Kan tenke meg det ja. Selv har jeg aldri prøvd mine Tower på noe annet enn MC501 blokkene.Jeg solgte nylig Gato 400w forsterkeren min, og kjører nå Tower på en Marantz SR7010 receiver. Tro meg..... Det er et hav av dynamikktap å kutte ut en skikkelig effektløsning. Hos meg er dette midlertidig til ny forsterker forhåpentligvis kommer i hus i løpet av uka.
Det handler ikke om hvor høyt man kan spille, men om hvilken dynamisk kontroll man har på høyttalerne på normalt lyttenivå. Men receiver mangler all bassdynamikk
Kan tenke meg det ja. Selv har jeg aldri prøvd mine Tower på noe annet enn MC501 blokkene.Jeg solgte nylig Gato 400w forsterkeren min, og kjører nå Tower på en Marantz SR7010 receiver. Tro meg..... Det er et hav av dynamikktap å kutte ut en skikkelig effektløsning. Hos meg er dette midlertidig til ny forsterker forhåpentligvis kommer i hus i løpet av uka.
Det handler ikke om hvor høyt man kan spille, men om hvilken dynamisk kontroll man har på høyttalerne på normalt lyttenivå. Men receiver mangler all bassdynamikk
Hvordan synes du dac og pre-delen klarer seg på SR7010 da ?
Så det vil være vesentlig bedre å bruke pre/effekt...?Har selv sr-7010 og den er vel ingen juvel av en pre i stereo, men hvor lista skal ligge er en annen sak������
For min egen del så blir det mest musikk via tidal hifi i atv2 eller alac fra itunes i mac air til atv2..Her kommer det an på hva man selv synes er godt nok. Pre i SR7010 er grei, men jeg liker ikke dacen. Da er den innebygde i min Auralic Aries mange hakk bedre.
En pre/effekt løsning av god kvalitet, eller en tilsvarende integrert spiller selvfølgelig bedre enn en ren receiverløsning. Man får dessverre ikke gull for gråstein, og jo mer man er villig til å koste på, jo mer kvalitet får man ut av sluttresultatet
Men om man snakker produkter innenfor 15-20 k er det generellt mye å hente på en prossessor kontra reciver som pre?Nei. 7010 er min første surroundløsning fra Marantz. Har tidligere bare brukt Yamaha og Denon
Hvilke forsterker(e) bruker du? Hva synes du om detaljer og oppløsning i diskant og mellomtone på tower kontra annet?Takk for besøket og tilbakemeldning Jonas og hyggelig at det falt i smak, Selv om høytalerene koster 1/4 del av hva de gjorde sist du var her (5 år siden?) er det enda mye morro for pengene syntes jeg.
Jeg vil si ja.Men om man snakker produkter innenfor 15-20 k er det generellt mye å hente på en prossessor kontra reciver som pre?Nei. 7010 er min første surroundløsning fra Marantz. Har tidligere bare brukt Yamaha og Denon
Jeg vil si ja.Men om man snakker produkter innenfor 15-20 k er det generellt mye å hente på en prossessor kontra reciver som pre?Nei. 7010 er min første surroundløsning fra Marantz. Har tidligere bare brukt Yamaha og Denon
Jeg gikk fra den største Yamaha receiveren(den gang) RX-A3020 og til CX-A5000 , og det var en markant oppgradering på alle vis.
Merket til og med at bassen fra subene ble strammere. Prosessoren er jo pre for effekttrinnet i subene også , så det er vel ikke så unaturlig. Samtidig så ble behovet for sub mindre , da det helt klart ble bedre bass fra frontene også.
Det andre jeg la veldig merke til var at musikken fikk mer go'klang på en måte. F.eks piano overtoner trillet ut i rommet på en annen måte - det hele ble mer levende liksom.
Vanskelig å fortelle andre om det er verdt det , for det medfører en betydelig ekstra kostnad. Men for min del var det uten tvil verdt det , og jeg kommer neppe til å bruke en vanlig receiver som pre til musikk mer. Enten blir det prosessor , eller egen stereo-pre
Har en Cary 7.125 og Marantz 8801, fungerer utmerket til film hos meg. Har ikke ett dedikert stereotrinn så har litt og gå på her før jeg er i mål. Det lille jeg har hørt i stereo igjennom nevnte oppsett er at disse høytalerene låter svært bra til prisen. Selvfølgelig er det forskjell fra mine Marten Bird til 190K når jeg eide de med fullt Cary oppsett (rør monoblokker 805 og pre) men til prisen hva AS går for vil de bli svært vanskelig å slå. Dette er ikke verdens beste høytalere men de sykt gode til prisen og på kinobiten og stereo er de flere hakk over mine gamle Dali Helicon MKII. Når det kommer til senteren der 70-80% av all info går igjennom vil jeg si det er dødt løp i lydkvalitet mellom min gamle Epicon senter og AS senteren, prisforskjellen er dog 30 lapper..Hvilke forsterker(e) bruker du? Hva synes du om detaljer og oppløsning i diskant og mellomtone på tower kontra annet?Takk for besøket og tilbakemeldning Jonas og hyggelig at det falt i smak, Selv om høytalerene koster 1/4 del av hva de gjorde sist du var her (5 år siden?) er det enda mye morro for pengene syntes jeg.
Utveskling av erfaringer er både moro og nyttig ja , men det kan fort bli dyrt , heheJeg vil si ja.Men om man snakker produkter innenfor 15-20 k er det generellt mye å hente på en prossessor kontra reciver som pre?Nei. 7010 er min første surroundløsning fra Marantz. Har tidligere bare brukt Yamaha og Denon
Jeg gikk fra den største Yamaha receiveren(den gang) RX-A3020 og til CX-A5000 , og det var en markant oppgradering på alle vis.
Merket til og med at bassen fra subene ble strammere. Prosessoren er jo pre for effekttrinnet i subene også , så det er vel ikke så unaturlig. Samtidig så ble behovet for sub mindre , da det helt klart ble bedre bass fra frontene også.
Det andre jeg la veldig merke til var at musikken fikk mer go'klang på en måte. F.eks piano overtoner trillet ut i rommet på en annen måte - det hele ble mer levende liksom.
Vanskelig å fortelle andre om det er verdt det , for det medfører en betydelig ekstra kostnad. Men for min del var det uten tvil verdt det , og jeg kommer neppe til å bruke en vanlig receiver som pre til musikk mer. Enten blir det prosessor , eller egen stereo-pre
Takk for svar Torolan! Alltid fint å utveksle erfaringer og du er alltid en bra bidragsyter.. !
Jeg heller også mot todelt løsning må jeg si.. som sagt så er det Marantz settene jeg har lyst på. Eneste drawbacket er at det passer dårlig inn økonomisk med todelt nå.. og det er dumt å bruke penger på en ny receiver om man likevel skal bytte.
Hørt litt musikk nå og det er overraskende mye krutt i Pioneeren, men det blir litt for nøytralt og klinisk for min del. Selv på lavt volum.
Spørs om jeg ikke må ta en tur til BEF å høre på monitor med Marantz..
Det er absolutt et bra alternativ ja.Et alternativ jeg er tilhenger av er å bruke en integrert løsning med HT inngang. Da har du musikk i ren stereo, mens receiver tar seg av flerkanalslyd. Det beste fra 2 verdener
Takk for nok et bra innspill.. Er det noen som har erfaringer med hva som farger lyden mest? om det er er pre eller effekt? Er jo igrunn meget fornøyd med Pioneeren, men til AS lyden syns jeg det litt fattig..Utveskling av erfaringer er både moro og nyttig ja , men det kan fort bli dyrt , heheJeg vil si ja.
Jeg gikk fra den største Yamaha receiveren(den gang) RX-A3020 og til CX-A5000 , og det var en markant oppgradering på alle vis.
Merket til og med at bassen fra subene ble strammere. Prosessoren er jo pre for effekttrinnet i subene også , så det er vel ikke så unaturlig. Samtidig så ble behovet for sub mindre , da det helt klart ble bedre bass fra frontene også.
Det andre jeg la veldig merke til var at musikken fikk mer go'klang på en måte. F.eks piano overtoner trillet ut i rommet på en annen måte - det hele ble mer levende liksom.
Vanskelig å fortelle andre om det er verdt det , for det medfører en betydelig ekstra kostnad. Men for min del var det uten tvil verdt det , og jeg kommer neppe til å bruke en vanlig receiver som pre til musikk mer. Enten blir det prosessor , eller egen stereo-pre
Takk for svar Torolan! Alltid fint å utveksle erfaringer og du er alltid en bra bidragsyter.. !
Jeg heller også mot todelt løsning må jeg si.. som sagt så er det Marantz settene jeg har lyst på. Eneste drawbacket er at det passer dårlig inn økonomisk med todelt nå.. og det er dumt å bruke penger på en ny receiver om man likevel skal bytte.
Hørt litt musikk nå og det er overraskende mye krutt i Pioneeren, men det blir litt for nøytralt og klinisk for min del. Selv på lavt volum.
Spørs om jeg ikke må ta en tur til BEF å høre på monitor med Marantz..
En tur til BEF får å få en liten lytt på Marantz opp mot Monitor kan nok være nyttig ja.
Hadde jeg vært det så hadde jeg nok først og fremst satset på å få tak i et skikkelig effekt-trinn til å drive Tower som første pri.
Det vil du ha nytte av både nå med Pio , og senere når du evt. bytter pre. Jeg føler også at det det 5 kanals effekttrinnet til Marantz som du hintet om lengre opp her ikke helt vil klare å hente ut potensialet i Tower. Men det vil jo være helt kurant til de andre kanalene selvsagt.
Som sagt tidligere så svelger dem glatt unna alt av hva MC501 kan gi dem , og det sier jo litt om kapasiteten i disse høyttalerne.
Jeg vil vel si at både pre og effekt kan gjøre ganske store utslag. Jeg brukte også Hypex på mine Monitor Audio GX300 (ikke Ncore men de beste UCD-modulene) , og det ga mye go'lyd for pengene det.Takk for nok et bra innspill.. Er det noen som har erfaringer med hva som farger lyden mest? om det er er pre eller effekt? Er jo igrunn meget fornøyd med Pioneeren, men til AS lyden syns jeg det litt fattig..Utveskling av erfaringer er både moro og nyttig ja , men det kan fort bli dyrt , heheJeg vil si ja.
Jeg gikk fra den største Yamaha receiveren(den gang) RX-A3020 og til CX-A5000 , og det var en markant oppgradering på alle vis.
Merket til og med at bassen fra subene ble strammere. Prosessoren er jo pre for effekttrinnet i subene også , så det er vel ikke så unaturlig. Samtidig så ble behovet for sub mindre , da det helt klart ble bedre bass fra frontene også.
Det andre jeg la veldig merke til var at musikken fikk mer go'klang på en måte. F.eks piano overtoner trillet ut i rommet på en annen måte - det hele ble mer levende liksom.
Vanskelig å fortelle andre om det er verdt det , for det medfører en betydelig ekstra kostnad. Men for min del var det uten tvil verdt det , og jeg kommer neppe til å bruke en vanlig receiver som pre til musikk mer. Enten blir det prosessor , eller egen stereo-pre
Takk for svar Torolan! Alltid fint å utveksle erfaringer og du er alltid en bra bidragsyter.. !
Jeg heller også mot todelt løsning må jeg si.. som sagt så er det Marantz settene jeg har lyst på. Eneste drawbacket er at det passer dårlig inn økonomisk med todelt nå.. og det er dumt å bruke penger på en ny receiver om man likevel skal bytte.
Hørt litt musikk nå og det er overraskende mye krutt i Pioneeren, men det blir litt for nøytralt og klinisk for min del. Selv på lavt volum.
Spørs om jeg ikke må ta en tur til BEF å høre på monitor med Marantz..
En tur til BEF får å få en liten lytt på Marantz opp mot Monitor kan nok være nyttig ja.
Hadde jeg vært det så hadde jeg nok først og fremst satset på å få tak i et skikkelig effekt-trinn til å drive Tower som første pri.
Det vil du ha nytte av både nå med Pio , og senere når du evt. bytter pre. Jeg føler også at det det 5 kanals effekttrinnet til Marantz som du hintet om lengre opp her ikke helt vil klare å hente ut potensialet i Tower. Men det vil jo være helt kurant til de andre kanalene selvsagt.
Som sagt tidligere så svelger dem glatt unna alt av hva MC501 kan gi dem , og det sier jo litt om kapasiteten i disse høyttalerne.
De blokkene du har er jo i en egen liga da, men det er klart at de sluker nok unna det de får med ditto bedre basskontroll.
Om jeg har regnet riktig så får man rundt 113 db med 128 watt, så sånn sett er dette høyt nok for meg, men jeg vil jo gjerne ha best mulig kontroll over 8"..
En hypex diy med ncore moduler er jo også en mulighet, men da snakker vi jo litt klinisk lyd igjen?
Jo jeg har mulighet å låne en hypex amp med 2xhcg180. så det vi nok bli gjort etterhvert.. Dog tror jeg muligens at Pioneer og hypex blir enda mere klinisk?Jeg vil vel si at både pre og effekt kan gjøre ganske store utslag. Jeg brukte også Hypex på mine Monitor Audio GX300 (ikke Ncore men de beste UCD-modulene) , og det ga mye go'lyd for pengene det.Takk for nok et bra innspill.. Er det noen som har erfaringer med hva som farger lyden mest? om det er er pre eller effekt? Er jo igrunn meget fornøyd med Pioneeren, men til AS lyden syns jeg det litt fattig..Utveskling av erfaringer er både moro og nyttig ja , men det kan fort bli dyrt , hehe
En tur til BEF får å få en liten lytt på Marantz opp mot Monitor kan nok være nyttig ja.
Hadde jeg vært det så hadde jeg nok først og fremst satset på å få tak i et skikkelig effekt-trinn til å drive Tower som første pri.
Det vil du ha nytte av både nå med Pio , og senere når du evt. bytter pre. Jeg føler også at det det 5 kanals effekttrinnet til Marantz som du hintet om lengre opp her ikke helt vil klare å hente ut potensialet i Tower. Men det vil jo være helt kurant til de andre kanalene selvsagt.
Som sagt tidligere så svelger dem glatt unna alt av hva MC501 kan gi dem , og det sier jo litt om kapasiteten i disse høyttalerne.
De blokkene du har er jo i en egen liga da, men det er klart at de sluker nok unna det de får med ditto bedre basskontroll.
Om jeg har regnet riktig så får man rundt 113 db med 128 watt, så sånn sett er dette høyt nok for meg, men jeg vil jo gjerne ha best mulig kontroll over 8"..
En hypex diy med ncore moduler er jo også en mulighet, men da snakker vi jo litt klinisk lyd igjen?
Det var en meget merkbar oppgradering kontra å bare kjøre receiver. Så byttet jeg til MC352 , og det var også helt klart et stort steg i riktig retning - Mc spiller MUSIKK ! Fikk teste av en kompis før handel , men det var ingen vei tilbake
Så gikk jeg over til prosessor , og det ga også et betydelig løft , så jeg er neimen ikke sikker på hva som farger mest av pre og effekt - alt henger sammen med alt
Har du ikke noen du kan få lånt et effekt-trinn hos for å teste da?
Den Cary ampen du bruker @authentic , biamper du frontene eller får de en kanal hver? jeg har som sagt hørt 300 watt ATI og @torolan som tømmer 500w fra mc i Tower, men jeg er veldig i tvil om jeg, som deg: "trenger" mere.. for du spiller med frontene i fullrange eller alltid med sub`er..?Har en Cary 7.125 og Marantz 8801, fungerer utmerket til film hos meg. Har ikke ett dedikert stereotrinn så har litt og gå på her før jeg er i mål. Det lille jeg har hørt i stereo igjennom nevnte oppsett er at disse høytalerene låter svært bra til prisen. Selvfølgelig er det forskjell fra mine Marten Bird til 190K når jeg eide de med fullt Cary oppsett (rør monoblokker 805 og pre) men til prisen hva AS går for vil de bli svært vanskelig å slå. Dette er ikke verdens beste høytalere men de sykt gode til prisen og på kinobiten og stereo er de flere hakk over mine gamle Dali Helicon MKII. Når det kommer til senteren der 70-80% av all info går igjennom vil jeg si det er dødt løp i lydkvalitet mellom min gamle Epicon senter og AS senteren, prisforskjellen er dog 30 lapper..Hvilke forsterker(e) bruker du? Hva synes du om detaljer og oppløsning i diskant og mellomtone på tower kontra annet?Takk for besøket og tilbakemeldning Jonas og hyggelig at det falt i smak, Selv om høytalerene koster 1/4 del av hva de gjorde sist du var her (5 år siden?) er det enda mye morro for pengene syntes jeg.
Subbene er det beste jeg har hørt når det kommer til lydkvalitet.
Cary gir 125 watt med ALLE kanaler io drift, jeg bruker 7 kanaler ingen biamping. For å forklare det enkelt er Tower mer lettdrevne enn Dali og de igjen var ikke vanskelig å drive, Er enkelt for meg å se dette da under kalibreringen med Dirac må jeg sette input gainen for samtlige høytalere og Tower når lydtrykket jeg trenger en god del lengre før Daliene.Den Cary ampen du bruker @authentic , biamper du frontene eller får de en kanal hver? jeg har som sagt hørt 300 watt ATI og @torolan som tømmer 500w fra mc i Tower, men jeg er veldig i tvil om jeg, som deg: "trenger" mere.. for du spiller med frontene i fullrange eller alltid med sub`er..?Har en Cary 7.125 og Marantz 8801, fungerer utmerket til film hos meg. Har ikke ett dedikert stereotrinn så har litt og gå på her før jeg er i mål. Det lille jeg har hørt i stereo igjennom nevnte oppsett er at disse høytalerene låter svært bra til prisen. Selvfølgelig er det forskjell fra mine Marten Bird til 190K når jeg eide de med fullt Cary oppsett (rør monoblokker 805 og pre) men til prisen hva AS går for vil de bli svært vanskelig å slå. Dette er ikke verdens beste høytalere men de sykt gode til prisen og på kinobiten og stereo er de flere hakk over mine gamle Dali Helicon MKII. Når det kommer til senteren der 70-80% av all info går igjennom vil jeg si det er dødt løp i lydkvalitet mellom min gamle Epicon senter og AS senteren, prisforskjellen er dog 30 lapper..Hvilke forsterker(e) bruker du? Hva synes du om detaljer og oppløsning i diskant og mellomtone på tower kontra annet?Takk for besøket og tilbakemeldning Jonas og hyggelig at det falt i smak, Selv om høytalerene koster 1/4 del av hva de gjorde sist du var her (5 år siden?) er det enda mye morro for pengene syntes jeg.
Subbene er det beste jeg har hørt når det kommer til lydkvalitet.
Cary gir 125 watt med ALLE kanaler io drift, jeg bruker 7 kanaler ingen biamping. For å forklare det enkelt er Tower mer lettdrevne enn Dali og de igjen var ikke vanskelig å drive, Er enkelt for meg å se dette da under kalibreringen med Dirac må jeg sette input gainen for samtlige høytalere og Tower når lydtrykket jeg trenger en god del lengre før Daliene.Den Cary ampen du bruker @authentic , biamper du frontene eller får de en kanal hver? jeg har som sagt hørt 300 watt ATI og @torolan som tømmer 500w fra mc i Tower, men jeg er veldig i tvil om jeg, som deg: "trenger" mere.. for du spiller med frontene i fullrange eller alltid med sub`er..?Har en Cary 7.125 og Marantz 8801, fungerer utmerket til film hos meg. Har ikke ett dedikert stereotrinn så har litt og gå på her før jeg er i mål. Det lille jeg har hørt i stereo igjennom nevnte oppsett er at disse høytalerene låter svært bra til prisen. Selvfølgelig er det forskjell fra mine Marten Bird til 190K når jeg eide de med fullt Cary oppsett (rør monoblokker 805 og pre) men til prisen hva AS går for vil de bli svært vanskelig å slå. Dette er ikke verdens beste høytalere men de sykt gode til prisen og på kinobiten og stereo er de flere hakk over mine gamle Dali Helicon MKII. Når det kommer til senteren der 70-80% av all info går igjennom vil jeg si det er dødt løp i lydkvalitet mellom min gamle Epicon senter og AS senteren, prisforskjellen er dog 30 lapper..
Subbene er det beste jeg har hørt når det kommer til lydkvalitet.
Husk også at jeg har sammelignet Cary sin 7.250W VS 7.125W side om side i dette rommet og det var ikke forskjell i lydsignatur eller hvor høyt jeg kunne spille selv om jeg satt med 250W pr kanal. Jeg gikk for 7.125 da jeg sparte 20.000 kontra 250 watteren.
Leser du igjen lytteinntrykkene av de som har vært hos meg ser du jo at de forteller det virker spille med ett godt headroom. Jeg sparer ikke på kruttet når jeg ser film og ligger på mange filmer opp mot ref volum og det låter uanstrengt selv om det er grisehøyt, både Jonas og duffus nevnte dette når de var hos meg. Subbene står i tillegg 1.5db hot.
Grunnen og kuren for å oppnå dette er som jeg ser det;
# fornuftig akustiske forhold
# En god RK, ikke undervurder denne, Dirac gjør en formidabel jobb hos meg..
# Delt løsning prossor/pre
# Nok effekt > sett ifht til høytalere
Jeg har gått stegvis med punktene ovenfor og alle har gjort sitt for å bidra med lyden jeg sitter med i dag
Har en Cary 7.125 og Marantz 8801, fungerer utmerket til film hos meg. Har ikke ett dedikert stereotrinn så har litt og gå på her før jeg er i mål. Det lille jeg har hørt i stereo igjennom nevnte oppsett er at disse høytalerene låter svært bra til prisen. Selvfølgelig er det forskjell fra mine Marten Bird til 190K når jeg eide de med fullt Cary oppsett (rør monoblokker 805 og pre) men til prisen hva AS går for vil de bli svært vanskelig å slå. Dette er ikke verdens beste høytalere men de sykt gode til prisen og på kinobiten og stereo er de flere hakk over mine gamle Dali Helicon MKII. Når det kommer til senteren der 70-80% av all info går igjennom vil jeg si det er dødt løp i lydkvalitet mellom min gamle Epicon senter og AS senteren, prisforskjellen er dog 30 lapper..Hvilke forsterker(e) bruker du? Hva synes du om detaljer og oppløsning i diskant og mellomtone på tower kontra annet?Takk for besøket og tilbakemeldning Jonas og hyggelig at det falt i smak, Selv om høytalerene koster 1/4 del av hva de gjorde sist du var her (5 år siden?) er det enda mye morro for pengene syntes jeg.
Subbene er det beste jeg har hørt når det kommer til lydkvalitet.
Cary gir 125 watt med ALLE kanaler io drift, jeg bruker 7 kanaler ingen biamping. For å forklare det enkelt er Tower mer lettdrevne enn Dali og de igjen var ikke vanskelig å drive, Er enkelt for meg å se dette da under kalibreringen med Dirac må jeg sette input gainen for samtlige høytalere og Tower når lydtrykket jeg trenger en god del lengre før Daliene.Den Cary ampen du bruker @authentic , biamper du frontene eller får de en kanal hver? jeg har som sagt hørt 300 watt ATI og @torolan som tømmer 500w fra mc i Tower, men jeg er veldig i tvil om jeg, som deg: "trenger" mere.. for du spiller med frontene i fullrange eller alltid med sub`er..?Har en Cary 7.125 og Marantz 8801, fungerer utmerket til film hos meg. Har ikke ett dedikert stereotrinn så har litt og gå på her før jeg er i mål. Det lille jeg har hørt i stereo igjennom nevnte oppsett er at disse høytalerene låter svært bra til prisen. Selvfølgelig er det forskjell fra mine Marten Bird til 190K når jeg eide de med fullt Cary oppsett (rør monoblokker 805 og pre) men til prisen hva AS går for vil de bli svært vanskelig å slå. Dette er ikke verdens beste høytalere men de sykt gode til prisen og på kinobiten og stereo er de flere hakk over mine gamle Dali Helicon MKII. Når det kommer til senteren der 70-80% av all info går igjennom vil jeg si det er dødt løp i lydkvalitet mellom min gamle Epicon senter og AS senteren, prisforskjellen er dog 30 lapper..
Subbene er det beste jeg har hørt når det kommer til lydkvalitet.
Husk også at jeg har sammelignet Cary sin 7.250W VS 7.125W side om side i dette rommet og det var ikke forskjell i lydsignatur eller hvor høyt jeg kunne spille selv om jeg satt med 250W pr kanal. Jeg gikk for 7.125 da jeg sparte 20.000 kontra 250 watteren.
Leser du igjen lytteinntrykkene av de som har vært hos meg ser du jo at de forteller det virker spille med ett godt headroom. Jeg sparer ikke på kruttet når jeg ser film og ligger på mange filmer opp mot ref volum og det låter uanstrengt selv om det er grisehøyt, både Jonas og duffus nevnte dette når de var hos meg. Subbene står i tillegg 1.5db hot.
Grunnen og kuren for å oppnå dette er som jeg ser det;
# fornuftig akustiske forhold
# En god RK, ikke undervurder denne, Dirac gjør en formidabel jobb hos meg..
# Delt løsning prossor/pre
# Nok effekt > sett ifht til høytalere
Jeg har gått stegvis med punktene ovenfor og alle har gjort sitt for å bidra med lyden jeg sitter med i dag
Tusen takk igjen for et informativt svar!
Dali, etter hva jeg har lest, har noen vanskelige fasesvingninger som gjør dem vanskeligere å drive enn andre konstruksjoner..
Når du sammenlignet 250 og 125 watteren, kjører du da tower som fullrange?
Cary er jo forsåvidt et ukjent merke her på bjerget, men absolutt interesssant for meg.. Kan jeg spørre hvor mye du gav for effekten din?
Cary gir 125 watt med ALLE kanaler io drift, jeg bruker 7 kanaler ingen biamping. For å forklare det enkelt er Tower mer lettdrevne enn Dali og de igjen var ikke vanskelig å drive, Er enkelt for meg å se dette da under kalibreringen med Dirac må jeg sette input gainen for samtlige høytalere og Tower når lydtrykket jeg trenger en god del lengre før Daliene.Den Cary ampen du bruker @authentic , biamper du frontene eller får de en kanal hver? jeg har som sagt hørt 300 watt ATI og @torolan som tømmer 500w fra mc i Tower, men jeg er veldig i tvil om jeg, som deg: "trenger" mere.. for du spiller med frontene i fullrange eller alltid med sub`er..?Har en Cary 7.125 og Marantz 8801, fungerer utmerket til film hos meg. Har ikke ett dedikert stereotrinn så har litt og gå på her før jeg er i mål. Det lille jeg har hørt i stereo igjennom nevnte oppsett er at disse høytalerene låter svært bra til prisen. Selvfølgelig er det forskjell fra mine Marten Bird til 190K når jeg eide de med fullt Cary oppsett (rør monoblokker 805 og pre) men til prisen hva AS går for vil de bli svært vanskelig å slå. Dette er ikke verdens beste høytalere men de sykt gode til prisen og på kinobiten og stereo er de flere hakk over mine gamle Dali Helicon MKII. Når det kommer til senteren der 70-80% av all info går igjennom vil jeg si det er dødt løp i lydkvalitet mellom min gamle Epicon senter og AS senteren, prisforskjellen er dog 30 lapper..
Subbene er det beste jeg har hørt når det kommer til lydkvalitet.
Husk også at jeg har sammelignet Cary sin 7.250W VS 7.125W side om side i dette rommet og det var ikke forskjell i lydsignatur eller hvor høyt jeg kunne spille selv om jeg satt med 250W pr kanal. Jeg gikk for 7.125 da jeg sparte 20.000 kontra 250 watteren.
Leser du igjen lytteinntrykkene av de som har vært hos meg ser du jo at de forteller det virker spille med ett godt headroom. Jeg sparer ikke på kruttet når jeg ser film og ligger på mange filmer opp mot ref volum og det låter uanstrengt selv om det er grisehøyt, både Jonas og duffus nevnte dette når de var hos meg. Subbene står i tillegg 1.5db hot.
Grunnen og kuren for å oppnå dette er som jeg ser det;
# fornuftig akustiske forhold
# En god RK, ikke undervurder denne, Dirac gjør en formidabel jobb hos meg..
# Delt løsning prossor/pre
# Nok effekt > sett ifht til høytalere
Jeg har gått stegvis med punktene ovenfor og alle har gjort sitt for å bidra med lyden jeg sitter med i dag
Tusen takk igjen for et informativt svar!
Dali, etter hva jeg har lest, har noen vanskelige fasesvingninger som gjør dem vanskeligere å drive enn andre konstruksjoner..
Når du sammenlignet 250 og 125 watteren, kjører du da tower som fullrange?
Cary er jo forsåvidt et ukjent merke her på bjerget, men absolutt interesssant for meg.. Kan jeg spørre hvor mye du gav for effekten din?
Tror de fleste vil reagere på diskanten om de reagerer på noe. Luftig og åpen er ikke det jeg vil kalle den men den har andre kvaliteter som veier opp for dette.Har en Cary 7.125 og Marantz 8801, fungerer utmerket til film hos meg. Har ikke ett dedikert stereotrinn så har litt og gå på her før jeg er i mål. Det lille jeg har hørt i stereo igjennom nevnte oppsett er at disse høytalerene låter svært bra til prisen. Selvfølgelig er det forskjell fra mine Marten Bird til 190K når jeg eide de med fullt Cary oppsett (rør monoblokker 805 og pre) men til prisen hva AS går for vil de bli svært vanskelig å slå. Dette er ikke verdens beste høytalere men de sykt gode til prisen og på kinobiten og stereo er de flere hakk over mine gamle Dali Helicon MKII. Når det kommer til senteren der 70-80% av all info går igjennom vil jeg si det er dødt løp i lydkvalitet mellom min gamle Epicon senter og AS senteren, prisforskjellen er dog 30 lapper..Hvilke forsterker(e) bruker du? Hva synes du om detaljer og oppløsning i diskant og mellomtone på tower kontra annet?Takk for besøket og tilbakemeldning Jonas og hyggelig at det falt i smak, Selv om høytalerene koster 1/4 del av hva de gjorde sist du var her (5 år siden?) er det enda mye morro for pengene syntes jeg.
Subbene er det beste jeg har hørt når det kommer til lydkvalitet.
Takk for svar! Synes denne serien ser veldig spennende ut, men er litt skeptisk til åtte tommer mellomtone og om diskanten er bra nok. For meg er det viktigst at det spiller optimalt på musikk selv om anlegget også brukes mye til film, serier og spill. Ble veldig skuffet over høyttalerne på Hortenmessa. Nå skal man jo aldri ta messelyd så seriøst, men likevel, det spilte veldig hardt og virket som anlegget ikke taklet den høye lyden som ble spilt der.
Prisen er jo også viktig, vil ikke betale 3 ganger mer for høyttalere om det knapt er forskjell på lyttegleden det gir.
Vurderer hele serien med subber, evt. inkl de store bakhøyttalerne om disse er verdt merprisen i forhold til mindre bakhøyttalere.
Er helt klart med ! Gi beskjed så kan vi teste litt..Dette er en forsterker som jeg tror kunne matche AS perfekt, og gi high-end i stereo for en billig penge.
Effektdelen skal være kraftig nok til å drive selv store tungdrevne høyttalere på høyt volum.
Leste av en bruker på et utenlands forum, som testet denne opp mot Hegel H160, og han mente Audio Flight var lysår bedre??? Og ut i fra tester, så kan han ha rett.
Dac delen skal være meget god, men står nok ikke i stil med forsterkeren. Derfor er det genialt at forsterkeren kan bestilles uten dac, eller med dac, eller med riaa.
Forhandler holder til i Oslo (Ryen), og hjemlån er mulig. Tipper også det er mulig å kunne få et bra avslag.
Selv skal jeg teste den ut, da jeg tror den er på høyde med gode pre/effekt komboer, men til halv kost.
Den har HT-pass thrue
TEST: Audia Flight Three S Integrated Amplifier | StereoNET
PS: Er du med å låne denne Authentic?
Sier vel mer om han som person enn om fjaset han skriver.Interessant kommentar under reportasjen......... utrolig hva folk får seg til å skrive
+2AS var uten tvil "årsbeste"på lydfronten for min del også siste år
+3 hands down+2AS var uten tvil "årsbeste"på lydfronten for min del også siste år
Samme som jeg har erfart, at en receiver spiller høyt, men ikke nok kontroll på bassene..Nøkkelordet her er nok kvalitetseffekt Håkon. Receivereffekt er vanskelig å sammenligne med en god, men tilsvarende specket stereoforsterker.