Diverse PS Audio bare lureri !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.223
    Antall liker
    18.690
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tenker at alt har en forklaring. Hører du lyden av lykke så er det sikkert riktig, men hvorfor? Har du tenkt på det? Å finne forklaringen til hvorfor det er slik du opplever?
    HR kan helt sikkert svare for seg, men jeg drister meg å hoppe inn i dialogen deres likevel.

    Når jeg hører lyd fra anlegg som jeg liker, så blir det til at jeg analyserer selve lyden som kommer fra ht, eller gjengivelsen av selve musikken. Prøver iaf på den måten å finne forklaringen på hvorfor jeg liker det jeg hører. - gir meg følelsen av lykke/velvære. Skjenker ikke en tanke hva som er oppe i boksene, hva slags elementer som sitter i ht, hvordan delene hadde gjort det under målinger ol.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Tenker at alt har en forklaring. Hører du lyden av lykke så er det sikkert riktig, men hvorfor? Har du tenkt på det? Å finne forklaringen til hvorfor det er slik du opplever?
    HR kan helt sikkert svare for seg, men jeg drister meg å hoppe inn i dialogen deres likevel.

    Når jeg hører lyd fra anlegg som jeg liker, så blir det til at jeg analyserer selve lyden som kommer fra ht, eller gjengivelsen av selve musikken. Prøver iaf på den måten å finne forklaringen på hvorfor jeg liker det jeg hører. - gir meg følelsen av lykke/velvære. Skjenker ikke en tanke hva som er oppe i boksene, hva slags elementer som sitter i ht, hvordan delene hadde gjort det under målinger ol.
    Jeg har ikke all verdens erfaring med å teste komponenter som måler bra mot komponenter som ikke gjør det. Men likevel: Jeg satt for en tid tilbake med tre preamper. En som målte topp (SS), en som målte godt (rør) og en som målte heller dårlig (rør). Den første låt kjedelig, den andre ganske bra, og den siste direkte morsomt med en live-opplevelse som i alle fall jeg ikke har hørt på noen annen preamp her i huset (har prøvd en god del). Men hvis man lyttet etter detaljer i lydbildet var det omvendt. Den som målte best, avdekket også flest detaljer. Om dette er typisk, skal jeg ikke si for mye om, annet enn at det gir en viss logikk i mitt hode.

    I dag sitter jeg igjen med den ampen som målte - desidert - dårligst....:cool:
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Bare for å bringe på det rene om du har hørt et PS-audio-produkt elller bare renner over av fordommer, yngvejos... har du personlig erfaring med noe fra PS? Det har nemlig en tendens til å virke litt mer seriøst om så er tilfelle.
    Jeg har aldri hørt ett PS-audio produkt og jeg kommer heller ikke til å oppsøke ett. Jeg er tilhenger av lavt støygulv og minst mulig forvregning og det ser det ikke ut til at man får hos PS-audio ref Stereophiles målinger.
    Kanskje på tide å oppdatere seg istedenfor å messe om gammel informasjon?
    Det som ble lagt inn om DS målinger i Stereophile er også gammelt. Siste OS versjon har enda lavere støygulv.
    Problemstillingen rundt ampen er også redegjort for og setter vel ikke bare fabrikant i dårlig lys.....
    Mesteparten av PS Audio kabler er dessuten EOL.

    Mange rare innlegg her av sedvanlige synsere (slik det fremstår).
    Jeg har hatt og har fremdeles mange PS Audio produkter i hus og mener jeg kan uttale meg.
    Men, dere får bare prate i vei. Jeg vet hva jeg har av kvalitetsprodukter fra PS Audio.
    Ganske utrolig hvor lite fotfeste PSA har her inne. My kan kanskje skyldes manglende og usynlig importør i en lengre periode. Langt bedre nå.

    Distinctive
    PS Audio fanboy >:D
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.898
    Antall liker
    11.896
    Torget vurderinger
    2
    Ellers ble det jo foretatt en ny måling p digitalkonverteren etter at PS Audio oppgraderte software, slik de gjør fra tid til annen. Den viser et helt annet resultat.

    https://www.stereophile.com/content/new-firmware-measurements

    Roy
    Riktig, det ble en markant forbedring. Likevel så ble det ikke bra. En $6000 dac. Forstå det den som kan.
    Og jeg på min side utgår fra at den absolutt beste DAC jeg har hørt, heller ikke måler særlig bra. Antakelig verre enn omtrent noe annet de har målt på hos Audiophile eller noe annet sted, for den del.
    Men hva skal en stakkar gjøre, da, når han hører lyden av lykke? Benekte alt, fordi det kan umulig låte bra, når det måler så dårlig? Eller bare la det stå til, og tenke at livet er for kort for kjedelig hifi?

    Vis vedlegget 483678

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Nå tror jeg vel ikke at Audiophile som vi kjenner det har målt noe som helst, men da har vi rett og slett totalt forskjellig filosofi når det kommer til hifi.
    Tenker at alt har en forklaring. Hører du lyden av lykke så er det sikkert riktig, men hvorfor? Har du tenkt på det? Å finne forklaringen til hvorfor det er slik du opplever?
    Ja, det har jeg tenkt masse på.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.223
    Antall liker
    18.690
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tenker at alt har en forklaring. Hører du lyden av lykke så er det sikkert riktig, men hvorfor? Har du tenkt på det? Å finne forklaringen til hvorfor det er slik du opplever?
    HR kan helt sikkert svare for seg, men jeg drister meg å hoppe inn i dialogen deres likevel.

    Når jeg hører lyd fra anlegg som jeg liker, så blir det til at jeg analyserer selve lyden som kommer fra ht, eller gjengivelsen av selve musikken. Prøver iaf på den måten å finne forklaringen på hvorfor jeg liker det jeg hører. - gir meg følelsen av lykke/velvære. Skjenker ikke en tanke hva som er oppe i boksene, hva slags elementer som sitter i ht, hvordan delene hadde gjort det under målinger ol.
    Jeg har ikke all verdens erfaring med å teste komponenter som måler bra mot komponenter som ikke gjør det. Men likevel: Jeg satt for en tid tilbake med tre preamper. En som målte topp (SS), en som målte godt (rør) og en som målte heller dårlig (rør). Den første låt kjedelig, den andre ganske bra, og den siste direkte morsomt med en live-opplevelse som i alle fall jeg ikke har hørt på noen annen preamp her i huset (har prøvd en god del). Men hvis man lyttet etter detaljer i lydbildet var det omvendt. Den som målte best, avdekket også flest detaljer. Om dette er typisk, skal jeg ikke si for mye om, annet enn at det gir en viss logikk i mitt hode.

    I dag sitter jeg igjen med den ampen som målte - desidert - dårligst....:cool:
    En eller annen skrev det forleden, at noen lytter ned hjertet, mens andre med kalkulatoren. Og noen tom med øyne.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    En eller annen skrev det forleden, at noen lytter ned hjertet, mens andre med kalkulatoren. Og noen tom med øyne.
    En annen måte å se det på er at man jobber med anlegget tonalt på en helt annen måte og det fungerer da strålende med transparent elektronikk. Mens et oppsett hvor man ikke har samme fremgangsmåte, så kan svakheter fort bli avslørt med nøytral låtende elektronikk og man trenger forvrengning for at det skal det "spille musikk".

    Å konkludere med at man lytter med "hjertet" eller "kalkulatoren" her innebærer at man overser hvordan anlegget er i sin helhet og bare ser på enkeltkomponenten.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    5.004
    Torget vurderinger
    2
    To forsterkere med hver sin filosofi,hvorav Rappaport fremdeles er noe jeg drømmer om.
    Det er sluttresultatet som teller.Var en gang mye japansk elektronikk med utrolig lav forvrengning.
    Låt de bra?Ville ikke kjøpt de pga av måledata.

    THE FAILURE OF HIGH FIDELITY

    John Iverson offered the Electro Research A-75 and Andy Rappaport offered the Rappaport AMP-1. Both of these were 40-volt (75 watt per channel) amplifiers with temperature tradeoffs in their design. The A-75 had a noisy fan and the AMP-1 ran egg-frying hot. And these amplifiers changed the picture of hifi by presenting a musical signal with more range, more detail, more texture, more space, and more music than the previous generation of top tube amplifiers. These two amplifiers were an interesting contrast in design and measurement. The A-75 was a high-feedback design with something like 0.0005% THD while the AMP-1 was a no-feedback design with 0.5% THD at half-power in the high frequency range. Both amps, however, were articulate in their reproduction of music. Mark Levinson made some superlative solid-state amplifiers, but not in this league. And Jim Bongiorno offered the Sumo amplifiers which were. Russ Sherwood has continued improving John Iverson's designs to make the Eagle 11 amplifiers in my living room



    Bilder av vidundrene må en ha ;D


    Electro_research_brand_page_A75B1_amp_and_preamp.gif



    93897e0a164a6d2bbfb7dcbf13f17bbf.jpg
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    En eller annen skrev det forleden, at noen lytter ned hjertet, mens andre med kalkulatoren. Og noen tom med øyne.
    En annen måte å se det på er at man jobber med anlegget tonalt på en helt annen måte og det fungerer da strålende med transparent elektronikk. Mens et oppsett hvor man ikke har samme fremgangsmåte, så kan svakheter fort bli avslørt med nøytral låtende elektronikk og man trenger forvrengning for at det skal det "spille musikk".

    Å konkludere med at man lytter med "hjertet" eller "kalkulatoren" her innebærer at man overser hvordan anlegget er i sin helhet og bare ser på enkeltkomponenten.

    Igjen gullkorn fra andre siden av Kvamskogen :)

    Du er en fyr jeg håper jeg får hilst på en gang, på ei messe eller noe sånt. Selv om mitt første møte med Bergen for noen tiår siden forløp seg sånn at jeg stod der, på en kai, en lørdag kveld, sulten som et dyr, med frykt for å dø av sult kun få centimetere foran beina på pølseselgeren. Der jeg febrilsk forsøkte å erverve meg dobbel dose pølse og brød med cola. Hvorpå den hyggelige herren bak meg i køen oversatte, til den totalt uforstående men like hyggelige karen i pøsleboden, at den utsultede østlendingen her egentlig mente et par hot dog. Cola, fkk jeg, noe jeg i ettertid tenkte over at det må pøseselgeren ha skjønt :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    12.207
    Antall liker
    9.750
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Bare for å bringe på det rene om du har hørt et PS-audio-produkt elller bare renner over av fordommer, yngvejos... har du personlig erfaring med noe fra PS? Det har nemlig en tendens til å virke litt mer seriøst om så er tilfelle.
    Jeg har aldri hørt ett PS-audio produkt og jeg kommer heller ikke til å oppsøke ett. Jeg er tilhenger av lavt støygulv og minst mulig forvregning og det ser det ikke ut til at man får hos PS-audio ref Stereophiles målinger.
    Ref målinger er et godt svar???
    Jeg har aldri her inne utalt meg om et produkt uten og ha hørt det,det burde flere google experter her inne prøve også.

    O
    Hvorfor ikke?
    Jeg har aldri prøvd en KIA heller, men er 100% sikker på at jeg ikke vil ha en da jeg foretrekker biler med bakhjulsdrift.
    Når mine preferanser innen hifi er lavt støygulv og lite forvrenging og målingene viser mye støy og høy forvrenging, ser jeg ikke noen grunn til at den skal falle i smak.

    Jeg har heller ikke skrevet noe om at PS audio låter dårlig. Jeg skrev at man bør være litt skeptisk til elektronikk produsert av kabelpushere.
    Idag er det noe som heter 4x4 langt bedre en både bakhjul og framhjulstrekk.
    Så nei takk til de to sistnevnte.
     

    todams

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    191
    Antall liker
    142
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    11
    Har hatt PS Audio Noise Harvester i mange år, skal ikke påstå at den utgjør noen merkbar forskjell, men har observert følgende: hver gang jeg demper lyset på stålampen, blinker den raskere og raskere jo svakere lyset er (reostat). Står lampen på fullt slutter NH å blinke, så det er helt tydelig at den reagerer på dimmere etc.
    Når man snakker om BS i reklame, så er det noe som forekommer ganske ofte uansett hvilke produkter det dreier seg om. Mitt råd: Bruk ørene og en seriøs Hifi forhandler som er villige til å gå med på hjemmelån slik at man kan vurdere om evt. oppgradering er verdt pengene.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    Du har ikke reostat, men faseavsnittdimmer og da blinker NH fordi dimmeren genererer høyfrekvente støykomponenter, akkurat som den skal.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Ref målinger er et godt svar???
    Jeg har aldri her inne utalt meg om et produkt uten og ha hørt det,det burde flere google experter her inne prøve også.

    O
    Hvorfor ikke?
    Jeg har aldri prøvd en KIA heller, men er 100% sikker på at jeg ikke vil ha en da jeg foretrekker biler med bakhjulsdrift.
    Når mine preferanser innen hifi er lavt støygulv og lite forvrenging og målingene viser mye støy og høy forvrenging, ser jeg ikke noen grunn til at den skal falle i smak.

    Jeg har heller ikke skrevet noe om at PS audio låter dårlig. Jeg skrev at man bør være litt skeptisk til elektronikk produsert av kabelpushere.
    Idag er det noe som heter 4x4 langt bedre en både bakhjul og framhjulstrekk.
    Så nei takk til de to sistnevnte.
    Kjøre bil uten firehjulstrekk blir som å høre på musikk med en kanal
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318
    Idag er det noe som heter 4x4 langt bedre en både bakhjul og framhjulstrekk.
    Så nei takk til de to sistnevnte.
    Da er vi igjen inne på smak og behag. Om det er bedre eller dårligere kommer an på øyet som ser. 4x4 har sine negative sider, drivverket er tyngre, dyrere og mer komplisert. På glatt føre oppdager man ofte ikke hvor glatt det er før man prøver å bremse eller svinge.

    FWD har også sine fordeler hvor drivverket er billig, lett og ikke stjeler plass i coupeen. Ulempene er torque steer og understyring.

    Det går ikke an å si at 4x4/FWD/RWD er best med to streker under svaret; dette er også grunnen til at alle tre er tilgjenglig på markedet.
    Jeg forstår godt hvorfor andre velger FWD eller 4x4 og ser ingen grunn til å stille spørsmålstegn ved deres valg. Personlig trives jeg best med RWD og de fordelene/kompromissene det innebærer
     
    • Liker
    Reaksjoner: JK
    M

    MusicBear

    Gjest
    Idag er det noe som heter 4x4 langt bedre en både bakhjul og framhjulstrekk.
    Så nei takk til de to sistnevnte.
    Da er vi igjen inne på smak og behag. Om det er bedre eller dårligere kommer an på øyet som ser. 4x4 har sine negative sider, drivverket er tyngre, dyrere og mer komplisert. På glatt føre oppdager man ofte ikke hvor glatt det er før man prøver å bremse eller svinge.

    FWD har også sine fordeler hvor drivverket er billig, lett og ikke stjeler plass i coupeen. Ulempene er torque steer og understyring.

    Det går ikke an å si at 4x4/FWD/RWD er best med to streker under svaret; dette er også grunnen til at alle tre er tilgjenglig på markedet.
    Jeg forstår godt hvorfor andre velger FWD eller 4x4 og ser ingen grunn til å stille spørsmålstegn ved deres valg. Personlig trives jeg best med RWD og de fordelene/kompromissene det innebærer

    Intet vondt ment fra min side, yngvejos, men du avslører at du har kjørt lite bil med moderne firehjulstrekk. Selv om en bil er bra dersom man lar de to hjulene fremme styre, mens de to bak skyver bilen frem. Drift bare foran; PYTON/UBRUKELIG eller som S.Lieng sier, som å høre på musikk på kun en kanal. Jeg legger til; eller som å lytte til musikk uten bass fundament.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.886
    Antall liker
    5.822
    Sted
    oslo
    Dere tror dere koser dere der oppe i high-end land, med nesa i sky og firehjulstrekken aktivert, men har dere prøvd LARVEFØTTER?
    vanlig firehjulstrekk blir som å høre på stereo uten kablene tilkoblet i forhold til larveføttenes fantastiske grep!
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Er så fantastisk å se at en diskusjon rundt en hifi produsent ender i en diskusjon om hva som er best av firehjulstrekk og fwd/rwd.. Er blitt nærmest umulig å ha en saklig tråd på forumet her. Folk må skjerpe seg.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    Idag er det noe som heter 4x4 langt bedre en både bakhjul og framhjulstrekk.
    Så nei takk til de to sistnevnte.
    Da er vi igjen inne på smak og behag. Om det er bedre eller dårligere kommer an på øyet som ser. 4x4 har sine negative sider, drivverket er tyngre, dyrere og mer komplisert. På glatt føre oppdager man ofte ikke hvor glatt det er før man prøver å bremse eller svinge.

    FWD har også sine fordeler hvor drivverket er billig, lett og ikke stjeler plass i coupeen. Ulempene er torque steer og understyring.

    Det går ikke an å si at 4x4/FWD/RWD er best med to streker under svaret; dette er også grunnen til at alle tre er tilgjenglig på markedet.
    Jeg forstår godt hvorfor andre velger FWD eller 4x4 og ser ingen grunn til å stille spørsmålstegn ved deres valg. Personlig trives jeg best med RWD og de fordelene/kompromissene det innebærer

    Intet vondt ment fra min side, yngvejos, men du avslører at du har kjørt lite bil med moderne firehjulstrekk. Selv om en bil er bra dersom man lar de to hjulene fremme styre, mens de to bak skyver bilen frem. Drift bare foran; PYTON/UBRUKELIG eller som S.Lieng sier, som å høre på musikk på kun en kanal. Jeg legger til; eller som å lytte til musikk uten bass fundament.
    Merkelige påstander. Alle liker ikke 4-hjulstrekk selv om du og kameraten din har religiøse opplevelser med det. Moderne 4wd fremstår ofte som kjedelig falsk trygghet og sier lite om kvaliteten på kjøreegenskapene. Den gjennomsnittlige idiot bruker opp en evt fordel uansett ved å øke farten. Personlig krysset jeg av tilleggsutstyr for veldig mange penger uten å røre 4wd-boksen. Angrer kanskje 1 dag i året på fjellet, men det skal jeg leve med de øvrige 364. Hva har forresten dette med PS audio å gjøre? Et merke jeg ikke kjenner, men jeg har sett NH blinke.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Idag er det noe som heter 4x4 langt bedre en både bakhjul og framhjulstrekk.
    Så nei takk til de to sistnevnte.
    Da er vi igjen inne på smak og behag. Om det er bedre eller dårligere kommer an på øyet som ser. 4x4 har sine negative sider, drivverket er tyngre, dyrere og mer komplisert. På glatt føre oppdager man ofte ikke hvor glatt det er før man prøver å bremse eller svinge.

    FWD har også sine fordeler hvor drivverket er billig, lett og ikke stjeler plass i coupeen. Ulempene er torque steer og understyring.

    Det går ikke an å si at 4x4/FWD/RWD er best med to streker under svaret; dette er også grunnen til at alle tre er tilgjenglig på markedet.
    Jeg forstår godt hvorfor andre velger FWD eller 4x4 og ser ingen grunn til å stille spørsmålstegn ved deres valg. Personlig trives jeg best med RWD og de fordelene/kompromissene det innebærer
    Problemer med sleng for 4*4 er kun problem med eldre biler. Omtrent umulig å få sleng på en moderne 4*4, fremprovoserer til stadighet men bilen retter seg igjen umiddelbart. Ikke noe moro ;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    Idag er det noe som heter 4x4 langt bedre en både bakhjul og framhjulstrekk.
    Så nei takk til de to sistnevnte.
    Da er vi igjen inne på smak og behag. Om det er bedre eller dårligere kommer an på øyet som ser. 4x4 har sine negative sider, drivverket er tyngre, dyrere og mer komplisert. På glatt føre oppdager man ofte ikke hvor glatt det er før man prøver å bremse eller svinge.

    FWD har også sine fordeler hvor drivverket er billig, lett og ikke stjeler plass i coupeen. Ulempene er torque steer og understyring.

    Det går ikke an å si at 4x4/FWD/RWD er best med to streker under svaret; dette er også grunnen til at alle tre er tilgjenglig på markedet.
    Jeg forstår godt hvorfor andre velger FWD eller 4x4 og ser ingen grunn til å stille spørsmålstegn ved deres valg. Personlig trives jeg best med RWD og de fordelene/kompromissene det innebærer
    Problemer med sleng for 4*4 er kun problem med eldre biler. Omtrent umulig å få sleng på en moderne 4*4, fremprovoserer til stadighet men bilen retter seg igjen umiddelbart. Ikke noe moro ;)
    Tror du virkelig at det har med 4wd å gjøre?
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    4wd er like håpløst som PS Audio sin markedsføring. Det skal selvfølgelig være RWD. For de som liker å kjøre bil.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Idag er det noe som heter 4x4 langt bedre en både bakhjul og framhjulstrekk.
    Så nei takk til de to sistnevnte.
    Da er vi igjen inne på smak og behag. Om det er bedre eller dårligere kommer an på øyet som ser. 4x4 har sine negative sider, drivverket er tyngre, dyrere og mer komplisert. På glatt føre oppdager man ofte ikke hvor glatt det er før man prøver å bremse eller svinge.

    FWD har også sine fordeler hvor drivverket er billig, lett og ikke stjeler plass i coupeen. Ulempene er torque steer og understyring.

    Det går ikke an å si at 4x4/FWD/RWD er best med to streker under svaret; dette er også grunnen til at alle tre er tilgjenglig på markedet.
    Jeg forstår godt hvorfor andre velger FWD eller 4x4 og ser ingen grunn til å stille spørsmålstegn ved deres valg. Personlig trives jeg best med RWD og de fordelene/kompromissene det innebærer

    Intet vondt ment fra min side, yngvejos, men du avslører at du har kjørt lite bil med moderne firehjulstrekk. Selv om en bil er bra dersom man lar de to hjulene fremme styre, mens de to bak skyver bilen frem. Drift bare foran; PYTON/UBRUKELIG eller som S.Lieng sier, som å høre på musikk på kun en kanal. Jeg legger til; eller som å lytte til musikk uten bass fundament.
    Merkelige påstander. Alle liker ikke 4-hjulstrekk selv om du og kameraten din har religiøse opplevelser med det. Moderne 4wd fremstår ofte som kjedelig falsk trygghet og sier lite om kvaliteten på kjøreegenskapene. Den gjennomsnittlige idiot bruker opp en evt fordel uansett ved å øke farten. Personlig krysset jeg av tilleggsutstyr for veldig mange penger uten å røre 4wd-boksen. Angrer kanskje 1 dag i året på fjellet, men det skal jeg leve med de øvrige 364. Hva har forresten dette med PS audio å gjøre? Et merke jeg ikke kjenner, men jeg har sett NH blinke.
    Her hos meg merker jeg det hver eneste dag hele vintern. Det er ikke bare å komme seg opp bakkene hjem til huset eller på glatte fjellveier, men kjøreegenskapene blir så ekstremt mye bedre. Har kun hatt bil med 4*4 litt over et år, men kommer aldri til å ville ha noe annet igjen. Også er det det med tilhenger da, Uten 4*4 kan må stå stille på flatmark. Nå merker jeg knapt at den henger etter.

    Skulle gjerne hatt muligheten til å sperre så alle hjulene trakk da, men det blir dyrt
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    For min del holder det at det er xwd, det er ikke der slaget står selv om Audis markedsføring tydeligvis når frem til enkelte.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Idag er det noe som heter 4x4 langt bedre en både bakhjul og framhjulstrekk.
    Så nei takk til de to sistnevnte.
    Da er vi igjen inne på smak og behag. Om det er bedre eller dårligere kommer an på øyet som ser. 4x4 har sine negative sider, drivverket er tyngre, dyrere og mer komplisert. På glatt føre oppdager man ofte ikke hvor glatt det er før man prøver å bremse eller svinge.

    FWD har også sine fordeler hvor drivverket er billig, lett og ikke stjeler plass i coupeen. Ulempene er torque steer og understyring.

    Det går ikke an å si at 4x4/FWD/RWD er best med to streker under svaret; dette er også grunnen til at alle tre er tilgjenglig på markedet.
    Jeg forstår godt hvorfor andre velger FWD eller 4x4 og ser ingen grunn til å stille spørsmålstegn ved deres valg. Personlig trives jeg best med RWD og de fordelene/kompromissene det innebærer
    Problemer med sleng for 4*4 er kun problem med eldre biler. Omtrent umulig å få sleng på en moderne 4*4, fremprovoserer til stadighet men bilen retter seg igjen umiddelbart. Ikke noe moro ;)
    Tror du virkelig at det har med 4wd å gjøre?
    At det var veldig lett å få sleng på biler med 4*4 tidligere mener du? Ja, merket det mye lettere på 4*4 enn to-hulstrekk, enten det trakk foran eller bak
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    Intet vondt ment fra min side, yngvejos, men du avslører at du har kjørt lite bil med moderne firehjulstrekk. Selv om en bil er bra dersom man lar de to hjulene fremme styre, mens de to bak skyver bilen frem. Drift bare foran; PYTON/UBRUKELIG eller som S.Lieng sier, som å høre på musikk på kun en kanal. Jeg legger til; eller som å lytte til musikk uten bass fundament.
    Merkelige påstander. Alle liker ikke 4-hjulstrekk selv om du og kameraten din har religiøse opplevelser med det. Moderne 4wd fremstår ofte som kjedelig falsk trygghet og sier lite om kvaliteten på kjøreegenskapene. Den gjennomsnittlige idiot bruker opp en evt fordel uansett ved å øke farten. Personlig krysset jeg av tilleggsutstyr for veldig mange penger uten å røre 4wd-boksen. Angrer kanskje 1 dag i året på fjellet, men det skal jeg leve med de øvrige 364. Hva har forresten dette med PS audio å gjøre? Et merke jeg ikke kjenner, men jeg har sett NH blinke.
    Her hos meg merker jeg det hver eneste dag hele vintern. Det er ikke bare å komme seg opp bakkene hjem til huset eller på glatte fjellveier, men kjøreegenskapene blir så ekstremt mye bedre. Har kun hatt bil med 4*4 litt over et år, men kommer aldri til å ville ha noe annet igjen. Også er det det med tilhenger da, Uten 4*4 kan må stå stille på flatmark. Nå merker jeg knapt at den henger etter
    Bedre? Som betyr? Tyngre? Dyrere? Mer konpleks? Bedre fremkommelighet i enkelte situasjoner? Kjedeligere? Men bedre? Jeg vet om fwd biler som er bedre enn alskens 4wd.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    Problemer med sleng for 4*4 er kun problem med eldre biler. Omtrent umulig å få sleng på en moderne 4*4, fremprovoserer til stadighet men bilen retter seg igjen umiddelbart. Ikke noe moro ;)
    Tror du virkelig at det har med 4wd å gjøre?
    At det var veldig lett å få sleng på biler med 4*4 tidligere mener du? Ja, merket det mye lettere på 4*4 enn to-hulstrekk, enten det trakk foran eller bak
    Nei, les din egen påstand om at det er omtrent umulig å få sleng på en modere 4wd. Hva med modere fwd/rwd?
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Har du prøvd denne russiske Ladaen på norske vinterveier så er du ikke tilfreds med 4-hjulstrekk.

    Lada 8 hjul.jpg


    Å kjøre uten 8-hjulstrekk er som å spille plater med platespiller uten pickup :p
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    PS audio p10 strømrenser. Koster 65000 uten at jeg helt ser hvorfor??

    ps_audio_p10_internals.jpg
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Problemer med sleng for 4*4 er kun problem med eldre biler. Omtrent umulig å få sleng på en moderne 4*4, fremprovoserer til stadighet men bilen retter seg igjen umiddelbart. Ikke noe moro ;)
    Tror du virkelig at det har med 4wd å gjøre?
    At det var veldig lett å få sleng på biler med 4*4 tidligere mener du? Ja, merket det mye lettere på 4*4 enn to-hulstrekk, enten det trakk foran eller bak
    Nei, les din egen påstand om at det er omtrent umulig å få sleng på en modere 4wd. Hva med modere fwd/rwd?
    Om du leser så ser du at jeg svarte vedr at det var lett å få sleng på 4*4, ikke fwd/rwd. Ellers så har vi en moderne fwd her i gården også, men fy f.... så dårlig på vinterføre
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Intet vondt ment fra min side, yngvejos, men du avslører at du har kjørt lite bil med moderne firehjulstrekk. Selv om en bil er bra dersom man lar de to hjulene fremme styre, mens de to bak skyver bilen frem. Drift bare foran; PYTON/UBRUKELIG eller som S.Lieng sier, som å høre på musikk på kun en kanal. Jeg legger til; eller som å lytte til musikk uten bass fundament.
    Merkelige påstander. Alle liker ikke 4-hjulstrekk selv om du og kameraten din har religiøse opplevelser med det. Moderne 4wd fremstår ofte som kjedelig falsk trygghet og sier lite om kvaliteten på kjøreegenskapene. Den gjennomsnittlige idiot bruker opp en evt fordel uansett ved å øke farten. Personlig krysset jeg av tilleggsutstyr for veldig mange penger uten å røre 4wd-boksen. Angrer kanskje 1 dag i året på fjellet, men det skal jeg leve med de øvrige 364. Hva har forresten dette med PS audio å gjøre? Et merke jeg ikke kjenner, men jeg har sett NH blinke.
    Her hos meg merker jeg det hver eneste dag hele vintern. Det er ikke bare å komme seg opp bakkene hjem til huset eller på glatte fjellveier, men kjøreegenskapene blir så ekstremt mye bedre. Har kun hatt bil med 4*4 litt over et år, men kommer aldri til å ville ha noe annet igjen. Også er det det med tilhenger da, Uten 4*4 kan må stå stille på flatmark. Nå merker jeg knapt at den henger etter
    Bedre? Som betyr? Tyngre? Dyrere? Mer konpleks? Bedre fremkommelighet i enkelte situasjoner? Kjedeligere? Men bedre? Jeg vet om fwd biler som er bedre enn alskens 4wd.
    Med bedre kjøreegenskaper så mener jeg nettopp det, har ikke nevnt kostnad, vekt eller kompleksitet. Eller så veier min 4*4 mindre enn min forrige med fwd. Alltid bedre fremkommelighet på glatt føre, ikke enkelte situasjoner. Det sier seg selv, drift på flere hjul gir bedre feste.
    Mulig det er kjedeligere, men jeg vil bare komme meg fra a til b på en rask og enkel måte uten problemer.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.386
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Her hos meg merker jeg det hver eneste dag hele vintern. Det er ikke bare å komme seg opp bakkene hjem til huset eller på glatte fjellveier, men kjøreegenskapene blir så ekstremt mye bedre. Har kun hatt bil med 4*4 litt over et år, men kommer aldri til å ville ha noe annet igjen. Også er det det med tilhenger da, Uten 4*4 kan må stå stille på flatmark. Nå merker jeg knapt at den henger etter
    Bedre? Som betyr? Tyngre? Dyrere? Mer konpleks? Bedre fremkommelighet i enkelte situasjoner? Kjedeligere? Men bedre? Jeg vet om fwd biler som er bedre enn alskens 4wd.
    Med bedre kjøreegenskaper så mener jeg nettopp det, har ikke nevnt kostnad, vekt eller kompleksitet. Eller så veier min 4*4 mindre enn min forrige med fwd. Alltid bedre fremkommelighet på glatt føre, ikke enkelte situasjoner. Det sier seg selv, drift på flere hjul gir bedre feste.
    Mulig det er kjedeligere, men jeg vil bare komme meg fra a til b på en rask og enkel måte uten problemer.
    http://www.hifisentralen.no/forumet...335-2wd-vs-4wd-vs-fwd-vs-rwd.html#post2687687
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    Her hos meg merker jeg det hver eneste dag hele vintern. Det er ikke bare å komme seg opp bakkene hjem til huset eller på glatte fjellveier, men kjøreegenskapene blir så ekstremt mye bedre. Har kun hatt bil med 4*4 litt over et år, men kommer aldri til å ville ha noe annet igjen. Også er det det med tilhenger da, Uten 4*4 kan må stå stille på flatmark. Nå merker jeg knapt at den henger etter
    Bedre? Som betyr? Tyngre? Dyrere? Mer konpleks? Bedre fremkommelighet i enkelte situasjoner? Kjedeligere? Men bedre? Jeg vet om fwd biler som er bedre enn alskens 4wd.
    Med bedre kjøreegenskaper så mener jeg nettopp det, har ikke nevnt kostnad, vekt eller kompleksitet. Eller så veier min 4*4 mindre enn min forrige med fwd. Alltid bedre fremkommelighet på glatt føre, ikke enkelte situasjoner. Det sier seg selv, drift på flere hjul gir bedre feste.
    Mulig det er kjedeligere, men jeg vil bare komme meg fra a til b på en rask og enkel måte uten problemer.
    Bedre kjøreegenskaper er en subjektiv parameter, men forstår at du mener fremkommelighet uten problemer. Sikkert derfor du prøvde å provosere frem en sleng? Selv betyr bedre kjøreegenskaper noe annet, derfor jeg spurte.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    At det var veldig lett å få sleng på biler med 4*4 tidligere mener du? Ja, merket det mye lettere på 4*4 enn to-hulstrekk, enten det trakk foran eller bak
    Nei, les din egen påstand om at det er omtrent umulig å få sleng på en modere 4wd. Hva med modere fwd/rwd?
    Om du leser så ser du at jeg svarte vedr at det var lett å få sleng på 4*4, ikke fwd/rwd. Ellers så har vi en moderne fwd her i gården også, men fy f.... så dårlig på vinterføre
    Jeg så det. Derfor kom det et oppfølgingsspørsmål.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn