Høres bra ut, takk for en hyggelig handel, fungere bra med din doxa?Takk takk.
Jeg har innbilt meg at slike "gamle" høyttalere spiller som et tykt ullteppe ligg over de, men der tok jeg feil gitt
Dette var knallbra.
Så åpent og nydelig ut klining fra diskanten. De spiller like åpent som moderne høyttalere, så for andre som og stusser, bare gi gass når en kommer opp i kvaliteten her.
Nei vri? Så ut som vanlige sånn trykk og trykk inn kontakter. Vart ikke helt klok på de, men det henger nå. Tror jeg senere vil bytte ut med skikkelige koblinger.Hvilke terminaler har du på baksiden? Vriklemmer?Mine hadde de orginale vriklemmene men det er montert mer moderne greier nå.
Selvtakk.Høres bra ut, takk for en hyggelig handel, fungere bra med din doxa?Takk takk.
Jeg har innbilt meg at slike "gamle" høyttalere spiller som et tykt ullteppe ligg over de, men der tok jeg feil gitt
Dette var knallbra.
Så åpent og nydelig ut klining fra diskanten. De spiller like åpent som moderne høyttalere, så for andre som og stusser, bare gi gass når en kommer opp i kvaliteten her.
Tipper han mener disse:Nei vri? Så ut som vanlige sånn trykk og trykk inn kontakter. Vart ikke helt klok på de, men det henger nå. Tror jeg senere vil bytte ut med skikkelige koblinger.Hvilke terminaler har du på baksiden? Vriklemmer?Mine hadde de orginale vriklemmene men det er montert mer moderne greier nå.
Åja.. nei var ikke sånne på de. Var vanlige sånne røde og sorte "trykk inn - putt inn kabel - og slippTipper han mener disse:Nei vri? Så ut som vanlige sånn trykk og trykk inn kontakter. Vart ikke helt klok på de, men det henger nå. Tror jeg senere vil bytte ut med skikkelige koblinger.Hvilke terminaler har du på baksiden? Vriklemmer?Mine hadde de orginale vriklemmene men det er montert mer moderne greier nå.
Vis vedlegget 466401
4 stk 8 tommere i to kabinetter med aktiv forsterker og med mulighet for equalising under 40 Hz gjorde iallefall susen hos meg. Spilte lett ned til ca 25 Hz med bra nok trykk. Det var trykkammer og avrullingen ble perfekt.Det er der veldig mange tar feil.Jeg synes det er meget begrenset med informasjon lavere enn 40 hz, så har man en høyttaler som orker litt output ned mot 30hz duger det lenge.
Er fysiske lover som mann ikke kommer utenom.
En 8" kan spille under 40hz men ikke med noe volum.
Førs når du faktisk får mange og store de kan levere der nede under 40hz med trykk og volum.
Men hvis ikke folk tror det så får de fortsette på villspor.
Slob er ikke å forakte, men det er jo et spm om penger også. Slob er innefektive. Det må mange elementer til for å få skikkelig trøkk.Mye vil ha mer, og det vil jeg og! Men som sagt så unntatt electronica, så er det ikke mye reelt output under 40 Hz, - orgel, siste halve oktaven på konsertflygel, noen lite brukte bassgitarer, basstrommer og endel andre skjeldne og lite brukt instrumenter. Jeg er sjøl stor orgelfan, og prøver å snoke med meg orgelkonserter om det klaffer. Det er svært lite musikk skrevet hvor man faktisk bruker den nederste oktaven som er tilgjengelig, bl.a. fordi frekvnesen faktisk er så lav at det mer oppleves som en slags pust eller en vibrasjon, enn en reell tone. Har bl.a. klart å få med meg flere konserter i Nidarosdomen , etter restaureringa av Steinmeyerorgelet, et av nordeuropas absolutt flotteste konsertorgler.
Dersom man har rimelig output ned mot 35 Hz eller så, som er designfrekvensen for mine egne høyttalere, så er man svært godt dekket. Når det er sagt , så drodler også jeg med 15"-ere og gjerne en SLOB, men foreløpig på papiret...
Har hørt Sluket sitt, der er det jo ikke akkurat få elementer av den billige sorten.
Men dæven som det spiller, en helsikes trøkk opplevelse.
Begynnelsen av 80 tallet stod det på nettet. Kom i 81Hvilken årgang snakker vi om her på de JBL L-96 ?
Liker høyttalere fra 80 talletBegynnelsen av 80 tallet stod det på nettet. Kom i 81Hvilken årgang snakker vi om her på de JBL L-96 ?
De var overraskende oppegående. Detaljerte som moderne høyttalere, Men mye bedre dynamikk. F.eks blåseinstrumentet blir mer "live"Liker høyttalere fra 80 talletBegynnelsen av 80 tallet stod det på nettet. Kom i 81Hvilken årgang snakker vi om her på de JBL L-96 ?
Cervin Vega XLS 215 til UNDER 13 000 kroner, pluss en rekke lydforbedrende modifikasjoner selvsagt 8)Hei
Anbefalling av høyttalere med store basser.
Har lyst å teste god gammel oppskrift.
Høyttalere med store basser og basstrøkk.
Men tingen er, må også ha lydkvalitet av HI-END fra bass til diskant?
Kravet er at dere må ha hørt det selv for å anbefale det. Jeg er kresen på lyden, så det er viktig med kvalitet som er lik dagens kvalitet.
Fra 0 kr og oppover. Men ikke for dyrt.
Først. Det blir ikke kjøpt noe seriøst med det første.Jeg hadde faktisk heller hatt en stor Cerwin Vega av den gamle typen enn noe småtteri fra Sonus Faber. ;D
Du sier du likte den friske og morsomme spillestile til JBL-ene. Hvorfor skal du da i alle dager tilbake på Sonus, som er i heeelt motsatt ende av spekteret?
Det finnes en del moderne og konevennlige konstruksjoner som innehar noen av kvalitetene du satte pris på med JBL.
Utseende!Hva spesifikt var det hun ikke likte med di da?
Det du etterlyser er jo igrunn en høyfølsom bredbafflet med MINIMUM 10" i bunn? Dersom fruen kun aksepterer små slanke søyler er du vel igrunn butfucked ifht hva du etterlyser?
*selv fikk jeg min "åpenbaring" med JBL L100T (12"), og nå står Cornwall II her, og di blir stående!
Hva med noe Audio Physic med sidemonterte basser?
De kan jo se veldig fine og slanke ut, samtidig som de spiller med god pondus.
Deler denne igjen.. Dette låter mektig.Jeg lever i grunnen veldig med greit godt nivå ned til ca. 40 Hz hvis man har stort membranarealet i mellombassen og hvor trøkket faktisk ligger. Derimot kan ikke leve med et system som har bass ned til 20 Hz, men lite nivå og kapasitet i mellombassen.
Selvsagt er begge deler flott og det optimale, men skal man velge den ene fremfor det andre så er valget enkelt for meg.
Mine tips:
JBL 4435 (vanskelig å få tak i), Klipsch Cornwall III eller Klipsch La Scala II. Sistnevnte bør nok ha subwoofer så sant du ikke får veldig mye romforsterkerning.