Lurer på om jeg er for rask, rastløs eller utålmodig for alle disse menneskene som driver med salg og markedsføring og denslags. Jeg søkte nylig etter svarte joggesko, fant et par, svingte innom og plukket opp på xxl. Nå renner fb-feeden over med reklame for, ehhh, joggesko.
Eller om jeg er for smart for den. Jeg fikk et innfall og tenkte å prøve skjeggpomade. Googlet litt, og jaggu tøyt ikke reklamen opp og ned på det også. Så jeg søkte kjapt opp samme produktet som de reklamerte for her inne, til en femtilapp mindre med frakt, enn reklamekunden skulle ha før frakt.
Men på et sted har de fortsatt overtaket på meg. Greit nok at jeg ikke kjøper pil og bue på impuls, bare fordi sportsbutikken tvinger meg til å gå forbi en stabel etter å ha funnet det jeg skal ha, eller sokker for den del, som er stablet tett i tett på begge sider av den sikkert kilometerlange jævla labyrinten jeg må gjennom for å se dagslyset igjen, men den 'godt planlagte' fysiske butikken kommer snart til å gi meg infarkt, eller slag, eller begge deler.
Det beste med den moderne shoppingopplevelsen er helt klart å finne veien ut.