Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.036
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel liten tvil om at 4WD er en sikrere bil å kjøre på vinteren. Spesielt i glatte kryss og den er langt mere retningsstabil å kjøre på glatte veier. Den stopper selvsagt ikke noe fortere! Om alle som har 4WD faktisk trenger det, derom hersker det tvil...
    Nei:

    https://www.nrk.no/norge/firehjulsdrift-gir-okt-ulykkesrisiko-1.13504068

    Det svenske forsikringsselskapet Folksam har studert 35 000 ulykker med personskade. Konklusjonen er klar: Personbiler med firehjulsdrift har 20–30 prosent høyere risiko for alle typer ulykker på is eller snø.

    Når det gjelder singel- eller møteulykker på is eller snø, øker risikoen for firehjulsdrevne biler med 15–41 prosent. På tørt eller vått underlag er risikoen den samme for firehjulsdrift som for tohjulsdrift.

    Forklaringen finner du i artikkelen og den er ganske åpenbar.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.189
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Typisk vestlending. Etter 7 år i stavanger hørte jeg mye om klink is på vinterføre som ingen andre hadde. Vås fra ende til annen. Jeg kjørte 6 vintre der på sommerdekk og sto aldri fast. Lokalbefolkningen spant vilt på piggdekk som visstnok var det eneste som dugde. Mye rare myter ute og går. Det er rimelig mange glatte usaltede veier her østpå også siden vi faktisk har vinter om vinteren.
    Kanskje. Jeg har primært vært på Geilo, Ål og Kongsberg østover om vinteren. Der har jeg aldri opplevd vinterføre tilsvarende det vi har i Bergen.
    Men hadde du kjørt på noen av de veiene jeg har fartet på med sommerdekk i 6 vintre, så hadde du hatt mange ulykker underveis.....

    For meg virker det mer som at både denne debatten og debatten om hvilke rekkevidde man trenger på elbil har blitt en form for kommunikasjon hvor enkelte overfører sine egne erfaringer til å tro at det er alment gyldig for alle andre. Snodig spør du meg, men så er jeg også bare en "typisk vestlending" :)
    Og jeg er bare en "typisk østlending" ;). Mine erfaringer er bare gyldig for meg selvfølgelig, men siddisenes isføre så jeg aldri selv om jeg hørte mye om det.... Det viktigste er vel uansett å kjøre etter forholdene.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.650
    Antall liker
    3.091
    Sted
    Liten by
    Det er vel liten tvil om at 4WD er en sikrere bil å kjøre på vinteren. Spesielt i glatte kryss og den er langt mere retningsstabil å kjøre på glatte veier. Den stopper selvsagt ikke noe fortere! Om alle som har 4WD faktisk trenger det, derom hersker det tvil...
    Nei:

    https://www.nrk.no/norge/firehjulsdrift-gir-okt-ulykkesrisiko-1.13504068

    Det svenske forsikringsselskapet Folksam har studert 35 000 ulykker med personskade. Konklusjonen er klar: Personbiler med firehjulsdrift har 20–30 prosent høyere risiko for alle typer ulykker på is eller snø.

    Når det gjelder singel- eller møteulykker på is eller snø, øker risikoen for firehjulsdrevne biler med 15–41 prosent. På tørt eller vått underlag er risikoen den samme for firehjulsdrift som for tohjulsdrift.

    Forklaringen finner du i artikkelen og den er ganske åpenbar.
    ...sikrere for de som faktisk kan kjøre bil! Burde lagt til det.
    Noen tror at en 4WD kan redde de fra alt. Men man må faktisk kunne kjøre uansett...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Er det noen her inne som kjører den nyeste Kia Soul som vil dele litt efaring om rekkevidde o.l
    Testet den ganske mye før jeg bestilte i3. Kjører greit, jeg likte sittestillingen bedre enn e-Golf. Lader fort (100 kw) og går ca 17 mil, i 20 grader og kjøttkaker til middag kanskje 21-22 mil. Kortere når kaldt. God plass i setene, litt plastikk og rar. Synes den tar seg ganske fint ut og som sagt - ganske kurant å kjøre - dog tenker jeg den er litt utdatert med rekkevidde og pris i dag.
    Ser at "Tesla-Bjørn" klarte 17 mil fra Gol til Oslo med minus 12 grader med Soul.
    Jeg har 22Kw i3 nå og vurderer Kia. Hovedsaklig grunnet at det er plass til 5, jeg får den med hengerfeste og jeg kan bruke takstativ. Hengerfeste er kun til sykkel og Thule koffert, men uhyre praktisk likevel.

    Jeg kjørte i Danmark i helgen med i3’en og klarte å bruke 2,55Kw/t pr mil på ecopro + på motorvei i 90km/t og det er drøyt uøkonomisk. Det var riktignok -3 grader, men likevel..
    Da vet du nok en del om dette selv. Tesla Bjørn (Utrolig slitsom engelsk på han der...) kjørte antakelig i et stykke?

    Kia Soul synes jeg er flott bil, som nevnt eneste er om den begynner å bli litt fraløpt på rekkevidde. Jeg likte å kjøre den.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.189
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Et "interessant" føre jeg har opplevd et par ganger denne sesongen og dann og vann tidligere: Det er fint vinterføre med kuldegrader som går over til plussgrader og den hvite isen/snøen blir til blank våt is. Deretter synker temperaturen til noen få minus og det kommer snø i tillegg. En kort periode opplever man da at man kjører på en pute av snø som sklir på skøyteis. Da spiller det liten rolle om du har 2 eller 4-hjulsdrift, piggfritt eller piggdekk. Dette er en forøvrig en effektiv måte å krasje med sin egen bil på ;). Been there, done that i 2km/t.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.036
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel liten tvil om at 4WD er en sikrere bil å kjøre på vinteren. Spesielt i glatte kryss og den er langt mere retningsstabil å kjøre på glatte veier. Den stopper selvsagt ikke noe fortere! Om alle som har 4WD faktisk trenger det, derom hersker det tvil...
    Nei:

    https://www.nrk.no/norge/firehjulsdrift-gir-okt-ulykkesrisiko-1.13504068

    Det svenske forsikringsselskapet Folksam har studert 35 000 ulykker med personskade. Konklusjonen er klar: Personbiler med firehjulsdrift har 20–30 prosent høyere risiko for alle typer ulykker på is eller snø.

    Når det gjelder singel- eller møteulykker på is eller snø, øker risikoen for firehjulsdrevne biler med 15–41 prosent. På tørt eller vått underlag er risikoen den samme for firehjulsdrift som for tohjulsdrift.

    Forklaringen finner du i artikkelen og den er ganske åpenbar.
    ...sikrere for de som faktisk kan kjøre bil! Burde lagt til det.
    Noen tror at en 4WD kan redde de fra alt. Men man må faktisk kunne kjøre uansett...
    Og da klarer mange (ikke alle) seg kanskje uten?
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.715
    Antall liker
    1.217
    Torget vurderinger
    1
    Et "interessant" føre jeg har opplevd et par ganger denne sesongen og dann og vann tidligere: Det er fint vinterføre med kuldegrader som går over til plussgrader og den hvite isen/snøen blir til blank våt is. Deretter synker temperaturen til noen få minus og det kommer snø i tillegg. En kort periode opplever man da at man kjører på en pute av snø som sklir på skøyteis. Da spiller det liten rolle om du har 2 eller 4-hjulsdrift, piggfritt eller piggdekk. Dette er en forøvrig en effektiv måte å krasje med sin egen bil på ;). Been there, done that i 2km/t.
    Opplevde slikt føre i Bosnia i 1998 med Hiace, deilig minebefengt område. Godt å kjenna at ein lever :)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.947
    Antall liker
    10.456
    ^ Joda, stor bil med 4WD er tingen når det gjelder å mose andre biler. Man kommer litt lenger opp i bakken før en raser ukontrollert tilbake. Får litt større fart på den måten.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Kommende elektriske Minien ser ikke ut til å komme i salg før begynnelsen av 2019. Kan virke som flere dryger bevisst. Kanskje både med tanke på batteriutvikling, produksjonskapasitet på batterier og at man vil tjene så bra så lenge som mulig på fossilbiler.
    MINI-Electric-Concept-Frankfurt-05-830x623.jpg

    MINI-Electric-Concept-Frankfurt-01-830x623.jpg

    Tilsvarende med Porsche E-Mission. Ikke i salg før 2020.

    398942.jpg
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.947
    Antall liker
    10.456
    Hvis vi ser litt forbi nesetippen så er el-bilmarkedet foreløpig minimalt. Derfor er det noen som inntil videre sitter på gjerdet og venter. Når en i tillegg ser Teslas massive tap så er det enda en grunn til å vente.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.020
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen her inne som kjører den nyeste Kia Soul som vil dele litt efaring om rekkevidde o.l
    Testet den ganske mye før jeg bestilte i3. Kjører greit, jeg likte sittestillingen bedre enn e-Golf. Lader fort (100 kw) og går ca 17 mil, i 20 grader og kjøttkaker til middag kanskje 21-22 mil. Kortere når kaldt. God plass i setene, litt plastikk og rar. Synes den tar seg ganske fint ut og som sagt - ganske kurant å kjøre - dog tenker jeg den er litt utdatert med rekkevidde og pris i dag.
    Ser at "Tesla-Bjørn" klarte 17 mil fra Gol til Oslo med minus 12 grader med Soul.
    Jeg har 22Kw i3 nå og vurderer Kia. Hovedsaklig grunnet at det er plass til 5, jeg får den med hengerfeste og jeg kan bruke takstativ. Hengerfeste er kun til sykkel og Thule koffert, men uhyre praktisk likevel.

    Jeg kjørte i Danmark i helgen med i3’en og klarte å bruke 2,55Kw/t pr mil på ecopro + på motorvei i 90km/t og det er drøyt uøkonomisk. Det var riktignok -3 grader, men likevel..
    Da vet du nok en del om dette selv. Tesla Bjørn (Utrolig slitsom engelsk på han der...) kjørte antakelig i et stykke?

    Kia Soul synes jeg er flott bil, som nevnt eneste er om den begynner å bli litt fraløpt på rekkevidde. Jeg likte å kjøre den.
    Greien er nå at jeg har fått lik pris på Bmw og Kia.
    Bmw’en er demokjørt og gått 1500Km. Jeg får bedre innbyttepris hos Bmw og da ender mellomlegget opp likt mellom de 2 bilene.
    Fordelene med Bmw er at det er Bmw.

    Bakdelene med Kia er at det er mye plastikk og at infotainmentbiten ser uhyre utdatert ut.

    Rekkevidden er vel så og si lik tror jeg?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvis vi ser litt forbi nesetippen så er el-bilmarkedet foreløpig minimalt. Derfor er det noen som inntil videre sitter på gjerdet og venter. Når en i tillegg ser Teslas massive tap så er det enda en grunn til å vente.
    Helt klart. Så knapt en eneste elbil da jeg nylig var i Spania. Og jeg klarer heller ikke å se hvordan man skal løse ladeproblematikken i større byer på kort sikt. Når man ikke kan lade hjemme og alternativet er å lade på en stasjon to ganger i uken med 40-60 minutter til sammen, så tror jeg mange rett og slett ikke vil ha en elbil. Da blir det enten en ny fossilbil eller hydrogenbil.

    Apropos hydrogen, nylig gjort et patent som innebærer at utviklingen av hydrogen vil falle dramatisk i kompleksitet og pris.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.401
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ser at "Tesla-Bjørn" klarte 17 mil fra Gol til Oslo med minus 12 grader med Soul.
    Jeg har 22Kw i3 nå og vurderer Kia. Hovedsaklig grunnet at det er plass til 5, jeg får den med hengerfeste og jeg kan bruke takstativ. Hengerfeste er kun til sykkel og Thule koffert, men uhyre praktisk likevel.

    Jeg kjørte i Danmark i helgen med i3’en og klarte å bruke 2,55Kw/t pr mil på ecopro + på motorvei i 90km/t og det er drøyt uøkonomisk. Det var riktignok -3 grader, men likevel..
    Da vet du nok en del om dette selv. Tesla Bjørn (Utrolig slitsom engelsk på han der...) kjørte antakelig i et stykke?

    Kia Soul synes jeg er flott bil, som nevnt eneste er om den begynner å bli litt fraløpt på rekkevidde. Jeg likte å kjøre den.
    Greien er nå at jeg har fått lik pris på Bmw og Kia.
    Bmw’en er demokjørt og gått 1500Km. Jeg får bedre innbyttepris hos Bmw og da ender mellomlegget opp likt mellom de 2 bilene.
    Fordelene med Bmw er at det er Bmw.

    Bakdelene med Kia er at det er mye plastikk og at infotainmentbiten ser uhyre utdatert ut.

    Rekkevidden er vel så og si lik tror jeg?
    Glem Kia - BMW'n er en mye bedre bil i alt som er morsomt med bil :D
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.020
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Joda Ingeniøren, men jeg har opplevd ett par ting som ikke er festlig med den også. Blandt annet når man parkerer trangt med den og man skal ut både foran og bak samtidig. Da er dørene en smule upraktiske.
    Bruker så å si aldri alt dreimomentet og hestene. Det var artig en liten periode før man innså slitasje på dekk og avkorting i kjørelengde.

    Jeg må si det sitter litt langt inne å skulle kjøpe Kia, men den er liksom fryktelig praktisk med tanke på at vi får med sykler på hengerfestet og kajakkene på taket.
    Med Bmw’en får vi med 2 store bager og beauty-bagen til mor på tur.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Kiaen er nok fornuftig, men for min del ble kvaliteten i i3 avgjørende. Kia er ganske simpel sammenliknet med i3.

    En annen bil som jeg synes er knallstilig er Hondas EV Concept og den skal visstnok nå produksjon med svært få endringer:
    dt-frankfurt-2017-honda-urban-ev-concept-4.jpg
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Joda Ingeniøren, men jeg har opplevd ett par ting som ikke er festlig med den også. Blandt annet når man parkerer trangt med den og man skal ut både foran og bak samtidig. Da er dørene en smule upraktiske.
    Bruker så å si aldri alt dreimomentet og hestene. Det var artig en liten periode før man innså slitasje på dekk og avkorting i kjørelengde.

    Jeg må si det sitter litt langt inne å skulle kjøpe Kia, men den er liksom fryktelig praktisk med tanke på at vi får med sykler på hengerfestet og kajakkene på taket.
    Med Bmw’en får vi med 2 store bager og beauty-bagen til mor på tur.
    Kia minus:
    - Regnsensor mangler (!)
    - Ikke norsk meny, svakt anlegg, dårlig AV-system
    - Ikke appstyring
    - Gammeldags interiør
    - Ikke ACC
    - Ladeluke i front litt ukurant
    - Ikke all verdens godt fjernlys
    - Parksensorer må aktiveres manuelt utenom rygging (Veldig kjekt for meg med trang passasje ved huset å få beskjed automagisk i i3)

    Minus i3:
    - Dører i trang parkering
    - Kia har ikke mye plass bak, i3 enda mindre
    - Ukurante dekk
    - Høyere pris
     
    Sist redigert av en moderator:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Vi har en Kia fossilbil, 4 år uten et eneste feilslag så jeg er imponert over koreansk kvalitet.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.020
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    At den ikke er utstyrt med acc er likegreit for den versjonen som sitter i min Bmw er direkte farlig. Har brukt den ved ett par anledninger og den finner det for godt å bråbremse uten biler foran.

    Ladeluke foran har jeg savnet da jeg synes det er mer praktisk v hurtiglading.

    Regnsensor er kjekt. I allefall når man treffer riktig på mengden nedbør.

    Har Harman Kardon anlegg i Bmw’en nå og er vel ikke direkte imponert. Spiller uansett sjeldent høyt.

    Den aktuelle Bmw’en jeg har kikket på har desverre ikke Navi pro, men usikker på hvor mye jeg kommer til å savne den.

    Skjermen og menysystemet i Kia’en suger for å si det slik..
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.825
    Antall liker
    7.892
    Fikk omsider somlet meg til å testkjøre en Tesla S. Alt i alt en positiv opplevelse av kvalitet, komfort og kjøreglede (og etter mange år med større MB E stasjonsvogner prioriterer jeg i den rekkefølgen). Baksetekvaliteten var ikke mye å skryte av, men det blir vel eventuelt ikke ofte jeg som må sitte der om vi nå går for ikke bare første elbil men også første sedan på en årrekke.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    At den ikke er utstyrt med acc er likegreit for den versjonen som sitter i min Bmw er direkte farlig. Har brukt den ved ett par anledninger og den finner det for godt å bråbremse uten biler foran.

    Ladeluke foran har jeg savnet da jeg synes det er mer praktisk v hurtiglading.

    Regnsensor er kjekt. I allefall når man treffer riktig på mengden nedbør.

    Har Harman Kardon anlegg i Bmw’en nå og er vel ikke direkte imponert. Spiller uansett sjeldent høyt.

    Den aktuelle Bmw’en jeg har kikket på har desverre ikke Navi pro, men usikker på hvor mye jeg kommer til å savne den.

    Skjermen og menysystemet i Kia’en suger for å si det slik..
    Enig i det meste der. Kunne nok levd med begge biler.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fikk omsider somlet meg til å testkjøre en Tesla S. Alt i alt en positiv opplevelse av kvalitet, komfort og kjøreglede (og etter mange år med større MB E stasjonsvogner prioriterer jeg i den rekkefølgen). Baksetekvaliteten var ikke mye å skryte av, men det blir vel eventuelt ikke ofte jeg som må sitte der om vi nå går for ikke bare første elbil men også første sedan på en årrekke.
    Ja de sluttet med gode bakseter av en eller annen grunn. Den jeg har har "next gen seter" bak også, men de kan ikke legges like flate som de andre, så det et mulig at det er derfor de ble fjernet som mulighet. Okke som, man sitter som du sier ikke bak så de blir andres problem de gangene det er aktuelt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.189
    Antall liker
    8.383
    Torget vurderinger
    12
    Se på Kona bakfra. Ser ut som en Renault scenic som blir voldtatt av en Mitsubishi. I tillegg er det en SUV.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    24.042
    Antall liker
    18.310
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har alltid lurt på hvorfor SUVer er så populære? De aller færreste har da bruk for det? Ikke er de pene heller. Jeg har heller aldri helt skjønt dette med 4-hjulsdrift i en vanlig familiebil. Er folk virkelig så dårlige til å kjøre bil at de trenger 4-hjulsdrift for å ta seg fram på vanlige norske veier?
    En fransk bilpsykolog som jeg arbeidet med, brukt av bilfabrikker verden over, har et greit svar på det:

    Menn ønsker så mye bil som mulig rundt ungene, når kona er ute og kjører.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Eller synes jeg det er rart at det ikke kommer en skikkelig elbil stasjonsvogn. Hvorfor er det så liten interesse for det?
    Fordi de vil tjene best mulig, spesielt i starten med ny teknologi, og stasjonsvogn selger trolig dårlig på verdensbasis. I det amerikanske markedet er i alle stasjonsvogn lite populært.
    Wagons have not been strong sellers in the U.S. for decades, while SUVs and crossovers have grown more popular.
    Stasjonsvogn virker som en norsk og skandinavisk greie og vi er ikke akkurat i flertall.

    Kona ser bedre på bildene her enn hva den gjorde i virkeligheten. Dagens utgave (fossil/hybrid) er identisk til elbilen bortsett fra småting som f.eks grill.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.236
    Antall liker
    4.031
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    For det norske markedet; om man lanserer stasjonsvogn sist, så vil man jo få solgt flere biler til de samme bilistene. Om man starter med stasjonsvogn, så bytter man vanligvis ikke til en mindre bil når de blir lansert.
    Bedre å først selge en liten tass, så en større sedan/coupé, og til slutt en stor stasjonsvogn til de samme kundene. Og helt til slutt; Stasjonsvogn med tilhengerfeste.

    Da får man maksimert potensialet.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg synes ikke Kona er så stygg som flere ser ut til å mene her inne:


    https://www.motor.no/artikler/her-er-bilen-som-15.000-nordmenn-venter-pa/

    Eller synes jeg det er rart at det ikke kommer en skikkelig elbil stasjonsvogn. Hvorfor er det så liten interesse for det?
    Den er ok fra den vinkelen, men i virkeligheten ser den snodig ut, spesielt på skrå bakfra og rett bakfra. Det er liksom ikke noen helhet i det og plasten ser ut som den er klistret på i etterkant.

    uso_5739.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.548
    Antall liker
    788
    Og de plast-hjulbue-pyntelistene gjør at bilen ser ut til å ha høyere bakkeklaring enn den egentlig har.
    Jeg ble veldig skuffet over hvor lav denne bilen er - den er faktisk helt i grenseland å kalle en "crossover" (som ligger mellom vanlig bil og SUV et sted).
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.020
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    I dag ble det skrevet kontrakt på ny bil.
    Reiste faktisk til nabofylket og skrev kontrakt og det er faktisk ikke første gang jeg har gjort. Den lokale bilselgeren trodde han gjorde oss en tjeneste ved å selge oss en bil og slike selgerer vil ikke jeg forholde meg til.

    Sparte 8500,- på å kjøre 30 minutter.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hvorfor må biler se ut som dingser selv om motorene er elektriske?

    Godt dusteeksempel her på en e-Jaguar ...

    Er det en ny iphone, en drone, en selfiestang eller kanskje ... whatever ..

    jag.jpg

    e-Tragisk.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Liker I-pace jeg. Når basisversjonen kommer så ser man hvor dyr Tesla er.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Liker I-pace jeg. Når basisversjonen kommer så ser man hvor dyr Tesla er.


    Den er jo ikke stygg per se (jeg kunne fint levd med dette), men jeg legger listen litt høyere når det kommer til klassiske merker som Jaguar. Dette kunne kommet fra Korea .... so much for "Jaguar". Mitt stalltips her er at dette er en skivebom av grader som forringer merket.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Liker I-pace jeg. Når basisversjonen kommer så ser man hvor dyr Tesla er.
    Ok, tror du den blir mye under 724 000 som introen koster?

    Kikket litt på showet - utrolig useriøs stil over det hele. Jeg skjønner det skal være kult og trendy - ikke så stivt som mange forbinder med Jaguar, men for meg ble det hele ganske påtatt og rotete.
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn