Skulle vært moro å 3D printet et par alternativer og testet med forskjellig T. Exitvinkelen på 2002 er 2.6ºJa, det blir for 2002. OG resonansdemping.
Kanskje det kan bli vinterens koseprosjekt
|
Skulle vært moro å 3D printet et par alternativer og testet med forskjellig T. Exitvinkelen på 2002 er 2.6ºJa, det blir for 2002. OG resonansdemping.
Stigning i aluhornet lages tangent med exitvinkel på driveren. Har forøvrig printet et radialhorn med "perfekt" geometri til halsen på 2001, hvis ikke jeg husker feil er halsen lik på 2002.Skulle vært moro å 3D printet et par alternativer og testet med forskjellig T. Exitvinkelen på 2002 er 2.6ºJa, det blir for 2002. OG resonansdemping.
Kanskje det kan bli vinterens koseprosjekt![]()
Av informasjon jeg har funnet så er exit vinkelen på 2001 3,6º målt fra senterlinjen. De 2,6 for 2002 er også målt fra senterlinjen.Stigning i aluhornet lages tangent med exitvinkel på driveren. Har forøvrig printet et radialhorn med "perfekt" geometri til halsen på 2001, hvis ikke jeg husker feil er halsen lik på 2002.
I henhold til mine tegninger av 2001 er 5,7graders konisk trakt. 2,6 er i tilfelle målt med senterstreken ut av halsen som referanse.
Ja, men jeg foregrep to ting i samme smørje her. Poenget mitt var at jeg mener det ikke er denne tangentielle overgangen mellom driverens exit og hornets throat som nødvendigvis er den helt optimale. Jo, hvis driverens koniske fasong i utgangspunktet er designet som en start på en hornprofil og nei hvis funksjonen til konen utelukkende er bølgeshaping. Jeg vet bare ikke hva som er tilfelle for 2002.Men startvinkelen på hornet er vel ikke bestemt av T, mener jeg å huske fra lefling med forskjellige JMLC i solidworks. Altså, man kan ha forskjellig T, men likevel etterstrebe tangent overgang fra hals til horn (?).
Jean Paul Goude møtte Grace Jones på akkurat riktig tidspunkt. Han koreograferte henne, skapte hennes "uttrykk", de fikk et barn sammen (noe som gjorde at han stakk) og lagde mengder av veldig fine ting sammen. Goude var også en inspirert reklamefilmregissør, som lekte seg med hva som var av muligheter dengang, inspirert av antropologi og mad design.