I følge tråden på avsforum er manualen bare tilgjengelig via forhandler. Lykke til!Noen sjeler som sitter på en pdf av manualen til altitude? Finner den bare ikke på eteren
Hvis jeg husker dette riktig så representerer den røde linjen hvordan man oppfattet den frekvenskurven som folk likte best. Den kurven de likte best hadde et jevnt fall på circa 10dB fra 20 hz til 20khz (vises like bak den røde).Interessant. Er det slik å forstå at den røde linjen er den som blir mest foretrukket?
Bruk slave hvis du har en kilde som tilkoples på AES inngangen. De andre definerer intern klokkefrekvens. Et triks vi bruker i studioer er å gjøre kalibrering på 48 kHz, og så endre til 96kHz for å redusere latency. Ikke så viktig i hi-fi sammenheng, men kan være kritisk i inspillingssammenheng i studio.En ting til når vi er igang
Clock mode? Hva er optimalt å bruke? Noen tommelfinger regler her, eller headsup for fallgruver.
Default er 48khz og valgene videre er slave, 44,1 - 88,2 - 96 khz.
Prøv å gradvis senke øvre frekvens for IIR helt til du ser at det blir mer avvik i den korrigerte responsen. Så går du opp et hakk derfra.Hei B!
Takk for du stikker innom her med dine kunnskaper. Ikke så lett å få svar på alt siden det ikke akkurat florerer av trinnov på sentralen Jeg skal prøve ut clockmode som du anbefaler. Jeg har satt fir til 300 og iir opp til 250 hz. Er det innafor?
Tror du jeg med fordel kan bruke fir hele veien ned?
Dette ser unektelig ut som et veldig spennende produkt. Mulig jeg må se i denne retningen selv. Jeg har tidligere prøvd Romkorreksjon til kinoformål, men fikk det aldri til å sitte helt. Deretter har jeg i mange år brukt Lyngdorf, både i deres egne produkter og i McIntosh. Det produktet jeg har likt best er McIntosh MEN220 (også basert på Lyngdorf), men det ser ut til å mangle et par knepp på å nå opp til trinnov sin fleksibilitet og kapabilitet. Hva er det beste/ rimeligste veien inn i trinnov verden?Svindyrt ja, men overkommelig å lære seg, men å bli god krever nok betydelig erfaring,
Her er mitt første forsøk på analyse.
Først target kurvene Comfort og Precision
Vis vedlegget 449221
Så målte og beregnede kurver Comfort/Precision
Vis vedlegget 449224
Når jeg måler med REW blir det så her Svart= ingen korresjon, Rød=Monitor setting(flat), Grønn=Comfort setting
Vis vedlegget 449225
Egen target kurve skal prøves ut neste dager..Basert på Sean Olive JBL syntesis
Vis vedlegget 449230
Ja standardkorreksjonskurvene er for flate. Man kan lage sine egne. Jeg vil prøve det også, er helt fersk på enheten .Duet butikken i Oslo gav meg en MEGET overbevisende demo en messehelg,det var da benyttet betydelig optimalisering utover standardkurveneFor øvrig, Balle Clorin, er ikke kurven din veldig flat? Min erfaring er at jeg liker større fall på kurven når jeg drar litt på. hvor høyt pleier du å spille?
Bor du i Oslo?Takk Alfamale,
Jeg klarer å modifisere target på eksistrende delfault kurver, (1-5) og re-beregne,men hvordan kan jeg editere uten å overskrive den gamle preset'en, manualen sier man kan editere og lagre NYE presets/korrkurver fortløpende ,men ikke HVORDAN!!
-- tungvint om jeg må lag en nytt sett dummy målinger for å få tilgang til preset slot 20-25
Kunne trengt et Trinnov-brukerforum her i Oslo..
Den kurva så bra ut - omtrent slik jeg ville valgt det selv. Muligens jeg ville hatt ørlite mer nivå fra 100 og opp mot ca 450-500hz.Vis vedlegget 449335
Denne er et eksempel på hvordan ståa er nå, det er gjort noen justeringer hvor det er dempet noen db mellom 60-100 hz samt glattet litt fra 4khz. Det er også lagt inn et filter på 15hz så ikke subber går i lufta.
Gul er i bypass. Deling på subb mot fronter på 140hz på denne preset.