En tanke som slo meg forrige dagen.
Narvesen på hjørnet der man går fra perrongene på Oslo S og gjennom Byporten er nylig ombygd. Før var det fortsatt en grei mengde papirmagasiner fordelt på to gode vegger, og et par 'øyer' i lokalet. Nå er den ene veggen, øyene, og jeg tror litt av den siste veggen borte. Det fokuseres beinhardt på brus, juice, kanelsnurrer, kaffe og pølser. Det har kommet inn en halv vegg med nødbatterier til mobiltelefoner og sånne ting.
Dette er markedet alle tidsskrifter skal leve i. Jeg synes ikke dette burde handle om L&B, eller hvilket som helst av de andre bladene. De har nok som de fleste andre hatt en såpass stor del av inntektene fra løssalg og abonnementer på papir (både fra lesernes betaling og medfølgende reklame), at de har sett på nettsidene som en ekstrainntekt på dobbel publisering av redaksjonelt stoff. Det gjelder flere.
Så reduseres papirmarkedet så kraftig at de må se etter inntekter andre steder, man griper til halmstrået, og så ryker halmstrået.
Jeg gjetter at det kommer til å gå den veien for mange.