Terje-A
Æresmedlem
Vår neste bil blir ingen bil Det blir et førerløst egg som kommer når du roper. Vinn-vinn situasjon. Slippe det hysteriske ansvaret med å kjøre bil og samtidig frigi kapital til andre sysler. Blir bra det1000 Teslaer sliter mindre på veien og forurenser mindre luften i byene enn en eneste dieselbuss med piggdekk. Kurven på hvor mye et kjøretøy ødelegger veiene er eksponensiell. Så forskjellen på 1,5t og 2,4 t er minimal, mens 20t er helt sykt anderledes. Litt som om 1000 mus eller 700 katter går over gulvet i en gymsal eller om man slipper løs en elefant med gripeføtter for is og så ser hva skaden er etterpå.Så du innrømmer at det lokomotivet du farter rundt i ikke egner seg til bybruk? Tesla er ganske langt fra et enkelt, lett nullutslippskjøretøy.....Når et spyende dieseldyr av en buss er å foretrekke fremfor enkle lette nullutsipskjøretøy i privat hende så handler det ikke om miljø,.....
Selv om det ikke var det da jeg kjøpte bil, så er det i dag uansett mange flere alternativ til utslippsfri privatbil. I dag hadde jeg ikke kjøpt en Tesla, den er for stor til mitt bruk, men den får nå duge. Hadde kart med fint med en roadster om den kunne hurtigladet, eller noe lite og søtt med litt motor og grei rekkevidde. Peugeot 205 GT, Fiat Bravo type sprek, eller t.o.m. min gamle Austin Metro hadde holdt lenge. Men en Model S ble billigere i drift, så da ble en slik ved forrige korsvei.
Og jeg hater å ta bussen. Det er tross alt for skolebarn, narkomane, pensjonister og innvandrere uten mulighet til å sørge for sin egen transport. Forurensende, bråkete influensamaskiner.