Men en omgang med DoxIT forandret dette.Kontakter bør renses en gang i året.
Bytt ut "hva" med "hvem" og "døra" med "hifilyden", så blir svaret KABELENTUSIASTENE.klokka ?
Svigermor.....Arve, du har nettopp skissert en flerfaktormodell hvor antallet faktorer er ukjent og spesifikasjonen av potensielt relevante faktorer er uklar.
Så kommer dagens vits:
Hva er det som går og går og aldri kommer til døra?
For nokre år sidan skulle eg gjere ein kabeltest mellom ei rekkje kablar. Då fekk eg beskjed om uilke faktorar som det måtte takast omsyn til.
Kablane måtte spelast inn nokre dagar, og vere tilslutta så lenge at dei fekk stabiliert seg. Dessutan måtte dei snuast rette vegen.
Eg prøvde så godt eg kunne å ta omsyn til slike ting, men det synte seg å vere svært vanskeleg å samanlikne kablane på denne måten. Eg enda opp med monolytting og ulike kablar til høgre og venstre kanal, men trass alt er det faktorar mellom høgre og venstre side av lytterommet som gjer at heller ikkje dette vart skikkeleg samanlikning av sjølve kablane.
Det enda likevel med nokre konklusjonar og skilnadar. Men seinare har eg opplevd at faktorar som kabellengd, og ikkje minst kvar kabelen er plassert (kva andre kablar han ligg saman med, og korleis leidningane kryssar kvarandre) har større lydleg innverknad enn kablane i seg sjølv.
Dette med kablar er svært uoversikteleg. Eg trur dei fleste er i stand til å registrere skilnad på kabel, men det er svært sjeldan dramatiske endringar ved kabelskift, så investeringar i kabel er oftast ikkje kostnadseffektivt. Og det er ein skikkeleg ormegard å orientere seg i når ein skal gjere seg opp meining om kva som er "best", sjølv om det kan registrerast skilnadar ved A/B-samanlikningar. Desutan er det ikkje å stikke under ein stol at det er mykje svada og vedundermedesinekvakksalveri på feltet. Få relevante faktorar kan målast, slik at produktutviklinga må skje på andre måtar, og eg har inntrykk av at mange famlar i blinde. Kor mange produsentar har gjort forsøk med å samanlikne kablar der ein faktor endrast, medan dei andre er konstante? Er kabelen massiv? Fletta? Tjukkleik? Koparkvalitet? Andre metall? Avstand mellom leiarane? Ulikt isolasjonsmateriale? Er faktorar som verkar inn mellom signalkjelde og forsterkar relevante når vi kjem til høgtalarkablane eller nettleidninga? Er det endringar i laupet av dagen?
Når dette overveldar oss, er det lettast å falle attende til tru, sterke meiningar og slikt som mest av alt liknar på religion....
Tilvenning er greit nok - man venner seg til det meste. Men her snakker vi om å høre forskjeller, og det er noe annet.Tilvenning til et lydbilde er en av de sterkeste psykoakustiske faktorene.
Her er du inne på noko essensielt. Når du høyrer skilnad, er det eit stykke att til å avgjere at det eine er betre enn det andre. Det er minst tre faktorar; det du er vant til, som Aurora er inne på. Men så har det med dine erfaringar å gjere. Det er ikkje så lenge sidan vi snakka om "japanarlyd" og "tyskarlyd" som spesielle klangideal. Dessutan er det viktig kva som spelar høgast, mest dynamisk og med mest bass.Tilvenning er greit nok - man venner seg til det meste. Men her snakker vi om å høre forskjeller, og det er noe annet.Tilvenning til et lydbilde er en av de sterkeste psykoakustiske faktorene.
HeiÅ ja, drep meg herre, men ikke med kabel. ved kabel debatt synes jeg det fremkommer mistenkelige vrangforestillinger, og mye rart, om effekt på lyden, men jeg ser noen er overbevist om dette. Jeg holder stand og tror ikke på noe, høyttaler er det vesentlige og helst så store som mulig mener jeg, blir mer konsert da
Jepp, trådene går - som mange har vært inne på utallige ganger - i ring. Forhåpentligvis til glede for nye lesere?Dette er jo nærmest utdebattert i andre tråder her inne.
Som tidligere sagt så mener jeg at dielektrikum-konstanten i ytterkappen endres til en mer stabil verdi under innbrenningsprosessen, som igjen betyr mindre kapasitans-kryp over tid.
Uttørring skjer altså raskere enn med vanlig bruk, enten kabelen er i bruk eller ei.
TOMMY JENVING OM INNBRENNING
Jeg synes Jenvings bemerkninger om innbrenning i dette intervjuet fra 1997 er interessante. Han påpeker at eventuell innbrenning (pga. kjemisk reaksjon) i så fall er en teknololgisk feil ("malfunction").
Inter.View to Tommy Jenving of Supra